Πριν από την πανδημία, τα λεπτά που μεσολαβούσαν από τη στιγμή που θα φεύγαμε από το γραφείο μέχρι να φτάσουμε σπίτι ήταν μία «ανάσα» χαλάρωσης. Πλέον, οι περισσότεροι δουλεύουμε από το σπίτι και τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Υπάρχουν όμως μερικές καθημερινές «τελετουργίες» που μπορούμε να υιοθετήσουμε που θα μας κάνουν να αισθανθούμε πιο κοντά στη ζωή που είχαμε συνηθίσει.

 

Αν κάνουμε μια αναδρομή στο -όχι και τόσο μακρινό- παρελθόν, θα θυμηθούμε πλήθος ανθρώπων μέσα στο αυτοκίνητο ή τα μέσα μεταφοράς να διαβάζουν ένα βιβλίο, να ακούν μουσική, να μιλούν στο τηλέφωνο ή απλά να χαλαρώνουν μετά από μία κοπιαστική ημέρα στο γραφείο. Αυτές οι μικρές καθημερινές τελετουργίες μπορεί να φαίνονται τόσο απλές όμως είναι πολύ σημαντικές. Σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα το μυαλό αδειάζει και ξεφεύγει από το στρες και τους αχαλίνωτους ρυθμούς της καθημερινότητας.

Τι γίνεται όμως τώρα που το τραπέζι της κουζίνας έχει γίνει το γραφείο και το σαλόνι το δωμάτιο συσκέψεων με τους συναδέλφους; Με την τηλεργασία, τα όρια μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής έχουν γίνει πολύ αχνά. Έτσι, συχνά μπερδεύουμε το πότε εργαζόμαστε και το πότε ξεκουραζόμαστε, με αποτέλεσμα να διαταράσσονται οι ισορροπίες στη ζωή μας.

Όσο και αν παραπονιόμαστε για τις μετακινήσεις από το σπίτι στην εργασία και το αντίστροφο, αυτή η διαδικασία έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Σηματοδοτεί τη μετάβαση από μία κατάσταση σε μία άλλη, από μία φάση της ημέρας σε μία διαφορετική. Και αυτό βοηθά τον εγκέφαλό μας να συνειδητοποιεί τι πρόκειται να επακολουθήσει. Πηγαίνοντας το πρωί στο γραφείο, γνωρίζουμε ότι θα ακολουθήσει μία ημέρα με συναντήσεις, τηλεφωνήματα, αναφορές, ενδεχομένως και εντάσεις. Γυρίζοντας στο σπίτι, ο εγκέφαλος μπαίνει σε μία φάση χαλάρωσης. Έτσι σκεφτόμαστε το φαγητό που θα μαγειρέψουμε, την ταινία που θα δούμε, την οικογένεια που θα συναντήσουμε ή τους φίλους που θα μιλήσουμε στο τηλέφωνο.

Η μετάβαση αυτή μας βοηθά να είμαστε περισσότερο παρόντες στην ζωή μας, επαγγελματική και προσωπική.

Πώς μπορούμε λοιπόν να θέσουμε αυτό το όριο τώρα που εργαζόμαστε από το σπίτι; Υιοθετώντας μερικές καθημερινές τελετουργίες, που θα μας βοηθήσουν να σηματοδοτήσουμε το τέλος της εργασιακής ημέρας και την έναρξη της ξεκούρασης.

7 τελετουργίες για να κλείσετε την ημέρα όταν δουλεύετε από το σπίτι

  1. Φτιάξτε μία λίστα

Όταν εργάζεστε από το σπίτι είναι εύκολο να πέσετε στην παγίδα του να προσπαθείτε να ολοκληρώσετε μία ακόμη εκκρεμότητα πριν το σχόλασμα. Αυτό το μικρό πραγματάκι που θέλετε όμως να ολοκληρώσετε οδηγεί σε ένα ακόμη και ένα παραπάνω και ούτω καθεξής. Και κάπως έτσι υπερβαίνετε κατά πολύ το συνηθισμένο σας ωράριο, έχει νυχτώσει, και εσείς είστε ακόμη μπροστά στον υπολογιστή. Για αυτό είναι σημαντικό να φτιάξετε μία λίστα με τα πράγματα που είναι άκρως απαραίτητα να κάνετε μέσα στην ημέρα σας. Στη συνέχεια φτιάξτε μία λίστα με τις υποχρεώσεις που μπορούν να περιμένουν μέχρι την επομένη, ώστε να μην τις ξεχάσετε. Αυτό θα σας βοηθήσει αφενός να βάλετε το όριό σας και αφετέρου να ξεκινήσετε την επόμενη ημέρα με καλύτερο προγραμματισμό.

  1. Βάλτε στην άκρη τον υπολογιστή και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με τη δουλειά

Όταν τα αντικείμενα που χρησιμοποιείτε στη δουλειά βρίσκονται σε «απόσταση βολής» μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να τα ανοίξετε. Το «για 5 λεπτάκια» που θα πείτε στον εαυτό σας μπορεί να γίνει ώρες δίχως να το καταλάβετε και η ξεκούρασή σας θα βγει εκτός προγράμματος. Αν όμως δημιουργήσετε μία φυσική απόσταση ανάμεσα σε εσάς και στα αντικείμενα της δουλειάς, δεν θα λειτουργήσει ο παραπάνω πειρασμός και θα μπορέσετε να αφοσιωθείτε στη χαλάρωσή σας.

  1. Κάντε έναν περίπατο

Είναι ο καλύτερος τρόπος για να απομακρυνθείτε από το χώρο που εργάζεστε, να πάρετε λίγο καθαρό αέρα και να καθαρίσετε το μυαλό σας. Ο περίπατος, εκτός από τα σωματικά οφέλη, σας βοηθά να απομακρύνετε το στρες της καθημερινότητας και να συνειδητοποιήσετε ότι σχολάσατε. Η δε επαφή με τη φύση θα επιδράσει ευεργετικά στην ψυχολογία σας. Οι δουλειές του γραφείου μπορούν λοιπόν να περιμένουν μέχρι αύριο.

  1. Γυμναστείτε

Η άσκηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να απομακρύνετε το στρες της δουλειάς. Πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν μετά τη δουλειά να πηγαίνουν κατευθείαν στο γυμναστήριο. Αυτή η τελετουργία μπορεί εύκολα να μεταφερθεί και στο σπίτι. Επομένως, την ώρα που θα σχολούσατε, απομακρυνθείτε από τον υπολογιστή και αφιερώστε λίγα λεπτά στη γυμναστική σας. Θα δείτε το άγχος να απομακρύνεται, ενώ θα επανέλθει στην καθημερινότητά σας το γνώριμο μοτίβο εργασία-σχόλασμα-γυμναστική.

  1. Επικοινωνήστε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα

Το να βλέπετε στην οθόνη σας το πρόσωπο ενός αγαπημένου ή να ακούτε τη φωνή του από την άλλη πλευρά του ακουστικού είναι ένα ισχυρό αγχολυτικό που μπορεί να αλλάξει όλη σας την ψυχολογία. Ειδικά εάν συνηθίζατε να αφιερώνετε το χρόνο που μεσολαβεί από τη στιγμή που θα φεύγατε από τη δουλειά μέχρι να φτάσετε σπίτι στο να μιλήσετε μαζί τους, είναι σημαντικό να επαναφέρετε τέτοιες τελετουργίες στην καθημερινότητά σας. Ακόμη και αν νιώθετε μπουχτισμένοι από τις άπειρες ώρες που περάσατε μπροστά στον υπολογιστή, μία βίντεο κλήση με ένα οικείο πρόσωπο θα σας αλλάξει τη διάθεση.

  1. Ανάψτε κεριά και βάλτε μουσική

Μετά τη δουλειά, μπορείτε να ανάψτε μερικά αρωματικά κεριά και να βάλετε να παίζει η αγαπημένη σας μουσική. Δημιουργώντας μία χαλαρωτική ατμόσφαιρα θα μπορέσετε και εσείς πιο εύκολα να απομακρύνετε τη σκέψη σας από τη δουλειά. Άλλες παρόμοιες τελετουργίες είναι να κάνετε ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο, να φτιάξετε ένα ζεστό ρόφημα ή να διαλογιστείτε. Φτιάχνοντας ένα περιβάλλον σπα στο σπίτι σας θα μπορέσετε να επικεντρωθείτε στον εαυτό σας και να αποβάλλετε από το μυαλό σας τα προβλήματα της εργασίας σας.

  1. Δοκιμάστε το διαλογισμό

Ο διαλογισμός βοηθά στο να κάνετε μία παύση από την καθημερινότητα και μάλιστα μπορεί να αλλάξει όλη την ψυχολογία σας. Αν δεν είστε φαν του διαλογισμού, μερικές βαθιές αναπνοές μπορούν να αποδειχθούν εξίσου ευεργετικές. Δοκιμάστε την τεχνική «box breathing». Εισπνεύστε για τέσσερα δευτερόλεπτα, κρατήστε τον αέρα στα πνευμόνια σας για τέσσερα δευτερόλεπτα, εκπνεύστε για τέσσερα δευτερόλεπτα και κρατήσετε άδεια τα πνευμόνια σας για τέσσερα δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε για πέντε λεπτά.

Με πληροφορίες από: www.huffpost.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας