Ποια είναι τα είδη PodCasts;

0
527

Η επιλογή της μορφής των εκπομπών σας είναι μία από τις πρώτες αποφάσεις που θα πρέπει να πάρετε μόλις σκεφτείτε να ξεκινήσετε ένα podcast.

Πριν τους δώσετε όνομα και δημιουργήσετε τα γραφιστικά τους στοιχεία και σίγουρα πριν από την ηχογράφηση του πρώτου επεισοδίου σας, θα πρέπει να αποφασίσετε τη μορφή που θέλετε να έχουν.

Ας δούμε τα είδη των podcasts, τους διαφορετικούς τύπους και πως να επιλέξετε τον τύπο που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς.

Ποια είναι τα είδη των podcasts;

Το είδος είναι ο τρόπος οργάνωσης του περιεχομένου της εκπομπής σας. Θα καθορίσει την δομή, θα διατηρήσει το περιεχόμενό σας οργανωμένο και θα το καταστήσει προσβάσιμο στους ακροατές σας. Χωρίς την κατάλληλη δομή, η εκπομπή σας θα φαίνεται ασυνάρτητη και αποδιοργανωμένη.

Τα είδη των podcasts δημιουργούν επίσης μια συνέπεια για τους ακροατές σας. Όταν ακολουθείτε ένα είδος, οι ακροατές σας θα ξέρουν τι να περιμένουν όταν κλικάρουν κάθε νέο επεισόδιο. Αν η εκπομπή σας διαθέτει ένα σοβαρό μονόλογο τη μία εβδομάδα, μια κωμική ομάδα ομιλητών την επόμενη και μια φανταστική ιστορία την μεθεπόμενη εβδομάδα, θα αντιμετωπίσετε δυσκολίες στο να κρατάτε αμείωτο το ενδιαφέρον των ακροατών σας.
Επιπλέον, το σωστό είδος και δομή θα βοηθήσει τους ακροατές σας να περιγράψουν την εκπομπή σας στους φίλους τους. Θα μπορούν να πουν: “Είναι δύο τύποι που πίνουν μπύρα και συζητάνε τις τελευταίες ταινίες” ή “Είναι μια ιστορία οκτώ επεισοδίων για μια στοιχειωμένη πόλη στη Νέα Αγγλία.” Αυτό το είδος διαφήμισης από στόμα σε στόμα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία μιας εκπομπής και θέλετε να είναι όσο πιο εύκολο για τους ακροατές σας, ώστε να μιλάνε για τη δουλειά σας.

Το πιο σημαντικό προτέρημα της επιλογής μιας ενιαίας δομής για την εκπομπή σας είναι ότι θα κάνει τη ζωή σας πολύ πιο εύκολη. Είναι πολύ πιο απλό να σχεδιάζετε το περιεχόμενο της εκπομπής σας εκ των προτέρων, όταν γνωρίζετε πως θα το διαμορφώσετε για κάθε επεισόδιο. Για παράδειγμα, αν επιλέξετε μια μορφή συνέντευξης, μπορείτε να προγραμματίσετε τους επισκέπτες σας βδομάδες ή μήνες πριν από την  ημέρα ηχογράφησης. Αυτό σας δίνει χρόνο να βρείτε τους σωστούς ανθρώπους και να προετοιμαστείτε για τη συνέντευξη. Αν επιλέξετε ένα podcast με συνομιλία πολλαπλών ομιλητών, θα μάθετε με την πάροδο του χρόνου πώς να κινείστε από τον έναν στον άλλον για να δημιουργήσετε μια συναρπαστική εμπειρία για τους ακροατές σας.

Τα 8 πιο δημοφιλή είδη podcasts

Πριν επιλέξετε είδος και δομή για την εκπομπή σας, καλό είναι να δείτε άλλα podcasts , να διαμορφώσετε μια άποψη τι κάνουν άλλοι podcasters. Δεν είναι απαραίτητο να ακολουθήσετε ό,τι κάνουν οι άλλοι, αλλά υπάρχουν αρκετοί καλοί λόγοι που οι podcasters επιλέγουν κάποιες από τις ακόλουθες δημοφιλείς μορφές podcast. Καθώς διαβάζετε την ακόλουθη λίστα, αναρωτηθείτε ποια θα ήταν η κατάλληλη μορφή για τη δική σας εκπομπή.

  1. Συνέντευξη
  2. Μονόλογος (Σόλο)
  3. Συνομιλία ή συνφιλοξενία
  4. Podcast με μορφή πάνελ
  5. Αφήγηση για πραγματικά γεγονότα
  6. Φανταστική ή θεατρική αφήγηση
  7. Podcast με επανατοποθέτηση περιεχομένου
  8. Το δικό σας είδος podcast

a

a

1.  Συνέντευξη

Περιλαμβάνει έναν οικοδεσπότη (ή δύο) που παίρνει(νουν) συνέντευξη από ένα νέο φιλοξενούμενο σε κάθε επεισόδιο, ο οποίος φέρνει τη μοναδική πείρα και την εμπειρία του. Μετά από μια σύντομη εισαγωγή των επισκεπτών, ο οικοδεσπότης αναλαμβάνει τη διεξαγωγή ερωτήσεων για να καθοδηγήσει τον επισκέπτη γύρω από το θέμα του επεισοδίου που έχει επιλεγεί. Δεδομένου ότι κάθε επισκέπτης είναι διαφορετικός, είναι καλύτερο να υπάρχει μια κεντρική παρουσίαση των επισκεπτών, ώστε να υπάρχει συνοχή ανάμεσα στα επεισόδια.

Πλεονεκτήματα
  • Οι επισκέπτες σας έχουν τον πρώτο λόγο. Εσείς απλώς πρέπει να καθοδηγήσετε τη συζήτηση.
  • Οι ακροατές συγχωρούν τα μικρά λάθη (λεκτικά λάθη και σύντομες παύσεις), επειδή ξέρουν ότι έχετε μια αυθεντική συνομιλία.
  • Ανοίγει την εκπομπή σας σε ένα νέο κοινό, επειδή οι καλεσμένοι σας προωθούν την εμφάνισή τους στην εκπομπή σας, ειδικά στους θαυμαστές τους.
  • Η εκπομπή σας  δίνει πρόσβαση σε διάφορες απόψεις, γεγονός που διεγείρει τη συζήτηση και προσθέτει αξία για τους ακροατές σας.
Μειονεκτήματα
  • Είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής μορφή και χρειάζεται καλή οργάνωση και προώθηση για να ξεχωρίσει η δική σας εκπομπή.
  • Χρειάζεται εμπειρία, υπομονή και εξάσκηση για να παίρνετε σωστές συνεντεύξεις.
  • Χρειάζεται αρκετή προεργασία για την εύρεση νέων, αξιόλογων φιλοξενούμενων για κάθε επεισόδιο.
  • Αν η συνέντευξη γίνει μέσω Skype ή Zoom, βρίσκεστε στο έλεος της ιντερνετικής σας σύνδεσης. Μπορεί να χρειαστούν μερικές προσπάθειες για να πάρετε καλό ήχο για ένα επεισόδιο.
  • Κατά μεγάλο βαθμό, βασίζεστε στην ικανότητα των φιλοξενουμένων σας να ψυχαγωγήσουν και να ενημερώσουν. Αν ο φιλοξενούμενός σας είναι βαρετός ή ανοργάνωτος, η εκπομπή σας θα έχει πρόβλημα (εκτός αν εσείς μπορείτε να αντισταθμίσετε την ποιότητα του επεισοδίου ως οικοδεσπότης).

a

a

2.  Μονόλογος (Σόλο)

Και αυτό το είδος podcast είναι αρκετά διαδεδομένο. Χρησιμοποιείται από ανθρώπους που έχουν μεγάλη εμπειρία στα θέματα που θέλουν να μοιραστούν. Απλά μιλάτε σε ένα μικρόφωνο, χωρίς πολλές φανφάρες ή σχεδιασμό. Πολλοί νέοι podcasters ξεκινούν με αυτό το είδος, επειδή είναι τόσο απλό. Το μόνο που χρειάζεται για να ξεκινήσετε είναι ένα μικρόφωνο και κάποιο ελεύθερο λογισμικό επεξεργασίας.

Αν επιλέξετε αυτό το είδος podcast, θα πρέπει να αποφασίσετε πόσο θέλετε να προγραμματίσετε κάθε επεισόδιο. Μερικοί podcasters κρατούν κάποιες σημειώσεις, ενώ άλλοι έχουν δυσκολία να μιλούν για 30-45 λεπτά χωρίς λεπτομερή προετοιμασία. Μπορείτε, επίσης, να αποφασίσετε να γράψετε ένα πλήρες σενάριο για κάθε επεισόδιο.

Πλεονεκτήματα
  • Δεν  βασίζεστε στη βοήθεια ή την ανάμειξη κανενός. Όλα συμβαίνουν με το δικό σας πρόγραμμα και με το δικό σας ρυθμό.
  • Το κοινό σας σας γνωρίζει στενά και δημιουργούνται ισχυροί δεσμοί αναγνωρισιμότητας.
  • Η επεξεργασία μίας φωνής είναι πολύ πιο εύκολη από ό,τι η επεξεργασία πολλαπλών κομματιών.
  • Αν δεν σας αρέσει το πώς είπατε κάτι, μπορείς απλά να το ξαναπείτε και να “κόψετε” τυχόν κακές ηχογραφήσεις.
Μειονεκτήματα
  • Απαιτεί μακροσκελή ομιλία. Το να μιλάτε για 30 έως 45 λεπτά είναι κουραστικό. Και αυτό είναι, μόνο αν το καταγράψετε τέλεια την πρώτη φορά. Ρεαλιστικά, θα μιλήσετε για μια ώρα ή περισσότερο για κάθε επεισόδιο.
  • Δεν έχετε κανέναν να συνεισφέρει με τις ιδέες του (εκτός αν έχετε ένα συνεργάτη ή ομάδα όσο ηχογραφείτε).
  • Αν είστε νευρικοί πίσω από το μικρόφωνο, ίσως χρειαστεί να εξασκηθείτε λίγο πριν από την ηχογράφηση του πρώτου επεισοδίου σας.

a

a

3. Συνομιλία ή συνφιλοξενία

Ένα ακόμα δημοφιλές είδος podcast. Περιλαμβάνει δύο άτομα που έχουν καλή χημεία μεταξύ τους και κάνουν μια απλή συνομιλία. Σε αντίθεση με τη μορφή συνέντευξης, αυτά τα δύο άτομα είναι και οι δύο οικοδεσπότες. Σε πολλές περιπτώσεις, κάθε οικοδεσπότης θα διαδραματίσει συγκεκριμένο ρόλο στη συνομιλία. Κάποιος μπορεί να αναφέρει το απόσπασμα ειδήσεων, ενώ ο άλλος σχολιάζει ή κάνει αστεία. Ο ένας μπορεί να διδάξει μαθήματα, ενώ ο άλλος αφηγείται ιστορίες από την εμπειρία τους.

Πλεονεκτήματα
  • Είστε υπεύθυνοι μόνο για τη μισή συζήτηση. Μπορείτε επίσης να χωρίσετε όλες τις άλλες εργασίες που έρχονται με την παραγωγή και την προώθηση ενός podcast.
  • Οι  ακροατές αισθάνονται σαν να είναι μέρος ενός συλλόγου ή μιας ομάδας, ειδικά όταν οι οικοδεσπότες δημιουργούν ένα διασκεδαστικό, φιλικό περιβάλλον.
  • Είναι εύκολο να παρακολουθήσει το κοινό μια οργανική συνομιλία και όχι ένα έτοιμο σενάριο.
Μειονεκτήματα   
  • Και οι δύο πρέπει να συμφωνείτε σχετικά με το σκοπό του κάθε επεισοδίου.
  • Μπορεί να υπάρξει σύγκρουση αν δεν συμφωνείτε με το γενικό μήνυμα της εκπομπής.
  • Είναι περισσότερο χρονοβόρο να επεξεργαστείτε δύο φωνές σε αντίθεση με ένα κανάλι ηχογράφησης.
  • Θα πρέπει να επιλέξετε θέματα που και οι δύο γνωρίζετε (έστω και λίγο).
  • Δεδομένου ότι κάθε επεισόδιο βασίζεται στη συνομιλία, δεν μπορείτε να προετοιμάσετε πολλά κείμενα για την εκπομπή.

a

a

4. Podcast με μορφή πάνελ

Παρόμοιο με ένα podcast συνέντευξης, αλλά με περισσότερους ανθρώπους. Κάθε επεισόδιο έχει έναν οικοδεσπότη και μια ομάδα επισκεπτών. Οι ακροατές σας, αισθάνονται πως ακούει μια οργανική συνομιλία μεταξύ των φίλων.

Πλεονεκτήματα   
  • Κάθε επεισόδιο είναι γεμάτο από μοναδικές, ενδιαφέρουσες απόψεις και ιδέες.
  • Δεν υπάρχει σχεδόν καμία πίεση στον οικοδεσπότη επειδή οι φιλοξενούμενοι αναλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας. Μερικοί οικοδεσπότες κάνουν μόνο μερικές ερωτήσεις σε όλη την παράσταση και αφήνουν τους επισκέπτες να αναλάβουν την (συν)ομιλία.
Μειονεκτήματα
  • Η εύρεση αρκετών ομιλητών χρειάζεται αρκετή προεργασία. Θα πρέπει να συντονίσετε το πρόγραμμα όλων. Ως νέος podcaster, η εύρεση ακόμη και ενός ομιλητή είναι μια πρόκληση.
  • Θα πρέπει να προσπαθήσετε να διατηρήσετε τους ομιλητές σας ενεργούς (να μην είναι σιωπηλοί για 20 λεπτά), αλλά από την άλλη θα πρέπει να τους εμποδίσετε από να μιλάει ο ένας πάνω από τον άλλο.
  • Οι φιλοξενούμενοί σας θα θελήσουν να μιλήσουν για ένα θέμα πολύ περισσότερο από όσο θέλετε. Θα πρέπει να μάθετε πότε να διακόπτετε τους φιλοξενούμενους και πως να προχωράτε χωρίς διακοπές.
  • Η εγγραφή ήχου από πολλαπλές πηγές απαιτεί μεγαλύτερη εμπειρία και περισσότερο χρόνο

a

a

5. Αφήγηση για πραγματικά γεγονότα

Μπορείτε να εξερευνήσετε μια σειρά φόνων, να εξιστορήσετε μια αποστολή στο Όρος Έβερεστ ή να αναδημιουργήσετε ένα ιστορικό γεγονός. Μπορείτε να πείτε μία ιστορία ανά επεισόδιο ή να επεκτείνετε την ιστορία σας σε μια ολόκληρη σειρά. Ή μπορείτε απλά να αναφέρετε τις ειδήσεις. Αποτελεί μια εξαιρετική μορφή podcast για τους ακροατές που τους αρέσει να μάθουν περισσότερα για τον κόσμο μας. Έχετε την ευκαιρία να εκθέσετε τους ανθρώπους σε νέες ιδέες, έννοιες και γεγονότα.

Πλεονεκτήματα
  • Αυτή η μορφή podcast είναι εξαιρετικά εθιστική για τους ανθρώπους που θέλουν να μάθουν περισσότερα για ένα συγκεκριμένο θέμα.
  • Μπορείτε να προσθέσετε άλλα στοιχεία ήχου, όπως εκπομπές ειδήσεων, αποσπάσματα ταινιών ή ήχους περιβάλλοντος για να βελτιώσετε την ακουστική εμπειρία.
  • Υπάρχουν απεριόριστες ιστορίες να διαλέξετε.
Μειονεκτήματα
  • Είναι δύσκολο να παραμείνετε σε ένα συνεπές χρονοδιάγραμμα δημοσίευσης, επειδή ορισμένα επεισόδια χρειάζονται περισσότερο χρόνο από άλλα για την παραγωγή.
  • Πρέπει να ξέρετε ακριβώς για τι μιλάτε. Οι ακροατές είναι απρόθυμοι να συγχωρήσουν τυχόν λάθη ή  ανακρίβειες.
  • Είναι μια επίπονη και χρονοβόρα μορφή, ειδικά όταν πρόκειται για το στάδιο της έρευνας. Επίσης, είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη μορφή podcast αν δουλεύετε μόνοι σας.

a

a

6. Φανταστική ή θεατρική αφήγηση

Αυτά τα podcasts είναι φανταστικές ιστορίες ειπωμένες σε πολλαπλά επεισόδια, παρόμοια με αυτά δραματικής σειράς στην τηλεόραση. Μερικά μπορεί να είναι αφήγηση από μια ενιαία φωνή και άλλα να χρησιμοποιούν πολλούς αφηγητές, ηχητικά εφέ και άλλα στοιχεία ήχου. Ακριβώς όπως στις τηλεοπτικές εκπομπές, αυτά τα podcasts χρησιμοποιούν ένταση, κορυφώσεις και ανατροπές στην αφήγηση για να πουν τις ιστορίες τους.

Είναι μια δημοφιλής μορφή για δημιουργικούς ανθρώπους που τους αρέσει να δημιουργούν χαρακτήρες, να υφαίνουν πλοκές και να οικοδομούν φανταστικούς κόσμους. Αν θέλετε να γράψετε μυθοπλασία ή να κάνετε ταινίες, αυτή η μορφή μπορεί να είναι κατάλληλη για εσάς. Στην πραγματικότητα, μερικοί συγγραφείς μυθοπλασίας διαβάζουν απλά τις ιστορίες τους δραματικά όπως στα audiobooks και τα δημοσιεύουν ως επεισόδια podcast.

Πλεονεκτήματα
  • Το κοινό αυτών των podcasts έχει πολλές πιθανότητες να “κολλήσει” με τα επεισόδιά σας, επειδή πρέπει να γνωρίζουν τι θα συμβεί στη συνέχεια, ειδικά αν υφαίνεται καλά τα επεισόδια μεταξύ τους.
  • Είναι η λιγότερο δημοφιλής μορφή podcast, επομένως υπάρχει λίγος ανταγωνισμός μεταξύ άλλων podcasts.
  • Από τη στιγμή που τα στοιχεία είναι φανταστικά, μπορείτε να αυτοσχεδιάζετε και να ανησυχείτε λιγότερο για την ακρίβεια των λεγόμενών σας.
Μειονεκτήματα
  • Είναι πιο σπάνιο είδος και η οικοδόμηση του κοινού θα πάρει χρόνο και δουλειά.
  • Ανταγωνίζεστε κάθε άλλη πηγή δράματος και αφήγησης, συμπεριλαμβανομένης της τηλεόρασης, των ταινιών και του YouTube.
  • Δεδομένου ότι όλα τα επεισόδια σχετίζονται μεταξύ τους, θα πρέπει βασικά να προγραμματίσετε ολόκληρη τη “σεζόν” σας εκ των προτέρων, ώστε η αφήγησή σας να αναπτύσσεται σε όλα τα σωστά σημεία και να τελειώνει στο σωστό σημείο.
  • Δεν προτείνεται για  μη δημιουργικούς ανθρώπους.

a

a

7. Podcast με επανατοποθέτηση περιεχομένου

Η επανατοποθέτηση περιεχομένου είναι όταν παίρνετε περιεχόμενο που υπάρχει ήδη και το μετασχηματίζετε με τρόπο ώστε να λάβετε μεγαλύτερη αξία από αυτό. Μπορείτε να προσθέσετε κάτι καινούργιο σε αυτό, να το χωρίσετε ή να το μεταφέρετε σε ένα νέο μέσο. Μερικοί bloggers παίρνουν απλά το υπάρχον γραπτό περιεχόμενο και το επαναχρησιμοποιούν σε ένα podcast για μια ακουστική εμπειρία. Για παράδειγμα, μπορείτε να ηχογραφήσετε τα άρθρα, ομιλίες ή σεμινάρια σας.

Πλεονεκτήματα
  • Εύκολη παραγωγή αυτού του περιεχομένου, επειδή το έχετε ήδη. Απλά πρέπει να κάνετε κάποια επεξεργασία για να το διαμορφώσετε σαν ένα podcast.
  • Εφόσον έχετε το περιεχόμενο, δεν χρειάζεστε μεγάλο προϋπολογισμό.
Μειονεκτήματα

Δεδομένου ότι το περιεχόμενο δεν προοριζόταν αρχικά για ένα podcast, μπορεί να μην ταιριάζει απόλυτα. Για παράδειγμα, μπορεί σε κάποιο εργαστήριο να ζητάτε από το κοινό του να κάνουν κάτι με τα χέρια τους, που δεν ταιριάζει προφανώς με τη φύση ενός podcast.

Το κοινό έχει άλλους τρόπους για να πάρει το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο.

a

a

8. Το δικό σας είδος podcast

Ένα από τα εξαιρετικά στοιχεία του podcasting είναι ότι είναι εξίσου δυναμικό με το γράψιμο ή το βίντεο. Μπορείτε να κάνετε ό, τι θέλετε για να ξεχωρίσετε, να οικοδομήσετε ένα ακροατήριο και για να συμμετάσχουν οι ακροατές σας.

Είστε απολύτως ελεύθεροι να κάνετε κάτι μοναδικό που δεν ταιριάζει σε μια παραδοσιακή μορφή podcast! Πειραματιστείτε με το δικό σας στυλ ή αναμίξτε διάφορα στυλ μαζί για να δημιουργήσετε κάτι εντελώς νέο.

Πως να επιλέξετε τη σωστή μορφή podcast για την περίπτωσή σας

Τώρα που γνωρίζετε τις κορυφαίες μορφές podcast, ίσως πιθανώς αναρωτιέστε: “Ποιά είναι η σωστή μορφή podcast για μένα και την εκπομπή μου;”

Για να επιλέξετε τη σωστή μορφή podcast για την εκπομπή σας, συνιστούμε να εξετάσετε αυτές τις τρεις σημαντικές ερωτήσεις.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μεταφέρετε τις πληροφορίες του θέματός σας ;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξετάσετε είναι πώς θέλετε να μεταφέρετε τις πληροφορίες σας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση θα καθορίσει τη σωστή μορφή podcast σας για σας.

Για παράδειγμα, αν θέλετε να κάνετε εκπομπές με συμβουλές σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων για θέματα που δεν κατέχετε προσωπικά, η μορφή podcast συνέντευξης έχει το πιο λογικό. Είναι ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να φέρετε εξειδικευμένες γνώσεις από τους ανθρώπους που είναι διάσημοι στον τομέα τους.

Αν θέλετε να πείτε μια φανταστική ιστορία, το podcast σε μορφή θεάτρου είναι η πιο λογική επιλογή. Σκεφτείτε τον τόνο της εκπομπής σας, καθώς και το χαρακτήρα της: Σκοπεύετε να είστε αστείοι; Αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να επιτευχθεί με πολλά άτομα, έτσι θα πρέπει να επιλέξετε το πάνελ ή τη μορφή της συν-φιλοξενίας. Σκοπεύετε να είστε ώριμος και στωικός;

Ο μονόλογος ή οι μη φανταστικές μορφές αφήγησης μπορεί να είναι πιο κατάλληλες για την εκπομπή σας.

Ποια μορφή θα βοηθήσει την εκπομπή σας να ξεχωρίσει;

Στη συνέχεια, χρειάζεται να εξετάσετε πώς θα κάνετε την εκπομπή σας να ξεχωρίζει από το πλήθος. Μπορεί να είστε πιο ανταγωνιστικοί κάνοντας ένα podcast για το ίδιο θέμα, αλλά σε διαφορετική μορφή. Όταν οι ακροατές αναζητούν νέες εκπομπές για να ακούσουν, θα ψάξουν σε έναν κυκεώνα podcasts τύπου συνέντευξης και θα σταματήσουν μόνο όταν κάτι είναι ξεχωριστό.

Για παράδειγμα, αν οι περισσότεροι χρησιμοποιούν μια μορφή podcast συνέντευξης, μπορείτε να δοκιμάσετε χρησιμοποιώντας μια ομάδα επισκεπτών για να ξεχωρίσετε. Μπορεί να επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε μια μορφή που είναι παραδοσιακά δύσκολη για συγκεκριμένα θέματα επειδή ξέρετε ότι θα είστε ο μόνος που το κάνει. Ή θα μπορούσατε να πάρετε κάτι πραγματικά παράξενο και να μετατρέψει τα μαθήματά σας σε ιστορίες χρησιμοποιώντας τη μορφή θέατρο podcast. Αυτό θα ήταν τόσο ασυνήθιστο που οι άνθρωποι θα πρέπει να το ακούσουν.

Ένα ακόμα όφελος της επιλογής μιας μορφής podcast που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι ότι δεν χρειάζεται να “κλέψετε” το ακροατήριο από τους ανταγωνιστές σας προκειμένου να χτίσετε μια βάση ακροατών. Εάν η εκπομπή σας είναι αρκετά διαφορετική από άλλες εκπομπές με το ίδιο θέμα, πολλοί ακροατές μπορεί να επιλέξουν να ακούσουν και τις δύο.

Ποια μορφή ταιριάζει με το στυλ σας;

Τέλος, είναι σημαντικό να εξετάσετε τις προσωπικές σας προτιμήσεις, την προσωπικότητα και το ύφος σας. Ως οικοδεσπότης ενός podcast, θα πρέπει να αρέσει η μορφή του podcast σας. Θα πρέπει να απολαμβάνετε να κάθεστε στην καρέκλα και να ηχογραφείτε νέα επεισόδια. Θα πρέπει να απολαμβάνετε να μιλάτε για την εκπομπή σας και την προωθείτε.

Δείτε το κάπως έτσι: Αν δεν απολαμβάνετε τη μορφή του podcast σας, θα φοβηθείτε τη δημιουργία  νέου περιεχομένου. Θα δυσκολευτείτε να βρείτε το κίνητρο να κυνηγήσετε νέους καλεσμένους. Θα κάνετε στους καλεσμένους σας ανιαρές ερωτήσεις. Θα επαναπαυθείτε στο “αρκετά καλό” κάθε φορά που μπορείτε να δημιουργήσετε ένα σενάριο podcast, αντί να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε το καλύτερο δυνατό περιεχόμενο.

Επιπλέον, αν σας αρέσει αυτό που κάνετε, θα πάτε καλύτερα σε αυτό με την πάροδο του χρόνου, επειδή θα νοιάζεστε γι ‘αυτό. Θα αναζητάτε συνεχώς τρόπους για να κάνετε την εκπομπή σας καλύτερη, να παράγετε καλύτερο περιεχόμενο και να αλληλεπιδράτε με το κοινό σας. Θα σας ενδιαφέρει αρκετά για να βάλετε την επιπλέον προσπάθεια για να πείσετε έναν επισκέπτη να έρθει στην εκπομπή σας, να εξηγήσετε αυτό το σύνθετο θέμα, ή να ενισχύσετε την αξία του προϊόντος σας.

Μην επιλέξετε μια μορφή που είναι εντελώς έξω από το στυλ σας. Θα μισήσετε τη δουλειά και θα κουραστείτε γρήγορα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει μια μορφή podcast που σας κάνει ευτυχισμένους.

Επιλέξτε Σοφά

Όπως μπορείτε να φανταστείτε, η επιλογή της μορφής του podcast έχει μεγάλο αντίκτυπο στην εκπομπή σας. Θα σας δείξει τον τρόπο με τον οποίο θα δημιουργείτε το περιεχόμενο, ποιους προσκαλείτε ως επισκέπτες και τον τρόπο με τον οποίο εργάζεστε (και ενδεχομένως η ομάδα σας) για την καταγραφή και τη δημοσίευση των επεισοδίων.

Δεν υπάρχει κανένας νόμος που λέει ότι πρέπει να χρησιμοποιήσετε μία από τις μορφές podcast που αναφέρονται παραπάνω, αλλά είναι δημοφιλείς για έναν λόγο – γιατί ακούγονται !

Οπότε προτείνουμε να δώσετε άφθονο χρόνο στην ανάλυση και απάντηση αυτών των ερωτήσεων!

Πηγή: castos.com/podcast-format/

Δείτε ακόμα:

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.
Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας