Η κατάθλιψη είναι μια συναισθηματική διαταραχή που είναι επίπονη για όποιον την βιώνει. Τα πράγματα όμως δεν χρειάζεται να φτάσουν σε τέτοιο σημείο. Νιώθετε άκεφοι, κουρασμένοι ή ευσυγκίνητοι; Έχετε δυσκολία στον ύπνο, στο φαγητό, στην συγκέντρωση; Έχετε νεύρα, σκέφτεστε διαρκώς τα ίδια πράγματα; Αυτό δεν σημαίνει ότι έχετε πάθει απαραίτητα κατάθλιψη. Δεν χρειάζεται όμως να κουράζεστε και να απογοητεύεστε, νιώθοντας όλο και πιο άσχημα. Μπορείτε να φτιάξετε την προσωπική σας ασπίδα ψυχικής προστασίας. Φροντίστε και ενισχύστε τον εαυτό σας πριν αυτός εξαντληθεί.

 

1. Επικοινωνήστε

Μπορεί να έχετε αποξενωθεί από τους γύρω σας γιατί η καθημερινότητα σας ρουφάει και δεν μένει χρόνος για συναναστροφή. Μπορεί να έχετε αλλάξει πλαίσιο και να νιώθετε μακριά από φίλους και γνωστούς. Ωστόσο, είναι σημαντικό να ξαναβρείτε την επαφή σας με τους ανθρώπους. Τηλεφωνήστε, κάντε μια σύντομη επίσκεψη, κανονίστε μια συνάντηση. Θα σας κάνει καλό να έρθετε κοντά με ανθρώπους και να μιλήσετε ή να μοιραστείτε μια δραστηριότητα μαζί τους. Η μοναξιά δεν βοηθάει, το αντίθετο μάλιστα. Πάτε εσείς κοντά στους άλλους, μην περιμένετε να σας προσεγγίσουν εκείνοι.

2. Δημιουργήστε

Όταν μπαίνουμε σε φάση συναισθηματικής διαταραχής, το σημαντικότερο γνώρισμα είναι πως ο νους μας αρχίζει να κατακλύζεται από αρνητικές σκέψεις. Τις σκέψεις αυτές δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε, με αποτέλεσμα τα συναισθήματά μας να γίνονται όλο και πιο αρνητικά.

Ένας τρόπος να αρχίσουμε να κατευνάζουμε αυτή την διαδικασία, είναι να ασχοληθούμε με πράγματα που θα απασχολήσουν τα χέρια μας αλλά και το μυαλό μας. Η μαγειρική και η ζαχαροπλαστική είναι ένα τέτοιο μέσο. Μπορεί στην αρχή να μην τα πάμε καλά, είτε γιατί δεν έχουμε κέφι είτε γιατί το μυαλό μας είναι φορτισμένο. Σιγά-σιγά η ένταση θα υποχωρήσει και θα νιώσουμε ανακούφιση. Το ίδιο αποτέλεσμα έχουν και οι χειροτεχνίες, η ζωγραφική, το πλέξιμο. Ότι κάνουμε με τα χέρια μας, ηρεμεί το νου, ακόμη και το πλύσιμο των πιάτων. Γι’ αυτό λένε ότι το ζύμωμα μαλακώνει την ψυχή.

3. Γυμναστείτε

Είναι το γνωστό θέμα με τις ενδορφίνες, τις ορμόνες της χαράς. Αυτές οι μαγικές ορμόνες εκκρίνονται όταν αθλούμαστε και ανεβάζουν την διάθεση μας. Δεν χρειάζεται να το παρακάνουμε, ένα ήπιο περπάτημα για 20’-30’ λεπτά είναι αρκετό για να μας αλλάξει το κέφι, αρκεί να γίνεται καθημερινά. Μπορεί να ακούγεται σαν μαγική συμβουλή, είναι όμως πραγματικότητα. Η απώλεια, το διαζύγιο, η ασθένεια, τα οικονομικά προβλήματα, δεν λύνονται επειδή κάποιος τρέχει στο Μαραθώνιο, ή κάνει τρίαθλο. Όμως ένας άνθρωπος που συνεχίζει να κρατάει ψηλά την ενέργειά του σε σωματικό επίπεδο, δηλαδή ένας άνθρωπος που αθλείται, είναι ένας άνθρωπος που διατηρεί την όρεξη για ζωή.

4. Βγείτε στην φύση

Όταν λέμε φυσικό περιβάλλον μάλλον δεν συνειδητοποιούμε τι λέμε. Το φυσικό περιβάλλον του ανθρώπου είναι η φύση και όχι η πόλη. Εκεί βρίσκουμε αρμονία και εξισορρόπηση. Όσο πιο μακριά είναι η ζωή μας από την φύση, τόσο πιο εύθραυστες γίνονται οι ισορροπίες μας. Δυστυχώς στην χώρα μας το σύστημα υγείας δεν συνταγογραφεί βόλτες στην εξοχή. Ευτυχώς όμως την ίδια στιγμή στην χώρα μας, έχουμε έναν ήλιο που βγαίνει αρκετά συχνά και που επιβάλλεται να τον εκμεταλλευόμαστε. Όπως επίσης και την ήπια φιλόξενη φύση που μας περιβάλλει. Αν έχετε αρχίσει να νιώθετε αποσταθεροποιημένοι, βάλτε στο καθημερινό σας πρόγραμμα ένα μπάνιο στην θάλασσα ή λίγο περπάτημα στο βουνό. Σύντομα θα αντιληφθείτε την αλλαγή στο σύστημά σας.

5. Ξυπνήστε τις αισθήσεις

Αν σας φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι ένα αιθέριο έλαιο όπως το περγαμόντο, το νερόλι ή η λεβάντα μπορεί να σας αλλάξουν την διάθεση, δεν έχετε παρά να το δοκιμάσετε. Η όσφρηση είναι η πιο αρχέγονη αίσθηση στον άνθρωπο και συνδέεται άμεσα με τις λειτουργίες του εγκεφάλου. Ξυπνήστε τη με το αγαπημένο σας άρωμα. Ενεργοποιήστε τους κάλυκες της γεύσης με αγαπημένα σας εδέσματα. Φτιάξτε ένα αρωματικό τσάι και απολαύστε το μαζί με κάτι γλυκό. Λίγη σοκολάτα θα σας τονώσει. Ακούστε μουσική και απολαύστε τη. Χαρίστε στον εαυτό σας στιγμές αισθητικής εμπειρίας, έτσι χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο, απλώς για την χαρά της απόλαυσης.

6. Ξεκουραστείτε, ξεκουραστείτε, ξεκουραστείτε

Είναι πολύ σημαντικό και υπάρχει περίπτωση να μην έχετε συνειδητοποιήσει πόσο κουρασμένοι μπορεί να είστε. Ένας καλός ύπνος μπορεί να βοηθήσει μερικές φορές περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Προσπαθήστε να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας σε σχέση με αυτό. Μάθετε να κοιμάστε νωρίς και να ξυπνάτε νωρίς. Πολλές από τις σύγχρονες παθολογίες, έχουν σχέση με το γεγονός ότι έχουμε τελείως καταστρέψει το βιολογικό μας ρολόι. Σύγχρονες παθήσεις όπως η κατάθλιψη, τα αυτοάνοσα, οι ορμονικές διαταραχές, σχετίζονται με τα κακά ωράρια ύπνου. Γι’ αυτό κλείστε τα φώτα νωρίς. Είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας.

7. Κάντε υπομονή θα περάσει

Αν η διάθεσή σας έχει χαλάσει και νιώθετε άσχημα, μην σας πιάνει πανικός. Αν φροντίσετε τον εαυτό σας, το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι κάθε μέρα να νιώθετε και λίγο καλύτερα. Το σώμα θα δυναμώσει και θα ενεργοποιηθεί, ο νους θα ηρεμήσει.

8. Συμβουλευτείτε έναν ειδικό

Όποιος είναι δυνατός δεν σημαίνει πως είναι και θεός. Αν τα συμπτώματα επιμένουν, τότε πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. Το να αναζητήσει κανείς βοήθεια από ένα ψυχίατρο ή έναν ψυχολόγο δεν είναι ένδειξη αδυναμίας. Το αντίθετο, είναι μια κίνηση προς την θεραπεία και την φροντίδα, που οφείλει να κάνει κάποιος για τον εαυτό του χωρίς προκατάληψη.

Τα ποσοστά αυτών που πάσχουν από κατάθλιψη παγκοσμίως, φέρνουν την νόσο σε δεύτερη θέση στον κόσμο, μετά τις καρδιοπάθειες. Αυτό σημαίνει πως κάποιος στο περιβάλλον μας νοσεί. Ίσως εμείς οι ίδιοι κάποια στιγμή στην ζωή μας να ήρθαμε αντιμετωποι με τον Μαύρο Σκύλο, όπως ονόμαζε ο Τσώρτσιλ την κατάθλιψη από την οποία έπασχε. Ωστόσο, πριν τα πράγματα γίνουν πιο σοβαρά, υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσετε μια δυσθυμία που σας ταλαιπωρεί. Ο Μαύρος Σκύλος δεν είναι απαραίτητο να σας συνθλίψει, για να φτάσετε στο σημείο να αναλάβετε δράση. Φροντίστε τον εαυτό σας.

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο georgia@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

1 σχόλιο

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.