7 τρόποι για να καταπολεμήσετε την αϋπνία

0
αϋπνία
Photo on Pixabay

126 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Η αϋπνία υπολογίζεται ότι ταλαιπωρεί έναν στους τρεις ενήλικες. Ο αυξημένος φόρτος εργασίας και η 24ωρη πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχουν δημιουργήσει έναν κόσμο που σπάνια κοιμάται.

 

Και επειδή, όταν δεν κοιμόμαστε καλά, δυσκολευόμαστε να σκεφτούμε λογικά, ακολουθούν 7 τεχνικές με τις οποίες μπορείτε να καταπολεμήσετε την αϋπνία.

Τακτοποιήστε την κρεβατοκάμαρα σας

Η κρεβατοκάμαρα είναι για τον ύπνο. Γι’ αυτό πρέπει να σταματήσετε να την χρησιμοποιείται σαν να είναι το καθιστικό σας. Αυτό το δωμάτιο αποτελεί το καταφύγιο σας, κρατήστε το ήσυχο και σκοτεινό. Το σώμα σας χρειάζεται το σκοτάδι για να απελευθερώσει την ορμόνη μελατονίνη, που θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε, οπότε δεν είναι άσχημη ιδέα να αγοράσετε βαριές κουρτίνες ή μια μάσκα ύπνου.

Σβήστε το κινητό σας τηλέφωνο ή την οθόνη του υπολογιστή σας, γιατί το μπλε φωτάκι της οθόνης δεν βοηθά την έκκριση της ευεργετικής μελατονίνης. Ένα καλό στρώμα και σκεπάσματα ανάλογα με την εποχή είναι αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της αϋπνίας σχεδόν όσο το σεξ και ο οργασμός.

Ακολουθήστε συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου

Το κόλπο είναι να μην κάνετε τίποτα στη διάρκεια της μέρας, που μπορεί να ταράξει τον ύπνο σας τη νύχτα. Αποφύγετε δηλαδή να κοιμηθείτε το μεσημέρι και πηγαίνετε για ύπνο το βράδυ και ξυπνήστε το επόμενο πρωί πάνω κάτω την ίδια ώρα. Απολαύστε τη νυχτερινή ρουτίνα σας πριν τον ύπνο.

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο, καθώς ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματος σας και σας βοηθάει να κοιμηθείτε και σβήστε τον ηλεκτρονικό σας εξοπλισμό τουλάχιστον 40 λεπτά πριν ξαπλώσετε. Διαβάστε ένα βιβλίο, ακούστε μουσική ή αφεθείτε στην χαλάρωση που προκαλούν οι γνωστοί ήχοι από τη θάλασσα ή τη φύση που βοηθούν στον ύπνο και μπορείτε να βρείτε παντού.

Προσέξτε τι τρώτε και τι πίνετε

Το αλκοόλ αναστατώνει τον κύκλο του ύπνου σας. Αρχικά μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο εύκολα, αλλά είναι βέβαιο ότι εξαιτίας της κατανάλωσης του θα ξυπνήσετε λίγες ώρες αργότερα.

Αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα το απόγευμα, ιδιαίτερα τα πλούσια, βαριά ή καυτερά φαγητά, που ενδέχεται να σας προκαλέσουν καούρες ή στομαχόπονο. Μην πίνετε καφέ μετά το μεσημεριανό γεύμα σας, καθώς έρευνα του 2017 επιβεβαιώνει ότι η καφεΐνη μειώνει τον χρόνο και την ποιότητα του ύπνου σας.

Μην κοιτάτε συνέχεια το ρολόι σας

Ένας από τους λόγους που μένετε ξύπνιοι το βράδυ είναι το στρες που έχετε για το αν θα καταφέρετε να ξυπνήσετε. Αντισταθείτε στον πειρασμό να κοιτάτε συνέχεια το ρολόι σας και επιλέξτε να αισθάνεστε άνετα, ασφαλείς και ζεστοί στο κρεβάτι σας.

Ανακαλέστε στη μνήμη σας όμορφες στιγμές και πείστε τον εαυτό σας ότι θα λειτουργείτε μια χαρά και το επόμενο πρωί.

Εάν πραγματικά δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, σηκωθείτε

Εάν είστε στο κρεβάτι σας ξύπνιοι για περισσότερο από μισή ώρα, είτε στην αρχή όταν ξαπλώσετε, είτε αργότερα μέσα στη νύχτα, σηκωθείτε.

Πηγαίνετε σε κάποιο άλλο δωμάτιο του σπιτιού σας να ηρεμήσετε, διαβάστε λίγες σελίδες από ένα βιβλίο ή ακούστε την αγαπημένη σας μουσική. Επιστρέψτε στην κρεβατοκάμαρα σας, όταν θα νιώσετε κουρασμένοι και κατά αυτόν τον τρόπο θα συνδέσετε  το κρεβάτι με το ύπνο και όχι με το συνεχές στριφογύρισμα.

Κατεβάστε την εφαρμογή Sleepio

Το Sleepio είναι ένα διαδικτυακό πρόγραμμα βελτίωσης του ύπνου, το οποίο βασίζεται σε τεχνικές της Γνωσιακής Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας και υλοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος έχει αποδειχθεί με κλινικές μελέτες. Σχεδιασμένο για να μειώσει την εξάρτηση από τα υπνωτικά, έρευνα έχει δείξει ότι το Sleepio έχει βοηθήσει το 75% όσων το χρησιμοποίησαν για να αποκτήσουν φυσιολογικούς ρυθμούς ύπνου.

Κρατήστε ένα ημερολόγιο ύπνου

Καταγράψτε τις συνήθειες ύπνου σας για ένα 15θήμερο: πότε πάτε για ύπνο, πόση ώρα χρειάζεστε να κοιμηθείτε, αν ξυπνάτε μέσα στη νύχτα κλπ. Εξετάστε τι είναι αυτό που σας βοηθάει να κοιμηθείτε. Για παράδειγμα μπορεί να πέφτετε ευκολότερα για ύπνο μετά από μια προπόνηση.

Ένα ημερολόγιο ύπνου μπορεί να βοηθήσει τον γιατρό σας να εντοπίσει το πρόβλημα. Εάν όλα αποτύχουν, τσεκάρετε αν πάσχετε από ελαφριάς μορφής κατάθλιψη, καθώς η αϋπνία αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα της.

Πηγή: theguardian.com

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο georgia@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.