Της Σταυριάννας Περβολαράκη

Η βία κατά των γυναικών αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο καθώς δεν αφορά μόνο τις χώρες της Ανατολής, όπως θα μπορούσε απλοϊκά να σκεφτεί κανείς αλλά και την “πολιτισμένη” Δύση. Είτε πρόκειται για σωματική, σεξουαλική ή ψυχολογική βλάβη ή ακόμα και απειλή για τέτοιου είδους πράξεις, αποτελεί το πιο διαδεδομένο έγκλημα στον κόσμο και τη χείριστη έκφραση που  μπορεί να λάβει η κοινωνική ανισότητα των φύλων στο πλαίσιο της πατριαρχικά δομημένης κοινωνίας στην οποία ζούμε.

Η κακοποίηση των γυναικών δεν αφορά μόνο την ενήλικη ζωή τους. Ξεκινά από την παιδική ηλικία και μπορεί να συνεχιστεί στην ενήλικη ζωή. Η εμπειρία της βίας έχει ουσιαστικά εντυπωθεί στις ψυχές των γυναικών, είτε επειδή τη βιώσαν προσωπικά είτε επειδή την κληρονόμησαν από βιώματα γυναικών που υπήρξαν πριν από αυτές, τις μητέρες, τις γιαγιάδες τους. Τα τραύματα μεταφέρονται από γενεά σε γενεά μέχρι να έρθουν στο φως και να επιλυθούν.

Σύμφωνα με την κινέζικη ιατρική, η γυναίκα είναι από τη φύση της yin, εκφράζεται από το στοιχείο του νερού. Είναι αυτή που θα εμπεριέξει, θα αλλάξει το σχήμα της ανάλογα με το περιεχόμενο, θα υποχωρήσει, θα προσαρμοστεί, το οποίο δεν το κάνει όμως από θέση αδυναμίας. Αντιθέτως, είναι μέγιστη δύναμη η ευελιξία να κινηθείς με τη ροή, παρακάμπτοντας τα εμπόδια. Φαίνεται όμως πως η δεκτικότητα αυτή εκλαμβάνεται μέσα από μια διαστρεβλωμένη θεώρηση από τους άντρες, των οποίων η φύση κυριαρχείται από ποιότητες του yang. Είναι δηλαδή αιχμηρή, διεισδυτική, εισχωρεί, διαλύει για να προχωρήσει, καθώς εκφράζεται από το στοιχείο της φωτιάς.

Στην αρχαία Ελλάδα ο φαλλός και η μήτρα ήταν και τα δύο εξίσου σημαντικά σημεία του σπιτιού. Ο φαλλός, σύμβολο του θεού Ερμή και της αρσενικής ενέργειας, τοποθετούνταν έξω από το σπίτι για να το προστατεύει από τα κακά πνεύματα και η μήτρα, σύμβολο της θεάς Εστίας, και της θηλυκής ενέργειας στο κέντρο του σπιτιού. Στην Ινδία βλέπουμε την ένωση των δύο, το φαλλό μέσα στη μήτρα, το γνωστό yoni-lingam, σύμβολο της ένωσης και της αρμονικής συνύπαρξης των δύο αντίθετων αλλά συμπληρωματικών δυνάμεων της ζωής.

Η ενότητα αυτή αποτυπώνεται και στο τραύμα. Όσο υπάρχουν κακοποιημένες γυναίκες θα γεννιούνται και κακοποιημένοι άντρες. Η μήτρα που ως όργανο φέρει τα τραύματα της κακοποιημένης γυναικείας φύσης δε θα μπορέσει να κυοφορήσει ολοκληρωμένους ανθρώπους. Θα κυοφορήσει ανθρώπους που θα φέρουν στην κυτταρική τους μνήμη όλες αυτές τις εμπειρίες κακοποίησης, τις οποίες και θα εκφράσουν μετέπειτα στη ζωή τους είτε από τη θέση του θύτη είτε από τη θέση του θύματος, καταλαμβάνοντας έτσι το δικό τους ρόλο στο φαύλο αυτό κύκλο της βίας.

Αναπόφευκτα το τραύμα θα εκφραστεί στην υλική πραγματικότητα. Είναι ο τρόπος που χρησιμοποιεί για να δηλώσει την παρουσία του, να έλξει την προσοχή της συνειδητότητας, καθώς έτσι αυξάνει την πιθανότητα να επιλυθεί. Το πώς θα διαχειριστούν τα περιστατικά βίας οι άντρες και οι γυναίκες έχει να κάνει με την ατομική ευθύνη του καθενός. Οι άντρες καλούνται να οριοθετήσουν την ήδη υπάρχουσα δύναμη τους με άξονα τον σεβασμό και την αξιοπρέπεια των άλλων ανθρώπων, και οι γυναίκες καλούνται να ανακτήσουν τη δύναμή τους, η οποία έχει πολυτραυματιστεί μετά από την καταπίεση αιώνων που έχει υποστεί.

Τα ομοιοπαθητικά φάρμακα κουβαλώντας την θεραπευτική ενέργεια της φυσικής πηγής από την οποία έχουν παρασκευαστεί, έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν τον οργανισμό να απαλύνει τις αιχμές του τραύματος της κακοποίησης και τα συναισθήματα της θλίψης, του θυμού, της ενοχής που το περιστοιχίζουν και να βοηθήσουν τις γυναίκες να θεραπεύσουν τις πληγές τους και να ανακαταλάβουν τη δύναμή τους.

κακοποίηση γυναίκες άντρες ομοιοπαθητική

Σταυριάννα Περβολαράκη

1 σχόλιο

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας