Κρίσεις Πανικού | Αιτίες, Συμπτώματα και Αντιμετώπιση

2
Κρίσεις Πανικού | Αιτίες, Συμπτώματα και Αντιμετώπιση - της Ανδριάννας Γεροντή

1.175 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Της Ανδριάννας Γεροντή

Τα πάντα ξεκινούν από μια απλή σκέψη.

Ένας απλός πόνος στην καρδιά είναι μόνο η αρχή. Ακολουθεί η σκέψη πως κάτι δεν πάει καλά. Ταχυπαλμία, ζάλη, δυσκολία στην αναπνοή, αίσθηση πνιγμού, σφίξιμο στο στήθος, το σώμα ξεκινάει τον τρελό χορό του.

Οι κρίσεις πανικού έρχονται ξαφνικά, χωρίς απαραίτητα να συνδέονται με κάποιο ερέθισμα, συνδέονται όμως σίγουρα με κάποια σκέψη. Για παράδειγμα, ένας κλειστός χώρος μπορεί να προκαλέσει σε ένα άτομο όλα τα παραπάνω. Αρκεί  μόνο η σκέψη του τι μπορεί να συμβεί ή να πάθει το άτομο, ο φόβος πως μπορεί να χάσει τον έλεγχο και όλα τα υπόλοιπα έρχονται και δημιουργούνται αυτόματα.

Αυτό που πραγματικά συμβαίνει με τις κρίσεις πανικού είναι πως:

  • False (ψευδή)
  • Evidence (στοιχεία)
  • Appears (εμφανίζονται ως)
  • Real (αληθινά)

Για αρχή χρειάζεται να κατανοήσουμε τι είναι η κρίση πανικού και έπειτα να την παρατηρήσουμε προσεκτικά.

Γιατί εμφανίστηκε; Πότε; Τι θέλει να μας πει; Τι χρειάζεται να αλλάξουμε; Κάπου εκεί μέσα, υπάρχει ένα μήνυμα για εμάς.

Μήπως πάντα ήθελες να φύγεις από τον γάμο σου, αλλά ποτέ δεν είχες την δύναμη να το κάνεις;

Μήπως ποτέ δεν κατάφερες να ανεξαρτητοποιηθείς από την οικογένεια σου, γιατί όλοι εξαρτώνται ψυχικά και οικονομικά από σένα;

Μήπως αρνείσαι να μεγαλώσεις και μέσα από τις κρίσεις πανικού παραμένεις παιδί χωρίς ευθύνες, αφήνοντας τους άλλους να σε φροντίζουν;

Μήπως πάλι, έφτασες σε μια ηλικία που συνειδητοποιείς πως ένα μεγάλο μέρος της ζωής σου πέρασε και έφυγε μέσα από τα χέρια σου;

Ό,τι και αν πραγματικά συμβαίνει, κοίταξε το κατάματα αντί να το κουκουλώνεις.

Η κρίση πανικού είναι ένας τρόπος του σώματος σου να εκφράσει εκείνο που νιώθει η ψυχή σου, ώστε να μην το μεταμορφώσει σε κάποια ασθένεια.

Την κρίση, λοιπόν, δεν την διώχνουμε, δεν την αποφεύγουμε, αλλά την κοιτάζουμε κατάματα και μπαίνουμε μέσα της.

Παρακάτω σας παραθέτω μερικά απλά βήματα με τα οποία μπορείτε να ξεκινήσετε ώστε να την αντιμετωπίσετε:

Βήμα 1. Εξετάσεις

Όταν κάποιος παθαίνει κρίσεις πανικού είναι σωστό να κάνει μια σειρά απλών εξετάσεων για να αποκλειστούν πιθανά προβλήματα άλλης φύσης. Όταν αποδειχθεί πως όλα βαίνουν καλώς, μπορείς να συνεχίσεις στο επόμενο βήμα.

Βήμα 2. Συνειδητοποίηση πως δεν πρόκειται να τρελαθείς

Συχνά τα άτομα με κρίσεις πανικού πιστεύουν πως θα τρελαθούν.  Στην πραγματικότητα όμως, ισχύει το ακριβώς αντίθετο, γιατί οι κρίσεις έχουν να κάνουν με νεύρωση και όχι με ψύχωση.

Βήμα 3. Αναπνοές

Καθιερώστε έναν τρόπο ζωής που θα περιλαμβάνει καθημερινά  πέντε λεπτά το πρωί και πέντε κάθε βράδυ, ειδικές αναπνοές χαλάρωσης και η διαφορά θα είναι άμεση.

Να θυμάστε πως στη δύσκολη στιγμή, παρόλο που πιστεύετε πως δεν μπορείτε να αναπνεύσετε καλά ή πως δε έχετε αρκετό αέρα, στην ουσία αναπνέετε γρηγορότερα με αποτέλεσμα να δημουργείται  υπεροξυγόνωση η οποία προκαλεί την ζάλη. Με τις αναπνοές αποφεύγεται η ζάλη και κατ’ επέκταση η κρίση που ακολουθεί μετά από κείνη.

Βήμα 4. Άσκηση

Ξεκινήστε γυμναστική. Είναι ένας καλός τρόπος να εκτονώνετε την αδρεναλίνη από το σώμα σας και έχει άμεσα αποτελέσματα.

Βήμα 5. Διατροφή

Φροντίστε να αποκτήσετε υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Μειώστε το κρέας και ό,τι περιλαμβάνει ζάχαρη και τρώτε φρούτα και λαχανικά, τα οποία δυναμώνουν τον οργανισμό και βοηθάνε το μυαλό.

Βήμα 6. Καφές

Αν δεν μπορείτε να κόψετε τον καφέ, αλλάξτε τον σε ντεκαφεϊνέ ή οργανικό καφέ, ο οποίος είναι και απολαυστικότατος.

Βήμα 7. Ύπνος

Ένας καλός ύπνος ξεκουράζει το σώμα, το νου και την ψυχή.
Αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, χαλαρώστε κάνοντας ένα ζεστό ντους και πιείτε ένα χαμομήλι, βαλεριάνα ή λουίζα. Σβήστε όλα τα φώτα του δωματίου, ξαπλώστε και προσπαθήστε να κάνετε όμορφες σκέψεις. Βάλτε στόχους στη ζωή σας και πριν κοιμηθείτε, σκεφτείτε πως έχουν ήδη υλοποιηθεί.

Και λίγα tips για την κρίσιμη ώρα:

Έχουμε μάθει ως τώρα, πως τα πάντα είναι σκέψεις. Επομένως ξεκινάμε με μια σκέψη, επηρεάζεται το σώμα και εκείνο με την σειρά του επηρεάζει το συναίσθημα. Πώς θα αποφύγουμε όλο αυτό λοιπόν;

Σταματώντας τη σκέψη, η οποία προκαλεί τις κρίσεις.

Ένας τρόπος είναι να έχουμε στον καρπό μας ένα λαστιχάκι. Όταν νιώθουμε πως το μυαλό ξεκινάει τα δικά του σενάρια και οδηγεί προς την κρίση πανικού, τραβάμε το λαστιχάκι δυνατά. Με αυτό τον τρόπο επαναφέρουμε το μυαλό στο σώμα, δηλαδή στο «τώρα», μην αφήνοντας το να συνεχίσει τις σκέψεις. Το επαναφέρουμε στο παρόν που μας  επιτρέπει να ζούμε απαλλαγμένοι και ελεύθεροι την ζωή που μας αξίζει, δίχως να αφήνουμε άλλον χρόνο να πηγαίνει χαμένος!

Όλα είναι στο μυαλό!

Geronti_kethesy

Geronti_kethesy

Ανδριάννα Γεροντή
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στον τομέα της Ψυχολογίας στο Luton University της Αγγλίας και συνέχισα στο SouthEastern College στην Ελλάδα.

Εκπαιδεύτηκα στον Συντονισμό Ομάδων Σχολών Γονέων, στις Διαταραχές Λόγου, στις Μαθησιακές Δυσκολίες, στην Χοροθεραπεία για Ενήλικες (Laban Analysis) και στην Κινητική Θεραπεία για παιδιά (Veronica Sherborne.)

Στην Κλινική Ψυχοπαθολογία στην Συνθετική Ψυχοθεραπεία, στην Ομαδική Αναλυτική Ψυχοθεραπεία, στην Ατομική και Οικογενειακή Συστημική Αναπαράσταση, στην Κλινική Ύπνωση, στην σωματικά επικεντρωμένη θεραπεία Gestalt, στο Body Mirror System και στο Theta Healing Level 1 και 2.
Είμαι διευθύντρια του ΚΕ.ΘΕ.ΣΥ.
Δείτε τα πλήρη στοιχεία τιυ ΚΕ.ΘΕ.ΣΥ.
Geronti_kethesy

Πρόσφατα άρθρα του συντάκτη Geronti_kethesy (όλα τα άρθρα)

2 Σχόλια

  1. Καλή σας μέρα
    Όταν κάποιος παθαίνει κρίσεις πανικού είναι σωστό να κάνει μια σειρά απλών εξετάσεων για να αποκλειστούν πιθανά προβλήματα άλλης φύσης. Επομένως το σωστό θα ηταν πριν μιλήσουμε για κρίσεις πανικού, να αποκλειστεί οποιοδήποτε άλλο ενδεχόμενο
    Ο παθολόγος σας, θα σας συστήσει μια σειρά απο εξετάσεις απο τις οποίες αν αποκλειστούν οποιδηποτε άλλα αίτια, θα μπορέσουμε να μιλησουμε για κρίσεις πανικού.

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας