10 βήματα για να σταματήσετε την αυτολύπηση

 

‘Οταν αποτυγχάνεις, κάνεις λάθος ή τα πράγματα δεν πάνε όπως προσδοκούσες πως αισθάνεσαι;

Μήπως νιώθεις λύπη για τον εαυτό σου; Είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα σε κάποιες περιπτώσεις. Μήπως όμως εσύ βρίσκεσαι σε αυτή τη κατάσταση πολύ συχνά και για μεγάλο χρονικό διάστημα;

Αν εμπίπτεις σε αυτή τη κατηγορία δεν έχεις παρά να διαβάσεις τον ακόλουθο οδηγό τερματισμού της αυτολύπησης σε 10 μόλις βήματα.

 

1. Ανάπνευσε

Πρώτα ηρέμησε το μυαλό σου και χαλάρωσε το σώμα σου, ώστε να είσαι σε θέση να σκέφτεσαι καθαρά. Ο πιο απλός τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να κάτσεις κάτω και να κλείσεις τα μάτια σου.

Ξεκίνα να αναπνέεις από τη μύτη και με την κοιλιά σου. Επικεντρώσου στον αέρα που μπαίνει και βγαίνει. Σε τίποτα άλλο. Ακολούθησε αυτή τη διαδικασία για 1-2 λεπτά και αμέσως θα αισθανθείς συγκεντρωμένος ξανά.

2.Ρίξε μια μικρή ματιά στον κόσμο (και ένα μεγάλο βλέμμα στην ευγνωμοσύνη)

Ρώτησε τον εαυτό σου. Υπάρχει κάποιος στον πλανήτη που περνάει χειρότερα από μένα αυτή τη στιγμή; Αυτή η ερώτηση θα σε βοηθήσει να δεις τα πράγματα με άλλη προοπτική. Και μετά σκέψου, ποια είναι τα τρία πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνωμοσύνη και συχνά θεωρείς δεδομένα;

Το καθαρό νερό, τα τρία σταθερά γεύματα μέσα στην ημέρα σου, τη στέγη πάνω από το κεφάλι σου. Και μόνο τα δυο πρώτα είναι αρκετά για να σε κάνουν να σταματήσεις να λυπάσαι τον εαυτό σου.

 

3.Ρίξε μια ματιά στη ζωή σου

Ρώτησε τον εαυτό σου για την κατάσταση που βιώνεις και σε κάνει να αισθάνεσαι λύπη για τον εαυτό σου. Θα έχει σημασία για σένα σε 5 χρόνια από σήμερα;

Θα έχει σημασία σε 5 εβδομάδες; Συνήθως η απάντηση είναι όχι, αποδεικνύοντας ότι οι άνθρωποι συνηθίζουμε να βλέπουμε ένα βουνό, όταν το μόνο που υπάρχει μπροστά μας είναι ένας λοφίσκος.

 

4.Βρες την ευκαιρία ή το μάθημα στην κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι

Αυτό θα σε βοηθήσει να δεις τα πράγματα με πιο οπτιμιστικό και εποικοδομητικό τρόπο. Όλοι έχουμε δει στη ζωή μας ότι ακόμα και οι δυσκολίες που κάποτε θεωρούσαμε ανυπέρβλητες μας βοήθησαν να εξελιχθούμε σε βάθος χρόνου. Μας έμαθαν πράγματα που είτε άλλαξαν τη ζωή μας, είτε αποτελούν σημείο αναφοράς στις επόμενες προκλήσεις στο δρόμο μας.

 

5.Βάλε ένα χρονικό όριο για τον εαυτό σου ‘

Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να διώξεις την αυτολύπηση είναι να την αποδεχτείς, να βυθιστείς σε αυτήν, αλλά μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Για να μην καταπιέσεις τα συναισθήματα σου, πρακτική που ενέχει τον κίνδυνο να αναδυθούν αργότερα στην επιφάνεια, αφέσου να τα νιώσεις.

Για 10 λεπτά άφησε τη λύπη για τον εαυτό σου να σε πλημμυρίσει. Μόλις όμως ο χρόνος αυτός παρέλθει, ξεκίνα να σκέφτεσαι πρακτικά και άρχισε να προχωράς μπροστά.

 

6.Διώξε τις αρνητικές σκέψεις βοηθώντας κάποιον άλλον

Για να μην τελματώνεις σε μια κατάσταση που δεν σου κάνει καλό, μπορείς να γίνεις και πάλι δημιουργικός προσφέροντας στους ανθρώπους γύρω σου. Αυτό θα σε κάνει να νιώσεις καλά με τον εαυτό σου, ενώ η ευχαρίστηση στο πρόσωπο του άλλου για τη βοήθεια που έλαβε είναι η καλύτερη ανταμοιβή.

Μερικοί τρόποι που μπορείς να το πετύχεις αυτό είναι, είτε βοηθώντας πρακτικά κάποιον, για παράδειγμα σε μια μετακόμιση, είτε ακούγοντας τα προβλήματα του, είτε απλά με το να είσαι ευγενικός προς τους άλλους.

 

7.Δες το πιθανό μέλλον σου

Ρώτησε τον εαυτό σου: ποιες θα είναι οι συνέπειες αν συνεχίσω να λυπάμαι τον εαυτό μου; Πως θα είναι η ζωή μου μετά από 1 χρόνο αυτολύπησης; Μετά από 5 χρόνια; Πως αυτό θα επηρεάσει τις σχέσεις μου;

Τι θα σημαίνει για τους στόχους και τα όνειρα μου; Γράψε κάτω τις απαντήσεις σου και επέστρεψε σε αυτές για τις χρησιμοποιείς σαν κίνητρο σου να βλέπεις τα πράγματα θετικά κάθε φορά που η αυτολύπηση σου χτυπά την πόρτα.

 

8.Δημιούργησε μια υπενθύμιση που θα βλέπεις καθημερινά

Μπορείς για παράδειγμα να γράψεις ένα μήνυμα στο κινητό σου, του τύπου «δεν θα νιώσω θύμα για 30 μέρες», το οποίο θα εμφανίζεται κάθε φορά που θα ανοίγεις την οθόνη του.

Άλλος ένας τρόπος είναι να γράψεις ένα ανάλογο μήνυμα σε χαρτί και να το βάλεις στο κομοδίνο σου, ώστε να είναι το πρώτο πράγμα που θα βλέπεις όταν πας να κοιμηθείς και το πρώτο όταν σηκώνεσαι το πρωί.

 

9.Φτιάξε ένα μικρό πλάνο (και προχώρησε βήμα-βήμα την επίτευξη του)

Ένας αποτελεσματικός τρόπος να βγεις από την αυτολύπηση είναι να κάνεις μικρά βήματα για να αλλάξεις την κατάσταση.

Γράψε δηλαδή στο χαρτί όλα όσα σε απασχολούν, κατέληξε σε ένα πλάνο με το οποίο θα λύσεις την κατάσταση μια και για πάντα και ξεκίνησε να κάνεις ένα βήμα τη φορά. Η επιτυχία του πρώτου θα σε οδηγήσει σύντομα και στα υπόλοιπα.

10.Ρώτα τον εαυτό σου: πως μπορώ να μην παγιδευτώ έτσι ξανά στο μέλλον;

Τέλος όταν πλέον είσαι σε θέση να αναγνωρίζεις έγκαιρα τα συμπτώματα της αυτολύπησης, ώστε και να αντιδράς άμεσα σε αυτά, ρώτησε τον εαυτό σου τι θα έκανες διαφορετικά την επόμενη φορά.

Σκέψου, γράψε και επικοινώνησε το πρόβλημα σου και η λύση θα εμφανιστεί μόνη της μπροστά σου.

 

Πηγή: positivityblog.com

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας