Η υπαίθρια μάθηση θα μπορούσε να προσφέρει ένα πρότυπο για την εκπαίδευση σε ολόκληρη τη Σκωτία, σύμφωνα με τους επαγγελματίες που πιστεύουν ότι η πανδημία του κορωνοϊού μπορεί να ωθήσει τους γονείς και τους δασκάλους να αγκαλιάσουν τα οφέλη της εκπαίδευσης στην ύπαιθρο.

 

ενώ η πρώτη υπουργός της Σκωτίας, Nicola Sturgeon, προειδοποίησε ότι τα σχολεία ενδέχεται να μην ανοίξουν ξανά μέχρι τον Αύγουστο, οι τοπικές αρχές διερευνούν πώς η υπαίθρια μάθηση θα μπορούσε να βελτιστοποιήσει την απαραίτητη τήρηση της φυσικής απόστασης.

Η υπουργός Παιδείας της Σκωτίας, Maree Todd, δήλωσε: “Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός χώρων φροντίδας παιδιών στη Σκωτία, που λειτουργούν πλήρως ή μερικώς σε εξωτερικούς χώρους. Αυτό το μοντέλο θα μπορούσε να έχει πολλά οφέλη για τη διατήρηση της φυσικής απόστασης και την ελαχιστοποίηση του κινδύνου μετάδοσης, καθώς κάνουμε τη μετάβαση από την καραντίνα στο σχολείο. Ενώ οι ειδικοί υπαίθριοι βρεφονηπιακοί σταθμοί είναι καλά προσαρμοσμένοι στις ανάγκες των παιδιών που περνούν όλη την ημέρα σε εξωτερικούς χώρους, άλλα ιδρύματα εξετάζουν πώς να προσαρμόσουν την πρακτική τους για να επιτρέψουν στα παιδιά να περάσουν περισσότερο χρόνο σε κήπους και σε υπαίθριους παιδότοπους. ”

Οι εκπαιδευτικοί και οι νομοθέτες της Σκωτίας δρουν σύμφωνα με τα αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με τον σημαντικό θετικό αντίκτυπο της μάθησης στην ύπαιθρο σε όλα, από την όραση έως την αξιολόγηση κινδύνου και την ανθεκτικότητα, αλλά τώρα οι επαγγελματίες είναι πεπεισμένοι ότι η εμπειρία τους θα μπορούσε να προσφέρει και ένα μοντέλο επιστροφής στο σχολείο.

Από τότε που ξεκίνησε η καραντίνα, ένας αριθμός εξωτερικών βρεφονηπιακών σταθμών σε όλη τη χώρα έχουν γίνει κόμβοι παιδικής φροντίδας για παιδιά εργαζομένων. Η Zoe Sills, η οποία διαχειρίζεται το νηπιαγωγείο – σχολείο του Δάσους στο Έλγιν (Earthtime), είπε: “Όταν έχετε τον φυσικό κόσμο στα χέρια σας, δεν χρειάζεστε τόσα πολλά παιχνίδια, που σημαίνει λιγότερες επιφάνειες στις οποίες μπορεί να μεταδοθεί ο ιός». Σε κάθε παιδί δίνεται μια τσάντα που περιέχει το δικό της πινέλο, κραγιόνια και κόλλα, και στη συνέχεια το παιδί ενθαρρύνεται να εξαπλωθεί και να βρει το δικό του χώρο για να κάνει δραστηριότητες χειροτεχνίας”.

Τα “Σχολεία του Δάσους”, ενθαρρύνουν το παιχνίδι, την εξερεύνηση και τη μάθηση μέσα στη φύση και είναι ένα από τα μοντέλα υπαίθριας μάθησης. Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στη Δανία, καθώς αποτελούν το 10% περίπου των νηπιαγωγείων (περίπου 500 σχολεία), αλλά διαδίδονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως και στην Ελλάδα.

Η Cameron Sprague, επικεφαλής της ομάδας στο βρεφονηπιακό σταθμό Stramash δήλωσε: “Πάντοτε ο έλεγχος των λοιμώξεων είναι ευκολότερος σε εξωτερικούς χώρους: δε συναντάμε καταστάσεις όπου ένα παιδί κολλάει ανεμοβλογιά και μετά κολλάει το ένα τρίτο του σχολείου”.

Ο εξωτερικός χώρος επιτρέπει την κοινωνική απόσταση να συμβεί πιο φυσικά, πρόσθεσε η Sprague. “Ο καιρός ήταν δίπλα μας, έτσι τα παιδιά μπορούν να παίξουν ελεύθερα έξω. Έχουμε σνακς και μεσημεριανά γεύματα για να αποφύγουμε να συγκεντρώνονται μαζί και πλένουν τα χέρια τους ανά μια ώρα.”

“Αυτός μπορεί να είναι ο τρόπος που η εξωτερική μάθηση προωθείται, αλλά πρόκειται για πολύ περισσότερα από τον έλεγχο των λοιμώξεων. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται υποστήριξη για να το κάνουν αυτό: υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να διδάξετε στην ύπαιθρο, αρκεί να σκεφτείτε δημιουργικά.

Ο Kenny Forsyth, διευθύνων σύμβουλος της κοινωνικής επιχείρησης Stramash, ο οποίος διευθύνει υπαίθριους βρεφονηπιακούς σταθμούς στα Highlands, υποδηλώνει ότι οι απαντήσεις στις προκλήσεις που θέτει ο κορωνοϊός είναι ήδη ενσωματωμένες σε παιδικούς σταθμούς που λειτουργούν όλη την ημέρα στην ύπαιθρο.

«Εάν έχετε ένα βρεφονηπιακό σταθμό περιορισμένο να λειτουργεί στους τέσσερις τοίχους και μια τετραγωνική μέτρηση ανά παιδί που ορίζεται από το τοπικό συμβούλιο, τότε ο αριθμός των παιδιών που μπορούν να επιστρέψουν θα περιορίζεται από την αναγκαία κοινωνική απόσταση. Μπορείτε να διαχειριστείτε και να ελέγξετε τον κίνδυνο μόλυνσης σε εξωτερικούς χώρους και είμαστε μια καλύτερη επιλογή, ειδικά αυτή την εποχή του χρόνου. Το μεγαλύτερο ενιαίο ζήτημα είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί από εμάς. ” Ο Forsyth εκτιμά ότι λιγότερο από το 1% των παιδιών ηλικίας νηπιαγωγείου στη Σκωτία παρακολουθεί πλήρως υπαίθριους βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Οι επαγγελματίες επιθυμούν επίσης να υπογραμμίσουν ότι η εκμάθηση σε εξωτερικούς χώρους είναι μια ειδικότητα που απαιτεί εκπαίδευση και εμπειρογνωμοσύνη, και όχι κάτι που μπορεί να μεταφερθεί άμεσα σε συμβατικά σχολεία που διαθέτουν ευρέως ποικίλους διαθέσιμους εξωτερικούς χώρους.

«Είναι μια πρόκληση να περιμένουμε από μια εθνική λογική εσωτερικής διδασκαλίας να καταλάβει ξαφνικά πώς να προσφέρει μια ολοήμερη υπαίθρια φροντίδα», δήλωσε ο Forsyth. «Αλλά θα ήταν ένα τεράστιο αποτέλεσμα για τη χώρα εάν τα οφέλη της υπαίθριας διδασκαλίας ενσωματώνονταν σε όλα τα σχολεία.»

 

Πηγή: www.theguardian.com

Διαβάστε ακόμη: Εικόνες που κόβουν την ανάσα στα δανέζικα Σχολεία του Δάσους

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας