Κάτι θετικό προκύπτει μέσα στην πανδημία. Μια καινούργια τάση, ένα νέο χόμπι, μια νέα συνήθεια που ίσως μας κάνει καλύτερους στο μέλλον.

 

Ενα άρθρο που δημοσίευσε πρόσφατα η βρετανική εφημερίδα Guardian, μας ενημερώνει για την μεγάλη αύξηση στο ενδιαφέρον του κοινού για αγορές λουλουδιών, βολβών και φυτών με ιαματικές ιδιότητες. Μέσα στην πανδημία του covid και τους περιορισμούς που ο άνθρωπος βιώνει εξαιτίας της, δημιουργείται μια έντονη ανάγκη για επαφή με την φύση.

Το να βάζει κανείς έναν βολβό μέσα στο χώμα τώρα το φθινόπωρο, του δίνει την χαρά και την ελπίδα ότι την άνοιξη θα τον δει να αναπτύσσεται με την μορφή ενός λουλουδιού. Στις δύσκολες στιγμές που όλοι ζούμε έχουμε ανάγκη από χρώμα, τρυφερότητα και την αβίαστη έκφραση ζωτικής δύναμης που εκφράζουν τα φυτά.

Ας δούμε τι λέει το ρεπορτάζ της Guardian για την καινούργια τάση στις προτιμήσεις του κοινού:

Καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, η επιδημία συνεχίζεται και το να περνά κάποιος χρόνο εκτός σπιτιού γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Πως είναι δυνατόν κανείς να απολαύσει την φύση; Με το να φέρει την φύση στο σπίτι του. Αυτό δείχνουν οι αυξημένες πωλήσεις φυτών.

Τα τελευταία νούμερα πωλήσεων, μας λένε ότι έχει υπάρξει μια τεράστια αύξηση που αφορά τους ανθρώπους που αγοράζουν φυτά και βολβούς κατά την διάρκεια του εγκλεισμού τους στο σπίτι, το γνωστό “lockdown”. Μάλιστα υπάρχει μια τάση ιδιαίτερα δημοφιλής προς τα φυτά που έχουν θεραπευτικές ιδιότητες.

Οι ειδικοί λένε πως οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να συνδεθούν με την φύση, γι αυτό και η κηπουρική γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Έτσι, το κοινό αγοράζει περισσότερους βολβούς, ώστε την επόμενη άνοιξη να μεγαλώσουν τα δικά τους φυτά.

Οι πωλήσεις σε μεγάλο βρετανικό online κατάστημα (Gardening Express) με είδη κηπουρικής και φυτά, δείχνουν ότι οι πωλήσεις της εχινάτσια, του τζίνγκο μπιλόμπα, του σαμπούκου και του πράσινου τσαγιού, έχουν εκτιναχθεί! Συγκεκριμένα στην περίπτωση της εχινάκειας η αύξηση αυτή την στιγμή αγγίζει το 3000%, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Το κατάστημα έχει πουλήσει τους τρεις τελευταίους μήνες, περισσότερα από 20.000 φυτά.

Άλλο ένα βρετανικό online κατάστημα (Patch), λέει ότι οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 500% κατά την διάρκεια του εγκλεισμού και μια αλυσίδα καταστημάτων που ασχολείται με υλικά DIY (Homebase), δηλώνει ότι οι πωλήσεις φυντανιών για φρούτα και λαχανικά, έχουν αυξηθεί κατά 45% σε σχέση με την περασμένο έτος την ίδια ακριβώς εποχή.

Ο Guy Barter, επικεφαλής κηπουρός της Βασιλικής Εταιρείας Κηπουρικής λέει: “Το να μεγαλώνει κανείς τα δικά του λαχανικά, έχει γίνει πολύ δημοφιλές. Πάνω από 3,5 εκατ. άνθρωποι στην Μ.Βρετανία, το εφάρμοσαν για πρώτη φορά και έτσι για πρώτη φορά διαπιστώσαμε έλλειμμα στην αγορά, όσον αφορά τους σπόρους και τα φυτά”.

Πώς ερμηνεύει αυτό το ενδιαφέρον του κοινού;

Πιστεύει ότι οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν σε αυτή την φάση περισσότερο διαθέσιμο χρόνο, μένουν περισσότερο καιρό μέσα στο σπίτι τους και θέλουν να εκμεταλλευτούν τον κήπο τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

“Επίσης η κηπουρική είναι μια ανακούφιση στους δύσκολους καιρούς”, λέει.

Ο Guy Barter λέει επίσης, ότι τα φυτά εσωτερικού χώρου είναι το ίδιο δημοφιλή ανάμεσα σε αυτούς που δεν έχουν κήπο.

“Τα φυτά εσωτερικού χώρου έχουν κυριολεκτικά απογειωθεί σε πωλήσεις… Τα επιλέγουν όσοι δεν έχουν κήπο, αλλά θέλουν να έχουν τα οφέλη της κηπουρικής. Επίσης από αυτούς που δεν τους είναι εύκολο να επισκέπτονται διάφορα πάρκα και πρέπει να εφαρμόσουν τους κανόνες της κοινωνικής απομάκρυνσης.”

Η Βασιλική εταιρία κηπουρικής επίσης δηλώνει ότι τους τελευταίους πέντε μήνες, έχουν δει μια τεράστια αύξηση στην επισκεψιμότητα του site τους, της τάξεως του 533% , από άτομα 18 έως 24 ετών.

Ο Guy Barter λέει: “Ένα άλλο πράγμα που έχει εκτοξευθεί επίσης, είναι η ζήτηση για καλλιεργήσιμη έκταση. Οι λίστες από ενδιαφερόμενους που θέλουν να καλλιεργήσουν λαχανόκηπους, ειδικά εδώ στα προάστια είναι τεράστιες. Είναι ένα ενδιαφέρον ζήτημα, ειδικά για τα δημοτικά συμβούλια τα οποία ψάχνουν για λύσεις προκειμένου να διαθέσουν καλλιεργήσιμη γη σε όσους θέλουν να κάνουν τον δικό τους λαχανόκηπο.”

Η Beth Griffiths, μια βοηθός πωλήσεων σε μεγάλη πλατφόρμα με προϊόντα κηπουρικής στο internet, λέει πως ο αριθμός των ανθρώπων που αγοράζουν ανοιξιάτικους βολβούς, αυξήθηκε κατά 18% σε σχέση με πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι τόσο οι αρχάριοι κηπουροί όσο και οι βετεράνοι, είναι πολύ απασχολημένοι στους κήπους τους, ετοιμάζοντας παρτέρια βρώσιμα, μυρωδάτα και πολύχρωμα για την άνοιξη.

Ο Chris Bonnett ιδιοκτήτης του Gardening Express λέει: “Είχαμε μια πολύ κινητική χρονιά από πλευράς πωλήσεων και συνεχίζει να είναι. Ο Σεπτέμβριος ήταν 200% πάνω σε σχέση με πέρυσι, όμως αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι έχει αλλάξει το είδος των φυτών που πουλάμε.”

“Βλέπουμε να υπάρχει μεγάλη ζήτηση σε φυτά που έχουν φαρμακευτικές ιδιότητες και οφέλη για την υγεία. Είναι φανερό πως οι πελάτες μας ψάχνουν για φυσικούς τρόπους που θα τονώσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα και θα τους κρατήσουν υγιείς, όσο κρατάνε και συνεχίζονται τα μέτρα του εγκλεισμού.”

Ο Howard Griffiths, καθηγητής οικολογίας στο University of Cambridge, λέει ότι η συνειδητότητα των ανθρώπων σε σχέση με το φυσικό τοπίο και την φύση γενικότερα μεγάλωσε.

“Σε αυτές τις περιορισμένες βόλτες που κάναμε αναγκαστικά στην φύση κατά την διάρκεια της άνοιξης, καθώς ακούγαμε τα πουλιά, μεγάλωσε και η επαφή μας με την φύση. Ήταν πολύ λογικό, μόλις επιστρέψαμε από τα πάρκα και τους οργανωμένους κήπους, να προσπαθήσουμε να φέρουμε ένα μέρος αυτού του εύφορου πράσινου χώρου μέσα στις κατοικίες και τα σπίτια μας.”

Πηγή: www.theguardian.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας