Το διαβάζουμε και το ακούμε παντού, ο χειμώνας παχαίνει.

 

Τα λίγα ή πολλά κιλά που αρκετοί από εμάς προσθέτουν στη διάρκεια του αποτελούν άλλωστε την πιο τρανή απόδειξη ότι πραγματικά ο χειμώνας παχαίνει. Είτε γιατί τα ρούχα είναι πιο πολλά και περισσότερο φαρδιά, είτε γιατί οι ώρες μας εντός των τειχών ενός γραφείου ή ενός σπιτιού είναι πολλές παραπάνω, μόλις ο ήλιος πέφτει το ψυγείο ανοίγει.

Ποιοί είναι όμως ακριβώς οι λόγοι που οδηγούν στην αύξηση του βάρους μας το χειμώνα και τί μπορούμε να κάνουμε για να αντιστρέψουμε έγκαιρα την κατάσταση;

Τρώμε λιγότερα φρούτα και λαχανικά

Η αλήθεια είναι ότι δεν λαχταράμε ένα μήλο τον χειμώνα, όπως μια φέτα καρπούζι το καλοκαίρι. Το κρύο και οι αυξημένες υποχρεώσεις μας στη διάρκεια του χειμώνα, μας κρατούν συνήθως μακριά από τις λαϊκές αγορές.

«Η έλλειψη όμως στα μακροθρεπτικά συστατικά που μας προσφέρουν τα φρούτα και τα λαχανικά εκδηλώνεται σε αύξηση της πείνας μας, καθώς το σώμα μας αποζητά τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που χρειάζεται».

Αυτό εξηγεί ο Scott Issacs, M.D., ενδοκρινολόγος και συγγραφέας του βιβλίου «Beat Overeating Now!.». Η συμβουλή του για να μην κλαίμε το καλοκαίρι είναι τους τρεις μήνες του χειμώνα να τρώμε φρούτα και λαχανικά όλων των χρωμάτων, καθώς το σώμα μας απορροφά καλύτερα τις θρεπτικές ουσίες μέσω του φαγητού.

Νιώθουμε περισσότερο μελαγχολικοί 

Η μικρότερη διάρκεια της ημέρας και οι χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα κάνουν πολλούς από εμάς να αισθανόμαστε παγιδευμένοι μέσα στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού μας. Η μειωμένη ηλιοφάνεια προκαλεί πτώση της σεροτονίνης με αποτέλεσμα πολλές φορές την ανάπτυξη της λεγόμενης Εποχιακής Συναισθηματικής Διαταραχής.

Επί της ουσίας πρόκειται για ένα είδος κατάθλιψης που «έρχεται και φεύγει» σε ένα εποχιακό «μοτίβο». Η ΕΣΔ είναι επίσης γνωστή και ως «εποχιακή κατάθλιψη», επειδή τα συμπτώματα είναι πιο εμφανή και τείνουν να είναι πιο σοβαρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Οι γυναίκες μεταξύ 20-40 ετών έχουν διπλές πιθανότητες από τους άνδρες της ίδιας ηλικίας να εκδηλώσουν τα συμπτώματα της, ένα εκ των οποίων είναι η ανάγκη για περισσότερους υδρογονάνθρακες και γλυκά, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό Comprehensive Psychology.

Για να αποφύγετε μια τέτοια εξέλιξη εντάξτε στο πρόγραμμα σας μια βόλτα στον πρωινό ήλιο που έχει αποδειχτεί αποτελεσματική στην μείωση των συμπτωμάτων της, σύμφωνα με τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Mayo Clinic. Τα ίδια αποτελέσματα έχει η γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους, ενώ βοηθητική θεωρείται και η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ωμέγα-3, σύμφωνα με άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση Journal of Affective Disorders.

Ανεβάζουμε τη θερμοκρασία

Αν ανήκετε σε αυτούς που αγαπούν τις υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο σπίτι αλλάξτε άμεσα συνήθεια. Χαμηλώνοντας τον θερμοστάτη το σώμα μας χρησιμοποιεί περισσότερες θερμίδες για να ζεσταθεί βοηθώντας μας να κρατήσουμε την αύξηση του βάρους μακριά.

«Οι χαμηλές θερμοκρασίες ενεργοποιούν τον καφέ λιπώδη ιστό, αυτόν δηλαδή που αυξάνει τον μεταβολισμό μας», εξηγεί ο Issacs. Για τον ίδιο λόγο μας προτείνει εκτός από τη διατήρηση μιας χαμηλής θερμοκρασίας στο σπίτι μας, στο γραφείο ή στο αμάξι, αν έχουμε κατοικίδιο να επιλέγουμε τις βόλτες μαζί του, ώστε να αυξήσουμε την κατανάλωση των θερμίδων στη διάρκεια του χειμώνα.

Αφυδατωνόμαστε εύκολα

Όλο το καλοκαίρι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε με ένα μπουκαλάκι νερό κολλημένο στο χέρι μας. Κι όμως ανάλογη ενυδάτωση χρειαζόμαστε και το χειμώνα για να αντιμετωπίσουμε το κρύο ξηρό αέρα. «Ακόμη και η ελάχιστη αφυδάτωση μας μιμείται το αίσθημα της πείνας, κάνοντας μας να αναζητούμε τροφή όταν στην πραγματικότητα αυτό που χρειαζόμαστε είναι νερό», τονίζει η Emily Dubyoski, R.D., διατροφολόγος στο Κέντρο Ελέγχου Βάρους του πανεπιστημίου Johns Hopkins.

Η λύση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να πίνουμε νερό και να αφήνουμε να περάσει διάστημα 10 λεπτών για να διαπιστώσουμε αν πραγματικά πεινάμε ή μόνο διψούσαμε και φυσικά να καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε νερό, όπως είναι οι σούπες, τα φρούτα όπως τα μήλα και τα λαχανικά σαν το σέλινο.

Πίνουμε ποτά με πολλές θερμίδες

Όλοι ξέρουμε ότι το λεγόμενα comfort food δεν μας βοηθά να κρατήσουμε μια μέση δαχτυλίδι. Κι ενώ σύμφωνα με τον ορισμό του λεξικού Webster, comfort food είναι το φαγητό που έχει παρασκευαστεί με ένα παραδοσιακό τρόπο και έχει συνήθως μια «νοσταλγική» ή συναισθηματική επίδραση σε αυτόν που το καταναλώνει, η αλήθεια είναι ότι οι σχετικές επιλογές μας είναι φαγητά υψηλής θερμιδικής αξίας.

Το ίδιο όμως μπορεί να συμβεί και με τα ποτά, σημειώνει η Hope Warshaw, R.D., συγγραφέας του βιβλίου «Eat Out, Eat Well» τονίζοντας μας ότι ένας καφές με σαντιγί και ζάχαρη κάθε απόγευμα για μία εβδομάδα μπορεί να μας προσθέσει ένα ολόκληρο κιλό στο τελείωμα της. Για να βγάλουμε λοιπόν τον χειμώνα χωρίς έξτρα βάρος, ένα κόλπο είναι να πίνουμε καφέ ή τσάι και άλλα αφεψήματα χωρίς ζάχαρη.

Γυμναζόμαστε λιγότερο

Ακόμη κι αν είστε από αυτούς που δεν χάνουν προπόνηση, η μείωση των δραστηριοτήτων μας στη φύση (τζόκινγκ, πεζοπορία) που επιβάλλουν οι άσχημες καιρικές συνθήκες του χειμώνα βοηθά στην αύξηση του βάρους μας. Ο χειμώνας εξάλλου είναι η εποχή της γρίπης που μας βγάζει επίσης εκτός προγράμματος στην άσκηση μας με παρόμοια αποτελέσματα.

Η λύση στο πρόβλημα, εκτός από τα χειμερινά σπορ όπως είναι το σκι, είναι να βάλετε στόχο καθημερινά την επίτευξη 10.000 βημάτων. Κατά αυτόν τον τρόπο και τη φυσική σας κατάσταση θα βοηθήσετε και τα κιλά του χειμώνα δεν θα σας απασχολήσουν ποτέ.

Πηγή: shape.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο [email protected]
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

1 σχόλιο

  1. ΔΕΝ υπάρχει λόγος στην Ελλάδα για μελαγχολία τον χειμώνα όπου οι θερμοκρασίες του κρύου είναι για γέλια (Νοέμβρης και 25 βαθμοί ακόμα)…Ο ενδοκρινολογος που αναφέρει το άρθρο είναι από Αμερική κι όπως όσοι κατοικούν σε μέρη με βαρύ χειμώνα όπου οι θερμοκρασίες είναι πάντα μείον μηδέν, ανέφερε τα παραπάνω-ΑΚΥΡΟ όμως για την χώρα μας όπου δυστυχώς έχει φτάσει πια να μην έχει σχεδόν χειμώνα (ιδιαίτερα από Αττική και κάτω με θερμοκρασίες Καΐρου….) Ακόμα και το καλοκαίρι ο Ελληνας παχαίνει…

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας