Ποδόλουτρο

0
726

Το ποδόλουτρο, σαν μέθοδος περιποίησης, είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Οι αρχαίοι βασιλιάδες δέχονταν με ευχαρίστηση τα ζεστά ποδόλουτρα που ετοίμαζαν οι υπηρέτες τους κι απολάμβαναν την περιποίηση που τους προσέφεραν.

Ταυτόχρονα έδειχναν την ανωτερότητά τους κι ο υπηρέτης παρέμενε ταπεινός και δουλικός. Στο πέρασμα των αιώνων υπάρχουν μαρτυρίες που δείχνουν ότι το πλύσιμο και η περιποίηση των ποδιών γινόντουσαν και ως ένδειξη σεβασμού. Αυτός που πλένει τα πόδια κάποιου άλλου δείχνει την ανιδιοτέλειά του, την υποταγή του στον άλλο – όχι όμως από φόβο αλλά από αγάπη. Σκύβει πάνω από το πιο ταλαιπωρημένο και εργατικό μέρος του ανθρώπινου σώματος και το φροντίζει, φροντίζει τον άνθρωπο.

Στις μέρες μας το ποδόλουτρο θεωρείται κάπως ξεπερασμένο και γίνεται σε ειδικές περιστάσεις. Παρ’ όλα αυτά, επειδή είναι εύκολα υλοποιήσιμο μπορεί να γίνει μέρος της θεραπευτικής μας φροντίδας, αρκεί να του δώσουμε την πρέπουσα σημασία. Ειδικά τις κρύες εποχές του χρόνου μπορεί να φανεί ευεργετικό.

Από τη ρεφλεξολογία γνωρίζουμε 2 βασικά πράγματα:

1. Όλο το σώμα αντανακλάται στα πόδια, δηλαδή τα πέλματα είναι μια μικρογραφία του σώματος.
2. Τα πέλματα είναι ευαίσθητα σε εξωτερικά ερεθίσματα. Είναι κάτι σαν ακροδέκτες για τον οργανισμό. Τις περισσότερες ώρες της ημέρας είναι κλεισμένα σε κάλτσες και παπούτσια και πραγματοποιούν ελάχιστες κινήσεις, σε αντίθεση με τα χέρια.

Τα σημαντικά του οφέλη

Βασιζόμενοι στη ρεφλεξολογική γνώση μπορούμε να πούμε πως το απλό ποδόλουτρο, δηλαδή αυτό που γίνεται μόνο με ζεστό νερό, μπορεί να επιφέρει τα εξής οφέλη:

Είσοδος της ζέστης στο σώμα. Λειτουργεί σαν αντίδοτο στα κρύα πόδια του χειμώνα και βοηθάει στην εσωτερική θερμορρύθμιση του σώματος.
Καταπραΰνει το νευρικό σύστημα. Ειδικά μετά από μια κουραστική μέρα βοηθάει στην αποβολή του stress και χαρίζει χαλάρωση και ηρεμία.
Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος. Υπάρχει αίσθηση πληρότητας και ευεξίας.

Το νερό που θα βάλουμε στη λεκάνη πρέπει να είναι ζεστό και όχι καυτό. Αφήνουμε τα πόδια μας μέσα στο νερό μέχρι να γίνει χλιαρό. Περίπου 10-20 λεπτά αρκούν. Στο τέλος, τα σκουπίζουμε καλά και τα καλύπτουμε με κάλτσες για να παραμείνουν ζεστά.

Άλατα και Αιθέρια Έλαια στο ποδόλουτρο

Αν κάποιος επιθυμεί, μπορεί να προσθέσει άλατα στο νερό ή οτιδήποτε άλλο τον ευχαριστεί και να ενδυναμώσει την εμπειρία του ποδόλουτρου. Αν επιθυμεί κάτι πιο συγκεκριμένο, μπορεί να δοκιμάσει μερικές σταγόνες αιθέριων ελαίων. Παρακάτω αναφέρονται μερικά που μπορούν να βοηθήσουν, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αντικαθιστούν το θεραπευτή. Οποιοσδήποτε αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και χρειάζεται ειδική βοήθεια, καλό θα ήταν να συμβουλευτεί κάποιον αρωματοθεραπευτή πριν τα χρησιμοποιήσει. Επειδή τα αιθέρια έλαια έχουν ισχυρές ιδιότητες θα ήταν φρόνιμο να μην ξεπερνάμε τις 5-6 σταγόνες. Αυτή η ποσότητα είναι επαρκής για να βοηθήσει τον οργανισμό μας.

– Λεβάντα: αλλεργίες, δυσπεψία,  κατάθλιψη, συνάχι, πονοκέφαλος, stress, υπέρταση
– Μελισσόχορτο: αλλεργίες, αϋπνία, κατάθλιψη, stress
– Ευκάλυπτος: βήχας, κρυολόγημα, πυρετός, συνάχι
– Δενδρολίβανο: ημικρανίες, κακή κυκλοφορία αίματος, κρυολόγημα, υπόταση
– Βασιλικός: βήχας, ημικρανίες, κρυολόγημα, πυρετός

 

Φώτης Σκουρλέτης, Ρεφλεξολόγος
Πηγή: Ρεφλεξολογία

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας