Έχουμε βρεθεί αρκετές φορές, άλλοι περισσότερες και άλλοι λιγότερες, στην δύσκολη θέση όπου η ψυχολογία μας «έχει πάρει την κατηφόρα», ανεξάρτητα από το αν αυτή η κατάσταση έχει πυροδοτηθεί από εξωτερικά γεγονότα ή από εσωτερικές διεργασίες. Και στις δύο περιπτώσεις η ουσία είναι η ίδια: ο «πόλεμος» ξεκινάει από μέσα μας!

 

αυτό που γίνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό από εμάς είναι ότι λόγω του υποχρεωτικού εγκλεισμού (προσφάτως), έστω και μερικώς, ερχόμαστε σε επαφή με τον εαυτό μας, περισσότερο από άλλες φορές, αν και κάποιοι έχουν βιώσει παρόμοια «επαφή με τον εαυτό» υπό άλλες συνθήκες, όχι τόσο μαζικές και ακραίες, στο παρελθόν. Όποια και να είναι η αιτία, όποια και να είναι η αφορμή, το θέμα είναι το ίδιο:

Η διαχείριση της ψυχολογίας μας!

Η πιο προφανής απάντηση είναι: βρείτε έναν/μια ψυχοθεραπευτή/τρια για να σας βοηθήσει στο «σκάψιμο» και την ανάδειξη των βαθύτερων αιτιών που δεν σας αφήνουν να ησυχάσετε. Πέραν αυτού όμως, ακόμα και με την συμβολή του/της ειδικού στην ψυχική υγεία, μπορούμε να «χρησιμοποιήσουμε» ή να «ενεργοποιήσουμε εργαλεία» που είναι στα χέρια μας. Ποια είναι αυτά;

1. Γράψτε τις σκέψεις σας.

Η καταγραφή των σκέψεων, όχι απαραίτητα λεπτομερώς, αλλά τόσο όσο νοιώθουμε αναγκαίο, αποτυπώνει σε ένα κομμάτι χαρτί αυτό που «αιωρείται» στην σκέψη μας. Η σκέψη στον νου, είναι σαν «αέρας» που κινείται αλλά δεν μπορούμε να τον «πιάσουμε», είναι «άυλη σκέψη» ενώ γραμμένη σε χαρτί έχει σχεδόν «υλική υπόσταση», στο χαρτί και το μελάνι. Ακόμα και αν δεν βγαίνει κείμενο με συνοχή, έστω κάποιες λέξεις ή φράσεις, ακόμα και άσχετες μεταξύ τους, μπορεί να αποδειχθούν τα «κλειδιά» που θα ξεκλειδώσουν την ψυχή μας ή οι «σκούπες» που θα σαρώσουν τα περιττά σκουπίδια των σκέψεών μας. Δοκιμάστε το σε βάθος χρόνου, με υπομονή, χωρίς να περιμένετε κάτι συγκεκριμένο. Η εμπειρία είναι καθαρά προσωπική.

2. Αυξήστε το ποσοστό παρατήρησης των σκέψεων σε σχέση με την επεξεργασία τους.

Η παρατήρηση, από όσο πιο ουδέτερη θέση γίνεται, μας εμπλέκει λιγότερο στον φαύλο κύκλο που προκαλεί η συνεχής επεξεργασία τους. Δημιουργεί έναν «κενό χώρο» μεταξύ των σκέψεων και του εαυτού μας, ζωτικό χώρο. Ακόμα και αν δυσανασχετούμε με τις συγκεκριμένες σκέψεις, που συχνά γίνεται, η αντίδρασή μας να είναι : «εντάξει, για άλλη μια φορά βιώνω τα ίδια συναισθήματα ή ενόχληση από τις συγκεκριμένες σκέψεις, όμως στέκομαι εδώ και ξανά-παρατηρώ, μέχρι να μάθω, να διακρίνω, να δω πιο καθαρά».

3. Ευκαιρία να μάθουμε να ζούμε στο «τώρα».

Με τα παραπάνω, καλλιεργούμε την συνήθεια να ζούμε περισσότερο στο Εδώ & Τώρα, αφού η καταγραφή και η παρατήρηση μας αγκυρώνουν στο «Εδώ & Τώρα». Παράλληλα, το «Εδώ & Τώρα» μας γειώνει περισσότερο, αφού μας κάνει να λειτουργούμε με την πραγματικότητα του παρόντος αντί των φαντασιώσεων, ψευδαισθήσεων και σεναρίων που γυρνούν στον νου μας.

4. Ασκηθείτε σε yoga, qi gong, διαλογισμό ή όποια άλλη τεχνική σας αρέσει ή έχετε μάθει, με την πλήρη συγκέντρωση στην πρακτική σας, παρατηρώντας κυρίως πνευματικά παρά τεχνικά, πώς βιώνετε την άσκησή σας.

Αυτός ο τρόπος συγκεντρώνει την προσοχή σας, την ενέργειά σας σε οτιδήποτε γίνεται εκείνη την στιγμή στο σώμα και τον νου. Σας φέρνει πιο κοντά με τον πραγματικό σας εαυτό, με τον πραγματικό σας κόσμο. Ο τρόπος που τα βιώνετε είναι κατά ένα μέρος η εκδήλωση του ψυχικού σας κόσμου εκείνη την ώρα.

Τα τέσσερα παραπάνω, είναι αρκετά για να κινήσουν τα κολλημένα συναισθήματα και τις βασανιστικές σκέψεις. Προς ποια κατεύθυνση; Αυτό εξαρτάται από τον καθένα ως ξεχωριστά και μοναδικό άτομο. Σίγουρα όμως, η «κίνηση» – σωματική – νοητική – ψυχική – επιδρά καλύτερα από την «ακινησία». Είναι όπως το νερό του ποταμού, καθαρό και φρέσκο, σε σχέση με το βαλτωμένο και βρώμικο νερό ενός έλους. Γιατί; … Διότι η Ζωή είναι διαρκής κίνηση και αλλαγές. Αυτή είναι η Φύση του Ανθρώπου.

Ειλικρινά, θα ήθελα να υπήρχε η δυνατότητα να εξηγηθούν περισσότερο αυτά τα «εργαλεία». Όμως, η λογική δεν φτάνει να τα εξηγήσει όλα, διότι αυτά που αισθανόμαστε από τον βαθύτερο εσωτερικό μας κόσμο δεν εξαρτώνται πάντα από «λογικά ερεθίσματα» αλλά και από ασυνείδητες συνδέσεις με βιώματα που έχουμε συγκεντρώσει σε όλο το πλέγμα της ζωής μας. Γι αυτό, χρειάζεται να δώσουμε χρόνο και με επιμονή και υπομονή να περιμένουμε να βιώσουμε τα οφέλη των «εργαλείων μας».

Εύχομαι η πρακτική σας με αυτά και άλλα «εργαλεία» που εσείς θα επιλέξετε, να αναδείξουν τον «θεϊκό σας Εαυτό» και να σας φέρουν περισσότερη εσωτερική ειρήνη, γαλήνη και χαρά!

Η σοφία- φιλοσοφία στην οποία στηρίζεται η Κινέζικη Ιατρική, μελετώντας την σε βάθος, μας δίνει πλήρη εικόνα και πολλές απαντήσεις για τον κόσμο, τόσο εσωτερικά όσο και εσωτερικά. Οι 5 φάσεις (ή 5 στοιχεία , όπως συνηθίζεται να λέγεται) είναι ο κύκλος της ζωής, κάθε ζωής, κάθε εξέλιξης στον κόσμο μας. Τα παραπάνω «εργαλεία» μας βάζουν να δουλέψουμε και να ενεργοποιήσουμε όλες τις 5 φάσεις, δηλαδή όλη την ζωή μας. Σε ασυνείδητο επίπεδο κινητοποιούνται όλες οι φυσικές μας δυνάμεις για να μας υποστηρίξουν, πέραν ή και μαζί με την βοήθεια που δεχόμαστε από έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Διαβάστε ακόμη: Πρόληψη | Κορυφαίος παράγοντας προστασίας από κάθε παθογόνο μικρόβιο, ιό και άλλα

Newsletter εγγραφή

 

AndreasKarousos

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας