Απελευθερώστε τα συναισθήματα σας | Αφήστε πίσω σας τον πόνο

2
απελευθερώστε τα συναισθήματα
Photo on Pixabay

205 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Απελευθερώστε τα συναισθήματα σας και αφήστε πίσω σας τον πόνο.

Η δουλειά του μυαλού είναι να αξιολογεί αυτό που σκέφτεται
Μπάιρον Κέιτι, Αμερικανίδα συγγραφέας αυτοβοήθειας

 

είμαστε συναισθηματικά πλάσματα και έχουμε γεννηθεί για να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας ελεύθερα και ανοιχτά. Στη διαδρομή ωστόσο, αρκετοί από εμάς μαθαίνουμε να καταπιέζουμε τα συναισθήματα μας, ιδιαίτερα αυτά που θεωρούνται «αρνητικά», προκειμένου να ταιριάξουμε, να πάρουμε αγάπη και να γίνουμε αποδεκτοί. Αυτή ήταν η εμπειρία μου.

Μεγάλωσα σε ένα σπίτι, όπου το μότο ήταν «τα παιδιά είναι για να τα βλέπεις, όχι για να ακούς». Ελάχιστες εκφράσεις συναισθημάτων επιτρέπονταν, πόσο μάλλον να γίνουν αποδεκτές. Ο θυμός συναντούσε τον θυμό, ο φόβος δεν αναγνωριζόταν και υπήρχε μπόλικη ντροπή στην ατμόσφαιρα.

Οι γονείς μου δεν γνώριζαν πώς να διαχειριστούν τα δύσκολα συναισθήματα, αφού πάλευαν μαζί τους και οι ίδιοι. Έτσι έμαθα να θάβω τον πόνο βαθιά μέσα μου, να νιώθω αόρατη, ντροπιασμένη, θυμωμένη, μόνη και αδύναμη να ζητήσω αυτό που χρειαζόμουν. Στην προσπάθεια μου να κρύψω τον πόνο – από τους άλλους και από τον εαυτό μου- έχτισα τοίχους, έβαλα μάσκες και έγινα σκληρή. Ο πόνος ήταν τόσο βαθιά θαμμένος μέσα μου, που έφτασα να τον συνειδητοποιήσω, όταν έκανα πλέον τα δικά μου παιδιά. Η μητρότητα άνοιξε παλιές πληγές, το σπίτι από τραπουλόχαρτα κατέρρευσε και εγώ άρχισα να ξετυλίγω το κουβάρι του νήματος.

Στα 30 μου αντιμέτωπη με αυξανόμενο άγχος και καταθλιπτικές τάσεις –και σε μια προσπάθεια να γίνω ο καλύτερος γονιός για τα παιδιά μου- άρχισα να αντιμετωπίζω τις καταπιεσμένες αναμνήσεις και τα παλιά συναισθηματικά κατάλοιπα, που με είχαν αφήσει να υποφέρω από τη σύνθετη διαταραχή stress οφειλόμενη σε ψυχοτραυματισμό (C-PTSD), χρόνιο πόνο στην πλάτη, ισχιαλγία, πονοκεφάλους και ανησυχία.

Η αλήθεια είναι ότι όλοι κρύβουμε τα συναισθήματα μας. Προσποιούμαστε, αποφεύγουμε και αρνούμαστε άβολα συναισθήματα σε μια προσπάθεια αυτοσυντήρησης, σε έναν μηχανισμό άμυνας. Τα άλυτα συναισθήματα όμως παγιδεύονται στο σώμα μας, όπου μεγαλώνουν και κακοφορμίζουν, μας στερούν την ενέργεια, μας εξαντλούν, μας κάνουν να μην έχουμε συναισθηματική ισορροπία και στο τέλος μας αρρωσταίνουν. Όταν για χρόνια καταπιέζουμε τα συναισθήματα μας, δημιουργούμε τοξικότητα στο σώμα, το μυαλό και τη καρδιά μας.

Αυτή η συναισθηματική ενέργεια που δεν δουλεύτηκε φυλάσσεται στα όργανα μας, τους μυς και τους ιστούς. Αργά ή γρήγορα οδηγεί σε φλεγμονές και χρόνια προβλήματα υγείας και υπονομεύει τη γενικότερη ευεξία μας.

3 τρόποι για να διαχειριστείτε την παγιδευμένη συναισθηματική ενέργεια

Βήμα 1: Αναγνώρισε (αυτογνωσία)

Η πρόκληση είναι να αναγνωρίσουμε το συναίσθημα και να το νιώσουμε στο σώμα μας. Σε αυτό το σημείο εισέρχεται η νοημοσύνη. Ο στόχος είναι να παρατηρήσετε τι συμβαίνει μέσα στο σώμα σας, να το δεχτείτε, να το αισθανθείτε πλήρως και χωρίς κριτική διάθεση. Η βουδιστική διδασκαλία λέει ότι ο ανθρώπινος πόνος προέρχεται από την αποστροφή και την αντίσταση σ’ αυτό που του συμβαίνει. Η αποδοχή είναι απελευθερωτική και η πρακτική της R.A.I.N. (Αναγνώρισε – Επέτρεψε – Ερεύνησε – Μη Ταύτιση), που γνωρίζετε όσοι έχετε διαβάσει τα βιβλία της Τάρα Μπραχ, μας διδάσκει πώς να αποδεχτούμε κάθε εμπειρία ξεχωριστά, αντί να φεύγουμε μακριά από αυτήν.

Μας μαθαίνει πώς να αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο κάθε δυσκολία, με αυτοσυγκέντρωση και την κατανόηση ότι αργά ή γρήγορα θα περάσει. Πρέπει να το νιώσουμε στο σώμα μας για να το θεραπεύσουμε. Εξασκήστε τη νοημοσύνη σας να αναγνωρίζει τα συναισθήματα σας και να παρατηρεί τη σωματική ανταπόκριση σας σ’ αυτά τα συναισθήματα, καθώς πάνε και έρχονται μέσα στην ημέρα. Αυτοσυγκεντρωθείτε όταν νιώθετε τα πιο δύσκολα συναισθήματα.

Άσκηση

Καθίστε για μερικά λεπτά με τα μάτια σας κλειστά. Ακούστε το σώμα σας και γίνετε περίεργοι. Πως νιώθετε το σώμα σας αυτή τη στιγμή; Υπάρχει πουθενά πίεση ή μυρμήγκιασμα; Νιώθετε βαριά, ζεστή ή κρύα; Μπορείτε να ανασάνετε στα σημεία του σώματος που ζητούν την προσοχή σας; Τι θέλουν να σας πουν;

 

Βήμα 2: Ανταποκριθείτε (αυτοέκφραση)

Τα αισθήματα πρέπει να εκφράζονται για να μπορούμε να τα επεξεργαστούμε. Ο στόχος είναι να μεταφέρουμε την ενέργεια του συναισθήματος μέσα και έξω από το σώμα, ώστε να μπορέσουμε να το αφήσουμε να φύγει. Θεραπευόμαστε πραγματικά όταν το σώμα και το μυαλό μας έρχονται σε συμφωνία, οπότε εκφράστε το συναίσθημα πρώτα σε σωματικό επίπεδο. Ρωτήστε τον εαυτό σας: Τι ζητά από εσάς αυτό το συναίσθημα με το οποίο μόλις ήρθατε σε επαφή; Τι έχετε εσείς ανάγκή; Μπορεί να αισθανθείτε την ανάγκη να κλάψετε, να ουρλιάξετε σε ένα μαξιλάρι, να πάτε για μπάνιο ή για βόλτα. Ότι κι αν είναι κάντε το χωρίς αναβολή. Μόνο έτσι θα απελευθερωθείτε από αυτό το διαβολικό συναισθήματα που κουβαλάτε μέσα σας τόσο καιρό.

Αυτόν τον τρόπο σκέψης μπορείτε να συνδυάσετε με τη γραφή ενός ημερολογίου, που δρα θεραπευτικά στο ταξίδι αυτογνωσίας, σας φέρνει ξανά σε επαφή με το αληθινό σας εαυτό και σας βοηθά να επεξεργαστείτε τα βαθύτερα συναισθήματα σας. Όταν γράφουμε δίνουμε φωνή στον εσωτερικό μας εαυτό, καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει μέσα μας και ολόγυρα μας. Μην λογοκρίνετε και μην κατακρίνετε τον εαυτό σας. Πείτε αυτά που θέλετε χωρίς φίλτρο. Στο πέρασμα του χρόνου το ημερολόγιο σας θα γίνει ο ασφαλής τόπος στον οποίο θα ελευθερώνεστε, θα ξεκολλάτε και θα προχωράτε μπροστά.

Προτροπή

Τι συμβαίνει στη ζωή σας αυτή τη στιγμή που θα ευχόσασταν να μπορέσετε να αλλάξετε; Ποια είναι η βασική πηγή του εκνευρισμού σας; Καθώς γράφετε παρατηρείστε τα συναισθήματα στο σώμα σας. Τι προσπαθούν να σας πουν; Τι χρειάζεται θεραπεία, προσοχή ή αλλαγή;

 

Βήμα 3: Επαναφορά (αυτο-φροντίδα)

Εάν συνηθίζουμε να παραμελούμε το σώμα μας και να αγνοούμε τα συναισθήματα μας, πρέπει να αφιερώσουμε ξανά τους εαυτούς μας στην αυτό-φροντίδα τους και να εντρυφήσουμε σε θεραπευτικές συνήθειες που θα μας φέρουν ευεξία. Ο στόχος είναι να έρθετε σε επικοινωνία με τον αυθεντικό εαυτό σας, να γυρίσετε πίσω σε μια χαλαρή και ανοιχτή φάση της ζωής σας και να επιστρέψετε στην ισορροπία και την ευεξία.

Πάρτε χρόνο και κατεβάστε ρυθμούς για να μείνετε μόνοι σας, επισκεφτείτε τη φύση, μαγειρέψτε, ακούστε μουσική. Φροντίστε τον εαυτό σας, ώστε να αρχίσει να απολαμβάνει τη χαρά της ζωής, τις απλές απολαύσεις της που φροντίζουν το σώμα, το μυαλό και την ψυχή.

Joanna Ciolek

ΠΗΓΗ: tinybuddha.com

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο georgia@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

2 Σχόλια

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.