Οι τρόποι με τους οποίους η άσκηση ωφελεί τον οργανισμό μας είναι πολλοί και διαφορετικοί. Από το χτίσιμο των μυών, μέχρι τη βελτίωση της διάθεσης ή ακόμη και τη δημιουργία μιας λαμπερής επιδερμίδας. Όμως, όσο ωφέλιμη μπορεί να είναι για το δέρμα μας, άλλο τόσο ενδέχεται να του προκαλέσει βλάβες και ερεθισμούς. Στη συνέχεια εξετάζουμε όλους τους παραπάνω παράγοντες, θετικούς και αρνητικούς.

 

Πώς μπορεί η άσκηση να επιδράσει θετικά στην επιδερμίδα;

Το μεγαλύτερο όφελος που προσφέρει η άσκηση στην επιδερμίδα είναι η αύξηση του καρδιακού ρυθμού. Κατά τη διάρκεια της αύξησης οι παλμοί ανεβαίνουν με συνέπεια να βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος. Αυτό συμβάλλει στη μεταφορά οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών στο δέρμα. Πρόκειται για μία «ένεση« οξυγόνου και χρήσιμων συστατικών που αποτρέπουν τη φθορά της επιδερμίδας. Ταυτόχρονα, συμβάλλουν στην ανάπλαση των κυττάρων και διατηρούν το δέρμα λαμπερό.

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η άσκηση εκτός από την εμφάνιση της επιδερμίδας συμβάλλει στην γενικότερη υγεία του, όπως τη γρήγορη επούλωση των τραυμάτων και την αντιγήρανση. Αυτό συμβαίνει διότι η αυξημένη ροή αίματος «ξεπλένει» ανεπιθύμητα υποπροϊόντα των κυττάρων της επιδερμίδας και συμβάλλει στο να εκπέμπει υγεία και λάμψη.

Θετικό ρόλο ενδέχεται ακόμη να παίζουν οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της άσκησης. Η φλεγμονή μπορεί να οδηγήσει την καταστροφή σημαντικών πρωτεϊνών του σώματός μας και να επηρεάσει την φυσιολογική λειτουργία του. Αυτό μπορεί να επεκταθεί και στην επιδερμίδα, παρότι δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια έρευνα που να αποδεικνύει την παραπάνω υπόθεση.

Ωστόσο, μερίδα της επιστημονικής κοινότητας δεν συμμερίζεται τις απόψεις που υποστηρίζουν τις θετικές επιδράσεις της άσκησης στην επιδερμίδα. Ένας εξ’ αυτών είναι ο πιστοποιημένος δερματολόγος και καθηγητής Brian B. Adams. «Μου κάνουν συνεχώς αυτή την ερώτηση. Δεν προκύπτουν ευθέως οφέλη για την επιδερμίδα μας από την άσκηση. Όσοι γυμνάζονται ενδέχεται να παρατηρούν μία εφήμερη λάμψη και να θεωρούν ότι η όψη του δέρματός τους φαίνεται βελτιωμένη», λέει.

Πώς μπορεί η άσκηση να επιδράσει αρνητικά στην επιδερμίδα

Χωρίς τη λήψη των απαραίτητων προφυλάξεων, η άσκηση μπορεί να είναι επιβλαβής για την επιδερμίδα.

Αυτό συμβαίνει κυρίως διότι αυξάνει τον ιδρώτα και προκαλεί έξαρση σε δερματικές παθήσεις. Τέτοιες μπορεί να είναι η ακμή, το έκζεμα και η φλεγμονή στους θύλακες των τριχών. Ακόμη, η εφίδρωση της επιδερμίδας βοηθά τα βακτήρια που ζουν εκεί να υπερπολλαπλασιαστούν, μετατρέποντας το ρόλο τους από θετικό σε αρνητικό.

Ο συνδυασμός δε ιδρώτα και στενών, συνθετικών ρούχων γυμναστικής μπορεί να πυροδοτήσει και άλλα δερματικά προβλήματα. Για παράδειγμα, μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους εξανθήματα σε περιοχές όπως οι μηροί και οι αγκώνες ή να δημιουργηθούν μυκητιάσεις.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τα παραπάνω χωρίς να διακόψουμε την άσκηση

Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να σταματήσετε την άσκηση για να αποφύγετε τα παραπάνω. Αρκεί να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές προστασίας:

Πριν την άσκηση, βάλτε ενυδατική κρέμα που θα δημιουργήσει ένα στρώμα προστασίας σε περιοχές που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, όπως οι μηροί, οι αγκώνες και τα γόνατα. Εάν δε αθλείστε σε εξωτερικό χώρο, μην παραλείψετε να βάλετε αντηλιακό, για την προστασία σας από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Μετά το πέρας της άσκησης, ξεπλύνετε καλά το πρόσωπό σας και απομακρύνετε τον ιδρώτα και τους ρύπους από το σώμα σας. Ακόμη καλύτερα, αλλάξτε ρούχα και κάντε ένα ντους. Αυτό διότι ο καλύτερος τρόπος για να προστατέψετε την επιδερμίδα σας είναι να απομακρύνετε από αυτή κάθε ίχνος ιδρώτα, ειδικά εκείνον που μένει κολλημένος στο δέρμα μαζί με τα στενά ρούχα γυμναστικής.

Εάν παρατηρείτε ξηρότητα στο δέρμα σας, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι ο ιδρώτας περιέχει υψηλά επίπεδα νατρίου.

Και ενώ ένα ντους θα απομακρύνει τον ιδρώτα, είναι καλύτερο να παραλείψετε το σαπούνι στις περιοχές που εμφανίζουν την μεγαλύτερη ξηρότητα όπως οι αγκώνες και τα γόνατα. Παρόλα αυτά, μην παραλείπετε να σαπουνιστείτε σχολαστικά σε όλο το υπόλοιπο σώμα.

Για πιο επίμονα προβλήματα όπως οι μολύνσεις και οι μυκητιάσεις, οι ειδικοί συνιστούν να φοράτε προστατευτικά ποδιών, ιδιαίτερα αν κινείστε σε χώρους όπως τα αποδυτήρια. Στα μέρη αυτά είναι πολύ πιο εύκολο να εκτεθεί η επιδερμίδα σας σε απειλές, λόγω της συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού ατόμων σε έναν σχετικά μικρό χώρο. Και φυσικά, εάν η κατάσταση είναι ανησυχητική και δεν υποχωρεί, μην παραλείψετε να δείτε έναν γιατρό.

Κατά την περίοδο που διανύουμε, η επιδερμίδα μας μπορεί να εμφανίσει έναν επιπλέον ερεθισμό: αυτόν που οφείλεται στη μάσκα προστασίας.

Για να μπορείτε να αθλείστε με ασφάλεια στους εξωτερικούς χώρους είναι απαραίτητο να μην ξεχνάτε τη μάσκα σας. Ωστόσο, η επιδερμίδα μας έχει άλλη άποψη, μιας και η μάσκα εγκλωβίζει στο εσωτερικό της τον ιδρώτα, τη λιπαρότητα και τα βακτήρια. Ακόμη, συμβάλλει στο κλείσιμο των πόρων του προσώπου με αποτέλεσμα να εμφανίζονται όλο και συχνότερα περιστατικά ακμής.

Οι ερεθισμοί λόγω μάσκας μπορούν να αποτραπούν εάν αλλάζετε καθημερινά τη μάσκα σας και εάν καθαρίζετε προσεκτικά το πρόσωπό σας αμέσως μετά τη γυμναστική.

Παρότι η λίστα με τους πιθανούς κινδύνους που έχει για την επιδερμίδα μας η άσκηση μπορεί να είναι μεγάλη, αυτό δεν θα πρέπει να μας αποτρέπει. Τα οφέλη της γυμναστικής για ολόκληρο ρο σώμα είναι αδιαμφισβήτητα ενώ αρκετά από αυτά μακροπρόθεσμα αποτυπώνονται και στο δέρμα μας. Έτσι, δείχνοντας λίγη παραπάνω επιμέλεια, μπορούμε να εξισορροπήσουμε τα θετικά με τα αρνητικά και να απολαμβάνουμε άφοβα την άσκηση και τα καλά που φέρνει στον οργανισμό μας.

Πηγή: www.huffpost.com

 

Newsletter εγγραφή

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας