Η καινοτομία είναι σημαντική στους επιχειρηματίες, είτε ξεκινούν ένα νέο εγχείρημα είτε διευρύνουν μια υπάρχουσα επιχείρηση, καθώς αποτελεί ένα νέο ή βελτιωμένο προϊόν το οποίο μπορεί να τους παρέχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

 

Οι καινοτομίες μπορεί να συμπεριλαμβάνουν ένα καινούριο προϊόν ή την βελτίωση ενός υπάρχοντος το οποίο προσφέρει μια πολύτιμη εμπειρία στον καταναλωτή. Το νέο ή βελτιωμένο προϊόν μπορεί να προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που κάνει τις επιχειρήσεις να ξεχωρίζουν από το πλήθος. Οι καινοτόμες ιδέες είναι πολύτιμες για τους επιχειρηματίες όλων των κλάδων και των επιχειρήσεων όλων των μεγεθών.

Παρόλα αυτά, πολλοί επιχειρηματίες δεν αξιοποιούν πλήρως την καινοτομία ούτε καταλαβαίνουν πως να την πυροδοτήσουν, κατά συνέπεια χάνουν πιθανές ιδέες που θα μπορούσαν να έχουν σπουδαία επιρροή στην επιτυχία των επιχειρήσεων τους.

Για όσους πασχίζουν, παρακάτω περιγράφονται πέντε τρόποι με τους οποίους οι επιχειρηματίες μπορούν να αναγνωρίζουν καινοτόμες ιδέες που μπορούν γρήγορα να επιταχύνουν τις επιχειρήσεις τους.

1. Αναγνώρισε ευκαιρίες καινοτομίας

Πολλές καινοτομίες αναπτύσσονται για να επιλύουν προβλήματα ή να ενισχύουν υπάρχοντα προϊόντα ή υπηρεσίες. Για να καθορίσεις τι χρειάζεται να διακοπεί, ανέπτυξε μια συνήθεια να παρατηρείς τα προβλήματα στην επιχείρηση σου, στις ανταγωνιστικές σου επιχειρήσεις και σε όλο τον κλάδο σου. Εάν οι πελάτες σου δεν είναι ικανοποιημένοι με τα υπάρχοντα προϊόντα σου, έχεις την ευκαιρία για καινοτομία. Χρησιμοποίησε αυτά τα προβλήματα σαν «σπόρους» για καταιγισμό καινοτόμων ιδεών.

Ομοίως, προβλήματα και προκλήσεις στον ευρύτερο κλάδο με ανταγωνιστικά προϊόντα προσφέρουν θαυμάσιες ευκαιρίες για καινοτομία. Αν μπορείς να λύσεις ένα θέμα που αφορά τον ευρύτερο κλάδο, η επιχείρηση σου θα χαίρει ενός δυνατού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Θεώρησε κάθε πρόβλημα ή παράπονο σαν μια μεγάλη ευκαιρία να αναπτύξεις μια καινοτόμα λύση.

2. Βρες έμπνευση έξω από τον κλάδο σου.

Όταν  αναζητάς έναν δημιουργικό τρόπο να λύνεις ένα πρόβλημα, ψάξε για αντίστοιχες καταστάσεις σε άλλους κλάδους. O Seth Godin αναφέρει, «Η καινοτομία είναι συχνά η πράξη του να πάρω κάτι που έχει δουλέψει εκεί και να το χρησιμοποιήσω εδώ. » Μελέτησε αυτά τα παρόμοια προβλήματα, ανάλυσε την κατάσταση στον άλλο κλάδο και σκέψου πως να εφαρμόσεις μια παρόμοια λύση στο δικό σου πρόβλημα.

Για παράδειγμα, στον Henri Ford δεν πιστώθηκε ότι εφηύρε το αυτοκίνητο ούτε ότι εφηύρε την γραμμή παραγωγής. Αντ’ αυτού, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο φτιαχνόντουσαν τα αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας μια κινητή γραμμή παραγωγής. Που ανακάλυψε ο Henri Ford αυτή την ιδέα για μια κινητή γραμμή παραγωγής ; Από έναν διαφορετικό κλάδο : τον κάδο επεξεργασίας κρεάτων. Ο Ford εφάρμοσε μια διαδικασία (την κινητή γραμμή παραγωγής) από έναν διαφορετικό κλάδο για να κατασκευάζει αυτοκίνητα. Εάν είχε περιορίσει την σκέψη του στον δικό του κλάδο, μπορεί να μην είχε αναπτύξει μια τόσο επαναστατική διαδικασία για να κατασκευάζει αυτοκίνητα.

3. Ανακάλυψε το περιβάλλον καινοτομίας σου.

Για να αναπτύξεις καινοτόμες ιδέες για την επιχείρηση σου, πρέπει να βρεις το δικό σου «περιβάλλον καινοτομίας» που ενεργοποιεί την δημιουργική σκέψη. Το να βάζεις τον εαυτό σου με πρόθεση στο μοναδικό σου περιβάλλον, αυξάνεις τις πιθανότητες για την ανάπτυξη πολύτιμων καινοτομιών που θα διευρύνουν την επιχείρηση σου.

Για να αναγνωρίσεις το καλύτερο σου περιβάλλον καινοτομίας, σημείωσε τον χρόνο, τον τόπο, την δραστηριότητα και τις συνθήκες περιβάλλοντος που παρουσιάζονται όταν αναπτύσσεις νέες ιδέες. Με το να παρακολουθείς αυτές τις πληροφορίες, σύντομα θα δεις να αναπτύσσεται ένα πρότυπο. Χρησιμοποίησε αυτό το πρότυπο για να ορίσεις το δικό σου περιβάλλον καινοτομίας και επισκέψου αυτό το περιβάλλον κατά τη διάρκεια των συναντήσεων καταιγισμού ιδεών για να μεγιστοποιήσεις τα αποτελέσματα.

4. Προγραμμάτισε συχνές συναντήσεις καινοτομίας.

Οι επιχειρηματίες έχουν φορτωμένα προγράμματα και πολλές υποχρεώσεις. Για να αναγνωρίσουν επιτυχώς και να εφαρμόσουν καινοτόμες ιδέες, οι επιχειρηματίες χρειάζεται να δεσμεύουν χρόνο στο ημερολόγιο τους για ατομικές ή ομαδικές συναντήσεις καινοτομίας. Αυτές οι χρονικές δεσμεύσεις θα πρέπει να γίνονται χωρίς διακοπή και να εστιάζονται μόνο σε μια ή δύο ευκαιρίες καινοτομίας. Εάν είναι δυνατόν, επισκέψου το καινοτόμο περιβάλλον σου μέσα στον προγραμματισμένο χρόνο. Εάν δεν μπορείς να επισκεφθείς το περιβάλλον σου, οραματίσου τον εαυτό σου σε αυτό το περιβάλλον ώστε να ενεργοποιήσεις καλύτερα την καινοτόμα σκέψη σου.

5. Συμπεριέλαβε ολόκληρη την ομάδα σου.

Οι επιχειρηματίες συχνά προσπαθούν να τα κάνουν όλα μόνοι τους αλλά μερικά μυαλά όταν δουλεύουν μαζί μπορούν συχνά να δημιουργήσουν καλύτερες καινοτομίες. Κάθε άτομο έχει μοναδικά ταλέντα, εμπειρίες και ιδέες. Το να περιορίζεις τις δραστηριότητες καινοτομίας σου σε μερικούς ανθρώπους μπορεί συχνά να οδηγήσει σε αποτυχία αναγνώρισης πολύτιμων ιδεών που μπορεί να γίνουν ο μοχλός για την επιτάχυνση της επιχειρηματικής ανάπτυξης. Επέτρεψε σε ολόκληρη την ομάδα σου να βοηθήσει στην αναγνώριση ιδεών και να δημιουργήσει πιθανές λύσεις για κάθε ευκαιρία καινοτομίας. Το να αναπτύξεις μια κουλτούρα καινοτομίας θα παράγει πολύτιμες ιδέες καθώς θα αναπτύσσεται ένα ομαδικό περιβάλλον μέσα στον οργανισμό.

Ξεκίνα να εφαρμόζεις αυτές τις τεχνικές σήμερα και άρχισε να ανακαλύπτεις καινοτόμες ιδέες οι οποίες θα έχουν μια δυναμική επιρροή στην επιχείρηση σου.

Σύνταξη: Steve Sponseller
Μετάφραση : Έλενα Νικολοπούλου

Πηγή : Enterpreneur.com

Διαβάστε ακόμη:  Η ιστορία μιας γκοφρέτας ή μιας ζωής…

 

Newsletter εγγραφή

 

Έλενα Νικολοπούλου

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας