Μπορεί να ζούμε σε μια μεσογειακή χώρα όπου ο χειμώνας δεν κρατά παρά λίγες εβδομάδες το χρόνο, όμως πολύ συχνά υποφέρουμε από κρυολογήματα, κρυάδες ή απλώς δεν αντέχουμε τις χαμηλές θερμοκρασίες. Πληθώρα άρθρων στο διαδίκτυο συζητούν τους εναλλακτικούς τρόπους θέρμανσης και εμείς, σε αυτό το άρθρο, παρουσιάζουμε φυσικούς, οικολογικούς και ανέξοδους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να καταπολεμήσετε το κρύο ή απλώς… τρόπους για να μάθετε να το απολαμβάνετε!

5 Συμβουλές για να ζεσταθείτε από μέσα προς τα έξω

1. Μείνετε ενυδατωμένοι

Η συμβουλή να παραμένουμε ενυδατωμένοι σίγουρα είναι συνυφασμένη, για τους περισσότερους από εμάς, με το καλοκαίρι και τις ζεστές θερμοκρασίες, όμως η ανάγκη της ενυδάτωσης το χειμώνα είναι εξίσου σημαντική με το καλοκαίρι. Αυτό συμβαίνει διότι τα υγρά του σώματός μας βοηθούν στη διατήρηση της θερμοκρασίας μας και διευκολύνουν τη μεταφορά οξυγόνου στα κύτταρα. Γι’ αυτό το λόγο πίνετε επαρκή υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας και αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ, πέρα από το ότι αφυδατώνει τον οργανισμό, διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία αυξάνοντας τη ροή του αίματος. Η αυξημένη ροή του αίματος ναι μεν προκαλεί μια αίσθηση ζεστασιάς, οδηγεί όμως σε απώλεια θερμότητας με αποτέλεσμα την πτώση της θερμοκρασίας του σώματος.

2. Καταναλώστε ζεστά και καυτερά φαγητά

Σίγουρα έχετε νιώσει την απόλαυση μιας ζεστής σούπας το χειμώνα, η οποία σας ζεσταίνει με φυσικό τρόπο και σας κρατά ενυδατωμένους. Όταν ο καιρός είναι κρύος προτιμάτε να καταναλώνετε ζεστά και καυτερά φαγητά, αν σας αρέσει και το αντέχετε.

3. Ζεστά ροφήματα

Με την ίδια λογική, η κατανάλωση ενός ζεστού ροφήματος βοηθά να διατηρείτε την εσωτερική σας θερμοκρασία. Αποφύγετε τον καφέ και το τσάι, διότι σας αφυδατώνουν λόγω της διουρητικής τους ιδιότητας, και επιλέξτε ζεστά ροφήματα με βάση το τζίντζερ (το οποίο είναι και καυτερό) ή απλώς απολαύστε ζεστό νερό με μερικές σταγόνες λεμόνι. Συνδυάστε το ρόφημά σας με λίγο στέβια ή σιρόπι αγαύης (ως εναλλακτικό του μελιού) και μερικά φύλλα δυόσμου ή μέντας.

4. Γυμναστείτε!

Η γυμναστική και ειδικότερα οι καρδιαγγειακές ασκήσεις, αυξάνουν τη ροή του αίματος στα αγγεία για όσο οι παλμοί της καρδιάς είναι ανεβασμένοι. Το αίσθημα της ζέστης που νιώθουμε όταν αθλούμαστε όμως, δε διαρκεί μονάχα όσο διαρκεί και η άσκηση αλλά η θερμοκρασία του σώματός μας παραμένει αυξημένη για το υπόλοιπο της ημέρας.

Πιο συγκεκριμένα, ο συνδυασμός καρδιαγγειακής άσκησης (τρέξιμο, ποδηλασία κλπ.) και άσκησης με αντίσταση και βάρη, βοηθά το σώμα να αλλάξει το μεταβολισμό του, να καταναλώνει, δηλαδή, περισσότερες θερμίδες, και επομένως να «καίει» περισσότερη ενέργεια, όχι μόνο όταν αθλείστε αλλά και μέχρι και μέρες μετά την άσκησή σας.

5. Κοιμηθείτε νωρίς και επαρκώς

Η τελευταία μας συμβουλή είναι να κοιμάστε επαρκώς κάθε βράδυ και να κοιμάστε νωρίς. Ο άνθρωπος, όπως και κάθε ζωντανός οργανισμός στον πλανήτη, έχει μάθει να συγχρονίζεται με τις συνθήκες του πλανήτη. Το σώμα, η διάθεση και η σκέψη μας επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες, το κλίμα, την ανατολή και τη δύση του ηλίου. Επομένως, το να διατηρούμε το σώμα μας ενεργό κατά τη διάρκεια της ημέρας και ήρεμο κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι σημαντικό για τη ρύθμιση της ενέργειάς μας.

4 Συμβουλές για να ζεσταθείτε από έξω προς τα μέσα:

  1. Φορέστε ρούχα σε στρώσεις

Το μυστικό των πολιτισμών του βορρά για να μένουν ζεστοί το χειμώνα είναι να φορούν ρούχα σε στρώσεις, ώστε να εμποδίζεται η είσοδος του αέρα στο σώμα τους. Προτιμήστε να ντυθείτε πρώτα με ένα βαμβακερό κοντομάνικο και από πάνω να φορέσετε ένα μακρυμάνικο, λεπτό βαμβακερό μπλουζάκι. Πάνω από το μακρυμάνικο, μπορείτε να φορέσετε ένα πουλόβερ, μια ζακέτα ή ένα μακρυμάνικο πιο χοντρής ύφανσης. Τα μάλλινα υφάσματα είναι πιο ζεστά, όμως για λόγους οικολογίας και πιθανής αλλεργίας, μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με άλλα, υπο-αλλεργικά, φυσικά υφάσματα. Προτιμήστε το λινό και βαμβακερό ύφασμα.

2. Μαγειρέψτε στο φούρνο

Αυτή η ιδέα σας ζεσταίνει με πολλαπλούς τρόπους: καταναλώσετε ένα υπέροχο, ζεστό φαγητό, ενώ το σπίτι σας μυρίζει υπέροχα και ζεσταίνεται με την ενέργεια του φούρνου. Αφού μαγειρέψετε το φαγητό σας, αφήστε το πορτάκι του φούρνου ανοιχτό ώστε να διοχετευθεί η ζέστη στο δωμάτιο.

3. Κάντε ατμόλουτρο στο σπίτι

Το ατμόλουτρο, είναι η μέθοδος με την οποία, χάρη στους εγκλωβισμένους υδρατμούς σε ένα χώρο, προκαλείται εφίδρωση στο ανθρώπινο σώμα και αφαιρούνται με φυσικό τρόπο οι τοξίνες. Την ίδια στιγμή, η θερμοκρασία του σώματος ανεβαίνει μέχρι και 1 βαθμό κελσίου, επομένως αυτή η ευχάριστη εμπειρία μπορεί να σας βοηθήσει όχι μόνο να αφαιρέστε τις τοξίνες, αλλά να χάσετε βάρος, να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση και να ζεσταθείτε! Η θερμοκρασία σε ένα ατμόλουτρο ξεκινά από τους 45 βαθμούς και παράγει υγρή θερμότητα η οποία διαχέεται στο μπάνιο σας. Αν δεν έχετε δοκιμάσει ξανά να κάνετε ατμόλουτρο στο σπίτι σας, παρακάτω ακολουθούν μερικά απλά βήματα για να απολαύσετε το πρώτο σας ατμόλουτρο:

1. Βεβαιωθείτε ότι είστε ενυδατωμένοι πριν ξεκινήσετε το ατμόλουτρο. Η εφίδρωση από το ατμόλουτρο μπορεί να σας αφυδατώσει, επομένως να είστε σίγουροι πως έχετε καταναλώσει αρκετό νερό.

2. Προτιμήστε ο χώρος του μπάνιου να είναι κρύος πριν ξεκινήσετε το ατμόλουτρο (αφήστε το παράθυρο ανοιχτό αν κάνει κρύο έξω).

3. Όταν το μπάνιο σας έχει μια δροσερή θερμοκρασία, κλείστε το παράθυρο και ανοίξτε τη βρύση του ντους ώστε να τρέξει όσο πιο ζεστό γίνεται. Κλείστε την πόρτα του μπάνιου σας και τοποθετήστε μια πετσέτα στην πόρτα σε περίπτωση που δείτε ότι οι υδρατμοί δραπετεύουν.

4. Έπειτα από λίγα λεπτά, μπείτε στο μπάνιο και κλείστε τη βρύση. Καθήστε αναπαυτικά για 10-20 λεπτά. Έχετε μαζί σας μια πετσέτα την οποία έχετε βρέξει με κρύο νερό. Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε αν νιώθετε πως έχετε ζεσταθεί αρκετά κατά τη διάρκεια του ατμόλουτρου.

Αν έχετε προβλήματα στο αναπνευστικό σας σύστημα, τάσεις λιποθυμίας ή χαμηλή αρτηριακή πίεση, αποφύγετε τα ατμόλουτρα.

4. Κάντε κρύο ντους!

Ακούγεται παράλογο το να κάνετε ένα κρύο ντους μια χειμωνιάτικη ημέρα, όμως, ένα κρύο ντους ή η εναλλαγή κρύου και ζεστού νερού, ειδικά έπειτα από την άσκηση, έχει εξαιρετικά οφέλη για την υγεία σας. Το κρύο ντους είναι μια ακόμα μέθοδος για να ενισχύσετε την καρδιαγγειακή σας λειτουργία, να διασταλλούν τα αιμοφόρα αγγεία και να μεταφερθεί περισσότερο αίμα στο σώμα σας.

3+2 Ιδέες για ένα πιο ζεστό σπίτι

1. Κάντε αναδιάταξη των επίπλων σας

Η τοποθέτηση των επίπλων στο χώρο σας με στρατηγικό τρόπο μπορεί να βοηθήσει να διατηρήσετε το χώρο σας πιο ζεστό. Αν το κρεβάτι σας ή ο καναπές βρίσκεται κάτω από ή απέναντι από ένα παράθυρο, μετακινήστε το προς κάποιον τοίχο στο εσωτερικό του δωματίου.

2. Αξιοποιήστε τον ανεμιστήρα οροφής

Αν έχετε ανεμιστήρα οροφής μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε και τους χειμερινούς μήνες ώστε να βοηθήσετε τον ζεστό αέρα να μετακινηθεί προς το έδαφος. Απλώς θέστε σε λειτουργία τον ανεμιστήρα οροφής σε χαμηλή ένταση με κατεύθυνση όπως των δεικτών του ρολογιού.

3. Μονώστε το σπίτι σας

Το 25% της θερμοκρασίας ενός δωματίου δραπετεύει από την οροφή, όμως τα παράθυρα και οι πόρτες είναι επίσης υπεύθυνα για την απώλεια θερμοκρασίας από το σπίτι σας.

Μονώστε το χώρο σας με διάφορους τρόπους, πέρα από τις διάφορες κατασκευαστικές εργασίες, όπως:

  • Τοποθετήστε μόνωση στα παράθυρα και κάτω από τις πόρτες
  • Καλύψτε τα δάπεδα με χαλιά και
  • Τοποθετήστε χοντρές κουρτίνες στα παράθυρα. Όσο ο ήλιος είναι ψηλά, ανοίγετε τις κουρτίνες για να θερμανθεί το σπίτι σας με φυσική τρόπο, όμως, έπειτα από τη δύση του ηλίου κλείστε τις κουρτίνες για να διατηρήσετε τη θερμότητα.
4. Ανάψτε κεριά, τα οποία προσφέρουν ζέστη, αλλά και δημιουργούν μια πιο ζεστή ατμόσφαιρα στο σπίτι σας.
5. Επενδύστε σε κουβερτάκια για όταν κάθεστε στον καναπέ ή την καρέκλα σας. Η παρατεταμένη ακινησία σας κάνει να αισθάνεστε περισσότερο κρύο.

Και τί κάνετε όταν βρίσκεστε έξω;

Δεν πρέπει να αποφεύγετε να είστε στο κρύο, καθώς η έκθεσή σας σε αυτό βοηθάει το σώμα και το μυαλό σας να παραμένουν υγιή. Για να αποφύγετε πιθανά κρυοπαγήματα ή κρυολογήματα, προστατέψτε το κεφάλι σας με ένα σκουφί και φοράτε ζεστές κάλτσες. Να είστε προσεκτικοί, ώστε να μην βραχούν τα πόδια σας όσο είστε έξω και να έχετε μαζί σας ένα επιπλέον ζευγάρι κάλτσες σε περίπτωση που βραχείτε.

Μαίρη Μαρινοπούλου

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας