Στο άκουσμα της λέξης “δίαιτα” το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι η απαγόρευση κάθε λιπαρής τροφής. Το πρόγραμμα της Keto Diet (εκ του Ketogenic Diet) ή στα ελληνικά “Κετογονική Δίαιτα”, υπόσχεται όμως απώλεια έως και 6 κιλά σε 1 μήνα… τρώγοντας λιπαρές τροφές !!!

Απίστευτο ;

Και όμως όχι! Όταν το διατροφικό πλάνο δομηθεί σωστά… τότε πραγματικά μπορείς να κάψεις σωματικό λίπος και να χάσεις κιλά… χωρίς να στερηθείς τα αγαπημένα σου λιπαρά! Προσοχή όμως!!! Μιλάμε πάντα για τρόφιμα με καλά λιπαρά οξέα… και όχι με τα ανθυγιεινά λιπαρά!

Είναι γεγονός πως η Keto Diet παρέχει πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό και αυτός είναι και ο λόγος που έχει αποκτήσει σε παγκόσμιο επίπεδο πολλούς και φανατικούς θαυμαστές και υποστηρικτές !

Μερικά μόνο από τα θετικά της εφαρμογής μιας κετογονικής δίαιτας (διατροφής) στην καθημερινότητά σου είναι τα ακόλουθα :

  • λιποδιάλυση
  • μείωση της όρεξης
  • μείωση της αρτηριακής πίεσης
  • μείωση των επιπέδων της ινσουλίνης
  • έλεγχο των επιπέδων των τριγλυκεριδίων
  • βελτίωση της λειτουργίας του γαστρεντερικού συστήματος
  • ομαλότερη πέψη
  • καταπολέμηση της ακμής
  • περισσότερη ενέργεια
  • καλύτερη απόδοση

Επίσης προσφέρει οφέλη κατά :

  • διαφόρων μορφών καρκίνου
  • κατά του Alzheimer
  • κατά της επιληψίας
  • κατά του σακχαρώδους διαβήτη
  • κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων
  • κατά της νόσου του Ρarkinson
  • κατά του συνδρόμου των πολυκυστικών ωοθηκών
  • κατά των εγκεφαλικών τραυματισμών

Τί είναι λοιπόν η Keto Diet ;

Η κετογονική δίαιτα είναι ένα διατροφικό πλάνο που δημιουργήθηκε αρχικά την δεκαετία του ’20. Ο αρχικός σκοπός αυτού του διατροφικού προγράμματος δεν ήταν η απώλεια βάρους, αλλά η υποστήριξη ασθενών που έπασχαν από επιληψία.

Η χρήση λοιπόν της Keto Diet ήταν καθαρά για θεραπευτικούς σκοπούς. Η χαμηλή σε υδατάνθρακες πρόσληψη τροφής που επιτάσσει η Ketogenic Diet – σύμφωνα με ειδικούς επιστήμονες – οδηγεί τον οργανισμό σε μια διαδικασία που ονομάζεται “κέτωση” !

Με την διαδικασία της κέτωσης ο οργανισμός αναγκάζεται να παράξει ενέργεια από το ήδη αποθηκευμένο σωματικό λίπος … γεγονός που σημαίνει ότι ενεργοποιείται η λιποδιάλυση (πράγμα που συνεπάγεται απώλεια βάρους).

Τι είναι όμως οι κετόνες και σε τί χρησιμεύουν ;

Οι κετόνες είναι ένα χημικό στοιχείο που παράγεται από την διαδικασία της οξείδωσης του αποθηκευμένου στις λιποαποθήκες του σώματος λίπους !

Τι συμβαίνει λοιπόν με τις κετόνες ;

Όταν ο οργανισμός δεν έχει άλλο γλυκογόνο στο συκώτι, αναγκάζεται να παράξει τις λεγόμενες κετόνες για να μπορέσει να δημιουργήσει πολύτιμα ποσά ενέργειας.

Πώς ;

Από το λίπος που βρίσκεται αποθηκευμένο μέσα στα λιποκύτταρα. Αυτό συμβαίνει μόνο στην περίπτωση όμως που το άτομο ακολουθεί χαμηλή σε θερμίδες διατροφή. Έτσι οι θερμίδες που προσλαμβάνει από τα ημερήσια γεύματά του είναι λιγότερες από αυτές που έχει ανάγκη ο οργανισμό, και ως εκ τούτου παράγει επιπλέον ενέργεια μέσω της κέτωσης ώστε να ανταπεξέλθει στις ημερήσιες ανάγκες του.

Τι πρέπει να γνωρίζω πριν ξεκινήσω την Keto Diet ;

Πριν μπει ο οργανισμός σε μια κετογονική δίαιτα και σε διαδικασία κέτωσης, επιβάλλεται να υπάρξει ένα μεσοδιάστημα προσαρμογής του στις νέες αυτές διατροφικές συνήθειες.

Η ενδιάμεση αυτή περίοδος προσαρμογής μπορεί να διαρκέσει από μερικές ημέρες έως και μερικές εβδομάδες, γεγονός που θα εξαρτηθεί από την ανταπόκριση του κάθε οργανισμού στους νέους διατροφικούς κανόνες !

Μερικά από τα πιο συνήθη συμπτώματα αυτής της φάσης προσαρμογής του οργανισμού με την ονομασία  Keto Flu είναι :

  • η διάρροια
  • οι μυϊκές κράμπες
  • το αίσθημα κόπωσης
  • η ναυτία
  • ο στομαχικός ίλιγγος
  • η πνευματική σύγχυση
  • τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα
  • η έλλειψη ενέργειας
  • το μόνιμο αίσθημα πείνας
  • οι λιγούρες
  • η δυσάρεστη αναπνοή

Συγκεκριμένα η δυσάρεστη αναπνοή είναι ένα χαρακτηριστικό σημείο ότι η κετογονική διατροφή έχει επιτυχία ! Αυτό συμβαίνει επειδή η διαδικασία της κέτωσης παράγει μια κετόνη που ονομάζεται ακετόνη. Αυτή προέρχεται από τον μεταβολισμό του αποθηκευμένου στο σώμα λίπους και είναι υπεύθυνη για την κακοσμία του στόματος !

Μετά το διάστημα της προσαρμογής (που είναι και η πιο δύσκολη φάση της δίαιτας) ο οργανισμός πια προσαρμόζεται στη νέα τάξη πραγμάτων. Αρχίζει πλέον να λαμβάνει τα απαραίτητα ποσά ενέργειας από το σωματικό λίπος και το σώμα αρχίζει να ζητά λιγότερες μυϊκές πρωτεΐνες (που πριν είχε ανάγκη για τον μεταβολισμό των υδατανθράκων). Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι μειώνεται και ρυθμός με τον οποίο καταβολίζονται οι μύες !

Αυτό εξασφαλίζει ανέπαφη την άλιπη μυϊκή μάζα του σώματος, προφυλάσσει τα μυϊκά κέρδη που έχεις από τις προπονήσεις σου, και παράλληλα “στεγνώνει” το σώμα από το περίσσιο σωματικό λίπος. Επιπροσθέτως ελαχιστοποιούνται οι απώλειες πρωτεϊνών !

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο healthfitness.gr

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας