6 τρόφιμα που καταπολεμούν τις φλεγμονές

0
188

Γιατί αισθανόμαστε πόνο μετά από μια προπόνηση; Ο πόνος αυτός ή αλλιώς η  οξεία φλεγμονή είναι η φυσική απάντηση του οργανισμού σε μια αποτελεσματική προπόνηση.

Tο να αισθάνεστε λίγο πόνο μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι το σώμα σας θεραπεύεται. Αυτή η προσωρινή φλεγμονή δεν πρέπει να σας ανησυχεί. Ωστόσο, η χρόνια φλεγμονή μπορεί να σας βάλει σε μπελάδες. Πολλαπλά συστατικά γαλακτοκομικών προϊόντων – όπως τα trans λιπαρά και τα σάκχαρα Neu5gc – πυροδοτούν φλεγμονές στο σώμα.

Με την πάροδο του χρόνου όμως (ας πούμε, μια μερίδα σοκολάτας γάλακτος μετά από κάθε προπόνηση), αυτή η απόκριση του οργανισμού μπορεί να θέσει το σώμα σας σε μια χρόνια φλεγμονώδη κατάσταση – θέτοντάς τον σε κίνδυνο για σοβαρές ασθένειες.

Ενώ τα τρόφιμα από μόνα τους δεν πρέπει να αντικαθιστούν τη σταθερή ρουτίνα αποκατάστασής σας (ξεκούραση, μασάζ, παγοθεραπεία, κ.λπ.), η ενσωμάτωση στη διατροφή σας  ορισμένων φυτικών τροφών που καταπολεμούν τη φλεγμονή μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τον χρόνο αποκατάστασής σας.

Ένας απλός τρόπος για να μειώσετε τον κίνδυνο χρόνιας φλεγμονής και να επιταχύνετε τη διαδικασία αποκατάστασης της προπόνησής είναι να εγκαταλείψετε τα γαλακτοκομικά. Εκτός όμως από αυτό υπάρχουν μερικά τρόφιμα τα οποία αποτελούν τον καλύτερο σύμμαχο σας στην καταπολέμηση μιας φλεγμονής.

 

Τρόφιμα που καταπολεμούν τη φλεγμονή

 

1. Επιλέξτε Μπαχαρικά

Πολλά μπαχαρικά που υπάρχουν σε κάθε κουζίνα έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ωστόσο δύο είναι αυτά που ξεχωρίζουν. Το τζίντζερ και ο κουρκουμάς είναι οι φυσικές δυνάμεις που καταπολεμούν τη φλεγμονή και δεν απαιτούν πολλά. Προσθέστε τα στις σαλάτες, τις σούπες και ψητά λαχανικά σας ή προσθέστε μια μικρή πρέζα από το καθένα στα smoothies σας.

2. Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Σπανάκι, χόρτα, λαχανίδες, τσουκνίδες. Τα βρίσκουμε άφθονα στην εποχή τους και είναι μία από τις καλύτερες επιλογές για μία υγιεινή αντιφλεγμονώδη διατροφή. Είτε ωμά στη σαλάτα σας, είτε μαγειρεμένα στον ατμό είτε ψητά, τα πράσινα λαχανικά θα γίνουν ο καλύτερος σύμμαχος στην αντιμετώπιση των φλεγμονών.

3. Επιλέξτε Φρούτα

Όλα τα φρούτα είναι θρεπτικά για τον οργανισμό μας. Για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες τους όμως ξεχωρίζουν οι φράουλες, τα βατόμουρα, τα πορτοκάλια και τα κεράσια. Απολαύστε αυτά τα φρούτα μόνα τους, σε ένα smoothie ή ανακατεμένα με κατεψυγμένες μπανάνες για ένα παγωμένο σαν γιαούρτι.

4. Ξηροί καρποί

Επενδύστε κυρίως στα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα φουντούκια. Οι ξηροί καρποί καταπολεμούν με τον καλύτερο τρόπο τις φλεγμονές και μπορείτε να τους καταναλώσετε εύκολα και γρήγορα. Είτε ωμούς, είτε ψημένους, μπορείτε να τους προσθέσετε στις σαλάτες σας, στο πρωινό σας ή ακόμη να φτιάξετε το δικό σας βούτυρο.

5. Ντομάτες

Υπάρχουν σε κάθε κουζίνα και είναι απαραίτητες στη διατροφή μας. Αν δεν σας αρέσουν δοκιμάστε μια διαφορετική ποικιλία. Είναι ότι καλύτερο για τις σαλάτες και τις σάλτσες σας και σίγουρα θα βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής μετά την προπόνηση.

6. Φασόλια

Pinto, garbanzo, μαύρα ή γίγαντες – υπάρχουν κυριολεκτικά δεκάδες διαφορετικές ποικιλίες φασολιών που ταιριάζουν σε κάθε προτίμηση. Είτε τα αγοράζετε σε κονσέρβα είτε τα φτιάχνετε μόνοι σας, τα φασόλια διατηρούν τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες τους. Μπορείτε να τα απολαύσετε στην σούπα ή τη σαλάτα σας ή ακόμη να φτιάξετε το δικό σας χούμους φασολιών!

Γιατί να καταναλώσεις τις παραπάνω τροφές; Για τα αντιοξειδωτικά τους! Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που βοηθούν τόσο στην πρόληψη όσο και στην αποκατάσταση της βλάβης των κυττάρων και των ιστών – που συχνά προκαλούνται από μία φλεγμονή. Έτσι, σε αντίθεση με τα γαλακτοκομικά τα οποία είναι εξαιρετικά χαμηλά σε αντιοξειδωτικά, τα φυτικά τρόφιμα τείνουν να είναι εξαιρετικά υψηλά σε αυτές τις ενώσεις.

Το καύσιμο που επιλέγουμε να βάλουμε στο σώμα μας κάνει τη διαφορά όχι μόνο στις αθλητικές μας επιδόσεις, αλλά στη συνολική ζωή μας. Δοκιμάστε το για μια εβδομάδα. Βγάλτε τα γαλακτοκομικά (αν δεν το έχετε κάνει ήδη), ενσωματώστε στη διατροφή σας  τρόφιμα που καταπολεμούν τη φλεγμονή και δείτε πως θα αισθανθείτε.

Πηγή: 6 inflammation fighting foods plus recipe ideas

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας