Εναλλασσόμενη Αναπνοή | Nadi Sodhan

0
Εναλλασσόμενη Αναπνοή | Nadi Sodhan

750 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Αυτή η απλή, αλλά πολύ δυνατή, τεχνική είναι μία πραναγιάμα που μπορεί ο καθένας να κάνει εύκολα, αλλά και που μπορεί να ασκεί σε οποιοδήποτε επίπεδο της γιόγκα.

Πώς να κάνετε την εναλλασσόμενη αναπνοή:

alternate-breathing– Στην πραναγιάμα αυτή, η αναπνοή είναι πάντα χαλαρή, βαθειά και πλήρης.

– Το αριστερό χέρι στη Gyan Mudra.

– Με τον αντίχειρα του δεξιού χεριού κλείνετε το δεξί ρουθούνι και με το δείκτη ή τον παράμεσο του δεξιού χεριού κλείνετε το αριστερό ρουθούνι.

– Κλείστε το δεξί ρουθούνι απαλά και αναπνεύστε με πλήρη αναπνοή από το αριστερό.

– Μετά κλείστε το αριστερό και εκπνεύστε από το δεξί.

– Μετά εισπνεύστε από το δεξί

– Κλείστε το δεξί και εκπνεύστε από το αριστερό

– Συνεχίστε, επαναλαμβάνοντας και εναλλάσσοντας τα ρουθούνια μετά από κάθε εισπνοή.

Ευεργετήματα της εναλλασσόμενης αναπνοής:

  • Συμβάλλει στη λειτουργία ολόκληρου του εγκεφάλου ισορροπώντας το δεξί και αριστερό ημισφαίριο. Ενσωματώνει και γειώνει.
  • Καθαρίζει τα νάντις (ενεργειακά κανάλια) ίντα και πίνγκαλα απαλά.
  • Δημιουργεί μία βαθειά αίσθηση ευεξίας και αρμονίας τόσο στο φυσικό, όσο και στο νοητικό, συναισθηματικό επίπεδο.
  • Μπορεί να βοηθήσει στους πονοκεφάλους, στις ημικρανίες και να χαλαρώσει τα συμπτώματα του στρες.
  • Εισπνέω αριστερά, εκπνέω δεξιά: Βοηθάει να γίνετε ήρεμοι και να ενσωματώσετε κάθε αρνητική συγκίνηση ή στρες. Εξαιρετική πριν τον ύπνο.
  • Εισπνέω δεξιά, εκπνέω αριστερά: Επιφέρει διαύγεια και θετική διάθεση. Βοηθάει να εστιαστούμε στα σημαντικά θέματα.

Καθαρισμός των Νάντις (Αναπνοή “U”): Μία δυνατή, κλασσική τεχνική που χρησιμοποιεί την εναλλασσόμενη αναπνοή (Nadi Sodhan), καθώς και την αναλογική αναπνοή.

Αναλογική Αναπνοή

Όταν αναπνέουμε με αναλογική αναπνοή (αναπνοή διαφορετικής διάρκειας), διαφοροποιούμε το χρόνο που διαρκεί η εισπνοή, κρατάμε μέσα τον αέρα και εκπνέουμε. Γενικά, στην Κουνταλίνι Γιόγκα, αναπνέουμε σε ισόχρονα διαστήματα –ισόχρονη εισπνοή-ισόχρονη εκπνοή.

Η συνειδητή χρήση των διαφορετικών αναλογιών κατά τη διάρκεια της αναπνοής μπορεί να επιφέρει ποικίλα αποτελέσματα.

Δίνοντας έμφαση στην εισπνοή, το συμπαθητικό μέρος του αυτόνομου νευρικού συστήματος αυξάνει τον καρδιακό παλμό και την αρτηριακή πίεση, αυξάνει την εγρήγορση και μας ενεργοποιεί.

Δίνοντας έμφαση στην εκπνοή, το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα επιβραδύνει τον καρδιακό παλμό και χαλαρώνει την κυκλοφορία, τα νεύρα και το πεπτικό σύστημα. Μας χαλαρώνει και βελτιώνει την απέκκριση/αποβολή, τόσο τη φυσική όσο και τη συγκινησιακή.

1:4:2 (Εισπνέω 1, κρατάω 4, εκπνέω 2). Αυτό χρησιμοποιείται στην πραναγιάμα καθαρισμού των Νάντις. Είναι δυνατή, καθαριστική και εξαγνιστική.

Αριστερή – Δεξιά Αναπνοή μέσω των ρουθουνιών

Μέσα από τον απλό μηχανισμό του κλεισίματος και ανοίγματος ενός από τα ρουθούνια, ο yogi έχει ένα ευρύ φάσμα τεχνικών για να ελέγχει τη διάθεσή του και τις ενέργειές του. Η ποιότητα της Πράνα που επεξεργαζόμαστε διαμέσου των ρουθουνιών, διαφέρει ανάλογα με το ημισφαίριο του εγκεφάλου που ενεργοποιούμε κατά την αναπνοή, ανάλογα ποιό ρουθούνι χρησιμοποιούμε. Τα νεύρα που ξεκινούν από τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου διασταυρώνονται στο επίπεδο των φρυδιών.

Το αριστερό ημισφαίριο είναι συνδεδεμένο με την δεξιά μεριά του σώματος και το δεξί ρουθούνι. Το δεξί ημισφαίριο με την αριστερή και το αριστερό ρουθούνι.

Αναπνέουμε περισσότερο μέσα από το ένα ρουθούνι ή το άλλο σε κάθε δεδομένη στιγμή. Το κυρίαρχο ρουθούνι εναλλάσσεται ρυθμικά κάθε 90 με 150 λεπτά. Η διάρκεια του κύκλου αντανακλά τους συμπαντικούς ρυθμούς, την ατομική ιδιοσυγκρασία και την προσωπική νοητική και φυσική κατάσταση ισορροπίας. Ο ίδιος ο ρυθμός παρεμβαίνει, κυρίως, μέσω των εγκεφαλικών δομών στον υποθάλαμο και την υπόφυση καθώς και σε άλλες περιοχές του εγκεφάλου.

Μπορείτε να χρησιμοποιείτε την τεχνική της εισπνοής και της εκπνοής αποκλειστικά είτε μέσω του δεξιού, είτε του αριστερού ρουθουνιού, έτσι ώστε να επωφεληθείτε από τις ποιότητες που συνδέονται με κάθε ρουθούνι. Πχ η αναπνοή αποκλειστικά μέσω του αριστερού ρουθουνιού βοηθάει στην αντιμετώπιση των ψυχαναγκαστικών διατροφικών συνηθειών.

Η αναπνοή μέσω του αριστερού ρουθουνιού συνδέεται με:

  • Την Ίντα, το νάντι (ενεργειακό κανάλι) που καταλήγει στο αριστερό ρουθούνι
  • Την Απάνα, την καθαριστική ενέργεια
  • Την ενέργεια της Σελήνης — δροσιστική, δεκτική
  • Την ηρεμία
  • Την ενσυναίσθηση
  • Την ευαισθησία
  • Τη σύνθεση

Η αναπνοή μέσω του δεξιού ρουθουνιού συνδέεται με:

  • Την Πίγκαλα, το ενεργειακό κανάλι που καταλήγει στο δεξί ρουθούνι
  • Την Πράνα, την ενέργεια που θρέφει.
  • Την ενέργεια του Ήλιου — ζεσταίνει, προβάλει PRANAYAMA
  • Το σθένος
  • Τη συγκέντρωση
  • Την ετοιμότητα
  • Την ετοιμότητα για δράση
  • Τη δύναμη θέλησης

Εισπνέω Σατ. Εκπνέω Ναμ

Μετάφραση: Basantpal K., από 3ho.org
Επιμέλεια κειμένου: Seva Simran K.

Πηγή: kundaliniyoganet.gr

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο georgia@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.