Με τα πόδια στον τοίχο | 5 θαυματουργά οφέλη!

0
14144
Λατρεύω την θέση “πόδια ψηλά στον τοίχο” ή στην γλώσσα της yoga την Viparita Karani. Αυτή η θέση είναι η πιο θεραπευτική, κατευναστική και ηρεμιστική που μπορώ να σκεφτώ. Γι’ αυτό και επιστρέφω σ’ αυτή, κάθε φορά που αισθάνομαι καταπιεσμένη, εξουθενωμένη ή αγχωμένη.

Τι είναι η θέση Viparita Karani ή αλλιώς “πόδια ψηλά στον τοίχο;

Η θέση “πόδια ψηλά στον τοίχο” είναι αυτό ακριβώς που ακούγεται! Είσαι ξαπλωμένη με την πλάτη και τα πόδια σου είναι κάθετα στο έδαφος, ενώ οι φτέρνες ακουμπούν στον τοίχο.

Για να μπεις στην θέση αυτή, μπορείς να ξαπλώσεις ακριβώς δίπλα σε έναν ελεύθερο τοίχο. Στην συνέχεια ανεβάζεις τα πόδια σου ψηλά και ακουμπάς την βάση σου, τα κόκαλα της λεκάνης, όσο πιο κοντά στον τοίχο μπορείς. Το πίσω μέρος των ποδιών μπορεί να ακουμπά πλήρως στην επιφάνεια του τοίχου. Στις πιο βαθιά θεραπευτικές εκδοχές αυτής της στάσης, μπορείς να έχεις τουβλάκια κάτω από τους γοφούς για να ανυψώσεις λίγο την λεκάνη. Έτσι δημιουργείται μια μικρή αναστροφή στο κάτω μέρος της κοιλιάς.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις έναν ιμάντα, για να εξασφαλίσεις ότι τα πόδια σου θα παραμείνουν ενωμένα. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να χαλαρώσεις εντελώς και να αφεθείς στην θέση, χωρίς να καταβάλεις επιπλέον προσπάθεια για να κρατήσεις τα πόδια σου ψηλά.

Για να αποκομίσεις τα περισσότερα δυνατά οφέλη, συστήνω την παραμονή στην θέση, για τουλάχιστον 10-15 λεπτά. Όμως, κάποιος μπορεί να μείνει αρχικά για 1 ή  2 λεπτά, τα οποία είναι ήδη αρκετά.

Ποιά είναι τα 5 οφέλη από τη Viparita Karani;

1. Μειώνει το οίδημα στις γάμπες και τα πόδια

Αντιστρέφοντας την επίδραση της βαρύτητας στις γάμπες και τα πόδια, μπορείς να βοηθήσεις στην κινητοποίηση των στάσιμων υγρών. Αν έχεις χαμηλή πίεση αίματος ή αν παραμένεις όρθια για πολλές ώρες μέσα στην ημέρα, τα υγρά έχουν συσσωρευτεί στα άκρα. Με αυτή τη στάση χρησιμοποιείς τη βαρύτητα προς όφελος σου.

2.Ανακουφίζει τους κουρασμένους μυς των ποδιών

Το ανέβασμα των ποδιών στον τοίχο, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αφαιρέσεις την ένταση από τις γάμπες και τα πόδια. Ακόμα και από τους γοφούς, αν τους έχεις ανυψώσει με τουβλάκια. Με έναν ιμάντα γύρω από τα πόδια σου, μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου περισσότερο χρόνο για πλήρη χαλάρωση. Θα δεις ότι θα νιώθεις πολύ καλύτερα τα κουρασμένα, πονεμένα πόδια σου, μόλις επανέλθεις σε όρθια στάση.

3.Σου προσφέρει όλα τα οφέλη της αναστροφής, χωρίς την προσπάθεια

Το πιθανότερο είναι ότι θα γνωρίζεις μέχρι σήμερα, πόσο σημαντικές είναι οι αναστροφές για το σώμα. Βοηθούν στο να αντιστρέφεις τις συνέπειες της βαρύτητας σε όλο το σύστημα, να ρυθμίζεις την πίεση του αίματος, να κινητοποιείς τα στάσιμα υγρά, ακόμα και να βελτιώνεις την πέψη σου.

Μερικές φορές οι ενεργητικές αναστροφές, όπως το να στέκεσαι στα χέρια σου, αποδεικνύονται δύσκολες. Όλοι έχουμε στιγμές που χρειαζόμαστε κάτι πιο ήπιο. Τότε είναι που η Viparita Karani, ταιριάζει γάντι. Κι αυτό γιατί επιλέγοντας την, κερδίζεις πολλά από τα οφέλη που αποκομίζεις από μια ενεργή αναστροφή, ενώ ταυτόχρονα ξεκουράζεσαι και χαλαρώνεις.

4.Ηρεμεί εξαιρετικά το νευρικό σύστημα

Αυτή η θέση είναι πραγματικά χαλαρωτική. Όταν συνδυάζεις μακρύτερη παραμονή στη θέση Viparita Karani, με αργές, ρυθμικές αναπνοές, βοηθάς το νευρικό σύστημα να ενεργοποιήσει την διαδικασία “χαλάρωσης και χώνεψης” – “rest and digest”.

Σε αυτή τη συνθήκη, το σώμα σου όχι μόνο θα ενεργοποιήσει την διαδικασία της πέψης αλλά συγχρόνως θα μεταβολίσει, θα θεραπεύσει και θα αποκαταστήσει αυτά που έχει ανάγκη.

Όταν χρησιμοποιείς την θέση Viparita Karani συχνά και με συνέπεια, για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα νιώσεις ότι το σώμα σου έχει συνολικά καλύτερη υγεία. Επιπλέον, θα σου είναι πιο εύκολο να μπαίνεις σε μια κατάσταση πνευματικής ηρεμίας.

5.Βοηθά το μυαλό σου να ησυχάσει

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω η θέση αυτή, βοηθά στην καλλιέργεια ενός ήσυχου νου, εφ’ όσον την εφαρμόζεις με συνέπεια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αφήνοντας το σώμα να χαλαρώσει πλήρως και εστιάζοντας την προσοχή στην βαθιά αναπνοή, ουσιαστικά μπαίνεις σε μια διαλογιστική κατάσταση.

Η αίσθηση ότι το σώμα αισθάνεται ασφαλές και έχει την κατάλληλη υποστήριξη, αποτελεί βασικό εργαλείο όσων κάνουν γιόγκα για να φτάσουν σε μια συνθήκη εσωτερικής ειρήνης.

Καθώς αναπνέεις, παραδίνεσαι και αφήνεσαι με απόλυτη ασφάλεια. Νιώθεις τον εαυτό σου να βυθίζεται στην ιδανική κατάσταση ευδαιμονίας!

 

Της Ali Washington

Πηγή: doyou.com

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας