5 φθινοπωρινά φρούτα πολύτιμα για την υγεία μας!

0
94

Tα φρούτα και τα λαχανικά καλό είναι να τα καταναλώνουμε πάντα στην εποχή τους, ώστε να τα απολαμβάνουμε όσο πιο φρέσκα και θρεπτικά γίνεται. Αυτό δημιουργεί σημαντικά οφέλη όχι μόνο για την υγεία μας, αλλά και το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Οι επιλογές που έχουμε στη χώρα μας είναι πολλές! Διαβάστε παρακάτω μερικές από τις πιο θρεπτικές που μπορείτε να κάνετε.

Μανταρίνι

ΜανταρίνιΤο αρωματικό αυτό φρούτο είναι το αγαπημένο για πολλούς! Και σίγουρα είναι μεγάλος σύμμαχος του ανοσοποιητικού μας, καθώς είναι πλούσιο και σε βιταμίνη C. Είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη Α, η οποία ωφελεί την υγεία των ματιών και του δέρματος. Οι διαλυτές φυτικές του ίνες μειώνουν τη χοληστερόλη, ενώ το κάλιό του μπορεί να εμποδίσει την υπέρταση. Το μανταρίνι περιέχει παράλληλα και φυλλικό οξύ που συμβάλλει στη διαμόρφωση και τη διατήρηση της υγείας των νέων κυττάρων.

Αχλάδια

αχλάδιΜπορεί να μη φιγουράρει ανάμεσα στα πιο δημοφιλή φρούτα, ωστόσο ένα μικρό αχλάδι σας χαρίζει 10% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης βιταμίνης C. Μας παρέχει επίσης το 18% της ποσότητας φυτικών ινών που χρειαζόμαστε καθημερινά, αλλά και το 4% του καλίου. Τα αχλάδια περιέχουν ακόμη μικρή περιεκτικότητα σε σίδηρο, ασβέστιο και μαγνήσιο.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για την υγεία μας; Σημαίνει πως τα αχλάδια τονώνουν το ανοσοποιητικό, καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα και ενισχύουν την υγεία του εντέρου. Σημαντικό επίσης πως λόγω των πλούσιων φυτικών ινών που περιέχει, μας “χορταίνει” συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της σιλουέτας μας.

Μήλο

μήλο

Το μήλο φυσικά και δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από αυτή τη λίστα! Γνώριμο και δημοφιλές φρούτο που μικροί και μεγάλοι γνωρίζουν πια ότι… δεν τα πάει καλά με τους γιατρούς. Το μήλο είναι ιδανική προσθήκη στην καθημερινή μας διατροφή. Καλό είναι να καταναλώνεται με τη φλούδα, αν είναι βιολογικής καλλιέργειας, καθώς εκεί βρίσκονται οι περισσότερες φυτικές ίνες και βιταμίνες του. Πλούσιο σε βιταμίνη A και C και Α ενώ, περιέχει και κερσετίνη. Η κερσετίνη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που φαίνεται να καταπολεμά τις βλάβες στον εγκεφαλικό ιστό, οι οποίες δείχνουν να συνδέονται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ και άλλες εκφυλιστικές ασθένειες.

Κυδώνι

κυδώνιΈνα φρούτο-outsider, που όμως, θα πρέπει να του δώσουμε φέτος μια ευκαιρία αν θέλουμε να ενισχύσουμε την υγεία και το ανοσοποιητικό μας. Θυμίζει και μήλο και αχλάδι μαζί, έχει έντονο κίτρινο χρώμα και θα μπορούσε κι αυτό ως «χρυσό μήλο» να κάνει το γιατρό πέρα, λόγω της υψηλής διατροφικής του αξίας. Είναι πλούσιο σε νερό, κάλιο που βοηθά στην ισορροπία της αρτηριακής πίεσης. Έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, βιταμίνη Α, αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β που ωφελούν το νευρικό σύστημα. Προσθέστε στην εξίσωση και τις φυτικές του ίνες, μαζί με τον φώσφορο και τον σίδηρο που μας παρέχουν και απολαύστε το. Αν θέλετε, μπορείτε να το αποθηκεύσετε μέσα σε πλαστική σακούλα και να το διατηρήσετε στο ψυγείο για περίπου 2 μήνες

Λωτός

λωτόςΜήπως είστε από αυτούς που δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ αυτό το γλυκό φρούτο; Αν ναι, ήρθε η ώρα να δώσετε ένα τέλος σε αυτό. Ο λωτός, άλλωστε, δεν λέγεται τυχαία «η τροφή των θεών», καθώς είναι πλούσιος σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτοχημικά συστατικά. Η λίστα είναι μεγάλη: κάλιο, φώσφορος, χαλκός, σίδηρος, μαγγάνιο, ψευδάργυρος, κλπ. Ο λωτός έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και B6, ενώ είναι πλούσιος και σε φυτικές ίνες.
Κι αν σας αρέσουν οι γλυκές γεύσεις, μπορείτε να τον καταναλώνετε αντί επιδορπίου, αφού αν αφεθεί να ωριμάσει, αποκτά γλυκιά γεύση. Κι αν ακόμη δεν έχετε πειστεί, σημειώστε ότι βελτιώνει την υγεία της καρδιάς, χάρη στις φυτικές του ίνες, το κάλιο και την πυριδοξίνη που ελέγχει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα.

 

Πηγή: Clickatlife

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας