Τι είναι η Natarajasana ή αλλιώς θέση του Χορευτή;

Η θέση του Χορευτή προέρχεται από την παράδοση της yoga. Eίναι μια θέση που ενισχύει τη δύναμη, την ευελιξία και την ισορροπία. Είναι μια όρθια θέση στην οποία ο ασκούμενος ισορροπώντας στο ένα πόδι κρατάει το άλλο προς τα πίσω σχηματίζοντας ένα τόξο με το σώμα του.

Πώς προετοιμαζόμαστε για την Natarajasana;

Η θέση του Χορευτή μπορεί να είναι μια καταληκτική-κορυφαία θέση σε μια σειρά vinyasa (αλληλουχία θέσεων). Αυτό σημαίνει ότι είναι απαραίτητη η προετοιμασία και η προθέρμανση.

Επομένως, μπορείτε να ξεκινήσετε με 2-3 Χαιρετισμούς στον Ήλιο (Surya Namaskar) και να συνεχίσετε με θέσεις που διατείνουν τα ισχία, όπως η θέση του Πρώτου Πολεμιστή (Virabhadrasana I). Αν θέλετε μπορείτε επίσης να προετοιμάσετε το κομμάτι της συγκέντρωσης στην θέση του Δέντρου (Vrksasana).

Πως μπαίνουμε βήμα προς βήμα στην Natarajasana;

  • Σταθείτε στα δύο σας πόδια (Tadasana) και δημιουργήστε καλή επαφή με το έδαφος πιέζοντας δυνατά τα πέλματα στην γη (δύο σημεία στο μπροστινό μέρος του πέλματος και δύο σημεία στο πίσω).
  • Βρείτε ένα σημείο για να εστιάσετε το βλέμμα (drishti) και κρατήστε την προσήλωσή σας σταθερή σε αυτό.
  • Στην επόμενη εκπνοή στείλτε το δεξί σας πέλμα κοντά στον γλουτό και κρατήστε το με το δεξί χέρι από τον αστράγαλο.
  • Εισπνεύστε και εκτείνετε το αριστερό σας χέρι μπροστά από τον κορμό.
  • Εκπνεύστε και μακρύνετε πίσω και πάνω το αριστερό σας πέλμα.
  • Συγχρόνως φέρτε τον κορμό μπροστά διαγώνια με το έδαφος ενώ συνεχίζετε να “κλωτσάτε” το δεξί σας πόδι μακριά από τον κορμό.
  • Μείνετε στην θέση εφ’ όσον αναπνέετε με άνεση για 3-5 αναπνοές και στην συνέχεια αλλάξτε πόδι.

Υπάρχουν κάποια χρήσιμα tips για την θέση;

  • Όταν κρατάτε το δεξί σας πόδι φροντίστε ο δεξιός σας αντίχειρας να δείχνει προς τα πάνω. Αυτό σημαίνει ότι θα κρατήσετε τον αστράγαλο από την μέσα πλευρά. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά θα διατείνετε τον ώμο και θα ανοίξετε το στήθος σωστά. Αντίστοιχα το ίδιο συμβαίνει και με την αριστερή πλευρά.
  • Τετραγωνίστε την λεκάνη! Φροντίστε δηλαδή τα κόκκαλα της λεκάνης να δείχνουν και τα δύο μπροστά.
  • Κρατήστε το γόνατο του λυγισμένου σας ποδιού προς τα κάτω και μην επιτρέπετε να ανοίξει στο πλάι.
  • Προστατέψτε το γόνατο του ποδιού που στηρίζει το σώμα! Στην θέση αυτή υπάρχει περίπτωση να κάνετε υπερέκταση του γονάτου σας. Επομένως κρατήστε ενεργό τον τετρακέφαλο και ελαφρά λυγισμένο το γόνατο.

Ποιά είναι τα οφέλη της Νatarajasana;

  • Δυναμώνει τα πόδια, τους ώμους και τον κορμό
  • Διατείνει τον κορμό τα ισχία και τους λαγονοψοίτες
  • Ενισχύει την ισορροπία
  • Βοηθά την συγκέντρωση και την εστίαση του νου

Υπάρχουν αντενδείξεις για την θέση;

Αποφεύγουμε την θέση όταν υπάρχει πρόβλημα στην μέση ή στον αστράγαλο

Βαθμός δυσκολίας:

Μέτρια

Θέλετε να χρησιμοποιήστε ένα Drishti (σημείο εστίασης για το βλέμμα);

Το drishti για την συγκεκριμένη θέση είναι η άκρη της μύτης (Nasagre). Όταν έχετε μπει πλήρως στην θέση μπορείτε να εστιάσετε το βλέμμα στην άκρη της μύτης για να ενισχύσετε τα ενεργειακά οφέλη και για να βαθύνετε την συγκέντρωση.

 

Δικτυογραφία:

Διαβάστε ακόμη: 10 γιόγκικες λέξεις που αγαπάμε

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας