Μπορεί η γιόγκα να καταπολεμήσει την κατάθλιψη;

 

Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Psychiatric Practice συμπεραίνει πως ναι, η γιόγκα είναι μια αποτελεσματική θεραπευτική επιλογή για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης.

Δείγμα της μελέτης αυτής αποτέλεσαν 30 άνθρωποι που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη εξ αυτών παρακολούθησε 3 90λεπτες συνεδρίες γιόγκα και 4 κατ’ οίκον κάθε εβδομάδα για τις 12 συνολικά που διήρκεσε η έρευνα και η δεύτερη 2 90λεπτες συνεδρίες γιόγκα και 3 κατ’ οικον.

Τα αποτελέσματα και στις δύο ομάδες ήταν σημαντικά, αφού τα άτομα που τις αποτελούσαν έδειξαν μετά την ολοκλήρωση της συμμετοχής τους περισσότερα θετικά συναισθήματα, μείωση του άγχους τους, βελτίωση του ύπνου και μια μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.

Άλλες μελέτες στη γιόγκα και στη γιόγκικη ανάσα (prana) έχουν δείξει ότι η αναπνοή με πρόθεση ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύΥπερκινητικότηταστημα, αυξάνοντας τους ανασταλτικούς νευροδιαβιβαστές (GABA), μειώνοντας τη κορτιζόλη (δείκτης στρες) και αυξάνοντας τα άλφα κύματα στον εγκέφαλο που επιφέρουν τη χαλάρωση. Με απλά λόγια η επιστήμη υποστηρίζει ότι η γιόγκα μπορεί να προκαλέσει θετικές φυσικές αλλαγές στο σώμα μας ακόμη και σε νευροχημικό επίπεδο.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι όταν μιλάμε για γιόγκα υπάρχουν διάφορα είδη γιόγκας στα οποία μπορεί να γίνεται η αναφορά. Οι συντάκτες της έρευνας στην οποία αναφέρεται το συγκεκριμένο σύστημα μιλούν κυρίως για την Iyengar yoga που δίνει έμφαση στη λεπτομέρεια, την ακρίβεια και την ευθυγράμμιση του σώματος στην απόδοση της στάσης (asana) και στον έλεγχο της αναπνοής (pranayama). Η ανάπτυξη της δύναμης, της κινητικότητας και της σταθερότητας επιτυγχάνεται μέσω των asanas.

Άλλα είδη της γιόγκα είναι η vinyasa, η hot yoga και η μοντέρνα yoga που προσφέρουν παρόμοια σωματικά οφέλη και σε συνδυασμό με καθημερινές ασκήσεις διαλογισμού έχουν τη δυναμική να καταπολεμήσουν την κατάθλιψη και το άγχος.

Η γιόγκα ως «φάρμακο» εκτιμάται και στον χώρο αντιμετώπισης των τραυμάτων με την παρείσφρηση θεραπευτικών κινήσεων στη γιόγκα με απώτερο στόχο την αποκατάσταση της υγείας του ασθενούς. Άλλα είδη γιόγκα, όπως η nidra yoga έχει αποδειχτεί χρήσιμη στην καταπολέμηση της αϋπνίας. Η Yin yoga από την άλλη πλευρά βοηθά σημαντικά στη μείωση του άγχους, ενώ βελτιώνει στα παιδιά τα συμπτώματα της Διαταραχής Επικέντρωσης Προσοχής ή Υπερκινητικότητα (ADHD).

Ο συνδετικός κρίκος σε όλα τα παραπάνω είναι η προσοχή στην ανάσα που φαίνεται ότι μπορεί να εγγυηθεί την καλή υγεία όλων μας.

 

Συγγραφέας: Gregory Scott Brown

Ο Gregory Scott Brown, M.D., είναι ο ιδρυτής του Κέντρου για την Πράσινη Ψυχιατρική, μια πλατφόρμα ευζωίας για εξωτερικούς ασθενείς στο Όστιν του Τέξας. Το ενδιαφέρον του εστιάζεται στην ενσωμάτωση συμπληρωματικών ή εναλλακτικών θεραπειών στην στάνταρντ ψυχιατρική προσέγγιση με σκοπό την εξασφάλιση της καλή υγείας σε σώμα και νου.

Πηγή: psychologytoday.com

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας