Σεπτέμβριος! Καινούργια τάξη, καινούργια παπούτσια!
Η αγορά νέου παπουτσιού είναι μία ιδιαίτερη παιδική προσδοκία που συνδέεται με την νέα σχολική χρονιά! Όμως τι νούμερο παπούτσι θα χρειαστεί φέτος το παιδί μας;

στην παιδική ηλικία, όπου η ανάπτυξη είναι ραγδαία, ραγδαίες είναι και οι αλλαγές στο μέγεθος των παιδικών ποδιών. Ειδικότερα μετά το καλοκαίρι με τα πέδιλα και τα ανοικτά παπούτσια, είναι ένα θέμα για τους γονείς τι νούμερο παπούτσι θα αγοράσουνε, τώρα που ξεκινάει η σχολική χρονιά.

Υπάρχουν θα μου πείτε τυποποιημένες μετρήσεις και τρόποι που μπορεί κανείς να προσδιορίσει το σωστό νούμερο παπουτσιού. Ναι, πράγματι υπάρχουν και τους αναφέρω παρακάτω. Όμως, υπάρχουν πολλοί τρόποι να βλέπουμε τα πράγματα! Η πρόθεσή μου εδώ είναι να ανοίξω έναν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας με τον ενδιαφερόμενο παπουτσοφορετή, όποια ηλικία και να έχει.

Σαν ρεφλεξολόγος που ασχολούμαι 40 χρόνια με τα άκρα και ειδικότερα με τα πέλματα των ανθρώπων γνωρίζω πολλά μυστικά τους τα οποία θέλω να μοιραστώ μαζί σας!
Καταρχήν τα πόδια μας μιλούν!

Έχουν βέβαια τη δική τους γλώσσα, αλλά μαζί με τα αγγλικά, μπάσκετ, κιθάρα –τα στάνταρτ απαιτούμενα για κάθε παιδί, προτίθεμαι να προσθέσω άλλο ένα must για τα ταλαίπωρα σύγχρονα παιδιά. Αυτό όμως είναι ένα όμορφο παιχνίδι, μία επικοινωνία με το παιδί μας που θα τη θυμάται πάντα. Διότι καλώς ή κακώς παπούτσια θα φορά πάντα. Τα υπόλοιπα αν θα τα συνεχίσει, παίζεται….

Το παιχνίδι γνωριμίας με τα πόδια μας ξεκινά!

Καταρχήν μπορούμε να βαπτίσουμε κάθε πόδι με ένα όνομα. Στο δεξί να δώσουμε ένα ανδρικό και στο αριστερό ένα γυναικείο. Κάθε πόδι λοιπόν θα έχει την ευκαιρία να μας μιλά για τις ανάγκες και για το πώς νιώθει. Άλλη η αίσθηση στο κρύο νερό, άλλη στο ζεστό.

Πώς αντιλαμβάνεται την άμμο και πώς το βότσαλο; Ποια η αίσθηση όταν πατά στο οργωμένο χώμα και όταν πατά στο γκαζόν; Πώς είναι να χαϊδεύει το σκύλο και πώς να ακουμπά στον τοίχο. Και βέβαια πώς είναι να του χαϊδεύουν τα πόδια του απαλά, με αγάπη και φροντίδα και πώς είναι παρατημένα, δίχως καμία προσοχή και επικοινωνία, ξεχασμένα μέσα στα ποδοδέματα. Αν ξεκινήσετε μία τέτοια περιπέτεια αλήθεια σας λέω δεν έχει τέλος!

Τα παιχνίδια ατελείωτα βάλτε τη φαντασία σας να δημιουργήσει και διαθέστε χρόνο για αυτό. Με τον τρόπο αυτό θα πλησιάσουμε και εμείς οι μεγαλύτεροι ένα μέρος του σώματός μας που ίσως ποτέ δεν επικοινωνήσαμε ή φροντίσαμε εκτός από τα γνωστά νύχια, ελαφρόπετρα κλπ.

Όταν το παιδί καταλάβει ότι εκεί κάτω έχει κάτι πολύ ενδιαφέρον, το οποίο δεν έχει σχέση μόνο με το κόψιμο των νυχιών και τα παπούτσια, που πολλές φορές θα προτιμούσε να μην τα φορά, θα μπορούσα να πω ότι θα έχει εκπαιδευτεί στο να αναγνωρίζει και τις ανάγκες των ποδιών του. Έτσι θα μπορεί πολύ πιο εύκολα, να συνεργαστεί με τον πωλητή για να επιλέξει τα κατάλληλα παπούτσια και να χαίρεται, διότι περπατά και αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στο σώμα του, ξεκινώντας από τα πέλματά του. Αυτό όσο απλό και να φαίνεται είναι εξαιρετικά σημαντικό : να έχει επαφή με το σώμα του και αντίληψη τι συμβαίνει μέσα σε αυτό. Και το πιο σημαντικό, να είναι κείνο υπεύθυνο για όλα αυτά. Όχι ο πωλητής , η νονά ή οι γονείς!

Και τώρα τα πιο … σοβαρά: Τρόποι να βρούμε τα κατάλληλα παπούτσια

1. Ανάλογα το μήκος του ποδιών βρίσκουμε το νούμερο παπουτσιού. Σε μήκος ποδιού πχ 17εκ. αντιστοιχεί το νούμερο 27 παπουτσιού.
2. Ένας άλλος τρόπος είναι ανάλογα την ηλικία, να υπολογίζεται και το παπούτσι, πχ. 3-4 ετών 25-28 νούμερο παπουτσιού. Αυτά βέβαια είναι σχετικά, διότι κάθε πόδι δεν έχει μόνο μήκος αλλά και φάρδος, καθώς και κάθε παιδί έχει την δική του ανάπτυξη.
3. Ο ποδομετρητής που διαθέτουν τα ειδικά καταστήματα.

Κλείνοντας, ας θυμηθούμε τη χαρά μας όταν φορούσαμε καινούργια παπούτσια και ποιες σκέψεις, ποιες προσδοκίες είχαμε εμείς σαν παιδιά και αν θα υπήρχε διαφορά αν είχαμε την τύχη να είχαμε και τις εμπειρίες που σας πρότεινα να έχετε με τα παιδιά, τα δικά σας και μη.

Καλό φθινόπωρο και καλά παπουτσώματα !

 

Ευφροσύνη Μάρδα

Ευφροσύνη Μάρδα

Ιδρύτρια του Κέντρου Ρεφλεξολογίας και Έρευνας (ΚΕΡΕ). Ιδρυτικό μέλος της Παγκόσμιας Οργάνωσης Ρεφλεξολόγων – ICR, της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης -RiEN και του Σωματείου Ελλήνων Ρεφλεξολόγων -Σ.Ε.Ρ. Διδάσκει την Ρεφλεξολογία από το 1986. Διακρίθηκε για τη συνεισφορά της στη Ρεφλεξολογία από την Παγκόσμια Οργάνωση Ρεφλεξολόγων I.C.R. (1993) και το Σ.Ε.Ρ. (1997 & 2001).

Σπούδασε Ρεφλεξολογία στιςΗΠΑ και Ευρώπη. Ενδεικτικά: International Institute of Reflexology, International College of Natural Health Sciences U.K., American Reflexology Academy, Reflexology Academy ofSouthern Africa.

Έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές Αυτοθεραπείας και Αυτοβελτίωσης, EFT, Δονητική Διεύρυνση, Expansion Method, Γιόγκα, Bach Remedies, ΡΕΡ/EMOZON, Life Coaching κ.α.

Δείτε τα πλήρη στοιχεία του Κέντρου Ρεφλεξολογίας & Έρευνας (Κ.Ε.Ρ.Ε.)
Ευφροσύνη Μάρδα

Πρόσφατα άρθρα του συντάκτη Ευφροσύνη Μάρδα (όλα τα άρθρα)

1 σχόλιο

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.