Το φθινόπωρο ξεκίνησε και κάθε αλλαγή εποχής είναι μια καλή ευκαιρία για να επανεξετάσουμε τις καθημερινές μας συνήθειες. Με την αφορμή ενός Σεπτέμβριου που δε μοιάζει με τους προηγούμενους, βρίσκουμε τρόπους να ζούμε οικολογικά και οικονομικά έχοντας πάντα την υγεία μας, ατομική και συλλογική, σε πρώτο πλάνο.

Διαβάστε παρακάτω τους τρόπους με τους οποίους θα πετύχουμε αυτήν την αλλαγή στο σπίτι μας, την εργασία, την καθημερινότητα αλλά και τις δραστηριότητές μας.

Αλλαγή εποχής και η ανάγκη για νέες συνήθειες

Το φθινόπωρο ήρθε έπειτα από δύο εποχές έντονης ανασφάλειας (κοινωνικής, συναισθηματικής, οικονομικής), όπου τα όρια ανάμεσα στις προσωπικές μας ανάγκες και τη συλλογική πραγματικότητα έγιναν τόσο θολά, ώστε κομμάτια της ταυτότητάς μας να έτειναν να χαθούν. Η αναγκαιότητα για την επανακάλυψη των τρόπων εκδήλωσης της κοινωνικότητάς μας και τον επαναπροσδιορισμό των προσωπικών μας αναγκών μας φέρνουν αυτήν την εποχή αντιμέτωπους με ερωτήματα όπως:

Πώς θα ικανοποιήσουμε τις κοινωνικές μας ανάγκες ενόσω διανύουμε μια ανασφαλή περίοδο και με ποιούς τρόπους μπορούμε να κάνουμε την καθημερινότητά μας πιο ισορροπημένη;
1. Ενισχύστε τους δεσμούς με τους ανθρώπους που είναι σημαντικοί για εσάς

Ακόμα και αν δεν μπορείτε να είστε κοντά, να ταξιδέψετε μαζί ή να βρίσκεστε το ίδιο συχνά με τα αγαπημένα σας πρόσωπα, δώστε ενέργεια, χρόνο και διάθεση σε αυτούς που αγαπάτε. Κάντε μια βόλτα στη φύση μαζί ή αν είναι μακριά, στείλτε τους ένα γράμμα με κοινές σας αναμνήσεις ή τις σκέψεις σας.

2. Επαναπροσδιορίστε τον τρόπο που αθλείστε

Ακόμα και αν δεν μπορείτε να παρακολουθείτε, πλέον, ομαδικά αθλήματα ή να γυμνάζεστε στον αγαπημένο σας χώρο, μπορείτε ακόμα να αθληθείτε στην ύπαιθρο, την πόλη, τη θάλασσα ή να παρακολουθήσετε αθλητικές δραστηριότητες σε διαδικτυακές ομάδες στο σπίτι σας.

3. Κρατήστε ημερολόγιο με όσα θέλετε να πετύχετε μέσα στην ημέρα/εβδομάδα σας

Είναι σημαντικό να θυμάστε πως πετυχαίνετε πράγματα ακόμα και αν νιώθετε πως δεν έχετε ακόμα κατακτήσει όλους σας τους στόχους.

4. Μάθετε κάτι καινούργιο

Είτε παρακολουθήσετε διαδικτυακά μαθήματα, είτε δείτε κάποια βίντεο στο ίντερνετ και έπειτα εξασκηθείτε στο σπίτι σας, μπορείτε αυτό το φθινόπωρο να ξεκινήσετε να σχεδιάζετε, να παίζετε κάποιο μουσικό όργανο, να μάθετε σκάκι ή να κάνετε οτιδήποτε καινούργιο σας ενθουσιάζει.

Φθινόπωρο και Σπίτι

Όπως εσείς, έτσι και το σπίτι σας χρειάζεται να προετοιμαστεί για την αλλαγή εποχής. Παρακάτω σας προτείνουμε μερικά χρήσιμα βήματα ώστε να προετοιμάσετε το χώρο σας (ή και το γραφείο σας) για έναν πιο οικολογικό, οικονομικό και ήρεμο χειμώνα.

1. Προχωρήστε σε απαραίτητες επισκευές

Επιλύστε τυχόν προβλήματα διαρροών ή προβλημάτων στα κουφώματα και μονώστε περιοχές του σπιτιού αν αυτό είναι απαραίτητο και εφικτό.

2. Τοποθετήστε θερμοστάτες χώρου

Ο θερμοστάτης ελέγχει το άναμμα και το σβήσιμο του καυστήρα και συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και επομένως χρημάτων.

3. Αντικαταστήστε τις λάμπες σας με λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας τύπου LED που χρησιμοποιούν ως και 80% λιγότερη ενέργεια από τις λάμπες πυρακτώσεως

(Προσοχή! Οι κοινοί λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας περιέχουν υδράργυρο και πρέπει να ανακυκλώνονται με ειδικό τρόπο.)

5 οικολογικές αλλαγές για την προσωπική σας υγιεινή

Η άφιξη του φθινοπώρου είναι, επίσης, μια καλή αφορμή για να επανεξετάσετε τις συνήθειες σας σχετικά με την προσωπική σας υγειινή. Ξεκινήστε από ό,τι είναι πιο προσιτό στον τρόπο ζωή σας και κάντε το επόμενο βήμα ώστε να υιοθετήσετε μια πιο οικολογική ρουτίνα στην προσωπική σας υγιεινή.

1. Στοματική υγιεινή

Αντικαταστείστε την οδοντόβουρτσά σας με μια βιοδιασπώμενη ή μπαμπού οδοντόβουρτσα· αγοράστε οδοντόκρεμα σε ταμπλέτες (dental tabs) και αντί για σωληνάριο· επιλέξτε φυτικό οδοντικό νήμα αντί για πλαστικό.

2. Καθαρισμός σώματος

Επιλέξτε μπάρες σαπουνιών για τον καθαρισμό των χεριών, του προσώπου, του σώματος και των μαλλιών σας. Μπορείτε να βρείτε ακόμη και μπάρες conditioner για τα μαλλιά (conditioner bars)!

3. Έμμηνος Ρύση

Επανεξετάστε τα προϊόντα που χρησιμοποιείτε κατά την έμμηνο ρύση. Μπορείτε να επιλέξετε επαναχρησιμοποιούμενες σερβιέτες (cloth menstrual pads) ή επαναχρησιμοποιούμενο κύπελλο περιόδου (menstrual cup), να αγοράσετε εσώρουχα περιόδου (period underwear) ή να φτιάξετε τα δικά σας. (Δείτε εδώ πως μπορείτε να φτιάξετε τις δικές σας επαναχρησιμοποιούμενες σερβιέτες: https://www.youtube.com/watch?v=qi6GYPDsAqE)

4. Επιδερμίδα και έλαια

Αν η επιδερμίδα σας τείνει να ξεραίνεται την περίοδο του φθινοπώρου/χειμώνα, επιλέξτε να την ενυδατώσετε με μια ποικιλία λαδιών για το σώμα (καρύδας, αμυγδάλου, τζοτζόμπα κλπ.) σε συνδυασμό με αιθέρια έλαια της προτίμησής σας (τσαγιόδεντρο για αντιβακτηριδιακή δράση, λεβάντα για τις αντισηπτικές τις ιδιότητες κλπ). Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και για τα μαλλιά σας χρησιμοποιώντας δαφνέλαιο, αργανέλαιο κλπ. (Συμβουλή! Πολλά φαρμακεία πωλούν χύμα λάδια σε τιμές εμπορίου, οπότε μπορείτε να ζητήσετε όση ποσότητα χρειάζεστε. Έχετε μαζί σας το δικό σας γυάλινο δοχείο για μια zero-waste αγορά.)

5. Χρήση Μπατονέτας

Όσοι δεν τις χρησιμοποιούν, ισχυρίζονται πως μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτές. Αν, όμως, έχετε μάθει μέχρι τώρα να χρησιμοποιείτε μπατονέτες για τον καθαρισμό των αυτιών ή του μακιγιάζ σας, δεν είναι ανάγκη να τις αποχωριστείτε. Απλώς προτιμήστε μπατονέτες μιας χρήσης από μπαμπού ή επαναχρησιμοποιούμενες μπατονέτες (reusable swab). Αν χρησιμοποιείτε τις μπατονέτες για την αφαίρεση του μακιγιάζ σας, μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας βαμβακερά υφάσματα για τον καθαρισμό του προσώπου σας.

+ 2 οικολογικές αλλαγές για το σπίτι σας

Παρακάτω ακολουθούν μερικές ιδέες για πιο οικολογικές και οικονομικές συνήθειες στο σπίτι σας. Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο αρκετές εναλλακτικές λύσεις, όμως εμείς σας παρουσιάζουμε τις πιο απλές, οικολογικές και οικονομικές ιδέες.

1. Μαγειρική σόδα, το καθημερινό καθαριστικό

Έστω και αν έχετε μονάχα μαγειρική σόδα στο σπίτι σας, μπορείτε να καθαρίσετε όλη την κουζίνα, από το ψυγείο και τα μαγειρικά σας σκεύη μέχρι τις επιφάνειες και την κουζίνα/φούρνο σας.

2. Χαρτί τουαλέτας, το μη απαραίτητο

Ναι, ακούσατε καλά! Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείτε να αντικαταστήσετε το χαρτί τουαλέτας. Εμείς προτείνουμε να φτιάξετε επαναχρησιμοποιούμενα μαντηλάκια τα οποία θα πλένετε στο πλυντήριο και τη χρήση νερού (ή μπιντέ) για καλύτερο καθαρισμό. (Συμβουλή! Αποφύγετε τα μωρομάντηλα γιατί αφήνουν υγρασία στην ευαίσθητη περιοχή, δεν είναι φιλικά προς το περιβάλλον και έχουν υψηλό κόστος.) (Δείτε εδώ πως να φτιάξετε επαναχρησιμοποιούμενα μαντηλάκια για την τουαλέτα από παλιά σεντόνια: https://www.instructables.com/id/DIY-WASHABLE-TOILET-PAPER-from-old-bed-sheet/)

Φθινοπωρινό Κρυολόγημα 

Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε ένα κρυολόγημα είναι να τρέφεστε σωστά με εποχιακά φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνες. Προμηθευτείτε άφθονα μήλα, αχλάδια, ρόδια καθώς και μπρόκολο, σπανάκι, κολοκύθα. Επίσης, είναι σημαντικό να ξεκουράζεστε, σωματικά και ψυχικά, αλλά και να γυμνάζεστε. Προτιμήστε ασκήσεις που ενισχύουν το καρδιαγγειακό σύστημα και ενεργοποιούν πολλαπλές μυϊκές ομάδες. Έπειτα από την άσκησή σας, ενισχύστε τον οργανισμό σας με κρύο ντους, μια επίσκεψη στη σάουνα ή με την εναλλαγή παγωμένου και ζεστού νερού. Φροντίστε να ενυδατώνεστε επαρκώς και ειδικά μετά από τη σωματική σας δραστηριότητα.

Και αν κρυολογήσω;

Παρόλα αυτά, αν βρεθείτε με ένα φθινοπωρινό συνάχι, αυτοί είναι κάποιοι τρόποι που, μερικοί από τους οποίους, αν και δεν είναι επιστημονικά αποδεδειγμένοι, θεωρούνται πως βοηθούν στην αντιμετώπιση και την ανακούφιση από τα συμπτώματα του κρυολογήματος.

1. Προτιμήστε σούπες

Οι σούπες περιέχουν μεγάλη ποσότητα υγρών, επομένως βοηθούν να παραμείνετε ενυδατωμένοι, ενώ αν είναι βελουτέ, δεν επιβαρύνεται η διαδικασία της πέψης σας. Οι σούπες λαχανικών προσφέρουν στον οργανισμό σας τις απαραίτητες βιταμίνες.

2. Επιλέξτε καυτερά

Οι καυτερές πιπεριές, πέρα από το ότι εμπεριέχουν αντισηπτικές και αντιβακτηριακές ιδιότητες, βοηθούν στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος και προσφέρουν βοήθεια στο άνοιγμα των ρινικών διόδων. (Προσέξτε να μην ερεθίσετε το λαιμό σας αν έχετε συμπτώματα ερεθισμού στο λαιμό.) Εναλλακτικά, επιλέξτε τζίντζερ (πιπερόριζα) και σκόρδο.

3. Ακατέργαστο μέλι

Παρόλο που το μέλι δεν είναι φυτικής προέλευσης, μπορείτε να επιλέξετε να το χρησιμοποιήσετε ως θεραπευτικό συστατικό. Μια κουταλιά μέλι ανακουφίζει από τα συμπτώματα του ξηρού λαιμού (ξηρός βήχας, κάψιμο, ερεθισμός, φαγούρα) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καλλυντικό· αν τα χείλη σας έχουν ξεραθεί εξαιτίας του κρυολογήματος, απλώστε λίγο μέλι πριν κοιμηθείτε.

4. Κάντε ένα ατμόλουτρο ή απλώς αναπνεύστε πάνω από δοχείο με νερό (ή και με αιθέριο έλαιο ευκάλυπτου)

Καθώς εισπνέετε τους υδρατμούς, αποσυμφορίζονται οι ρινικές σας δίοδοι.

Επιπλέον συμβουλή! Απλώστε κηραλοιφή πριν κοιμηθείτε στη βάση των ρουθουνιών σας για ανακούφιση από τον πόνο εξαιτίας της συχνής χρήσης χαρτομάντηλων.

Πώς να φτιάξετε τα δικά σας επαναχρησιμοποιούμενα χαρτομάντηλα;

Μπορείτε να φτιάξετε τα δικά σας zero-waste, επαναχρησιμοποιούμενα μαντήλια από βαμβακερά και λινά υφάσματα που έχετε στο σπίτι σας. Θα χρειαστείτε υφάσματα, ψαλίδι, μερικές καρφίτσες, κλωστή και βελόνα.

Αρχικά επιλέξτε τα βαμβακερά υφάσματα που θα χρησιμοποιήσετε· μπορεί να προέχονται από παλιά σας ρούχα ή σεντόνια. Πλύντε τα και σιδερώστε τα, ώστε να μην υπάρχουν ρυτίδες στο ύφασμα και να αποστειρωθούν. Κόψτε τα υφάσματα σε τετράγωνα 1εκ. μεγαλύτερα από το τελικό μέγεθος που θέλετε να έχουν τα χαρτομάντηλα. Διπλώστε την κομμένη άκρη του υφάσματος μισό εκατοστό και επαναλάβετε μια ακόμα φορά ώστε αυτή η άκρη να καλυφθεί τελείως. Ράψτε κατά μήκος της πλευράς αυτής. Έπειτα, διπλώστε την αντίθετη πλευρά και ράψτε τη· συνεχίζετε με τις δυο τελευταίες πλευρές. (Δείτε το σχετικό άρθρο με φωτογραφίες εδώ: https://www.wikihow.com/Make-a-Handkerchief)

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παρόμοιες μεθόδους για να φτιάξετε επαναχρησιμοποιούμενα μαντήλια για τον καθαρισμό του προσώπου σας ή της ευαίσθητης περιοχής μετά από τη χρήση της τουαλέτας. Η διαδικασία είναι παρόμοια, απλώς αλλάζουν τα μεγέθη και σχήματα των μαντηλιών.

Συμβουλή! Φυλάξτε τα χαρτομάντηλά σας σε βαμβακερή θήκη για να τις μεταφέρετε εύκολα ή σε ένα χάρτινο κουτί και αποθηκεύστε τες στο σπίτι σας. Μετά τη χρήση πλένονται στο πλυντήριο ή με καυτό νερό και σαπούνι.

 Μαίρη Μαρινοπούλου

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας