Η ρεφλεξολογία είναι μια μέθοδος ολιστικής θεραπείας, που μας επιτρέπει να πραγματοποιήσουμε ένα μοναδικό ταξίδι πάνω στο ανθρώπινο σώμα, καταγράφοντας και την μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου και τις διαφορετικές του ανάγκες.

Ένα ταξίδι στα πέλματα του ανθρώπινου σώματος 

Το ταξίδι αυτό ξεκινά κυρίως από τα πέλματα των ποδιών με προορισμό τα όργανα του σώματος μέσα από τη διαδικασία της χαλάρωσης, της ενεργοποίησης, αλλά και της ομοιόστασης. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ισορροπία μεταξύ της υπερβολής ή και της ανεπάρκειας της δύναμης του οργανισμού.

Αυτό γίνεται αντανακλαστικά από την χαρτογραφημένη περιοχή των ποδιών προς τα όργανα. Λέγοντας χαρτογραφημένη περιοχή εννοούμε την πελματιαία και ραχιαία περιοχή των ποδιών.

Η αντιστοίχηση γίνεται εύκολα μεταξύ των οργάνων του σώματος και των πελμάτων λόγω χαρτογράφησης που υπάρχει. Η ρεφλεξολογία υπάρχει από αρχαιοτάτων χρόνων (Ελλάδα, Αίγυπτο, Κίνα, Ινδία) επικεντρώνεται στην κινητοποίηση του οργανισμού, ώστε να επιτύχει ισορροπία, χαλάρωση και ενίσχυση του ανοσοποιητικού.

Αυτό είναι και το επιθυμητό, να γίνεται μια φυσική πρόληψη για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω. Η πρόληψη εξυπηρετεί στο να προλάβουμε το σώμα πριν νοσήσει και να κρατάμε το νου σε μια θετική κατάσταση.

Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και πολύ επιθυμητό.

Είναι διαπιστωμένο ότι χρησιμοποιώντας απλές τεχνικές στο σπίτι μπορούμε να ανακουφιστούμε από συμπτώματα άγχους. Το  άγχος εκδηλώνεται σε όλες τις στιγμές της καθημερινότητας.

Η ρεφλεξολογία μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά σε πολλά θέματα, όπως στους πονοκεφάλους, κόπωση, προβλήματα πέψης, προβλήματα ύπνου, πόνους στην πλάτη και γενικότερα σε μυϊκούς πόνους. Μη περιμένετε τα συμπτώματα να φτάσουν να είναι δυσλειτουργικά για την καθημερινότητα σας.

Υπάρχουν απλές λύσεις, που μπορούν να κάνουν την καθημερινότητα μας καλύτερη.

Δακτυλοπιέσεις πελμάτων 

Ο θεραπευτής ακολουθεί συγκεκριμένη τεχνική (χρησιμοποιούνται τα χέρια του θεραπευτή),  χωρίς κάτι άλλο. Με τις δακτυλο-πιέσεις,  ερεθίζονται τα αντανακλαστικά σημεία ή περιοχές των ποδιών. Προκαλείται μια ακούσια αντίδραση των οργάνων που συνδέονται με αυτά τα αντανακλαστικά.

photo by author

Η σωστή διέγερση αυτών των αντανακλαστικών μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την κατάσταση της υγείας μας. Μπορούμε λοιπόν να κάνουμε μια μικρή εφαρμογή και μόνοι μας χρησιμοποιώντας κάποιες οδηγίες (από κάποιον ειδικό ρεφλεξολόγο) ως αυτοβοήθεια προς τον οργανισμό μας.

Ένα δείγμα αγάπης για τον εαυτό μας.

Ένα μικρό βήμα… Μία μεγάλη αρχή φροντίδας 

Βγάλτε τα παπούτσια σας και τις κάλτσες σας, δώστε στον εαυτό σας ένα χαλαρωτικό δώρο υγείας! Κάντε το πριν πάτε για ύπνο και θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε, να κοιμηθείτε πιο γρήγορα και πιο ποιοτικά. Μέσα από την αυτοχαλάρωση αρχίζουμε να ελέγχουμε τις εκδηλώσεις άγχους.

Το άγχος γίνεται σιγά σιγά φίλος μας, το διαχειριζόμαστε.

Πρακτικές συμβουλές 

Ένας απλός τρόπος είναι να πάρουμε μια ωραία κρέμα και να μαλάξουμε τις περιοχές, που είναι η καμάρα των ποδιών μας. Ξεκινώντας καλύτερα από το πλάι του μεγάλου δάκτυλου μας έως το τέλος της πατούσας μας, εστιάζοντας την καμάρα του ποδιού. Είναι πολύ ανακουφιστικό, καλό θα ήταν να το κάνουμε κάθε μέρα από 5 με 10 λεπτά και στα δύο πόδια. Μπορούμε να το κάνουμε με κυκλικές κινήσεις ή πάνω κάτω ή όπως μας αρέσει περισσότερο και μας ξεκουράζει.

Σημαντικό ρόλο παίζει πάντα η πρόθεσή μας, να προσφέρουμε κάτι όμορφο στον εαυτό μας. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως η ρεφλεξολογία, θεωρείται μια ακίνδυνη ασφαλής τεχνική προσέγγιση της υγείας μας.

Η αλλαγή για τον εαυτό μας 

Επιμένουμε συνήθως στα σημεία που πονάνε περισσότερο, μέχρι να αισθανθούμε ότι η συγκεκριμένη περιοχή έχει απαλλαχτεί από το πόνο ή ότι έχει κάπως μαλακώσει. Η φροντίδα για τον εαυτό μας περιλαμβάνει τις στιγμές απόλαυσης, ξεκούρασης και  χαλάρωσης. Η σωματική και πνευματική κόπωση θέλει χρόνο ξεκούρασης και ουσιαστικής φροντίδας.

Είναι απαραίτητο λοιπόν να παίρνεις τον χρόνο που νιώθεις πως χρειάζεσαι για να ξεκουράσεις σώμα και μυαλό, να το αδειάσεις από σκοτούρες και έγνοιες και να γεμίσεις τις μπαταρίες σου.

Η ποιότητα ζωής σου θα βελτιωθεί σταδιακά, αλλά η αλλαγή θα είναι μεγάλη.

Θα κλείσω με τα λόγια του Άλβιν Τόφφλερ:

«Η αλλαγή δεν είναι μερικώς απαραίτητη στη ζωή. Είναι ζωή!»

 

Newsletter εγγραφή

 

Σοφία Βλάχου

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας