Όλο και περισσότεροι από εμάς βιώνουμε την σύγκρουση του εξωτερικού περιορισμού ως εσωτερικό εγκλωβισμό.

 

Ο εγκλωβισμός είναι ο περιορισμός κάποιου σε καταστάσεις που του στερούν τη δυνατότητά του να επιλέξει ή να δράσει ελεύθερα.

Ο εγκλωβισμός μπορεί να είναι εσωτερικός, όταν εγκλωβίζουμε εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας σε συναισθήματα και καταστάσεις. Μπορεί να είναι ο εξωτερικός. Όταν κάποιος άλλος ή άλλοι μας επιβάλλουν τον περιορισμό της ελευθερίας μας.

Μια θεραπευόμενη μου ας τη πούμε Α. μου ζήτησε βοήθεια επειδή τις τελευταίες μέρες ξεσπούσε πολύ σε εκρήξεις θυμού και μετά ένιωθε πως το συναίσθημα ενοχής γινόταν σαν ένα μαύρο πέπλο που την σκέπαζε για ώρες και μέρες. Ζει στο ίδιο διαμέρισμα με την τρίχρονη κόρη της και τον σκύλο τους. Η Α. είναι ένας δραστήριος άνθρωπος, η οποία εκτελούσε ένα κοινωνικό έργο και επικοινωνούσε πολύ στην διάρκεια της ημέρας με πολλούς ανθρώπους πριν μπουν τα μέτρα. Με πολλούς εκτός … από τον εαυτό της.

Λόγω της κατάστασης βρέθηκε κλεισμένη στο σπίτι και στον εαυτό της. Η μόνη έξοδος της έγιναν οι πεντάλεπτες βόλτες με τον σκύλο πρωί και βράδυ και το σουπερμάρκετ δυο φορές την εβδομάδα.

Παρόλο που το διαμέρισμα της είναι μεγάλο, εκείνη ένιωθε εγκλωβισμό. Όταν τη ρώτησα για τα συναισθήματα που είχε αυτή την χρονική περίοδο του περιορισμού μου απάντησε:

«Μοναξιά, θλίψη, ανασφάλεια, απόρριψη και θυμό. Πολύ θυμό! Νιώθω εγκλωβισμένη στον θυμό μου!!!» Μετά μου μοιράστηκε για τα ξεσπάσματα τα οποία είχε στη κόρη της… «Θέλω να βρω την ηρεμία μου! Θέλω να πάψω να φοβάμαι τον εαυτό μου!». Ήταν τα λόγια με τα οποία ξεκινήσαμε την συνεδρία της Άμεσης Προσωπικής Μεταμόρφωσης.

Είχαμε την παρούσα συναισθηματική κατάσταση. Το επόμενο βήμα που κάνουμε στην Άμεση Προσωπική Μεταμόρφωση είναι να δούμε αν υπάρχει παρόμοιο συναισθηματικό μοτίβο και στα παιδικά χρόνια. Και το ταξίδι ξεκίνησε…

Η μικρή Α. στην ηλικία των 6 χρόνων, την πρώτη ημέρα στο σχολείο, μακριά από την αγαπημένη της γιαγιά, τη βίωσε ως εγκλωβισμό. Ήταν όλοι γύρω της άγνωστοι και της προκαλούσε μεγάλη ανασφάλεια η καινούργια κατάσταση… Το σώμα της σφίχτηκε, ήθελε να τρέξει μακριά, να βρει την αγκαλιά της γιαγιάς και να μείνει στην ασφάλειά της. Όμως… δεν ήταν εφικτό. Δεν μπορούσε να ξεφύγει από την κατάσταση και θα έπρεπε να το υποστεί για ολόκληρα 12 χρόνια της σχολικής πορείας. Έγινε μια σύνοψη στον εγκέφαλο ΣΧΟΛΕΙΟ= ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ= ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ. Έτσι η μικρή Α. έφτιαξε μια πεποίθηση η οποία της καθόριζε όλη την υπόλοιπη πορεία της ζωής.

Ακόμη, μέσα από την Άμεση Προσωπική Μεταμόρφωση έχουμε τη δυνατότητα να ανιχνεύσουμε αν το τραύμα το οποίο ενεργοποίησε η μικρή Α. είναι δικό της ή υπάρχει γονιδιακή εγγραφή, δηλαδή αν το έχει κληρονομήσει μέσα από το DNA. Και της Α. ήταν εγγραφή.

Δίνοντας θεραπεία στη ρίζα του τραύματος, αλλά και στο εσωτερικό παιδί η Α. ανέκτησε τους χαμένους πόρους, όπως την ηρεμία, την ασφάλεια, την αποδοχή, τη συμφιλίωση, την ελευθερία και την αγάπη. Στο τέλος της συνεδρίας ένιωσε μια ανακούφιση και εσωτερική γαλήνη.

Η μικρή της κόρη, ακριβώς ένα λεπτό αφού είχαμε τελειώσει, μπήκε στο δωμάτιο (λες και το ένιωσε!) και η μητέρα της πολύ συγκινημένη την αγκάλιασε τρυφερά λέγοντας πως είναι η καλύτερη κόρη στο κόσμο…

Αποχώρισα σιωπηλά για να αφήσω τα δυο κορίτσια (την μικρή Α. που μόλις τώρα πήρε θεραπεία) και την τρίχρονη μικρή να απολαύσουν την αγκαλιά τους.

Με την Άμεση Προσωπική Μεταμόρφωση κάνουμε βαθιές και σταθερές αλλαγές. Πάμε στον πρωταρχικό κρίκο του τραύματος, τον σπάμε για να σπάσει όλη η αλυσίδα!

Οι αλλαγές αυτές αφορούν άμεσα τον θεραπευόμενο, αλλά έμμεσα όλους τους γύρω του.

 

Newsletter εγγραφή

 

Ζέτα Νικολαιτσουκ

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας