Σε καιρούς μεγάλων αλλαγών όπως αυτή που βιώνουμε, η φροντίδα της ψυχής μας είναι ζήτημα ήσσονος σημασίας. Υπάρχουν μερικές συνήθειες που πρέπει να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας, για να την προστατέψουμε όσο περισσότερο μπορούμε!

 

Ηδομή της καθημερινότητας που είχαμε συνηθίσει έχει αλλάξει σε μεγάλο βάθος. Οι συνήθειες που είχαμε πλάσει δημιουργούσαν σύνδεση και ταυτόχρονα απομάκρυνση από τους γύρω. Σύνδεση γιατί είχαμε συνηθίσει να συναντιόμαστε με φίλους, συναδέλφους ή ακόμη και αγνώστους στα μέσα μεταφοράς και στο δρόμο. Απομάκρυνση γιατί κάθε πρωί χαιρετούσαμε τα παιδιά και τους συντρόφους μας πριν τη δουλειά και είχαμε τη δυνατότητα να αφιερώσουμε μία ημέρα στον εαυτό μας τα Σαββατοκύριακα, με κλειστά κινητά και social media.

Όμως τι συμβαίνει τώρα που η απομάκρυνση δεν είναι επιλογή αλλά επιβολή;

Υπάρχουν άνθρωποι που από τη φύση τους είναι πιο μοναχικοί. Για αυτούς η καραντίνα είναι άλλη μία συνηθισμένη… Τετάρτη. Οι περισσότεροι όμως νιώθουν τρομοκρατημένοι από τη νέα πραγματικότητα. Τα παιδιά όλη την ημέρα στο σπίτι, το γυμναστήριο κομμένο, οι καφέδες με φίλους απαγορευμένοι.

Ανεξάρτητα από τις πρώτες αντιδράσεις, οι περισσότεροι αισθανόμαστε ότι υποβόσκει κάτι βαθύτερο, κάτι που προσπαθούμε να αποφύγουμε. Μπορεί να είναι ένα συναίσθημα, μία σχέση, μία δυσκολία που μέχρι πρότινος ήταν καμουφλαρισμένο στο παρασκήνιο. Τώρα όμως τι γίνεται;

Είναι απολύτως φυσιολογικό να τρομάζουμε όταν όλα τα γνώριμα μοτίβα στη ζωή μας εξαφανίζονται. Όμως, μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες συνήθειες και να θέσουμε νέες βάσεις στη ζωή μας. Και πρέπει να το κάνουμε για τη φροντίδα της ψυχής μας.

Υπάρχουν νέες δομές που μπορείτε να φτιάξετε σήμερα και να εφαρμόσετε στη νέα σας καθημερινότητα. Ανεξάρτητα από το αν είστε σε άριστη σωματική και ψυχική υγεία, αυτά τα 4 πράγματα μπορεί να τα εφαρμόσει ο καθένας στη ζωή του.

4 πράγματα που πρέπει να κάνετε για τη φροντίδα της ψυχής σας

  1. Κίνηση

Τα σώματά μας χρειάζονται κίνηση. Ανεξάρτητα από το αν αυτή θα γίνεται στο γυμναστήριο, το σπίτι ή τη γειτονιά, απλώς χρειάζονται κίνηση. Και δεν έχει να κάνει μόνο με τη διατήρησή σας σε φόρμα. Πολύ περισσότερο η άσκηση έχει να κάνει με την τόνωση του ανοσοποιητικού και την φροντίδα της ψυχής σας. 20 λεπτά την ημέρα αρκούν για να βοηθήσουν τον οργανισμό και να θωρακίσουν την ψυχική και σωματική υγεία σας!

  1. Διατροφή

Υπάρχουν φαγητά που μας δίνουν ενέργεια, βοηθούν στη συγκέντρωση ή απλά μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα (πχ η σοκολάτα). Και οι τελευταίες έχουν πολλές φορές βρεθεί στο στόχαστρο αρνητικών κριτικών, επειδή δεν είναι ό,τι καλύτερο για την υγεία. Όμως, όπως σε όλα τα πράγματα έτσι και εδώ χρειάζεται μία χρυσή τομή.

