Παρότι κανένας δεν είχε προβλέψει την πανδημία, την έλλειψη σε χαρτί τουαλέτας και τα δημητριακά – mini pancakes που έκαναν την εμφάνισή τους το 2020, είναι σίγουρο ότι οι παρακάτω τάσεις στο φαγητό θα εμφανιστούν στα πιάτα μας το 2021!

 

Εάν έχετε άγχος για το τι μέλλει γενέσθαι το 2021, είστε ένας από εμάς! Με την ανατολή του 2021 όλοι ευχόμαστε περισσότερη υγεία και έχουμε νέες ελπίδες για μία καλύτερη χρονιά. Και βέβαια, από μια καλή χρονιά δεν μπορούν να λείπουν ολοκαίνουριες και πεντανόστιμες τάσεις στο φαγητό.

Και ποιος είναι ο καταλληλότερος να μας υποδείξει τις κορυφαίες διατροφικές τάσεις από εκείνους που τις δημιουργούν; Κορυφαίοι σεφ, ιδιοκτήτες εστιατορίων, διατροφολόγοι και ειδικοί της γαστρονομίας μοιράζονται μαζί μας ό,τι νεότερο κυκλοφορεί. Μαζί και τις τάσεις στο φαγητό που θα απασχολήσουν τον ουρανίσκο μας το 2021!

  1. Υγιεινά κοκτέιλ

«Οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερο τα ποτά που δεν έχουν αλκοόλ, που είναι χαμηλά σε θερμίδες και τις πιο υγιεινές εκδοχές διάσημων κοκτέιλ. Το hard kombucha είναι 320% υψηλότερα στις αναζητήσεις του κόσμου σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Τα σπιτικά κοκτέιλ ήταν αρκετά δημοφιλή το 2020 ενώ οι εκπτώσεις σε μοδάτα μη αλκοολούχα ροφήματα αυξήθηκε κατά 195% μέσα σε ένα χρόνο. Ίσως οι καταναλωτές ψάξουν για κάτι γευστικό και με λιγότερες… τύψεις για το 2021.»

—Laurentia Romaniuk, Trend Expert και Senior Product Manager

  1. Επιστροφή στην άνεση

«Αντί οι σεφ και τα εστιατόρια να προσπαθούν να βρουν συναρπαστικά νέα συστατικά, το 2021 θα επικεντρωθούν στο να επιστρέψουν σε μία αίσθηση ισορροπίας. Οι άνθρωποι θέλουν απλά να κοινωνικοποιηθούν, ενώ θα νιώθουν ασφαλείς. Έτσι, αντί να γινόμαστε εμμονικοί με το να βρούμε έναν καινούριο σπάνιο σπόρο, τα εστιατόρια θα επενδύσουν στο να νιώθουν καλά οι επισκέπτες. Το φιλόξενο κλίμα, η άνεση και η ζεστασιά στην ατμόσφαιρα θα είναι προτεραιότητα για το 2021».

—Elizabeth Blau, ιδιοκτήτρια εστιατορίου

  1. Εικονικά μαθήματα μαγειρικής

«Το 2020 ήταν η χρονιά που γεννήθηκαν οι τάξεις μαγειρικής στο Zoom. Όμως, πιστεύω φέτος οι σεφ θα γίνουν ακόμη πιο δημιουργικοί με το περιεχόμενό τους. Χρειάζεται να επικεντρωθούμε περισσότερο στις ρίζες προέλευσης των φαγητών και σε συστατικά που προέρχονται και από άλλες κουλτούρες. Επιπλέον, νομίζω ότι πρέπει να μαγειρεύουμε περισσότερο τα φαγητά που «μιλούν» μέσα μας. Φέτος λοιπόν θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην διαφορετικότητα και την ομορφιά του ποιοι είμαστε».

—Chris Scott, σεφ στο Αμερικάνικο Ινστιτούτο Γαστρονομικής Εκπαίδευσης

  1. Μεγαλύτερη προσπάθεια για λιγότερη σπατάλη

«Οι πρωτεΐνες είδαν τη μεγαλύτερη άνθιση σε διαθεσιμότητα και τιμές μέσα στην πανδημία του COVID-19. Πιστεύω ότι το 2021 θα υπάρχει μία εντονότερη “no waste” προσέγγιση στην πρωτεΐνη, ιδιαίτερα από την πλευρά των εστιατορίων. Μπορεί ακόμη να δούμε περισσότερα εποχιακά μενού ημέρας αντί για μεγάλα μενού που αλλάζουν μόνο δύο φορές το χρόνο».

—Marc Marrone, σεφ

  1. Η υγεία του ανοσοποιητικού πάνω απ’ όλα

«Το αυξημένο ενδιαφέρον και η πρόσβαση σε διατροφικές πληροφορίες έχει δημιουργήσει μία γενιά καταναλωτών που είναι «ειδικοί» απέναντι σε ζητήματα υγείας. Η πανδημία εκτόξευσε αυτή την τάση και το ενδιαφέρον για τα οφέλη του φαγητού στην υγεία. Για το 2021 οι ειδικοί προβλέπουμε ότι οι καταναλωτές θα αναζητούν γεύματα πλήρη σε θρεπτικά συστατικά, που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό. Ακόμη υπάρχει αύξηση ενδιαφέροντος για τις βιταμίνες και τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε προβιοτικά».

—Miriam Aniel, επικεφαλής περιεχομένου και έρευνας στο Tastewise

  1. Πικάντικα συστατικά

«Το 2021 προβλέπεται να είναι μία γευστική χρονιά. Οι καταναλωτές αναζητούν γρήγορους και εύκολους τρόπους για να δώσουν γεύση στα φαγητά που φτιάχνουν στο σπίτι. Έτσι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον σε χειροποίητα υλικά όπως οι σάλτσες και μίγματα μπαχαρικών. Ακόμη, οι περισσότεροι δηλώνουν ότι είναι πιο περιπετειώδεις με τις δοκιμές φαγητών στο σπίτι και ότι δοκίμασαν περισσότερες εξωτικές και πικάντικες γεύσεις τη χρονιά που πέρασαν».

—Laurentia Romaniuk, Trend Expert και Senior Product Manager

  1. Κουζίνες – φάντασμα και σέρβις χωρίς αφή

«Οι ειδικοί βλέπουν περισσότερες κουζίνες – φαντάσματα ή εστιατόρια χωρίς πελάτες το 2021. Για παράδειγμα, μπορεί ο ένας πελάτης να παραγγείλει πίτσα, ο άλλος burger και στο τέλος και οι δύο παγωτό, όλα από διαφορετικά καταστήματα αλλά στο ίδιο τραπέζι. Επίσης θα χρησιμοποιούμε περισσότερο την τεχνολογία για πληρωμές και παραλαβή προϊόντων χωρίς επαφή».

—Rick Camac, Restaurant & Hospitality Management στο Αμερικάνικο Ινστιτούτο Γαστρονομικής Εκπαίδευσης

  1. Η κάνναβη θα είναι παντού

«Η κάνναβη είναι μία εξαιρετική εναλλακτική της σόγιας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην βίγκαν και χορτοφαγική κουζίνα. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να καταναλώνουν φυτικές τροφές και τώρα μπορούν να το κάνουν ευκολότερα. Η κάνναβη είναι μία υγιεινή φυτική πρωτεΐνη που είναι ιδανική για τα άτομα που ακολουθούν κετογονική ή βίγκαν διατροφή».

—Mee McCormick, σεφ και ιδιοκτήτης εστιατορίου

  1. Η αποστείρωση είναι ξαφνικά σέξι

«Η υγεία και η ασφάλεια ήταν πάντα κορυφαία προτεραιότητα όλων των επιτυχημένων εστιατόρων. Η επικοινωνία αυτού του μηνύματος ως στοιχείου της ταυτότητας μιας επιχείρησης μπορεί να κάνει τη διαφορά τους επόμενους μήνες. Οι καταναλωτές θέλουν να μαθαίνουν περισσότερες λεπτομέρειες για πράγματα που παλιά τους ήταν αδιάφορα. Και η αποστείρωση ξαφνικά είναι πολύ σέξι! Όσο απομακρυνόμαστε από την κρίση και υιοθετούμε μακροπρόθεσμες στρατηγικές, εμφανίζεται μία τεράστια ευκαιρία να εντάξουμε την υγεία και της ασφάλεια στις ανάγκες του branding μας. Οι μάσκες, τα γάντια, το αποστειρωμένο περιβάλλον καθώς και οι ιστοσελίδες και η ψηφιακή παρουσία μας μπορούν να ενταχθούν στην παραπάνω στρατηγική».

—Elizabeth Blau, ιδιοκτήτρια εστιατορίου

  1. Αξιοπιστία και δίκαιη μεταχείριση του προσωπικού

«Ως σεφ, πιστεύω ότι η τάση του μέλλοντος είναι όλοι οι καταναλωτές να ενδιαφέρονται περισσότερο για τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από το αγαπημένο τους εστιατόριο.  Δεδομένου ότι έρχονται στο φως ιστορίες για το τι μπορεί να συμβαίνει στα εστιατόρια και τις βιομηχανίες των media, οι καταναλωτές μπορούν και θα πρέπει να επιρρίπτουν στους οργανισμούς ευθύνες για τις πράξεις τους. Ακόμη να τους θεωρούν υπεύθυνους για την δίκαιη μεταχείριση απέναντι στους εργαζομένους τους».

—Jenny Dorsey, σεφ

  1. Κοντέινερ θα χρησιμοποιούνται ως υπαίθρια εστιατόρια

«Μία τάση που φαίνεται πως μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι, πριν ακόμη τα υπαίθρια εστιατόρια κλείσουν, είναι η χρήση των κοντέινερ ως εστιατόρια εξωτερικού χώρου. Αυτά τα δοχεία έχουν δομή, μπορούν να μετακινηθούν και δίνουν την αίσθηση ενός «pop up» καταστήματος. Ακόμη, το 2021 οι σεφ θα συνεχίσουν να αλλάζουν το στιλ του fine dining σε απλούστερες εκδοχές που μπορούν να μετατραπούν σε takeaway γεύματα».

—Mishel LeDoux, επικεφαλής Restaurant & Hospitality Management στο Αμερικάνικο Ινστιτούτο Γαστρονομικής Εκπαίδευσης

  1. Βίγκαν απόλαυση και άνθιση του λειτουργικού φαγητού

«Στα δικά μου μάτια, η υγιεινή διατροφή και το comfort food κυριάρχησαν στις τάσεις το 2020 και θα συνεχίσουν στο 2021. Συγκεκριμένα, τα υγιεινά γλυκά και οι βίγκαν εναλλακτικές του κρέατος συνεχίζουν να αναπτύσσονται το 2021. Όλο και περισσότερες μάρκες ανταποκρίνονται σε αυτή την τάση και κατασκευάζουν προϊόντα αυτής της κατηγορίας. Ακόμη, προβλέπω ανάπτυξη στα φυτικά γάλατα και ροφήματα ενώ αναμένεται και αύξηση στα «λειτουργικά φαγητά». Αυτά είναι τα φαγητά που ενισχύουν την χαλάρωση, τη συγκέντρωση κ.ο.κ».

—Abbie Gellman, σεφ στο Αμερικάνικο Ινστιτούτο Γαστρονομικής Εκπαίδευσης

  1. Συσκευασίες φαγητών από φυτά, υβριδικά εστιατόρια και συσκευασμένα κοκτέιλ

«Νομίζω ότι θα συνεχίσουμε να βλέπουμε έντονη αναζήτηση σε φυτικά φαγητά όχι μόνο όταν βγαίνουμε έξω αλλά και στα σούπερ μάρκετ. Αυτό θα περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας συστατικά στα πάντα, από το βούτυρο, μέχρι τα θαλασσινά και τα δημητριακά. Η φακή, τα δημητριακά και άλλα ξηρά τρόφιμα θα υποστηρίξουν αυτή την τάση. Ακόμη, οι ειδικοί βλέπουν στο μέλλον υβριδικά εστιατόρια που προσφέρουν φαγητό takeout και παράλληλα πωλούν τρόφιμα όπως ζυμαρικά. Τέλος, ποτά χωρίς αλκοόλ ή εκλεπτισμένα κοκτέιλ διαθέσιμα σε αλουμίνια κουτάκια είναι μία τάση που έρχεται ολοταχώς το 2021».

—Palak Patel, σεφ στο Αμερικάνικο Ινστιτούτο Γαστρονομικής Εκπαίδευσης

Διαβάστε ακόμη: Ελληνικές υπερτροφές | Βάλτε στη διατροφή σας απλά ελληνικά προϊόντα με super δυνάμεις

Με πληροφορίες από: www.realsimple.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας