Το πρόγραμμα μου ως θεραπεύτρια είναι γεμάτο. Κάθε λεπτό της εργάσιμης μέρας μου είναι προσχεδιασμένο προκειμένου να μην μένει χρόνος ανεκμετάλλευτος.

 

Eργάζομαι τέσσερις μέρες την εβδομάδα, 10-12 ώρες την ημέρα και βλέπω κατά μέσο όρο πελάτες για 30 ώρες. Ο υπόλοιπος χρόνος μου καταναλώνεται στα τηλεφωνήματα, τα ηλεκτρονικά μηνύματα, την εκπαίδευση, τη συγγραφή και τις ομιλίες.

Ωστόσο έχω εμμονή με τα διαλείμματα. Από τη στιγμή που ειδικεύομαι στους ανθρώπους με διαταραχές προσωπικότητας, οι οποίοι χρειάζονται την αμέριστη προσοχή μου, τα διαλείμματα μέσα στην ημέρα μου αποτελούν το καταφύγιο μου. Με αποφορτίζουν, με γεμίζουν ενέργεια και με προσγειώνουν. Επειδή όμως η εργασία είναι απρόβλεπτη και συχνά τα προγράμματα καλών προθέσεων ανατρέπονται αιφνίδια, τα 30 λεπτά για διαλογισμό σπάνια βρίσκονται. Ένα λεπτό όμως όλοι έχουμε και όλοι μπορούμε να διαθέσουμε για να νιώσουμε καλύτερα.

Οι διαλογισμοί ενός λεπτού είναι ευεργετικοί για τη ψυχή και το σώμα μας και ξεκινούν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Καθόμαστε στητοί σε μια καρέκλα με τα πόδια μας να ακουμπούν καλά στο έδαφος και το βάρος μας να είναι εξίσου μοιρασμένο και στα δύο. Τα μάτια μας κοιτούν σε κάποιον εξωτερικό χώρο ή σε μια ευχάριστη εικόνα ή αν θέλουμε τα κρατάμε κλειστά. Βάζουμε χρονόμετρο για 60 δευτερόλεπτα και ξεκινάμε…

Διαλογισμοί αναπνοής
  • Κλείστε τα μάτια σας
  • Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες. Προσέξτε να αναπνέετε από το στομάχι και όχι από το στήθος σας.
  • Εισπνεύστε από τη μύτη και εκπνεύστε από το στόμα
  • Νιώστε την αναπνοή σας καθώς ταξιδεύει μέσα στο σώμα σας. Επιτρέψτε σε αυτή να γεμίσει και να αδειάσει τους πνεύμονες σας
  • Κατά την εκπνοή αισθανθείτε την απελευθέρωση σας από κάθε ένταση
  • Εάν τα μυαλό σας ξεφεύγει σε άλλες σκέψεις, ήρεμα προσπαθήστε να το επαναφέρετε στην αναπνοή σας
  • Επιχειρήστε να αναπνέετε ολοένα και βαθύτερα με κάθε ανάσα
  • Ανοίξτε τα μάτια σας
Απελευθέρωση συναισθημάτων
  • Κοιτάξτε μια ήρεμη λίμνη, έναν ωκεανό ή μια φωτογραφία με νερό
  • Εισπνεύστε βαθιά και εκπνεύστε τρεις φορές
  • Συνειδητοποιείστε τι αισθάνεστε
  • Αναγνωρίστε τα συναισθήματα σας, μην τα απορρίπτετε, μην τα κατακρίνεται. Αποδεχτείτε όλα όσα αισθάνεστε
  • Πείτε: «Είναι ΟΚ να νιώθω έτσι, οποιοσδήποτε στη θέση μου θα ένιωθε ακριβώς το ίδιο»
  • Φανταστείτε ότι παίρνετε αυτό το συναίσθημα από μέσα σας και το μετατρέπετε σε μια μπάλα
  • Φανταστείτε ότι ρίχνετε τη μπάλα αυτή στο νερό και παρακολουθήστε τους κυματισμούς που δημιουργούνται μέχρι να σβήσουν
  • Πάρτε μια ακόμα βαθιά αναπνοή. Γιορτάστε την απελευθέρωση του συναισθήματος σας και κοιτάξτε μακριά
Κατευθυνόμενες εικόνες
  • Κλείστε τα μάτια σας και πάρτε μερικές πολύ βαθιές αναπνοές
  • Φανταστείτε ότι στέκεστε κάτω από το ντους και καθώς το νερό πέφτει πάνω στο σώμα σας απομακρύνει από πάνω σας όλη την ένταση από τους μύες σας
  • Τώρα φανταστείτε ένα μέρος που σας ηρεμεί. Μπορεί να είναι μια παραλία, ένα δάσος, ακόμη και ένα σημείο στην πόλη
  • Φανταστείτε ότι στέκεστε εκεί και αντιλαμβάνεστε τον περιβάλλοντα χώρο και με τις 5 αισθήσεις σας
  • Σκεφτείτε ότι γυρνάτε γύρω γύρω για να δείτε όλο το σκηνικό που σας περιβάλλει
  • Φανταστείτε ότι κατευθύνεστε προς κάτι και μετά καθίστε για λίγο
  • Πάρτε μερικές ακόμα βαθιές ανάσες σαν να αναπνέετε τον χώρο ολόγυρα σας
  • Ανοίξτε τα μάτια σας
Ασκήσεις γείωσης
  • Αυτές οι ασκήσεις γίνονται καλύτερα με εσάς να στέκεστε όρθιοι και να κοιτάτε έξω ή μια φωτογραφία
  • Πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές και συνειδητοποιείστε πόσο σταθερά είναι τα πόδια σας στο πάτωμα
  • Συνειδητοποιήστε κάθε ένταση, στρες ή συναίσθημα «τρέχει» στο σώμα σας
  • Φανταστείτε την αναπνοή σας να πηγαίνει σε αυτό ακριβώς το σημείο και να αποφορτίζει την περιοχή
  • Δείτε καλά το περιβάλλον ολόγυρα σας. Παρατηρήστε μικρές λεπτομέρειες σε αυτό που συχνά μας ξεφεύγουν
  • Νιώστε ευγνωμοσύνη για μια μικρή λεπτομέρεια
  • Συνδεθείτε με αυτή τη λεπτομέρεια
  • Δέστε ξανά το περιβάλλον σας, αναπνεύστε και κοιτάξτε μακριά
Φάτε συνειδητά
  • Πάρτε ένα κομμάτι σοκολάτας ή μια σταφίδα και κρατήστε την στο χέρι σας
  • Πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές
  • Βάλτε σιγά σιγά την τροφή στο στόμα σας
  • Μυρίστε το φαγητό, νιώστε το και απολαύστε την κάθε μπουκιά
  • Προσπαθήστε να χαμογελάσετε μεταξύ των μπουκιών για να καθυστερήσετε την όλη διαδικασία
  • Συνειδητοποιήστε τα συναισθήματα που ξεσηκώνει μέσα σας το φαγητό
  • Κρατήστε τη μπουκιά για λίγο στο στόμα σας πριν την καταπιείτε
  • Χαμογελάστε αφού ολοκληρώσετε το φαγητό σας
Ασκήσεις αγάπης – καλοσύνης
  • Κοιτάξτε μια ευχάριστη φωτογραφία
  • Πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές
  • Επαναλάβετε πολύ αργά «Ας είμαι χαρούμενος, καλά και γεμάτος καλοσύνη και ειρήνη»
  • Οποιεσδήποτε κακές σκέψεις κατακλύσουν αναπάντεχα στο μυαλό σας, προσπαθήστε να τις διώξετε μακριά
  • Δείτε την όλη διαδικασία σαν ευλογία για τον εαυτό σας
  • Μπορείτε να αντικαταστήσετε το «εγώ» με κάποιο άλλο πρόσωπο
  • Πάρτε μερικές ακόμα βαθιές αναπνοές και κοιτάξτε μακριά
Θετική συνομιλία με τον εαυτό σας
  • Κοιτάξτε μια ευχάριστη φωτογραφία ή έξω
  • Πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές
  • Επαναλάβετε αργά. «Είμαι δυνατός, υπομονετικός και καλός». Ή «το σώμα μου είναι αποτελεσματικό, καίει το λίπος». Ή «το σώμα μου είναι έξυπνο, μπορεί να θεραπευτεί». Ή «το σώμα μου δεν χρειάζεται να αγκιστρώνεται στα συναισθήματα, την ένταση και το στρες». Επί της ουσίας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποια φράση σας ενδυναμώνει
  • Επαναλάβετε αυτές τις δηλώσεις ενώ αναπνέετε βαθιά
  • Νιώστε τις λέξεις να γεμίζουν το σώμα σας
  • Αναπνεύστε και κοιτάξτε μακριά

λεπτόΣυγγραφέας: Christine Hammond, MS, LMHC

Η Christine είναι σύμβουλος ψυχικής υγείας στην πολιτεία της Φλόριντα με 15 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας. Εργαζεται κυρίως με εξουθενωμένες γυναίκες και τις οικογένειες τους που βιώνουν δύσκολες καταστάσεις με σκοπό την εύρεση λύσεων. Είναι συγγραφέας του βραβευμένου βιβλίου «The Exhausted Woman’s Handbook».

Πηγή: pro.psychcentral.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο georgia@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Εναλλακτικές διακοπές
Εναλλακτικές διακοπές

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...




Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.