Εάν θέλετε να αλλάξετε τη διατροφή σας, έχετε τώρα το χρόνο να το κάνετε! Αφιερώστε λίγη ώρα παραπάνω στην προετοιμασία των γευμάτων σας. Φτιάξτε ένα ημερολόγιο με τις τροφές που καταναλώνετε. Και συμπεριλάβετε στην καθημερινότητά σας την αγαπημένη σας λιχουδιά, πάντα με μέτρο. Εκτός από τεράστιο καλό στην υγεία σας, με αυτό τον τρόπο συμβάλλετε και στη φροντίδα της ψυχής σας. Όχι μόνο επειδή δίνετε στον οργανισμό σας όλα όσα χρειάζεται αλλά επειδή η μαγειρική είναι μία δημιουργική και άκρως ψυχοθεραπευτική δραστηριότητα.

  1. Δικτύωση

Δικτύωση και κοινωνικές αποστάσεις πάνε μαζί; Και όμως πάνε! Οι άνθρωποι από τη φύση τους έχουν την ανάγκη να αισθάνονται συνδεδεμένοι με τους γύρω. Χρειάζονται να νιώθουν ότι υπάρχει κάποιος να τους ακούσει, να τους καταλάβει και να τους αισθανθεί. Ευτυχώς σήμερα η επαφή δεν περιορίζεται στο καφενείο ή το τηλέφωνο όπως παλιότερα.

Εκμεταλλευτείτε λοιπόν τα «δώρα» της τεχνολογίας για να μην αποκοπείτε από τους άλλους ανθρώπους. Μην φοβηθείτε να γίνετε ευάλωτοι και να πείτε «Χρειάζομαι να σου μιλήσω». Μοιραστείτε τα συναισθήματά σας και προσφερθείτε να ακούσετε με προσοχή τον συνάνθρωπο. Προσφέρετε γενναιόδωρα την υποστήριξή σας και θα νιώσετε την ψυχή σας να γεμίζει αγαλλίαση. Άλλωστε δεν υπάρχει καλύτερη φροντίδα της ψυχής από το μοίρασμα και το δέσιμο με τους άλλους ανθρώπους.

  1. Ύπαρξη

Ανάμεσα στα δεκάδες πράγματα που έχετε να κάνετε καθημερινά, μην ξεχνάτε ότι χρειάζεστε κάποιες στιγμές που απλώς θα υπάρχετε. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά ότι θα κάνετε μία παύση από την καθημερινότητα όπου θα αφήσετε το νευρικό σας σύστημα να χαλαρώσει μετά από πολλές ώρες υπερλειτουργίας. Δοκιμάστε διαφορετικούς τρόπους για να δείτε τι σας ταιριάζει. Μπορεί να είναι ο διαλογισμός, η χαλάρωση μπροστά στην τηλεόραση, το τρέξιμο ή οτιδήποτε άλλο. Αυτές οι καθημερινές στιγμές που απλώς θα είστε εσείς είναι ό,τι πολυτιμότερο για την ψυχική σας υγεία.

Βλέποντας τη θετική πλευρά των πραγμάτων, μπορεί η συγκυρία που ζούμε να είναι η ιδανική ευκαιρία για την επανασύνδεση και την ουσιαστική φροντίδα της ψυχής μας. Με την απουσία οτιδήποτε συνηθισμένου από την καθημερινότητά μας, απουσιάζουν όλοι οι αντιπερισπασμοί και μπορούμε να επικεντρωθούμε στον εαυτό μας. Είναι τώρα η ώρα να δημιουργήσουμε τις βάσεις για την υγεία μας, σωματική και ψυχική!

Με πληροφορίες από www.greatergood.berkeley.edu

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας