Όταν μπαίνει ο Σεπτέμβρης μια καινούργια χρονιά ξεκινά! Πολλοί την χαρακτηρίζουν δεύτερη Πρωτοχρονιά και δεν έχουν και άδικο. Είναι καλύτερα από Πρωτοχρονιά!

αν είσαι από τους τυχερούς που είχαν 5-6 μέρες να πάνε κάπου διακοπές, η επιστροφή σου σηματοδοτεί  – εν μέρει – και το τέλος του καλοκαιριού. Και παρόλο που το καλοκαίρι και η ζέστη καλά κρατεί… παρόλο που τα ξενοδοχεία δεν έχουν ακόμη εντελώς αδειάσει από τους καλοκαιρινούς επισκέπτες… παρόλο που οι παραλίες ακόμη αντηλιακό μυρίζουν και βλέπεις  αρκετά κεφάλια στην επιφάνεια της θάλασσας… Ο Σεπτέμβρης μπήκε και αυτό δηλώνει την έναρξη σωρό δραστηριοτήτων για όλους μας!!

Εμείς οι μαμάδες γεμίζουμε με λίστες τα planners μας και post it τα μαγνητάκια του ψυγείου. Και ok  δεν θα σου πω για το ξεκαθάρισμα των ρούχων που δεν φόρεσες φέτος γιατί την έβγαλες με σορτσάκι και top. Βλέπεις με τα νέα δεδομένα του Covid δεν είχες την πολυτέλεια να παρευρεθεί και σε πολλές εκδηλώσεις…

Δεν θα σου πω για το ξεκαθάρισμα των καλοκαιρινών ρούχων του συζύγου που γενικότερα φοράει πάντα μόνο τα πάνω-πάνω στο συρτάρι, οπότε θα είναι μια εύκολη δουλειά. Ούτε θα σου πω για την ανανέωση των ρούχων των παιδιών που είναι μια πονεμένη ιστορία από όποια πλευρά και αν το πιάσεις!

Έχω ιδία άποψη ότι ο Σεπτέμβρης σε γεμίζει άγχος εξαιτίας όλων αυτών μα κυρίως λόγω έναρξης των σχολείων και όσων συνεπάγονται με την νέα κανονικότητα του κορονοϊού…

Και καλείσαι εσύ τώρα ως η πιο ψύχραιμη της οικογένειας, όχι μόνο να βάλεις μια τάξη, αλλά και να βγάλεις ένα πρόγραμμα για την νέα σεζόν που ξεκινά. Πρόγραμμα για τα παιδιά, τις δραστηριότητες, τα φροντιστήρια, τη δουλειά, το σπίτι, το καθημερινό μαγείρεμα κλπ κλπ κλπ.

Καιρός να βρεις τρόπους – να βγάλεις το άγχος από μέσα σου και να αποφορτίσεις και τους λιλιπούτειους μαθητές – και μη- τις οικογένειας. Φρόντισε να ανεβάσεις τα επίπεδα της ντοπαμίνης σου – της ορμόνης της ευτυχίας όπως αποκαλείται- και να καθαρίσεις νου και σώμα. Πώς;; Με την κίνηση !

Δραστηριοποιήσου !!

Ανέλαβε και προγραμμάτισε την δράση την δική σου και ολόκληρης της οικογένειας!

Άρχισε από τώρα (όχι από Δευτέρα). Βρες ένα πρόγραμμα με 3-4 ασκήσεις που δεν διαρκεί πάνω από 20 λεπτά την ημέρα και ακολούθησέ το ευλαβικά. Θα σου πρότεινα να ξεκινάς την ημέρα σου έτσι. Η έντονη άσκηση το πρωί έχει πολλά οφέλη.

• Πρώτα απ΄όλα, αυξάνει τον μεταβολισμό και αδυνατίζεις γρηγορότερα, κάτι που όλοι μας θέλουμε

• Έπειτα ο ιδρώτας σε απελευθερώνει από το στρες, βοηθά την γρήγορη σκέψη και κάνει τον εγκέφαλο νικηφόρο όλη την ημέρα.

• Ρυθμίζει την αμυγδαλή του εγκεφάλου – τον αδένα του φόβου και της προφύλαξης, που δουλειά της είναι να φωνάζει ¨ΠΡΟΣΕΧΕ¨ –  να μην αντιδρά σε οποιαδήποτε δυσκολία και απαίτηση της ημέρας με υστερικό τρόπο.

Και όλα αυτά δεν τα βγάζω εγώ από το φτωχό μου το μυαλό! Μια αναζήτηση σε έμπειρες πηγές θα σου δώσουν περισσότερες επιστημονικές πληροφορίες.

Δραστηριοποιήσου ομαδικά ! Βάλε στο παιχνίδι το σύζυγο, τον σύντροφο, ένα φίλο ακόμη καλύτερα τα παιδιά αν έχεις. Μαθαίνουν από σένα!

Η ομαδική  δραστηριότητα έχει θετικές συνέπειες στις συνήθειες που αφορούν την υγεία και την ευκαιρία για επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας. Βοηθάς έτσι τα παιδιά σου να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες και τα ενθαρρύνει στη σωματική άσκηση.

• Βάλε στο πρόγραμμα μια-δυο φορές την εβδομάδα – παρέα με τα παιδιά και μερικούς φίλους τους, ακόμη και τις μαμάδες αν ενδιαφέρονται – να περπατήσετε μαζί στην εξοχή. Βουνό, θάλασσα – ότι πει η παρέα.

•  Γραφτείτε μαζί σε μια δραστηριότητα του Δήμου.

•  Δημιουργήστε μια δική σας ομάδα άσκησης.

Ως γονέας θα πρέπει να ξέρεις ότι η καθημερινή σου συμπεριφορά διαμορφώνει και την συμπεριφορά των παιδιών σου. Με την τεχνολογία να εξελίσσεται ραγδαία, τα παιδιά εύκολα επηρεάζονται από οθόνες, τηλεόραση και διαδίκτυο. Σίγουρα όλα είναι στο πρόγραμμα και όλα χρειάζονται, δεν θα βάλεις σε γυάλα τους αγαπημένους σου και βέβαια δεν τους προστατεύεις έτσι.

Όμως με την δική μας βοήθεια τα παιδιά μας μπορούν να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες διατροφής και σωματικής άσκησης.

• Ενθάρρυνε τα με υγιεινές συνήθειες

• Γίνε το πρότυπό τους και άδειασε το “κρυφό” ντουλάπι της κουζίνας σου από τις “σαβούρες”. Να ξέρεις, μόνο εσύ νομίζεις ότι είναι “κρυφό”.

• Επέλεξε να αφήνεις στο τραπεζάκι του σαλονιού ένα βαζάκι με ξηρούς καρπούς ή έστω με επικάλυψη μαύρης σοκολάτας αντί για καραμέλες και marshmallows.

• Φτιάξε μαζί τους μια εύκολη αλλά υγιεινή “σαβουρίτσα” . Ξεφλούδισε μπανάνες, πέρασέ τες σε καλαμάκι – σαν σουβλάκι- , βούτηξε τη μισή σε λιωμένη μαύρη σοκολάτα και κρύωσε τες λίγη ώρα στο ψυγείο. Τέλειο σνακ μετά τον απογευματινό ύπνο.

• Περιόρισε τον χρόνο μπροστά σε οθόνες, εναλλακτικά βάλε να παίζουν μουσικά κανάλια και χόρεψε μαζί τους. Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες που σου επιτρέπουν να  γυμναστείτε μαζί. Googl-αρε και μάθε!

• Έχε μαζί με τα διάφορα παιχνίδια τους , σε εμφανή μέρος αλλά σαν να το “ κρύβεις”  σαν να μην θες να τα δουν – συνήθως θέλουν να παίξουν με ότι δεν είναι δικό τους –  μια ρόδα κοιλιακών, ένα σχοινάκι αναπηδήσεων. Ο δίσκος ισορροπίας είναι πολύ διασκεδαστικός στα μικρά παιδιά και τα βοηθά στην γενικότερη ισορροπία τους.

Μικρές αλλαγές κάθε φορά θα φέρουν μεγάλα και σημαντικά αποτελέσματα.

Ο Σεπτέμβριος δεν είναι μόνο δουλειές, σχολείο, φροντιστήριο και πληρωμένες δραστηριότητες σε εσωτερικούς χώρους. Ο Σεπτέμβριος μπορεί να σηματοδοτήσει την εδραίωση της σωματικής δραστηριότητα κατά την διάρκεια ολόκληρης της υπόλοιπης χρονιάς και να διατηρήσει την σωματική αλλά και την πνευματική υγεία όλων μας. Άλλωστε, Νους υγιης εν σώματι υγιεί δε έλεγαν οι πρόγονοί μας;

 

Πώς θα σου φαινόταν αν μπορούσες να μοιραστείς τις εμπειρίες και τις ιδέες σου με τον υπόλοιπο κόσμο;
Μέσω της στήλης Το Βήμα του Αναγνώστη, έχεις κι εσύ την δυνατότητα να μοιρασθείς τις εμπειρίες σου μαζί μας.
Διάβασε εδώ όλες τις αναλυτικές πληροφορίες !

 

Newsletter εγγραφή

 

Στέλλα Td

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας