Άγχος! Σε τι διαφέρει από το stress και πώς το μετράω;

0
343

Άγχος – στρες!
Έχουμε μάθει να ζούμε με αυτά έτσι δεν είναι;

 

Μάλιστα υπάρχουν πολλοί, ακόμα και ειδικοί, που τα θεωρούν αναπόφευκτα, και συζητούν το πως θα διαχειριστούμε το stress. Είναι όμως αλήθεια αυτό; Και πόσο χρόνο μπορεί να αντέξει κάποιος το άγχος πριν καταρρεύσει οργανισμός του;

Με βάση τη γιόγκα το στρες είναι κάτι που μπορούμε να το αποφύγουμε πλήρως αρκεί να φτάσουμε σε υψηλό επίπεδο πλήρους διαφώτισης, δηλαδή ένωσης με το Θεό/Σύμπαν/All that is.

Για όλους εμάς τους υπόλοιπους κοινούς θνητούς θα πρέπει να δούμε ρεαλιστικά τι μας προκαλεί το άγχος και να βάλουμε υγιή όρια.

Το στρες είναι μία μορφή ενέργειας. Έρχεται για παράδειγμα ο λογαριασμός της ΔΕΗ και αισθανόμαστε στρες! Μας λέει ο/η σύντροφός μας “πρέπει να μιλήσουμε” και νιώθουμε την ενέργεια του στρες στο στομάχι και όχι μόνο. Αυτά είναι μία μορφή περισσής ενέργειας που παράγει το σύστημά μας, γιατί δεν ξέρει πώς να διαχειριστεί το ερέθισμα– έχει δηλαδή υπερβολική αντίδραση σε κάτι που συνέβη. Μάλιστα μπορεί κάποιος να δημιουργήσει με τη φαντασία του stress, με το να σκέφτεται τι ίσως θα συμβεί στο μέλλον.

Όταν αυτό το stress ξεπερνάει ένα όριο και γίνεται παθολογικό το ονομάζουμε άγχος. Το χρόνιο παθολογικό στρες, δηλαδή το άγχος, είναι μία μορφή βρώμικης ενέργειας που εμείς το δημιουργούμε. Η βρώμικη αυτή ενέργεια κυκλοφορεί στο σώμα μας, προκαλώντας με τη σειρά του πολλές ανεπιθύμητες παρενέργειες.

Θα επανέλθουμε στο άγχος αλλά πάμε να δούμε και το καλό στρες. Κάποιοι πιστεύουν πως το στρες είναι ωφέλιμο γιατί μας παρακινεί δίνοντας ενέργεια να κάνουμε κάτι. Αυτό είναι σαν να λέμε ότι χρειάζεται η φωτιά γύρω μας για να μας παρακινήσει να κάνουμε μερικά βήματα μπροστά.

Δεν είναι όμως απαραίτητη η φωτιά! Μπορούμε πολύ ψύχραιμα να κάνουμε κάποια βήματα μπροστά όταν υπάρχει ανάγκη.

Ακόμα και στην περίπτωση που για κάποιο λόγο υπάρχει φωτιά μπορούμε με ψυχραιμία να απομακρυνθούμε να πάρουμε τον πυροσβεστήρα και να σβήσουμε τη φωτιά. Μάλιστα αν σκεφτόμασταν συνεχώς καθαρά ίσως θα είχαμε αποφύγει το λάθος που οδήγησε στη φωτιά. Σε κάθε περίπτωση η υπερβολική ενέργεια του στρες, η φωτιά, δεν είναι απαραίτητη.

Το καλό στρες είναι κάτι άλλο…

Το καλό στρες είναι μικρής σχετικά έντασης και το δημιουργούμε εμείς συνειδητά επειδή το θέλουμε. Ένα παράδειγμα είναι το γυμναστήριο. Προκαλούμε εμείς τον οργανισμό μας με μία καλή μορφή στρες ώστε να γίνει πιο ανθεκτικός και πιο δυνατός. Αυτό ονομάζεται Eustress.

Τι δημιουργεί το άγχος και που χτυπάει;

Το άγχος, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία ενός ανθρώπου και την αιτία, χτυπάει σε διαφορετικά μέρη.

Η ενέργεια του στρες σε κάποιους πάει στο κεφάλι και δημιουργεί πονοκέφαλο. Σε κάποιους πάει στο λαιμό και προκαλεί βραχνάδα ή και αίσθημα πνιγμού. Σε κάποιους πάει στον αυχένα και στους ώμους και δημιουργεί ένταση και σφίξιμο σε εκείνη την περιοχή.

Ορισμένοι το νιώθουν στην καρδιά σαν ένα σφίξιμο ή βάρος. Κάποιοι το νιώθουν κάτω από την καρδιά, στο ηλιακό πλέγμα ή στο στομάχι ή στα έντερα (με υπερκινητικότητα και ίσως σπασμούς).

Στην αρχή λοιπόν είναι συναισθηματικό και στη συνέχεια σωματικοποιείται. Αυτό με τη σειρά του δημιουργεί φθορά σε αυτές τις περιοχές. Μάλιστα ο οργανισμός εκπαιδεύεται για το μηχανισμό αυτό και με το παραμικρό ερέθισμα αναπαράγει την αλληλουχία γεγονότων, για αυτό και αισθανόμαστε με το παραμικρό τα συμπτώματα στα ίδια μέρη.

Μακροπρόθεσμα η βρώμικη ενέργεια του στρες δημιουργεί φθορά και σε άλλα μέρη του σώματος. Η ζημιά στο Ηλιακό πλέγμα μπορεί να χτυπήσει με τη σειρά του μέσω των ενεργειακών μεσημβρινών στην καρδιά, στο συκώτι, στα νεφρά, στη μέση και σε άλλα μέρη.

Επομένως το άγχος βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα καταστρέφει διάφορα συστήματα του οργανισμού. Οι σύγχρονες μελέτες ολοένα και περισσότερο αναγνωρίζουν την σύνδεση του στρες με τα παραπάνω, με την πτώση του ανοσοποιητικού συστήματος, με τα αυτοάνοσα νοσήματα, την ινομυαλγία, τον καρκίνο, τα αρθριτικά και όχι μόνο.

Μπορώ να μετρήσω το άγχος;

Όσο πιο έντονα είναι τα ψυχοσωματικά συμπτώματα τόσο περισσότερο και το άγχος που κάποιος έχει. Ενισχύοντας την επίγνωση μας μπορούμε σιγά-σιγά να αντιληφθούμε την ένταση του άγχους, και το τι το προκαλεί.

Το άγχος επηρεάζει τις ορμόνες επομένως σε μία ορμονολογική εξέταση θα φανεί ενδεικτικά πως η κορτιζόλη είναι ανεβασμένη. Οι φλεγμονές στο σώμα πιθανότατα και αυτές θα είναι αυξημένες (εξέταση για CRP).

Το άγχος μπορεί επίσης να μετρηθεί με βάση τη βιοενέργεια. Για παράδειγμα ένας ενεργειακός θεραπευτής θα μετρήσει την ανισορροπία στα τσάκρας όπως για παράδειγμα στο Ηλιακό πλέγμα που είναι ένα από τα βασικά τσάκρας που επηρεάζεται από το άγχος.

Με ένα μηχάνημα φωτογράφισης αύρας μπορούμε να μετρήσουμε τα τσάκρας. Μπορούμε επίσης με ένα πιο εξελιγμένο μηχάνημα όπως το Crownscope να μετρήσουμε επακριβώς το στρες σε μία κλίμακα από -9 έως +9. Όταν κάποιος έχει στρες δεν διαχειρίζεται καλά την ενέργεια του, και κουράζεται χωρίς λόγο. Αυτό φαίνεται στο Crownscope.

 

Την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου στις 20:00

Παρακολουθήστε τον Κάρολο Τσιλιγκιριάν σε ένα δωρεάν online σεμινάριο στα πλαίσια του Ευημερώ της Όμορφης Ζωής με θέμα:

«Άγχος! Τι είναι και πως απελευθερωνόμαστε μόνιμα από αυτό»

Για παραπάνω πληροφορίες και για να δηλώσετε συμμετοχή εδώ.

 

Αν σε ταλαιπωρεί το άγχος και ενδιαφέρεσαι για μια δωρεάν συνάντηση 20’ επικοινώνησε με τον Κάρολο στο 2114112599 ή στη σελίδα αυτή https://yourgrowth.guide/el/contact

 

Κάρολος Τσιλιγκιριάν
[email protected] | 2114112599
Ιστοσελίδα: Your Growth Guide
Facebook: ygguide
Youtube: Your Growth Guide
LinkedIn: Karolos Tsiligkirian

 

Newsletter εγγραφή

 

Κάρολος Τσιλιγκιριάν
Πρόσφατα άρθρα του συντάκτη Κάρολος Τσιλιγκιριάν (όλα τα άρθρα)

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας