4 τροφές που πρέπει να τρώτε για να γλυτώσετε την εποχιακή κατάθλιψη

0
4 τροφές που πρέπει να τρώτε για να γλυτώσετε την εποχιακή κατάθλιψη

1.185 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Της Βιολέτας Τζεμολλάρι

Η εποχιακή συναισθηματική διαταραχή (ΕΔΕ) είναι μια μορφή κατάθλιψης που επηρεάζει μέχρι και το 10 % του πληθυσμού των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια των σκοτεινών και κρύων μηνών από το τέλος του φθινοπώρου και του χειμώνα. Η διατροφή είναι το φάρμακο που βοηθάει αυτούς τους ασθενείς να αντέξουν τις εποχιακές προκλήσεις.

Με την ενσωμάτωση μιας ποικιλίας των ομάδων τροφίμων στη διατροφή σας, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε την ικανότητα του εγκεφάλου σας να αποκρούσει τη θλίψη και να καλλιεργήσει τη θετική διάθεση.

Οι τροφές που βοηθούν την αντιμετώπιση της εποχιακής κατάθλιψης είναι οι παρακάτω:

1. Ω-3 λιπαρά

Ενισχύουν την ικανότητα του εγκεφάλου να παράγει σεροτονίνη. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που οι ερευνητές έχουν συνδέσει με τη ρύθμιση της διάθεσης και η έλλειψή της οδηγεί σε κατάθλιψη. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν η παραγωγή σεροτονίνης τείνει να μειώνεται, τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα αυξάνουν την παραγωγή της. Τα ω-3 λιπαρά οξέα μπορούν επίσης να βελτιώσουν τη συνολική λειτουργία του εγκεφάλου και να εξαλλείψουν την πνευματική νωθρότητα. Πλούσιες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων περιλαμβάνουν η πέστροφα, ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες, ο λιναρόσπορος και τα καρύδια.

2. Τρυπτοφάνη

Ένας άλλος τρόπος για την αύξηση των επιπέδων της σεροτονίνης είναι με την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν τρυπτοφάνη, τη χημική ουσία από την οποία παράγεται η σεροτονίνη. Εκτός από την παραγωγή σεροτονίνης, η τρυπτοφάνη λειτουργεί συνδιαστικά με δύο άλλες ορμόνες, την νοραδρεναλίνη και την ντοπαμίνη, που προάγουν τη διάθεση, προωθούν τη χαλάρωση και βοηθούν στην αντιμετώπιση του στρες. Τα τρόφιμα που περιέχουν υψηλά επίπεδα τρυπτοφάνης περιλαμβάνουν το άπαχο κοτόπουλο, την γαλοπούλα, το καστανό ρύζι, τα αυγά, το γάλα, τους ξηρούς καρπούς, τις μπανάνες, τα μπιζέλια, την κολοκύθα και το σπανάκι.

3. Η βιταμίνη D

Επιπλέον, αρκετές μελέτες έχουν βρει ένα συσχετισμό μεταξύ της κατάθλιψης και των χαμηλών επιπέδων βιταμίνης D. Επίσης είναι γνωστό ότι η βιταμίνη D παράγεται φυσικά όταν εκτιθέμεθα στον ήλιο. Επειδή έχουμε την τάση να καθόμαστε μέσα στο σπίτι κατά τους χειμερινούς μήνες, χρειαζόμαστε τη συμπλήρωση της πρόσληψης της βιταμίνης D από την διατροφή μας. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D είναι οι κρόκοι αυγών, τα εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, το βοδινό συκώτι και ο μπακαλιάρος.

4. Μη επεξεργασμένα τρόφιμα

Εκτός από την προσθήκη βασικών ομάδων τροφίμων στη διατροφή, είναι σημαντικό να αφαιρέσουμε τα τρόφιμα που προκαλούν αύξηση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένα τρόφιμα – αυτές που περιέχουν υψηλά επίπεδα απλής ζάχαρης και το άσπρου αλεύρου – θα προκαλέσουν την αφύσικη ανύψωση διάθεσή και στην συνέχεια την ξαφνική της πτώση.

Για να αποφευχθούν αυτές οι δυσάρεστες εναλλαγές της διάθεσης, προτιμήστε τα τρόφιμα που γίνονται από δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά. Επιπλέον, για την σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα, καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Αποφύγετε να καταναλώνετε ως σνάκ τα τσιπς και άλλα λιπαρά, τα αλμυρά ή ζαχαρούχα τρόφιμα και προτιμήστε γιαούρτι, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Θυμηθείτε, επίσης, ότι η άνεση δεν είναι συνώνυμη με την ευτυχισμένη και υγιή ζωή. Ενώ το τηγανητό κοτόπουλο, τα μακαρόνια με τυρί, και το παγωτό μπορεί να υπόσχονται ευχαρίστηση στη στιγμή, αργότερα προκαλούν αυξομειώσεις στην διάθεση.

Αντί να μαραζώνετε από κατάθλιψη τους χειμερινούς μήνες αλλάξτε τον τρόπο ζωής σας και εντάξτε μια υγιεινή διατροφή. Θα αισθανθείτε καλύτερα συναισθηματικά, και θα καλωσορίσετε την άνοιξη πιο χαρούμενοι.

Βιολέτα Τζεμολλάρι
Τελειόφοιτος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Λόγω Διατροφής

Λόγω Διατροφής

Το Logodiatrofis.gr αποτελεί το Νο1 portal Διατροφής & Υγείας, το οποίο υπογράφεται από την Επιστημονική Ομάδα ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και τον κλινικό διαιτολόγο - διατροφολόγο PhD, κ. Δημήτρη Γρηγοράκη.
Κατέχει σημαντική θέση στην καρδιά και στις επιλογές αυτών που ενδιαφέρονται για επίκαιρη, έγκαιρη και πάνω από όλα επιστημονική πληροφόρηση, σε ό,τι αφορά «καυτά θέματα» διατροφικής πραγματικότητας.
Η παραδοσιακή Κινέζικη ιατρική, έχει υψηλό ποσοστό επιτυχίας στη θεραπεία σωματικών, ψυχικών και νοητικών προβλημάτων χωρίς καμία αρνητική παρενέργεια.
Δείτε τα πλήρη στοιχεία του Λόγω Διατροφής
Λόγω Διατροφής

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.