8 πράξεις αυτοφροντίδας που χρειάζονται μόνο 5 λεπτά

0
268

Η πανδημία μας έχει δυσκολέψει όλους στο να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να φροντίσουμε  τον εαυτό μας. Ωστόσο, η προτεραιότητα της αυτοφροντίδας δεν είναι μόνο απαραίτητη, αλλά και πολύ σημαντική για τη βέλτιστη υγεία.

«Είναι πολύ σημαντικό καθημερινά να κάνουμε ένα διάλλειμα από τις δουλειές και τις ευθύνες μας, για να σταματήσουμε, να προβληματιστούμε και να ανανεωθούμε, ακόμη και αν είναι μόνο για πέντε λεπτά. Κάνοντας αυτά τα μικρά διαλείμματα αυτοφροντίδας, θα παρατηρήσετε βελτιώσεις στη διάθεσή σας, τη συγκέντρωση, την αποτελεσματικότητα και πολλά άλλα», δήλωσε η Τζέσικα Γκολντ, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ουάσινγκτον στο Σαιντ Λούις.

Με την πανδημία, όλοι ανατρέψαμε τις ρουτίνες μας και μειώσαμε την κοινωνική επαφή για περισσότερο από ένα χρόνο – και εξακολουθούμε να βιώνουμε το άγχος και το τραύμα από αυτό. Καθώς περιηγούμαστε στο νέο μας «φυσιολογικό», είναι σημαντικό να υιοθετήσουμε πιο υγιεινές συνήθειες που θα ενισχύσουν τη σωματική και ψυχική μας ευεξία.

Ζητήσαμε από επαγγελματίες ψυχικής υγείας να μοιραστούν πρακτικές αυτοφροντίδας πέντε λεπτών που είναι εύκολες και προσβάσιμες για όλους. Ιδού τι είχαν να πουν:

Ελαφρύνετε το ψυχικό σας φορτίο

Μπορεί να αισθάνεστε πολύ πιεσμένοι όταν υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα στοιβαγμένα στο μυαλό σας. «Αφιερώστε πέντε λεπτά για να σκεφτείτε τι μπορείτε να αφαιρέσετε από το μυαλό σας σήμερα, ή ακόμα και όλη την εβδομάδα. Μπορείτε να αναβάλλετε μια απόφαση σχετικά με το σχολείο των παιδιών για μερικές ημέρες; Μπορείς να σταματήσεις να διανοητικά προγραμματίζεις το Σαββατοκύριακο μέχρι αύριο;» είπε η Neha Chaudhary, ψυχίατρος παιδιών και εφήβων στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ. «Όσο περισσότερο μπορείτε να ελαφρύνετε το ψυχικό σας φορτίο, τόσο περισσότερη ελευθερία θα νιώθετε να είστε παρόντες εδώ και τώρα χωρίς επιπλέον σκέψεις να σας βαραίνουν».

Δοκιμάστε μια άσκηση αναπνοής

Η βαθιά αναπνοή είναι μια απλή συνήθεια που βοηθά στην καλλιέργεια της προσοχής, γνωστή και ως πρακτική του να είσαι παρών. Η ευαισθητοποίηση μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε το απασχολημένο μυαλό σας, να βελτιώσετε τη διάθεσή σας και να μειώσετε κάθε ένταση που μπορεί να βιώνετε.

Υπάρχουν πολλές ασκήσεις αναπνοής που μπορείτε να κάνετε σε πέντε λεπτά ή λιγότερο, όπως αναπνοή με ρυθμό (εισπνοή για τέσσερα δευτερόλεπτα, κράτηση της αναπνοής, στη συνέχεια εκπνοή για τέσσερα δευτερόλεπτα) ή η διαφραγματική αναπνοή (η οποία περιλαμβάνει μια βαθιά αναπνοή στο στομάχι σας και πλήρη συμμετοχή των κοιλιακών σας).

«Αν νιώθετε άγχος πάρτε μερικές βαθιές ανάσες για να ηρεμήσετε. Είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε οποτεδήποτε και οπουδήποτε, όπως κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης ή ενός τηλεφώνου», είπε ο Gold.

Παίξτε το αγαπημένο σας τραγούδι

«Πατήστε το κουμπί αναπαραγωγής για να ακούσετε ένα τραγούδι που ανεβάζει τη διάθεσή σας και σας δίνει ενέργεια», δήλωσε ο Meaghan Rice, αδειούχος κλινικός ψυχολόγος στο Talkspace.

Εάν υπάρχουν περισσότερα από ένα τραγούδια που σας κάνουν να αισθάνεστε καλύτερα, δημιουργήστε μια λίστα αναπαραγωγής «φροντίδα για τον εαυτό σας» με όλη την αγαπημένη σας μουσική. Συντονιστείτε σε αυτήν τη λίστα αναπαραγωγής για πέντε λεπτά και χορέψτε με τις μελωδίες. Η πρόσθετη κίνηση θα απελευθερώσει ενδορφίνες, οι οποίες αυξάνουν την ευτυχία.

Ξεκινήστε ένα ημερολόγιο

Αφιερώστε πέντε λεπτά για τον εαυτό σας, καταγράφοντας τις σκέψεις σας σε ένα ημερολόγιο. Αυτή η πρακτική θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να αυξήσετε την επίγνωσή σας.

«Φέρτε το ημερολόγιό σας στο γραφείο ή το σχολείο και αφιερώστε λίγο χρόνο κάθε μέρα γράφοντας πώς αισθάνεστε. Υπάρχουν επίσης πολλές διαφορετικές εφαρμογές δημοσίευσης στο διαδίκτυο με προτροπές και δραστηριότητες που θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε», είπε ο Gold.

Διαβάστε ένα κεφάλαιο από ένα «συνοπτικό» βιβλίο

Ένα συνοπτικό βιβλίο είναι μια συλλογή πληροφοριών που σχετίζονται με ένα συγκεκριμένο θέμα. Αυτά τα βιβλία έχουν αρκετά σύντομα κεφάλαια που μπορούν να διαβαστούν μέσα σε λίγα λεπτά.

«Αφιερώστε πέντε λεπτά διαβάζοντας ένα διήγημα ή ένα κεφάλαιο σε ένα συνοπτικό βιβλίο. Ακόμα κι αν είναι σύντομο, θα νιώσετε τόνωση και τη χαρά να μάθετε κάτι νέο σε ένα θέμα που αγαπάτε», δήλωσε ο Chandan Khandai, επίκουρος καθηγητής ψυχιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Ντάλας.

Πηγαίνετε για έναν περίπατο

Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να κάνει θαύματα για την ψυχική σας υγεία. Αν και μπορεί να μην έχετε χρόνο για μια ολόκληρη ρουτίνα προπόνησης, μπορείτε να περπατήσετε σε πέντε λεπτά ή λιγότερο.

«Κάντε μια μικρή βόλτα έξω ή στο διάδρομο για να κάνετε μια προσεκτική κίνηση μέσα στην ημέρα σας. Θα σας κάνει να νιώσετε άνετα και επίσης θα τονώσει τη σκέψη σας», είπε ο Gold.

Φτιάξτε μια λίστα «ευγνωμοσύνης»

Εάν οι αρνητικές σκέψεις σας βαραίνουν, αφιερώστε λίγο χρόνο για να επικεντρωθείτε σε αυτό για το οποίο είστε ευγνώμονες. Αυτό μπορεί να σας ηρεμήσει σημαντικά καθώς προάγει την ευτυχία και την εκτίμηση για αυτό που ήδη έχετε κάνει.

«Σε πέντε λεπτά, δημιουργήστε μια λίστα ευγνωμοσύνης για μερικά πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες. Αυτό θα βελτιώσει αμέσως τη διάθεσή σας όταν αισθάνεστε πιεσμένοι», είπε ο Ράις.

Εξασκηθείτε στην αυτοσυμπόνια

Δεν ολοκληρώσετε όλες σας τις υποχρεώσεις; Μην είστε πολύ σκληροί με τον εαυτό σας. Μην αφήνετε την εσωτερική σας φωνή να σας επικρίνει και να σας κρίνει. Εξασκηθείτε στην αυτοσυμπόνια και να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας.

«Κάντε μια παύση για να ελέγξετε τον εαυτό σας και να επιβεβαιώσετε πώς αισθάνεστε. Ακόμα κι αν είναι μόνο για πέντε λεπτά, ένας θετικός εσωτερικός διάλογος μπορεί να κάνει τη θετική διαφορά στη συνολική ευημερία σας», είπε ο Gold.

 

Συγγραφέας: Anika Nayak
Πηγή: www.huffpost.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας