Ας ενισχύσουμε τον οργανισμό μας για να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον οποιοδήποτε ιό.

 

Σύμφωνα με τη διεθνή στατιστική υπηρεσία Worldmeter (https://www.worldometers.info), τα στοιχεία που δίνονται μέχρι και σήμερα 28 Φεβρουαρίου για θανάτους που προέρχονται από ιούς (και τον Κορωνοϊό) είναι τα ακόλουθα:

Statistics of the Month (Στατιστικά του μήνα):
2,924     Coronavirus deaths this year (Θάνατοι από Κορωνοϊό μέχρι σήμερα)
79,002   Seasonal flu deaths this year (Θάνατοι από εποχιακή γρίπη μέχρι σήμερα)

Απ’ ότι φαίνεται, ο κορωνοϊός, που πρόσφατα έφτασε και στην Ελλάδα δεν είναι πιο επικίνδυνος από την “παραδοσιακή” εποχική γρίπη. Υπάρχουν πολλοί ιοί με σαφώς μεγαλύτερο ποσοστό θνησιμότητας, όπως είναι ο Έμπολα, ο οποίος είναι και ιδιαίτερα ανθεκτικός. Κατά τ’ άλλα, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε κάθε χρόνο το καθιερωμένο κύμα γρίπης με διάφορες παραλλαγές και κανονικά σε μια χώρα σαν την Ελλάδα αναμένουμε περίπου 150-200 θύματα ανά σεζόν, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι άτομα μεγάλης ηλικίας ή με προϋπάρχοντα ιατρικά προβλήματα. Δυστυχώς όμως στα δεκάδες χιλιάδες κρούσματα της εποχιακής γρίπης, έχουμε ελάχιστους άτυχους που ήταν κατά τ’ άλλα υγιείς, και δυστυχώς έκαναν άσχημες επιπλοκές και δεν τα κατάφεραν. Η θνησιμότητα πάντως, μέχρι σήμερα, φτάνει μόλις το 2%.

Αλλά τα πράγματα είναι πιο απλά από ότι πολλοί φαντάζονται. Υπάρχουν τρόποι να προστατέψουμε τον εαυτό μας! Να φροντίσουμε να χτίσει η οικογένειά μας ισχυρή υγεία, ένα ισχυρό ανοσοποιητικό. Τότε ο οργανισμός είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μια επιδημία ακόμα κι όταν φτάνει στο ζενίθ της.

Οι οδηγίες που δίνουμε στους πελάτες μας καθημερινά, όπως κάνουμε άλλωστε κάθε χρόνο για την οποιαδήποτε ίωση, είναι οι εξής:

Γενικές οδηγίες

1.Το πιο σημαντικό απ’ όλα, να σταματήσουμε να βλέπουμε τηλεόραση, γιατί μόνο πανικό προκαλεί. Σε λίγο η μισή Ελλάδα θα τρέχει στα νοσοκομεία νομίζοντας πως έχει προσβληθεί από το ιό και σοβαρά περιστατικά δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν! Τότε σίγουρα θα έχουμε κι άλλους θανάτους!

2. Αερίζουμε καλά το σπίτι κι αν έχει ήλιο βγάζουμε για αρκετή ώρα τα σεντόνια.

3. Δεν κλεινόμαστε στο σπίτι, αν ο καιρός είναι ωραίος κι έχει ήλιο. Αποφεύγουμε όμως μέρη κλειστά που συγκεντρώνουν κόσμο.

4. Αν είμαστε έξω, δεν τρίβουμε τα μάτια μας ή δεν βάζουμε τα χέρια στο στόμα ή στη μύτη.

5. Πλένουμε τα χέρια μας όταν μπούμε στο σπίτι και δεν βάζουμε κάθε 10 λεπτά αντισηπτικά που θα καταστρέψουν τη χλωρίδα του δέρματος!

Διατροφή

1.Τρώμε φρούτα, όχι ώριμα και κυρίως τα μπλε φρούτα (δαμάσκηνα, βατόμουρα, κράνμπερυ, κορινθιακή σταφίδα …). Τα φρούτα αυτά περιέχουν ανθοκυανίνες και πολυφαινόλες, οι οποίες συγκαταλέγονται στις ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες. Περιέχουν πολύ βιταμίνη C.

2. Τρώμε λαχανικά, κυρίως τα πράσινα (με κυρίαρχο το μπρόκολο), πολύ σκόρδο, κρεμμύδι, πράσο, γλυκοπατάτα. Ας αποφύγουμε λαχανικά όπως η ντομάτα, η πατάτα, η μελιτζάνα, η πιπεριά, τα οποία περιέχουν αρκετές λεκτίνες που εντείνουν τις φλεγμονές.

3. Φτιάχνουμε σούπες (ειδικά, αν κρυολογήσουμε) με λαχανικά πχ. πρασσόσουπα με καρότα, σέλινο και σελινόριζα, ψαρόσουπα ή ακόμα και κοτόσουπα η οποία περιέχει μεγάλες ποσότητες με εύπεπτα ιχνοστοιχεία, ζελατίνη και αμινοξέα και είναι ευεργετική για το ανοσοποιητικό, την εντερική χλωρίδα, τα οστά, το δέρμα και το νευρικό σύστημα!

4. Τρώμε σπιτικό καθαρό φαγητό.

5. Μαγειρεύουμε με ελαιόλαδο κι όχι με σπορέλαια ή μαργαρίνες.

6. Τα υγιεινότερα λίπη είναι τα φυσικά έλαια (το αγαπημένο μας ελαιόλαδο και το λάδι καρύδας) και κορεσμένα λίπη, όπως στο ψάρι και στα αβγά.

7. Αποφεύγουμε το γάλα και τα πολλά γαλακτοκομικά (τυριά, βούτυρα, κρέμες γάλακτος κλπ). Πίνουμε όμως κεφίρ και προτιμούμε φυτικά γάλατα (ρόφημα αμυγδάλου, βρώμης κλπ).

8. Αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα κρέατα (ζαμπόν, παριζάκι, λουκάνικα κλπ) και γενικότερα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως και το junk food.

9. Τρώμε ξηρούς καρπούς (κυρίως αμύγδαλα, καρύδια). Οι περισσότεροι βέβαια ξηροί καρποί περιέχουν λεκτίνες που μπορεί να δημιουργούν προβλήματα στο έντερό μας και καλό θα είναι να τις αποφεύγουμε μουλιάζοντας τους ξηρούς καρπούς σε νερό και για μικρό χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να διαλυθούν οι λεκτίνες αυτές.

10. Χρησιμοποιούμε μπαχαρικά, όπως ο κουρκουμάς, το τζίντζερ, το κύμινο, το κόλιαντρο.

11. Πίνουμε πολλά ροφήματα (γαϊδουράγκαθο, αγριαγκινάρα, ύσσωπο, τσάι του βουνού, τζίντζερ, εχινάτσια (περιορισμένη χρήση, γιατί ανεβάζει πολύ τα λευκά αιμοσφαίρια, άρα δεν είναι για όλους!), βήχειο για το βήχα, ζαμπούκο κλπ.

Συμπληρώματα

1. Προβιοτικά. Ένα καλό έντερο, σημαίνει ισχυρό ανοσοποιητικό

2. Βιταμίνη C, για να θωρακίσουμε την άμυνα του οργανισμού

3. Ψευδάργυρος, για να βοηθήσει στην απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα.

4. Β12, για τη σύνθεση του αίματος, για ενέργεια και ενίσχυση της νευρικής λειτουργίας.

5. D3 κυρίως για την αντιμικροβιακή και αντιφλεγμονώδη δράση της, αλλά και για τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες και την ενίσχυση του μεταβολισμού, εκτός των άλλων ιδιοτήτων της.

Προσοχή,  ο κορωνοϊός, όπως ο ιός της γρίπης ή άλλης ίωσης (π.χ. κρυολόγημα) δεν επηρεάζεται από τα αντιβιοτικά. Τα αντιβιοτικά καταπολεμούν βακτήρια, όχι ιούς. Επειδή λοιπόν ο νέος κορωνοϊός είναι ιός, τα αντιβιοτικά δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως μέσον πρόληψης ή θεραπείας γι’ αυτόν, τονίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Επιβάλλεται να σημειώσουμε ότι ο ιός δεν προσβάλλει παιδιά κάτω των 10 ετών. Για να κολλήσει κάποιος τον ιό πρέπει να έρθει πολύ κοντά σε αυτόν που έχει ήδη προσβληθεί.

Να προσγειωθούμε λίγο στην πραγματικότητα: Καλό θα μας κάνει!

Είναι αλήθεια πως το κύμα ξεκίνησε μάλλον αργά (κλιματική αλλαγή;) και ίσως πιο συγκεντρωμένα, οπότε τα κρούσματα ήταν μάλλον πολλά σε μικρό χρονικό διάστημα, αλλά το τελικό αποτέλεσμα σε επίπεδο θυμάτων δεν διαφέρει αισθητά σε σχέση με πέρυσι ή πρόπερσι ή με τα θύματα που θα εμφανιστούν του χρόνου.

Ας μην πανικοβαλλόμαστε λοιπόν κι ας αναρωτηθούμε για λίγο, γιατί συμβαίνει όλος αυτός ο πανικός!

 

Στέλλα Οικονομάκου
Σύμβουλος Πυθαγόρειας Διατροφολογίας, Βοτανοθεραπεύτρια

Χρήστος Πασιόπουλος
Φυσικοπαθητικός

 

Newsletter εγγραφή

 

Vitascan

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας