5 συνήθειες που πρέπει να αποφεύγετε τα πρωινά

0
908

Η σωστή πρωινή ρουτίνα έχει θεμελιώδη σημασία στην φροντίδα του εαυτού μας και επηρεάζει ολόκληρη τη ζωή μας, από τα επίπεδα ενέργειας μέχρι την παραγωγικότητα και την εμφάνιση της επιδερμίδας μας. Όμως είναι πολύ εύκολο να υιοθετήσουμε συνήθειες που δεν την ευνοούν, χωρίς καν να το καταλάβουμε. Ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία, η καθημερινή μας ρουτίνα έχει αλλάξει σε πολλά επίπεδα ενώ τα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι αρκετά σημαντικότερα απ’ ότι συνήθως.

 

Ευτυχώς, είναι εύκολο να επανέλθουμε στην παλιά μας καθημερινότητα. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε μερικά από τα συχνότερα λάθη που κάνουμε κατά την πρωινή μας ρουτίνα, και εύκολους τρόπους για να τα διορθώσουμε.

Λάθος 1ο: Πατάτε συνεχώς αναβολή στο ξυπνητήρι

Αυτή την «κακή» συνήθεια την έχουν οι περισσότεροι λάτρεις του ύπνου, οπότε δεν είστε μόνοι! Πολλές έρευνες διαπιστώνουν ότι η εργασιακή ή σχολική καθημερινότητα ξεκινά πολύ νωρίς το πρωί. Κατά συνέπεια, εκατομμύρια ενήλικες και παιδιά σε όλο τον κόσμο χάνουν ώρες ύπνου που χρειάζεται το σώμα και ο εγκέφαλός τους. Συνεπώς, προσπαθούν να ξεκλέψουν μερικά ακόμη λεπτά ύπνου, πατώντας την «αναβολή» στο ξυπνητήρι τους.

Όμως αυτό δεν λειτουργεί. Αυτό διότι εκείνα τα επιπλέον λεπτά δεν είναι ωφέλιμα και δεν βοηθούν να ξεκουραστούμε περισσότερο. Επιπλέον, μπορεί να διακόπτονται οι μεγαλύτερες περίοδοι REM ύπνου, οι οποίες λαμβάνουν χώρα νωρίς το πρωί. Οι συχνές διακοπές στον φυσιολογικό κύκλο του ύπνου συνδέονται με πολλές επιπτώσεις τόσο στην ψυχική όσο και την σωματική υγεία. Εάν, λοιπόν, χρειάζεστε λίγο περισσότερο χρόνο τα πρωινά, είναι προτιμότερο να βάλετε το ξυπνητήρι 15 λεπτά νωρίτερα και να σηκωθείτε μόλις κλείσει.

Λάθος 2ο: Αφήνετε το κινητό να σας αποσπάσει την προσοχή

Ένα ακόμη μεγάλο λάθος που κάνουν πολλοί, είναι να ανοίγουν το κινητό τους ενώ βρίσκονται ακόμη στο κρεβάτι. Έτσι το πρώτο πράγμα που κάνουν στην ημέρα τους είναι να ελέγξουν τα email τους και να μπουν στα social media. Με αυτόν τον τρόπο όμως, αφήνουμε ακούσια πράγματα που βρίσκονται έξω από τον έλεγχό μας να ελέγξουν τις πρώτες σκέψεις και τα συναισθήματα της ημέρας μας.

Επομένως, είναι καλό να βάλουμε μερικά όρια στον εαυτό μας. Δεν πειράζει εάν το πρώτο που κάνουμε είναι να πιάνουμε το κινητό μας, επειδή είναι το ξυπνητήρι μας. Αλλά πειράζει εάν το πρώτο που κάνουμε είναι να ελέγξουμε τα αγχωτικά email από το γραφείο ή τα καταθλιπτικά πρωτοσέλιδα για τον κορωνοϊό. Αντί για αυτό, πάρτε μερικές ανάσες, κάντε μερικές διατάσεις, πιείτε νερό και πείτε καλημέρα στο σύντροφο και τα παιδιά σας.

Λάθος 3ο: Καταναλώνετε αμέσως ζάχαρη

Ένα πρωινό πλούσιο σε ζάχαρη και επεξεργασμένες τροφές προκαλεί ορμονικές μεταβολές στο σώμα. Έτσι, μέσα στην ημέρα θα υπάρχουν συχνές μεταβολές διάθεσης, καθώς θα αισθάνεστε άλλοτε πεινασμένοι, άλλοτε κακοδιάθετοι κοκ, συναισθήματα που θα οφείλονται στη ζάχαρη. Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι το πρωινό είναι το πιο «προβληματικό» γεύμα της ημέρας, από άποψη κατανάλωσης ζάχαρης. Αυτό οφείλεται στα προστιθέμενα σάκχαρα που περιέχουν οι τροφές που βάζουμε συχνά στο πρωινό μας, όπως τα δημητριακά, το γιαούρτι με γεύσεις, οι χυμοί, αλλά και τα γλυκαντικά που μπαίνουν στον καφέ ή το τσάι μας.

Εάν θέλετε να ξεκινάτε την ημέρα σας δυναμικά, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αφαιρέσετε εντελώς τη ζάχαρη από το πρωινό σας. Εάν από την άλλη δεν μπορείτε να το αποφύγετε, προσπαθήστε να εντάξετε την άσκηση στην πρωινή σας ρουτίνα. Έτσι, μετά την κατανάλωση ενός πρωινού πλούσιου σε ζάχαρη, κάντε έναν περίπατο ή μερικές ασκήσεις γιόγκα.

Λάθος 4ο: Δεν πλένετε σωστά το πρόσωπό σας

Το πρωινό πλύσιμο του προσώπου δεν πρέπει να λείπει σε καμία περίπτωση από την πρωινή σας ρουτίνα. Αυτό διότι έτσι αφαιρείται το νεκρό δέρμα και οι ρύποι που κόλλησαν στο πρόσωπο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για το σωστό πλύσιμο προτείνεται να χρησιμοποιήσετε ένα ήπιο σαπούνι, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της επιδερμίδας σας, σε συνδυασμό με κρύο (όχι όμως παγωμένο) νερό.

Όποιος και αν είναι ο τρόπος καθαρισμού της επιδερμίδας σας, μην παραλείπετε το αντηλιακό πριν βγείτε από το σπίτι. Απλώστε μία επαρκή ποσότητα στο πρόσωπο αλλά και στο λαιμό και τους ώμους σας πριν βγείτε από το σπίτι.

Λάθος 5ο: Παραβλέπετε την ψυχική σας ευημερία

Τα πρωινά μπορεί να είναι δύσκολα. Μπορεί να νιώθετε κουρασμένοι, να πρέπει να συνδυάσετε πολλές δραστηριότητες, όπως να βγάλετε βόλτα το κατοικίδιο ή να πάτε τα παιδιά στο σχολείο, να ετοιμάσετε το μεσημεριανό γεύμα και άλλα πολλά, πριν ασχοληθείτε με την εργασία σας. Μέσα σε αυτό το χαωτικό πρόγραμμα, συχνά παραλείπουμε να ασχοληθούμε με τον εαυτό μας. Όμως, είναι πολύ σημαντικό, να αφιερώνουμε λίγο χρόνο όπου θα αφουγκραστούμε τις δικές μας ανάγκες.

Τι μπορείτε να κάνετε για αυτό; Ανοίξτε τα πατζούρια για να μπει φυσικό φως μέσα στο σπίτι. Κάνετε μερικές διατάσεις ή διαλογιστείτε για λίγα λεπτά. Γράψτε στο ημερολόγιό σας ή απλά μιλήστε για λίγο με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο. Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι όλοι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν μικρά καθημερινά βήματα για να βελτιώσουν την ψυχική υγεία τους. Οι παραπάνω απλές συνήθειες παίρνουν μόνο μερικά λεπτά όμως μπορούν μακροπρόθεσμα να έχουν μεγάλα οφέλη για την ευημερία μας.

Εάν από την άλλη είστε βέβαιοι ότι δεν  ανήκετε στους πρωινούς τύπους, δεν πειράζει. Υιοθετώντας όμως την κατάλληλη ρουτίνα, θα μπορέσετε να κάνετε το πρωινό ξύπνημα πιο υποφερτό και θα βοηθήσετε τον εαυτό σας να λειτουργεί καλύτερα τα πρωινά.

Με πληροφορίες από: www.huffpost.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας