Η Bass Myerson έγραψε κάποτε ότι “να ερωτευτείς είναι τρομερά απλό, αλλά το να καταστραφείς από την αγάπη είναι απλά απαίσιο.” Ειδικά αν εσύ είσαι αυτός που ήθελε η σχέση να διαρκέσει και να ευδοκιμήσει.

 

Η επιδιόρθωση μιας ραγισμένης καρδιάς δεν είναι ποτέ εύκολη. Δεν υπάρχει γρήγορος τρόπος να σταματήσεις την καρδιά σου από το να πονάει τόσο πολύ. Το να σταματήσεις να αγαπάς δεν είναι επιλογή. Ο συγγραφέας Henri Nouwen γράφει, “Όταν αυτοί που αγαπάτε βαθιά σας απορρίψουν, σας αφήσουν, ή πεθάνουν, η καρδιά σας θα ραγίσει. Αλλά αυτό δεν πρέπει να σας εμποδίσει από το να αγαπήσετε βαθιά. Ο πόνος που προέρχεται από τη βαθιά αγάπη κάνει την αγάπη σας όλο και πιο καρποφόρα.”

Αλλά πώς θα ξεπεράσουμε τον πόνο; Εδώ είναι 10 συμβουλές που έχω συγκεντρώσει από τους εμπειρογνώμονες και από τις συνομιλίες με τους φίλους για το πώς να φροντίσετε την καρδιά σας και σταδιακά να προχωρήσετε. 

1. Περάστε μέσα από αυτό, όχι γύρω από αυτό

Αντιλαμβάνομαι ότι το πιο δύσκολο έργο για ένα άτομο με ραγισμένη καρδιά είναι να σταθεί ακίνητο και να αισθανθεί τη ρωγμή του. Αλλά αυτό ακριβώς πρέπει να κάνει. Επειδή δεν υπάρχει καμία συντόμευση χωρίς εμπόδια. Είναι ένα απλό γεγονός: Θα πρέπει να θρηνήσουμε για να προχωρήσουμε. Κατά τη διάρκεια των 18 μηνών της σοβαρής κατάθλιψής μου, ο θεραπευτής μου επαναλάμβανε σχεδόν σε κάθε επίσκεψη: “Περάστε μέσα από αυτό. Όχι γύρω από αυτό.”

Γιατί αν γύριζα γύρω από μερικά από τα θέματα που με απασχολούσαν, τότε θα τα συναντούσα κάπου στην πορεία. Με τη μετάβαση μέσα από τον έντονο πόνο, τελικά εξελίχθηκα σε ένα ισχυρότερο πρόσωπο,  έτοιμο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα κατά μέτωπο. Σύντομα ο πόνος έχασε την ισχύ του πάνω μου.

2. Αποκοπείτε και απολαύστε την ανεξαρτησία σας και πάλι

Προσπαθώντας να καλύψετε το κενό μέσα σας – είναι συχνό το να μπείτε με βιασύνη σε μια νέα σχέση ή το να προσπαθήσετε απεγνωσμένα να κερδίσετε τον εραστή σας πίσω – και ουσιαστικά ως προς αυτό το μοτίβο μας διδάσκει η αποκοπή. Ο Βούδας δίδαξε αυτή την προσκόλληση σε ένα συναίσθημα που οδηγεί στον πόνο. Έτσι, ο πιο άμεσος δρόμος προς την ευτυχία και την ειρήνη είναι η αποκοπή. Στο βιβλίο του, Ανατολική Σοφία για τα Δυτικά Μυαλά, ο Victor M. Parachin αφηγείται μια υπέροχη ιστορία για έναν κηπουρό που ζήτησε συμβουλές από έναν μοναχό. Γράφει ο Parachin:

“Μεγάλε Μοναχέ, επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω: Πώς μπορώ να επιτευχθεί η απελευθέρωση;” Ο Μεγάλος Μοναχός απάντησε: “Ποιός σε έδεσε;” Αυτός ο κηπουρός απάντησε: “Κανείς δεν με έδεσε.” Ο Μεγάλος Μοναχός είπε: “Τότε γιατί επιδιώκεις την απελευθέρωση;

Μια από τις πιο απελευθερωτικές σκέψεις που επαναλαμβάνω στον εαυτό μου όταν είμαι βυθισμένη στη θλίψη και τον πόνο είναι το εξής: Δεν χρειάζομαι κανέναν ή τίποτα για να με κάνει ευτυχισμένο. Όταν βιώνω έντονες στιγμές θλίψης, είναι τόσο δύσκολο να εμπιστευτώ ότι μπορώ να είμαι ολόκληρη χωρίς αυτό το άτομο στη ζωή μου. Αλλά έχω μάθει ξανά και ξανά ότι μπορώ. Πραγματικά μπορώ. Είναι δουλειά μου να γεμίσω το κενό, και μπορώ να το κάνω… δημιουργικά, και με τη βοήθεια της ανώτερης δύναμής μου.
3. Αναφέρετε τα δυνατά σας σημεία

Όπως έγραψα στο «12 τρόποι για να συνεχίσετε», μια τεχνική που με βοηθά όταν αισθάνομαι αδύναμη και ηττημένη, είναι να προσπαθήσω να απαριθμήσει τα δυνατά σημεία μου. Λέω στον εαυτό μου, “Εαυτέ, είσαι νηφάλιος για 20 χρόνια! Οι αδύναμοι δεν μπορούν να το κάνουν αυτό! Και εδώ είσαι, ζωντανή, μετά από αυτούς τους 18 μήνες έντονων αυτοκτονικών σκέψεων. Συν το ότι δεν έχεις καπνίσει τσιγάρο από εκείνη την κηδεία τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους!”

Τα λέω όλα αυτά ακούγοντας το soundtrack από το «Rocky», και φτάνοντας στην τελευταία γραμμή, είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω την επόμενη πρόκληση μου: να προχωρήσω από αυτή τη θλίψη και να προσπαθήσω να είμαι ένα παραγωγικό άτομο σε αυτόν τον κόσμο. 

4. Επιτρέψτε κάποια φαντασία

Η θλίψη δεν θα ήταν η φυσική διαδικασία που θα πρέπει να είναι χωρίς κάποια λαχτάρα για το πρόσωπο που μόλις έχασες. Ο Δρ Christine Whelan, ο οποίος γράφει τη στήλη “Pure Sex, Pure Column” για το BustedHalo.com, εξηγεί τη λογική του να επιτρέπουμε λίγη φαντασία. Γράφει:

Αν προσπαθείτε να εξορίσετε μια σεξουαλική φαντασίωση από το κεφάλι σας, λέγοντας στον εαυτό σας “Δεν πρόκειται να φαντασιώνομαι γι ‘αυτήν” ή “Δεν θα σκεφτώ τι θα ήταν σαν να είναι οικεία μαζί μου” θα μπορούσε να τα κάνει χειρότερα… Σε μια διάσημη ψυχολογική μελέτη από τη δεκαετία του 1980, μια ομάδα υποκειμένουν κλήθηκαν να σκεφτούν οτιδήποτε άλλο εκτός από ό, τι έκαναν, δεν έπρεπε να σκέφτονται για μια λευκή αρκούδα. Μάντεψε τι σκέφτηκαν όλοι. [Μια λευκή αρκούδα.]

5. Βοηθήστε κάποιον άλλο

Όταν πονάω, το μόνο εγγυημένο αντίδοτο στον πόνο μου είναι να βάλω όλα μου τα συναισθήματα, να τα ταξινομήσω και μετά να προσπαθήσω να τα χρησιμοποιήσω. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο γράφοντας στη Beyond Blue συμβάλλει σε ένα μεγάλο κομμάτι στην ανάρρωσή μου, γιατί η Ομάδα Beyond Blue με ενθουσιάζει για να ξυπνήσω κάθε μέρα. Όταν στρέφετε την προσοχή σας σε ένα άλλο πρόσωπο – ειδικά κάποιος που αγωνίζεται με το ίδιο είδος του πόνου – ξεχνάει τον εαυτό του για μια στιγμή. Και ας το παραδεχτούμε, ότι, μερικές μέρες, αισθανόμαστε σαν να έχει γινει ένα θαύμα.

6. Γελάστε. Και κλάψτε

Το γέλιο θεραπεύει σε πολλά επίπεδα και το ίδιο κάνει και το κλάμα. Νομίζεις ότι είναι σύμπτωση που νιώθεις πάντα καλύτερα μετά από μια καλή κραυγή; Όχι, υπάρχουν πολλοί φυσιολογικοί λόγοι που συμβάλλουν στη θεραπευτική δύναμη των δακρύων. Μερικά από αυτούς έχουν τεκμηριωθεί από τον βιοχημικό William Frey ο οποίος πέρασε 15 χρόνια ως επικεφαλής μιας ερευνητικής ομάδας μελετώντας δάκρυα.

Μεταξύ των ευρημάτων του είναι ότι τα συναισθηματικά δάκρυα (σε σύγκριση με τα δάκρυα του ερεθισμού, όπως όταν κόβουμε ένα κρεμμύδι) περιέχουν τοξικά βιοχημικά υποπροϊόντα, έτσι ώστε το κλάμα να αφαιρεί αυτές τις τοξικές ουσίες και να ανακουφίζει από το συναισθηματικό στρες. Πηγαίνετε να πάρετε ένα κουτί χαρτομάντηλα και κλάψτε.

7. Κάντε μια λίστα με καλές δραστηριότητες και μια λίστα με κακές

Πρέπει να ξέρετε ποιες δραστηριότητες θα σας κάνουν να αισθανθείτε καλά, και ποιες θα σας κάνουν να θελήσετε να πάτε στο σπίτι του πρώην εραστή σας (ή το διαμέρισμα). Δεν θα ξέρετε πραγματικά ποια δραστηριότητα ανήκει σε ποια λίστα μέχρι να αρχίσετε να προσπαθείτε να είστε ενεργοί. Υποψιάζομαι ότι ασχολίες όπως το να μπείτε στον τοίχο του στο Facebook και να δείτε ότι έχει μόλις δημοσιεύτηκε μια φωτογραφία της πανέμορφης νέα φίλη του δεν πρόκειται να σας κάνουν να αισθανθείτε καλά, έτσι πρέπει να τα θέσετε στην “μην επιχειρήσετε” λίστα, μαζί με e-mail και τηλεφωνήματα στους φίλους του για να «ψαρέψετε» πληροφορίες σχετικά με αυτόν.

Σχετικά με την to do λίστα θα μπορούσατε να προσθέσετε ασχολίες όπως: διαγραφή όλων των e-mail και φωνητικά μηνύματα του, να δώσετε για ενέχυρο όλα τα κοσμήματα που σας έδωσε (χρησιμοποιώντας τα μετρητά για ένα πολύ αναγκαίο μασάζ ίσως), γελώντας πάνω από έναν καφέ με ένα νέο φίλο που δεν τον ξέρει από τον πρώην σας.

8. Να το επεξεργαστείτε

Η επεξεργασία της θλίψης σας κυριολεκτικά – με το τρέξιμο, το κολύμπι, την άσκηση, το περπάτημα, ή το kick-boxing – πρόκειται να σας δώσει άμεση ανακούφιση. Σε φυσιολογικό επίπεδο – επειδή η άσκηση αυξάνει τη δραστηριότητα της σεροτονίνης και / ή τη νορεπινεφρίνη και διεγείρει τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου που προωθούν την ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων – αλλά και σε συναισθηματικό επίπεδο, επειδή παίρνετε την ευθύνη και γίνεστε ο πλοίαρχος του νου και του σώματός σας. Πλέον μπορείτε να απεικονίσετε τον τύπο που είναι υπεύθυνος για τον πόνο σας και μπορείτε να τον κλωτσήσετε στο πρόσωπο. Δεν είναι ωραία;

9. Δημιουργήστε έναν νέο κόσμο

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν ο κόσμος σας έχει συγκρουστεί με του πρώην σας, πράγμα που σημαίνει ότι οι κοινοί φίλοι που τον έχουν δει την τελευταία εβδομάδα αισθάνονται την ανάγκη να σας μιλήσουν γι ‘αυτό. Δημιουργήστε το δικό σας ασφαλή κόσμο – γεμάτο από νέους φίλους που δεν θα τον αναγνωρίσουν σε ένα πλήθος και δεν ξέρουν πώς να συλλαβίσει το όνομά του – όπου δεν επιτρέπεται να περάσει για μια εικονιστική ή κυριολεκτική επίσκεψη-έκπληξη.

Εκμεταλλευτείτε αυτή την ευκαιρία για να δοκιμάσετε κάτι νέο – μαθήματα καταδύσεων, τέχνης, μια λέσχη βιβλίου, ένα blog – έτσι ώστε να προγραμματίσετε το μυαλό και το σώμα σας, να κάνετε μια νέα αρχή… χωρίς αυτόν (ή αυτήν).

10. Βρείτε ελπίδα

Υπάρχει ένα ισχυρό απόσπασμα στην ταινία Η ιστορία του Despereaux που το σκέφτομαι συχνά από τότε που το άκουσα: “Υπάρχει ένα συναίσθημα που είναι ισχυρότεροαπό το φόβο, και αυτό είναι συγχώρεση.” Υποθέτω ότι γι’ αυτό, στο νεκροκρέβατο του πατέρα μου, η στιγμή της συμφιλίωσης μεταξύ μας με έκανε λιγότερο φοβισμένο στη σκέψη να τον χάσω. Αλλά η συγχώρεση απαιτεί ελπίδα: πιστεύοντας ότι υπάρχει ένα καλύτερο μέρος, ότι το πονεμένο κενό που βιώνουμε σε κάθε δραστηριότητά μας δεν θα είναι μαζί μας για πάντα, ότι μια μέρα θα είμαστε ενθουσιασμένοι απλά με το ετοιμάζουμε έναν καφέ το πρωί ή με το να πάμε σε μια ταινία με φίλους.

Η ελπίδα είναι να πιστεύεις ότι η θλίψη μπορεί να εξατμιστεί, ότι αν προσπαθήσεις να προχωρήσεις στη ζωή σου, το χαμόγελό σου δεν θα είναι πάντα ψεύτικο. Ως εκ τούτου, προκειμένου να συγχωρέσουμε και να προχωρήσουμε από το παρελθόν, θα πρέπει να βρούμε ελπίδα.

Και να θυμάστε να αγαπάτε ξανά…

Μόλις οι καρδιές μας είναι μελανιασμένες και καμένες από μια σχέση που έληξε, έχουμε δύο επιλογές: μπορούμε να κλείσουμε κομμάτια της καρδιάς μας, έτσι ώστε μια μέρα κανείς δεν θα είναι σε θέση να μπει μέσα. Ή μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά. Βαθιά, τόσο έντονα όσο και πριν. Ο Henri Nouwen μας προτρέπει να αγαπήσουμε και πάλι, διότι η καρδιά επεκτείνεται μόνο με την αγάπη. Γράφει:

Όσο περισσότερο έχετε αγαπήσει και έχετε επιτρέψει στον εαυτό σας να υποφέρει λόγω της αγάπης σας, τόσο περισσότερο θα είστε σε θέση να αφήσετε την καρδιά σας να αυξηθεί ευρύτερα και βαθύτερα. Όταν η αγάπη σας είναι πραγματική, δίνοντας και λαμβάνοντας, εκείνοι που αγαπάτε δεν θα αφήσουν την καρδιά σας, ακόμη και όταν αναχωρούν μετά από εσάς. Ο πόνος της απόρριψης, της απουσίας και του θανάτου μπορεί να γίνει καρποφόρος. Ναι, καθώς αγαπάτε βαθιά, το έδαφος της καρδιάς σας θα ραγίσει όλο και περισσότερο, αλλά θα χαρείτε για την αφθονία των φρούτων που θα σας φέρει πίσω.

Της Therese J. Borchard

Πηγή: psychcentral.com

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας