Το να ξυπνάμε μέσα στη νύχτα είναι κάτι συνηθισμένο, είτε οφείλεται σε ένα κακό όνειρο είτε απλά επειδή πρέπει να πάμε στην τουαλέτα. Μερικές φορές δεν θυμόμαστε καν ότι ξυπνήσαμε το επόμενο πρωί. Όμως, πόσα νυχτερινά ξυπνήματα θεωρούνται φυσιολογικά; Για να το μάθουμε, ρωτήσαμε τον ψυχολόγο ύπνου και υγείας Joshua Tal, Ph.D.

 

Τα νέα για το νυχτερινό ξύπνημα

Τα καλά νέα είναι ότι, είναι απολύτως φυσιολογικό να ξυπνάτε κατά τη διάρκεια της νύχτας, ακόμη και αν αυτό συμβαίνει παραπάνω από μία φορά. Όπως εξηγεί ο Tal, αυτό θεωρείται το φυσιολογικό. Πριν τη βιομηχανική επανάσταση, υποστηρίζει, «Θα πηγαίναμε στο κρεβάτι νωρίτερα απ’ ό,τι συνηθίζουμε σήμερα και θα ξυπνούσαμε στη μέση της νύχτας για να πάμε στο μπάνιο, για να καθίσουμε, να πιούμε μια κούπα τσάι και να επιστρέψουμε στο κρεβάτι για να κοιμηθούμε λίγο ακόμη».

Όταν ξεκινήσαμε να διαφοροποιούμε τον ύπνο μας, στην εποχή μετά τη βιομηχανική επανάσταση, τότε η αϋπνίες ξεκίνησαν να κάνουν την εμφάνισή τους. Ωστόσο, το να ξυπνάμε μέσα στη νύχτα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα χάσουμε τον ύπνο μας. «Συνήθως ξυπνάμε ανάμεσα στα στάδια του ύπνου, συνεπώς δεν διακόπτεται στ’ αλήθεια κάτι». Είναι ευκολότερο να ξυπνήσουμε κατά τη διάρκεια ενός ελαφρύ ύπνου (στάδια 1 και 2), από έναν θόρυβο ή από την ανάγκη να πάμε στην τουαλέτα και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό, εξηγεί.

Από την άλλη, εάν ξυπνάτε τέσσερεις με πέντε φορές τη νύχτα, η κατάσταση ξεκινά να γίνεται παρατεταμένη και θα μπορούσε να είναι σημάδι κάποιας υποβόσκουσας κατάστασης. Επιπρόσθετα, δεν θα πρέπει να σας παίρνει παραπάνω από 15 με 30 λεπτά να αποκοιμηθείτε πάλι. Συνεπώς, εάν ξυπνάτε πολλές φορές μέσα στη νύχτα ή δεν μπορείτε να αποκοιμηθείτε ξανά, ίσως χρειάζεται να μιλήσετε με έναν επαγγελματία, όπως έναν ψυχολόγο ύπνου.

Τι μπορείτε να κάνετε

Εάν τα νυχτερινά σας ξυπνήματα σας ενοχλούν, καλό είναι να ξέρετε πως υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μετριάσετε την κατάσταση. Πρώτα απ’ όλα, φροντίστε η θερμοκρασία του δωματίου σας να μην υπερβαίνει τους 18 βαθμούς Κελσίου. Η παραπάνω θερμότητα μπορεί να οδηγήσει σε κακή ξεκούραση και εφιάλτες, όπως υποστηρίζουν έρευνες. Επίσης, προσπαθήστε να μην πίνετε πολύ νερό πριν πάτε στο κρεβάτι.

Με βάση όλα τα παραπάνω, ο Tal επαναλαμβάνει ότι είναι σημαντικό να μην ανησυχούμε εάν ξυπνάμε μέσα στη νύχτα. Σε πολλούς ανθρώπους το άγχος ύπνου (δηλαδή το να αγχώνονται για το αν θα κοιμηθούν αρκετά) τείνει να τους κρατά ξύπνιους περισσότερο.

Τέλος, τα συμπληρώματα ύπνου όπως το μαγνήσιο μπορεί να σας βοηθήσουν να κάνετε πιο βαθύ και αναζωογονητικό ύπνο με λιγότερα ξυπνήματα. Εν ολίγοις, το νυχτερινό ξύπνημα δεν είναι απαραίτητα κάτι που πρέπει να μας ανησυχεί. Υπάρχουν πολλές λύσεις για να μας βοηθήσουν να κοιμόμαστε αρκετά και να ξυπνάμε νιώθοντας ξεκούραστοι.

Πηγή: www.mindbodygreen.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας