Ο τρόπος ζωής μας κατά την μεγάλη περίοδο εγκλεισμού που διανύουμε, έχει ορισμένα χαρακτηριστικά και δημιουργεί κάποιες συνθήκες που όχι μόνο δεν προάγουν, αλλά το αντίθετο, υποβαθμίζουν σε μεγάλο βαθμό την υγεία και τη μακροζωία μας.

 

Ας τους δούμε και ας τους προσέξουμε.

  1. Η διατροφή

Η οικονομική ανέχεια μας υποχρεώνει να υποβαθμίζουμε την ποιότητα της τροφής μας. Τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο ακριβά και για πολλές οικογένειες απλησίαστα… Ακόμη και τα συμπληρώματα διατροφής που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, όπως η βιταμίνη  C, η βιταμίνη D, η βιταμίνη Α, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο, η πρόπολη κλπ είναι ακριβά και τα περισσότερα δεν συνταγογραφούνται. Επομένως, είναι κι αυτά δυσπρόσιτα για πολλούς ανθρώπους. Ήδη αυτοί είναι σημαντικότατοι παράγοντας υποβάθμισης της υγείας μας.

2. Η επαφή με τη φύση

Η επαφή με τη φύση και η λεγόμενη «γείωση», είναι πολύ σημαντικός παράγοντας διατήρησης και τόνωσης του ανοσοποιητικού μας συστήματος, της σωματικής και ψυχικής μας υγείας. Να περπατήσω μέσα με το χώμα, το χιόνι, τα δένδρα και τα φυτά, να με «δει» ο ήλιος, να αναπνεύσω στη φύση, στην ακροθαλασσιά με γυμνά πόδια, στο δάσος, να έρθω σε επαφή τον καθαρό αέρα του βουνού, του δάσους, της θάλασσας. Ειδικά για τους ανθρώπους που ζουν στις πόλεις αυτές οι πρακτικές είναι δυσπρόσιτες.

3. Η σωματική άσκηση

Ο εγκλεισμός μέσα στο σπίτι σημαίνει περισσότερες ώρες καθιστικής ζωής, προσκόλλησης στον υπολογιστή, έκθεσης περισσότερες ώρες σε ακτινοβολίες. Αν αυτό συνδυαστεί και με την εύκολη λύση του «delivery» με τρόφιμα «σκουπίδια», όπως τα λένε η Αμερικανοί, οδηγεί στην παχυσαρκία που είναι σημαντικός παράγοντας νόσησης. Ευτυχώς επιτρέπεται το περπάτημα και το τρέξιμο σε εξωτερικό χώρο, τα οποία πρέπει να τα εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο.

4. Οι ανθρώπινες σχέσεις

Οι καλές, ζεστές, ουσιαστικές σχέσεις μέσα στην οικογένεια, με τους φίλους και μέσα στην κοινότητα είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της μακροζωίας. Αυτός ο τομέας έχει υποβαθμιστεί κατά πολύ. Έτσι προσπαθούμε τουλάχιστον να διατηρούμε καλές και ζεστές σχέσεις μέσα στην οικογένεια και όσο και με όποιο τρόπο μας επιτρέπεται να διατηρούμε τις σχέσεις με τους φίλους μας.

Όσο για τις σχέσεις μέσα στην κοινότητα, αυτές είναι πλέον ανύπαρκτες και ο μόνος τρόπος που διατηρούνται είναι μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτά όμως δεν αντικαθιστούν την ανθρώπινη επαφή μέσα από ομάδες, συλλόγους και κοινωνικές εκδηλώσεις κάθε είδους.

Όλος ο πλούτος μας είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Ας προσπαθήσουμε να τις κρατούμε ζωντανές με όποιον τρόπο μπορούμε. Και ας μην ξεχνάμε ότι οι αγκαλιές, που είναι τώρα απαγορευτικές, τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

5. Το στρες και τα αρνητικά συναισθήματα

Δυστυχώς στις μέρες που ζούμε επικρατούν τα αρνητικά συναισθήματα του φόβου, της ανασφάλειας είτε για θέματα οικονομικά είτε για θέματα υγείας, της αβεβαιότητας για το μέλλον. Αυτά τα συναισθήματα καθώς και το παρατεταμένο στρες μας δηλητηριάζουν, ρίχνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και προδιαθέτουν για την αρρώστια. Εδώ πρέπει να κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να τα αντιμετωπίσουμε και να τα αντιστρέψουμε.

6. Η ψυχαγωγία

Η ψυχαγωγία είναι ένα από τα συστατικά της ευτυχίας μας αλλά και της μακροζωίας. Δυστυχώς οι τρόποι με τους οποίους ικανοποιούσαμε αυτή την ανάγκη της ψυχής, έχουν μειωθεί δραματικά. Αναγκαστικά, μέχρι να επανέλθει η ζωή μας στα φυσιολογικούς ρυθμούς, πρέπει να βρούμε κάποιους τρόπους να ψυχαγωγούμαστε.

Υπάρχουν τρόποι που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε όλες αυτές τις καταστάσεις και να αντιστρέψουμε την αρνητικότητα σε θετικότητα. Εμείς οι Έλληνες διαθέτουμε ευρηματικότητα και μπορούμε να βρούμε και να επινοήσουμε πολλούς, ώστε να εξουδετερώσουμε όσο γίνεται τις αρνητικές επιδράσεις του εγκλεισμού στην υγεία, την ευτυχία και τη μακροζωία μας…

Δείτε ακόμη τη σελίδα στο Facebook: @makrozoia.roulagkoliou

 

Newsletter εγγραφή

 

Ρούλα Γκόλιου

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας