5 τρόποι να αντιμετωπίσετε τη δυσμηνόρροια

Πολλές είναι οι γυναίκες, σχεδόν το 50%,  που θα εμφανίσουν συμπτώματα δυσμηνόρροιας τις ημέρες πριν και κατά την έναρξη της εμμήνου ρύσης.

 

Συμπτώματα

Οίδημα και πόνος μαστών, κατακράτηση υγρών, διαταραχές διάθεσης και όρεξης, κοιλιακός πόνος που μπορεί να αντανακλά στη μέση, τη λεκάνη ή τα πόδια, ναυτία, έμετος, πονοκέφαλος, είναι τα συνηθέστερα συμπτώματα που δυσκολεύουν την λειτουργικότητα των γυναικών. Oι περισσότερες θα τα αντιμετωπίσουν καταφεύγοντας σε αναλγητικά, μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη, ή ακόμα και σπασμολυτικά φάρμακα.

Είναι όμως αυτή η καταλληλότερη λύση;

Φυσική αντιμετώπιση

Η δυσμηνόρροια δεν μπορεί παρά να αποτελεί μέρος ή αποτέλεσμα του τρόπου που φροντίζουμε , ή δε φροντίζουμε, το σώμα μας .Το τι τρώμε, αν κινούμαστε, το πού βρισκόμαστε συναισθηματικά και νοητικά, θα επηρεάσει τη εμφάνιση και αυτών των συμπτωμάτων.

Διατροφή
Γυναίκες που καταναλώνουν μια δίαιτα πλούσια σε αλάτι, ζάχαρη, απλούς υδρογονάνθρακες και φτωχή σε μαγνήσιο, σίδηρο, φαίνεται ότι εμφανίζουν εντονότερα συμπτώματα δυσμηνόρροιας. Έτσι, μια διατροφή που περιέχει πολλά πράσινα λαχανικά, φυτικές ίνες, σύνθετους υδρογονάνθρακες και λίγο αλάτι και ζάχαρη, μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη, μειώνοντας την κατακράτηση υγρών, τις διαταραχές όρεξης και διάθεσης και βέβαια τον πόνο.

Άσκηση
Ευεργετικά είναι τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας στην πρόληψη της δυσμηνόρροιας. Τα αυξημένα επίπεδα ενδορφινών που παράγονται κατά την άσκηση

μπορούν να κατευνάσουν τον πόνο και να μειώσουν τις συστολές της μήτρας. Αποφεύγονται βέβαια οι ασκήσεις που μπορεί να αυξήσουν τη ροή του αίματος, όπως είναι οι κατακόρυφες στάσεις.

Σκεύασμα Μαγνησίου +Β6
Πολλές είναι οι μελέτες που βεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα του μαγνησίου σε αρκετά συμπτώματα της δυσμηνόρροιας, όπως η ευερεθιστότητα, το άγχος, οι διαταραχές διάθεσης, οι πονοκέφαλοι αλλά και τα οιδήματα και ο κοιλιακός πόνος. Το μαγνήσιο, σε συνδυασμό με την Β6, δρα σαν άριστο χαλαρωτικό του νευρομυικού συστήματος, εξ’ ου και η ικανοποιητική δράση.

Διαλογισμός
Ο διαλογισμός αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για την διαχείριση του πόνου.

Εισπνέοντας και εκπνέοντας φυσικά, με τα χέρια μας στην κοιλιακή περιοχή, θα δούμε πολλές φορές ότι ο πόνος αρχίζει σταδιακά να υποχωρεί. Επίσης, μες στην ησυχία μπορεί να αναδυθούν συναισθήματα όπως θλίψη, θυμός ή φόβος, η απώθηση των οποίων μπορεί να μπλοκάρει την ομαλή ροή του αίματος και να προκαλέσει πόνο κατά την εμμηνορρυσία.

Ομοιοπαθητική
Η Ομοιοπαθητική χρησιμοποιώντας απολύτως φυσικά και χωρίς παρενέργειες σκευάσματα, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των οξέων συμπτωμάτων της δυσμηνόρροιας αλλά και να εξομαλύνει την τάση του οργανισμού να εμφανίζει τα συμπτώματα της δυσμηνόρροιας μακροπρόθεσμα.

Παρά τις προκλήσεις, η έμμηνος ρύση αποτελεί μοναδική ευκαιρία να συνδεθούμε με τη θηλυκή μας ενέργεια, να αφουγκραστούμε τον εαυτό μας και το σώμα μας, κάνοντας μία παύση  από τον αγχωτικό τρόπο ζωής που συνήθως ζούμε και να νιώσουμε τα συναισθήματα μας και το τι πραγματικά θέλουμε να δημιουργήσουμε για τη ζωή μας.

Πρόκειται ένα ιερό δώρο.  Αντιμετωπίζοντας με φυσικό τρόπο τον πόνο που κάποιες φορές τη συνοδεύει, γινόμαστε ελεύθερες  να την τιμήσουμε όπως πραγματικά της αξίζει.

 

 

Newsletter εγγραφή

 

Σταυριάννα Περβολαράκη

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας