Αν αισθάνεστε κενοί, δεν είστε μόνοι. Πολλοί από εμάς αισθανόμαστε κενοί με διαφορετικούς τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να αισθάνεστε κενοί, επειδή κάτι λείπει στη ζωή σας, δήλωσε η Kaitlyn Slight, μία σύμβουλος γάμου και οικογένειας στο Raleigh, NC. Αυτό μπορεί να είναι ένα κενό που προκύπτει όταν ένα αγαπημένο πρόσωπο φεύγει μακριά μας ή φεύγει από τη ζωή, είπε. 

 

Ή το κενό μπορεί να προέλθει όταν «εγκαταλείπουμε σιγά-σιγά τους εαυτούς μας, δεν ακούμε τις δικές μας ελπίδες και επιθυμίες». Μπορεί να εγκαταλείψουμε τον εαυτό μας ακούσια ή εν αγνοία μας, επειδή στοχεύουμε στην τελειότητα ή την έγκριση των άλλων, είπε. Μπορεί να σταματήσουμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας, εστιάζοντας στην καριέρα μας. Για παράδειγμα, μπορεί να σταματήσουμε να μετακινούμε το σώμα μας ή να μην κοιμόμαστε αρκετά. Εγκαταλείποντας τους εαυτούς μας μπορεί να νιώσουμε άγχος, κατάθλιψη, ενοχή, ακόμη και ντροπή. 

Οι πελάτες της Slight αναφέρουν επίσης ότι αισθάνονται μουδιασμένοι ή μόνοι. Αναφέρουν ότι η δουλειά τους δεν τους ικανοποιεί, αισθάνονται ανεπιτυχείς, οι σχέσεις τους είναι ανεκπλήρωτες ή τίποτα δεν είναι συναρπαστικό. 

Πολλοί από τους πελάτες της Asley Eder, που πάσχουν από κατάθλιψη αναφέρουν ένα αίσθημα κενότητας (αντί για αίσθημα λύπης). “Αυτό το είδος του κενού έρχεται με το να μην ενδιαφέρονται για πολλά, δεν ενδιαφέρονται για τα πράγματα, δεν αισθάνονται ότι τροφοδοτούνται με ενέργεια από κάτι συγκεκριμένο.” 

Αν αισθάνεστε κενός, το να βλέπετε έναν θεραπευτή μπορεί να βοηθήσει. Συγκεκριμένα θα είναι καλό να εξεταστείτε για μία ενδεχόμενη κατάθλιψη. Ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεστε το κενό σας εξαρτάται από το τι το προκαλεί.

Εδώ είναι αρκετές προτάσεις από την Eder και την Slight.

1. Αναγνωρίστε απαλά το κενό.

Αν νιώθετε το εν λόγω κενό που είναι περισσότερο σαν μια ανοιχτή τρύπα, αναγνωρίστε το, και να είστε ευγενής με τον εαυτό σας, δήλωσε η Eder, μία ψυχοθεραπευτής στο Boulder, Colo. Μην χτυπάτε τον εαυτό σας, επειδή αισθάνεστε με αυτόν τον τρόπο. Μην προσπαθείτε να απορρίψετε ή να αλλάξετε τα συναισθήματά σας. 

Αν αυτό το κενό είναι λόγω του θανάτου ενός αγαπημένου προσώπου, μην θυμώνετε με τον εαυτό σας για το πένθος χρόνια αργότερα. “Επειδή είναι βασανιστικό να χάσει κάποιος ένα αγαπημένο του πρόσωπο, και ακόμη και αν και η απώλεια αλλάζει σχήμα με την πάροδο του χρόνου, ποτέ δεν γίνεται κάτι εύκολο ότι το πρόσωπο αυτό έχει πεθάνει… Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να μάθετε να ζείτε τη ζωή δίπλα στην τρύπα του χαμένου αυτού ατόμου.” 

Μερικές φορές, η τρύπα σχηματίζεται επειδή δεν έχει νιώσει κάποιος την αγάπη ενώ μεγάλωνει, είπε ο Eder. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είχες οικογένεια. “Εδώ είναι μόνο ορισμένα είδη αγάπης ή φροντίδας που μπορεί να χαθούν, και στη συνέχεια η απώλεια τους μας κάνει κάπως αδύναμους προς το να καλύψουμε τη διαφορά.” 

Η Eder πρότεινε να μιλήσειτε στον εαυτό σου με συμπόνια. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να πείτε: “Είναι δύσκολο να νιώθεις τόσο μόνος” ή “Έχεις δίκιο, Χρειαζόσουν περισσότερη αγάπη.”

2. Περάστε χρόνο με τον εαυτό σας κάθε μέρα.

«Παλέψτε απέναντι στην παρόρμηση σας να στραφείτε προς τον έξω κόσμο για να νιώσετε ολοκληρωμένοι» είπε η Slight. Αντί να προσπαθείτε να καλύψετε το κενό με τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, την τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ή οτιδήποτε άλλο, κοιτάξτε μέσα σας και περάστε χρόνο με τον εαυτό σας, πρόσθεσε. 

Η Slight προτείνει να “σκαλίσετε” τον χρόνο σας για να εξερευνήσετε τις επιθυμίες, τους φόβους, τις ελπίδες και τα όνειρά σας. Αυτό σας βοηθά να δημιουργήσετε “περισσότερο νόημα στην καθημερινή σας ζωή και το μέλλον σας.” 

Επειδή διαφορετικές δραστηριότητες λειτουργούν για διαφορετικούς ανθρώπους, μπορεί να διαπιστώσετε ότι ο διαλογισμός, η γραφή ή η άσκηση σας βοηθά να επικεντρωθείτε ξανά στον εαυτό σας. 

“Μπορεί να αισθάνεστε άβολα στην αρχή, αλλά όσο περισσότερο χρόνο και ενέργεια αφιερώσετε για τον εαυτό σας και όσο τον φροντίσετε τόσο λιγότερο παρόν θα νιώθετε αυτό το αίσθημα κενότητας.” 

3. Εξερευνήστε τα τρέχοντα συναισθήματά σας.

Η Eder προτείνει να ρυθμίσετε ένα χρονόμετρο για πέντε λεπτά και να παρατηρήσετε τι αισθάνεστε αυτή τη στιγμή. “Δεν χρειάζεται να είναι συντριπτικό.” Μπορείτε να γράψετε “βαρεμένος” ή “αφηρημένος” ή “περίεργος”, είπε. Αν δυσκολεύεστε να ονομάσετε τα συναισθήματά σας, γράψτε στο Google μια “λίστα συναισθημάτων”, συμβουλεύει. 

Μπορείτε επίσης να βοηθήσει το να επιλέξετε ένα μέρος του σώματός σας, όπως το χέρι ή το κεφάλι σας, και να σκεφτείτε τι νιώθετε για διάφορες κατηγορίες αίσθησης, όπως η θερμοκρασία, η ένταση ή η κίνηση.” 

“Καθώς εξασκείτε σύντομα διαστήματα που επιτρέπουν τα συναισθήματα, θα διευρύνετε σταδιακά το παράθυρο ανοχής σας για να συμπεριλάβετε μεγαλύτερα συναισθήματα για μεγαλύτερους χρόνους.” 

4. Εξερευνήστε τα συναισθήματα του κενού σας.

Η Slight προτείνει τη διερεύνηση των παρακάτω ερωτήσεων. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό, ενώ γράφουμε το ημερολόγιο μας, κάνοντας μια βόλτα ή πίνοντας ένα φλιτζάνι τσάι, είπε. 

  • Έχω κρίνει τον εαυτό μου ή έχω συγκρίνει τον εαυτό μου με τους άλλους; 
  • Λέω στον εαυτό μου θετικά πράγματα; 
  • Ή τείνω να παρατηρώ αποτυχίες ή να αποκαλώ τον εαυτό μου άσχημο ή ηλίθιο; 
  • Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου στις σχέσεις μου, ή ελαχιστοποιώ αυτό που αισθάνομαι; 
  • Φροντίζω ενεργά τις σωματικές και υγειονομικές μου ανάγκες; 
  • Έχω στραφεί προς συμπεριφορές ή εθισμούς για να αποφύγω τα συναισθήματά μου; 
  • Επικεντρώνομαι αποκλειστικά στις ανάγκες ενός άλλου ατόμου ή ανθρώπου; 
  • Τι προσπαθώ να αποδείξω ή να κερδίσω; 
  • Κατηγορώ τον εαυτό μου ή αισθάνομαι ενοχές για πράγματα που είναι εκτός του ελέγχου μου; 
  • Δείχνω συμπόνια όπως θα έδειχνα με έναν στενό φίλο ή μέλος της οικογένειας; 
  • Δηλώνω υπεύθυνα ότι είμαι ο ίδιος με τον τρόπο που σας δίνω τις αποφάσεις μου και τις προσωπικές μου απόψεις; 

5. Επαινέστε τον εαυτό σας.

Ως παιδιά, μερικοί χρησιμοποιούν την έλλειψη συναισθημάτων τους για να προστατεύσουν τους εαυτούς τους από το να ταραχθούν, σύμφωνα με την Eder. “Σε αυτή την περίπτωση, δώστε στον εαυτό σας πίστωση για να καταλήξετε σε μια λύση που λειτούργησε όταν ήσασταν μικροί και ανίσχυροι.” 

Σήμερα, αφιερώστε τον χρόνο σας στα συναισθήματά σας, είπε. “Έχετε να καλύψετε κάποια διαφορά. Και δεν χρειάζεται να βιαστείτε να παρακάμψετε τον παλιό σας τρόπο επιβίωσης.” 

Τα συναισθήματα του κενού μπορούν να οδηγήσουν σε οδυνηρές σκέψεις, όπως «η ζωή δεν αξίζει,» ή «δεν υπάρχει καμία ελπίδα,». Και πάλι, η θεραπεία μπορεί να βοηθήσει. Μπορεί να σας βοηθήσει να εξερευνήσετε τις βαθύτερες αιτίες των συναισθημάτων σας και να “σας δώσει τη δύναμη να κάνετε τις δικές σας αποφάσεις σχετικά με το πώς να εφαρμόσε θετικές αλλαγές στην αλλαγή σας.” 

Είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε και να αποδέχεστε τα συναισθήματα της κενότητας, αν το νιώθετε. Είναι σημαντικό να είστε συμπονετικός. “Είτε αντιμετωπίζετε δύσκολες σχέσεις, απώλειες ή αίσθημα έλλειψης σκοπού ή νόημα, είστε άξιοι να ζείτε μια ικανοποιητική και ουσιαστική ζωή,” κλείνει η Slight.

Της Margarita Tartakovsky, M.S
Πηγή: psychcentral.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας