Advertorial

Το κέντρο Γυναικολογίας & Εξωσωματικής Γέννημα IVF σας παρουσιάζει 10 απλές συμβουλές ώστε να ενισχύσετε τη γονιμότητά σας μέσω της διατροφής & της άσκησης, είτε είστε άνδρας είτε γυναίκα!

1. Περιορίστε την καφεΐνη

Οι μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, δηλαδή πάνω από 3 φλυτζάνια την ημέρα, θεωρείται ότι προσθέτουν οξειδωτικό στρες στον οργανισμό ανδρών και γυναικών. Προσοχή: η καφεΐνη δε βρίσκεται μόνο στον καφέ, αλλά είναι «κρυμμένη» στη σοκολάτα, στο μαύρο τσάι και στα αναψυκτικά τύπου cola.

2. Περιορίστε το αλκοόλ

Η κατανάλωση αλκοόλ ελαττώνει τη γονιμότητα ακόμα και κατά 50%. Οι γυναίκες που καταναλώνουν έως 5 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα (1 μονάδα αλκοόλ = 1 ποτήρι κρασί) έχουν διπλάσια πιθανότητα εγκυμοσύνης σε σχέση με τις γυναίκες που πίνουν περισσότερο.
Στους άνδρες το αλκοόλ προκαλεί μείωση του αριθμού και της κινητικότητας των σπερματοζωαρίων, ενώ προκαλεί αύξηση των ανώμαλων μορφών.

3. Πίνετε πολλά υγρά

Συστήνεται η κατανάλωση νερού (6-8 ποτήρια) και φρέσκων χυμών. Έτσι, βοηθάμε τον οργανισμό μας να αποτοξινωθεί.

4. Υιοθετήστε καλές διατροφικές συνήθειες

  • Τα ζευγάρια που θέλουν να κάνουν παιδιά προτείνεται να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες τουλάχιστον 3 μήνες πριν ξεκινήσουν να προσπαθούν.
  • Υιοθετήστε την τακτική «5 γεύματα την ημέρα».
  • Μην ξεχνάτε το σωστό πρωινό, το δεκατιανό και το απογευματινό σνακ.
  • Προσέξτε την πρόσληψη «κρυμμένης» ζάχαρης π.χ. καφές με πολλή ζάχαρη.
  • Επιλέξτε φρούτα εποχής για τα σνακ σας.
  • Περιορίστε την ποσότητα κόκκινου κρέατος και επιλέξτε περισσότερο ψάρι. Τα λιπαρά ψάρια (π.χ. σολωμός) είναι πλούσια σε ωμέγα 3 και ωμέγα 6 έλαια που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία των ορμονών, καθώς και για τον αριθμό των σπερματοζωαρίων και την ποιότητα του σπέρματος. Τα έλαια αυτά βρίσκονται επίσης στους ξηρούς καρπούς.
  • Αυξήστε τα φρέσκα λαχανικά και προσπαθήστε να καταναλώνετε βιολογικά τρόφιμα. Έχει φανεί ότι τα ψευδο-οιστρογόνα από τα εντομοκτόνα αναστατώνουν την ορμονική ισορροπία του οργανισμού.
  • Αντικαταστήστε το λευκό ψωμί με ολικής αλέσεως για περισσότερες φυτικές ίνες. Γενικά μειώστε τις ποσότητες των υδατανθράκων π.χ. ψωμί και ζυμαρικά.
  • Μειώστε όσο γίνεται τα γλυκά, τα λιπαρά και τα τηγανητά.

5. Προσέξτε το βάρος σας

Το λίπος παίζει ρόλο στην ωορρηξία της γυναίκας: τα πολύ χαμηλά επίπεδα ή η σημαντική συγκέντρωση λίπους στην κοιλιακή χώρα εμποδίζουν την ωορρηξία. Αντίστοιχα, οι υπέρβαροι άνδρες μπορεί να έχουν μειωμένα επίπεδα τεστοστερόνης, γεγονός που επηρεάζει τη λειτουργία του σπέρματος.

6. Περιορίστε το κάπνισμα

Το χρόνιο κάπνισμα «δηλητηριάζει» τις ωοθήκες. Μία βαριά καπνίστρια θα φτάσει στην εμμηνόπαυση περίπου 5 χρόνια νωρίτερα από μία μη-καπνίστρια. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό ειδικά για τις μεγαλύτερες σε ηλικία γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν.

Όσον αφορά τους άνδρες, το κάπνισμα είναι τοξικό για το σπέρμα γιατί μειώνεται ο αριθμός και η κινητικότητα των σπερματοζωαρίων και αυξάνονται οι ανώμαλες μορφές.

Βέβαια, όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι για ένα χρόνιο καπνιστή να διακόψει το κάπνισμα. Σε όσα ζευγάρια προσπαθούν να επιτύχουν εγκυμοσύνη προτείνεται έστω η ελάττωση του καπνίσματος και η λήψη αντι-οξειδωτικών.

7. Άγχος και γονιμότητα

Μην αφήνετε το άγχος να κυριεύσει τη ζωή σας. Το έντονο άγχος κάνει την όλη προσπάθεια να φαντάζει πολύ πιο δύσκολη. Γενικά, το άγχος μπορεί να είναι τροχοπέδη όχι τόσο στο αποτέλεσμα αλλά στο να προγραμματίσει κανείς και να κάνει αυτό που πρέπει μέχρι να επιτύχει. Σε γυναίκες με πολύ έντονο άγχος μπορεί να παρατηρήσουμε διαταραχές στην ορμονική ισορροπία, δηλαδή τότε το άγχος σωματοποιείται.

8. Μην ξεχνάτε τον ετήσιο γυναικολογικό έλεγχο

Φροντίστε την υγεία σας. Ο προληπτικός έλεγχος με υπέρηχο και τεστ Παπ σας προφυλάσσει από γυναικολογικά προβλήματα (κύστες, πολύποδες, ινομυώματα, φλεγμονές, απόφραξη σαλπίγγων) που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την προσπάθειά σας.

9. Απαραίτητη η άσκηση

Πριν μείνετε έγκυος, είναι σημαντικό να βρίσκεστε στην καλύτερη δυνατή φυσική κατάσταση. Η σωματική άσκηση θα βελτιώσει το σφρίγος, την ευλυγισία και τη δύναμή σας, και θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε καλύτερα την εγκυμοσύνη.

10. Για τους άνδρες: προσοχή στην περιοχή των όρχεων

Η ιδανική θερμοκρασία του σπέρματος είναι κατά ένα βαθμό μικρότερη από τη θερμοκρασία του σώματος. Η αύξηση της θερμοκρασίας στην περιοχή των όρχεων μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ανδρική γονιμότητα. Συνίσταται λοιπόν οι άνδρες να φορούν εσώρουχα και ρούχα που επιτρέπουν στο σώμα να «αναπνέει».

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο [email protected]
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

1 σχόλιο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας