Μπορεί να φαίνεται παράδοξο, αλλά όταν αποδεχόμαστε τα αρνητικά συναισθήματα μας, γινόμαστε περισσότερο ευτυχισμένοι.

 

‘Oπως εξηγεί η ψυχολόγος Σούζαν Ντέιβιντ τα αρνητικά συναισθήματα δεν πρέπει να τα αρνούμαστε ή να τα αγνοούμε. Δεν πρέπει να υιοθετούμε χωρίς δεύτερη σκέψη τις συνηθισμένες παροτρύνσεις συγγενών και φίλων να προσπαθούμε συνέχεια να βλέπουμε την χαρούμενη πλευρά της ζωής.

«Το να είμαστε θετικοί έχει γίνει η νέα κυρίαρχη τάση της ηθικής ορθότητας». Αυτό δηλώνει η προαναφερόμενη ιδρύτρια και συνδιευθύντρια του συμβουλευτικού ινστιτούτου Institute of Coaching της ιατρικής σχολής του πανεπιστήμιου Χάρβαρντ. Η καταπίεση ή η αδιαφορία προς τα δύσκολα συναισθήματα μας δεν είναι υγιές ή βοηθητικό για τη καθημερινότητα μας, συμπληρώνει η ίδια.

«Αυτό που συμβαίνει είναι ότι υπονομεύει τη δυνατότητα μας να αντιμετωπίσουμε τον κόσμο όπως είναι και όχι όπως ευχόμαστε να είναι», εξηγεί. «Αποτέλεσμα αυτού είναι να νιώθουμε καλά και να είμαστε περισσότερο αγχωμένοι. Αυτή η αντίδραση επηρεάζει επίσης τις σχέσεις μας και την ικανότητα μας να πετύχουμε τους στόχους μας», προσθέτει η συγγραφέας του βιβλίου Emotional Agility.

Όσο για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προσεγγίζουμε τα αρνητικά συναισθήματα μας, η Σούζαν Ντέιβιντ προτείνει τα εξής:

Αντί να αδιαφορείτε για ότι αρνητικό νιώθετε ή να πιέζεστε για έχετε θετική συμπεριφορά, δώστε τον σωστό χαρακτηρισμό στα συναισθήματα σας.

«Στη δουλειά μου πολύ συχνά οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εύκολα ταμπέλες για να χαρακτηρίσουν ένα συναισθήματα τους. Για παράδειγμα λένε συχνά ότι το στρες τους έχει καταβάλει. Δεν προσδιορίζουν όμως αν το στρες έχει να κάνει με μια δουλειά που τους δυσκολεύει να ολοκληρώσουν ή εξαιτίας μιας απογοήτευσης. Το να ξεκαθαρίζετε ακριβώς τα αρνητικά συναισθήματα σας βοηθά στο να βρείτε τους λόγους πρόκλησης τους αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης τους». Αυτά εξηγεί η Αμερικανίδα ψυχολόγος και συνεχίζει:

Αφού αναγνωρίσετε τα συναισθήματα σας προσεγγίστε τα με συμπόνια.

Πολλές φορές οι άνθρωποι θεωρούν ότι η συμπόνια είναι δείγμα αδυναμίας ή τεμπελιάς. «Στην πραγματικότητα η συμπόνια μας επιτρέπει να δημιουργηθεί ένα ασφαλές μέρος μέσα μας το οποίο και μας δίνει τη δυνατότητα να παίρνουμε περισσότερα ρίσκα. Με απλά λόγια με τη συμπόνια μαθαίνουμε ότι ακόμα κι αν κάνουμε λάθος θα συνεχίσουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας. Ως εκ τούτου η συμπόνια συνδέεται με υψηλά επίπεδα αποτελεσματικότητας», συμπεραίνει η Σούζαν Ντέιβιντ.

Τέλος αναγνωρίστε την αφήγηση του αρνητικού συναισθήματος γι’ αυτό που θέλει να σας πει.

Δημιουργήστε μια απόσταση ανάμεσα στο αρνητικό συναίσθημα και στον εαυτό σας. Γίνεται παρατηρητής τους. Αντί να πείτε δηλαδή «νιώθω δυστυχισμένος, πείτε παρατηρώ ότι αισθάνομαι στεναχωρημένος». Αυτό επιτρέπει στα άλλα συναισθήματα σας να βγουν μπροστά, στερώντας στα αρνητικά τον ηγετικό ρόλο. Όπως εξηγεί η Αμερικανίδα ψυχολόγος «αυτό που είναι σημαντικό δεν είναι αν έχετε αρνητικά συναισθήματα, αλλά αν αποκτάτε εμμονή μαζί τους. Με απλά λόγια το λάθος είναι να τα αφήνετε να καθοδηγούν τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις σας», επισημαίνει η Σούζαν Ντέιβιντ.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

Πηγή: ideas.ted.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο georgia@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Το δικό οσυ Βίωμα

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας