Η συναισθηματική υγεία μπορεί να οριστεί ως η έλλειψη ψυχικών ασθενειών, όμως περιλαμβάνει και θετικά χαρακτηριστικά όπως η ανθεκτικότητα, η αυτάρκεια και η ζωτικότητα. Δεδομένου ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές εκφάνσεις της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας, υπάρχουν επίσης πολλά διαφορετικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να τις βελτιώσουμε. 

 

Μερικά πράγματα που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι:
  1. Ενισχύστε την ψυχική και συναισθηματική υγεία σας κάνοντας πράγματα που αγαπάτε

Ένας εύκολος τρόπος για να ενισχύσετε θετικά τα συναισθήματά σας είναι κάνοντας δραστηριότητες που απολαμβάνετε. Μπορείτε λοιπόν να βγείτε για φαγητό με φίλους, να παίξετε παιχνίδια, να κάνετε χειροτεχνίες, να ξεκινήσετε ένα νέο χόμπι. Κάνοντας απλά διασκεδαστικά πράγματα βοηθάτε τόσο την ψυχική όσο και τη συναισθηματική σας υγεία. 

2. Αποκτήστε καλύτερη σχέση με την τεχνολογία

Το να περνάτε πολύ χρόνο μπροστά από το κινητό ή στο ίντερνετ δεν είναι ό,τι καλύτερο για την ψυχική και συναισθηματική σας υγεία. Όμως, αν μάθουμε πώς να αλληλεπιδρούμε με την τεχνολογία με πιο υγιείς τρόπους τα παραπάνω μπορούν να αποφευχθούν. Μπορούμε να μάθουμε πώς να χρησιμοποιούμε το ίντερνετ και τις συσκευές μας προκειμένου να επικοινωνήσουμε με τους άλλους, πράγμα που θα έχει θετική επίδραση στην ψυχολογία μας. 

3. Γίνετε ευγενικοί απέναντι στον εαυτό σας

Πολλοί άνθρωποι τείνουμε να είμαστε κακοί απέναντι στον εαυτό μας. Μπορεί να έχουμε ένα μοχθηρό εσωτερικό κριτή ή μπορεί να κρίνουμε πολύ αυστηρά τον εαυτό μας για τα λάθη που κάνει. Όμως η αλήθεια είναι ότι όλοι κάνουμε λάθη και έχουμε ελαττώματα. Η αποδοχή του εαυτού μας, παρά τα ελαττώματά μας, είναι το κλειδί για την ευτυχία. Συνεπώς, γίνετε πιο ευγενικοί και επιεικείς με τον εαυτό σας. Μπορείτε να δοκιμάσετε να αναπτύξετε δεξιότητες όπως η συμπόνια και να πιστέψετε περισσότερο στον εαυτό σας. 

4. Καλλιεργηστε την ευγνωμοσύνη

Όσο περισσότερο ευγνώμονες είστε, τόσο πιθανότερο είναι να είστε και περισσότερο χαρούμενοι. Και η ευγνωμοσύνη είναι εύκολη. Μπορείτε να κρατήστε ημερολόγιο ευγνωμοσύνης, να φτιάξετε μία λίστα, να μοιραστείτε την ευγνωμοσύνη σας με τους άλλους ή ακόμη να γράψετε ένα γράμμα σε κάποιον που ποτέ δεν ευχαριστήσατε σωστά. 

5. Εφαρμόστε τη θετική επαναξιολόγηση

Η θετική επαναξιολόγηση είναι μία στρατηγική προγραμματισμού των συναισθημάτων που μπορούμε να εφαρμόζουμε ώστε να μετατρέψουμε μία αρνητική κατάσταση σε πιο θετική. Εάν δεν δοκιμάσουμε αυτή την τεχνική, μπορεί να οδηγηθούμε σε χειρότερη συναισθηματική υγεία. Όμως εξασκώντας την γινόμαστε καλύτεροι σε αυτήν. 

6. Βάλτε θετικές σκέψεις στον εγκέφαλό σας

Όσο περισσότερες πληροφορίες έχει ο εγκέφαλός μας πάνω σε ένα θέμα, τόσο πιο εύκολο είναι να ανακαλέσει όσα συνδέονται με το συγκεκριμένο ζήτημα. Αυτό σημαίνει ότι αν χρησιμοποιούμε πιο θετικές εκφράσεις, πληροφορίες και αναμνήσεις στον εγκέφαλό μας, θα είναι πιο εύκολο να φέρουμε στο μυαλό μας πιο θετικά πράγματα. Ένας τρόπος είναι να προσθέσουμε θετικές πληροφορίες είναι να αποστηθίσουμε λέξεις που έχουν μεγάλο φορτίο θετικότητας. 

7. Θέστε στόχους

Ξέρατε ότι το να δουλεύετε για ένα στόχο μπορεί να είναι καλό για τη συναισθηματική υγεία; Ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή το να κινούμαστε προς ένα σημαντικό στόχο μας δίνει μεγαλύτερο αίσθημα σκοπού. Και αν τελικά πετύχουμε τους στόχους μας αυτό θα μας βοηθήσει να ικανοποιήσουμε σημαντικές ανάγκες μας, πράγμα σημαντικό για την ψυχική μας υγεία.

Συμπερασματικά:

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ξεκινήσουμε να ενισχύουμε την ψυχική και συναισθηματική υγεία. Δοκιμάζοντάς τους είναι πιθανό να νιώσουμε περισσότερο χαρούμενοι. Συνεχίζοντας να τους εφαρμόζουμε μπορεί να εμπλακούμε σε περισσότερες δραστηριότητες που θα συμβάλλουν στη συναισθηματική μας ανάπτυξη.

Πηγή: www.psychologytoday.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας