Αν οι Δευτέρες σας προκαλούν πανικό, το παρακάτω άρθρο σας αφορά! Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας σχετίζεται με κακή διάθεση και πεσμένο ηθικό. Υπάρχουν πολλοί ψυχολογικοί παράγοντες που οδηγούν σε αυτό το φαινόμενο. Η έλλειψη ελευθερίας και το άγχος της δουλειάς είναι μερικοί βασικοί παράγοντες που διαταράσσουν τους φυσικούς ρυθμούς του σώματος.

 

Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι να μειώσετε τα αρνητικά συναισθήματα που σας δημιουργούν οι Δευτέρες και να ξεκινάτε την εβδομάδα σας παραγωγικά. Οι ειδικοί ψυχικής υγείας μοιράζονται μαζί μας συμβουλές για να κάνουμε τις Δευτέρες λιγότερο δύσκολες.

Δείτε ποιες είναι αυτές:

Προετοιμαστείτε από πριν

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να προετοιμαστείτε για τη Δευτέρα, σωματικά και ψυχολογικά. Μπορεί να πρόκειται για κάτι απλό, όπως να ελέγξετε τα email που μαζεύτηκαν το Σαββατοκύριακο. Είναι χρήσιμο, κάποια στιγμή μέσα στην Κυριακή να δείτε το πρόγραμμά σας και να ελέγξετε τι σας περιμένει την Δευτέρα. Αυτό μειώνει τα απρόοπτα που μπορούν να σας πελαγώσουν.

Ακόμη, προσέξτε τους βιολογικούς σας ρυθμούς, που αφορούν στο πρόγραμμα ύπνου και ξυπνήματος του σώματός σας. Μην μένετε ξύπνιοι μέχρι αργά τις Κυριακές, χαζεύοντας στα social media ή την τηλεόραση, ειδικά όταν οι Δευτέρες σας απαιτούν ξύπνημα νωρίς το πρωί. Δυστυχώς, οι κύκλοι του ύπνου σας τις Κυριακές μπορούν να επηρεάσουν τους κύκλους του ύπνου σας μέσα στην εβδομάδα. Και ένα ξύπνημα με hangover τη Δευτέρα είναι κακός οιωνός για την εξέλιξη της εβδομάδας σας!

Ξεκινήστε από νωρίς την εργασία

Οι άνθρωποι που δυσκολεύονται με τη μετάβαση από το Σαββατοκύριακο στη Δευτέρα βρίσκουν πολύ χρήσιμο να ξεκινούν την εργασία τους νωρίς το πρωί. Είναι ιδιαίτερα βοηθητικό τις Δευτέρες να πηγαίνετε (ή απλά να κάθεστε) στο γραφείο σας λίγο νωρίτερα απ’ ότι τις υπόλοιπες ημέρες. Δεν είναι ανάγκη να ξεκινήσετε αμέσως τη δουλειά, μπορείτε απλά να πιείτε τον καφέ σας και να διαβάσετε τα νέα της ημέρας. Ή απλά να συζητήσετε για λίγο με τους συναδέλφους σας.

Αυτός είναι ένας τρόπος για να «ξυπνήσετε» το μυαλό σας και να προσαρμοστείτε στο περιβάλλον της εργασίας σας. Έτσι, όταν ξεκινήσετε να δουλεύετε θα μπορείτε να συγκεντρωθείτε πιο εύκολα, ξεκινώντας από τις πιο εύκολες υποχρεώσεις και σταδιακά φτάνοντας στις πιο απαιτητικές.

Βρείτε κάτι για το οποίο ανυπομονείτε

Για να κάνετε τις Δευτέρες σας πιο εύκολες, βοηθά αν δημιουργήσετε κάτι για το οποίο να ανυπομονείτε μέσα στην ημέρα. Μπορεί να είναι κάτι μικρό και απλό, όπως ένα αγαπημένο γεύμα ή μία δραστηριότητα που θα βοηθήσει να ελαττώσετε την πίεση.

Το να βάλετε στο πρόγραμμα της Δευτέρας ένα μικρό «δώρο» για τον εαυτό σας, σας βοηθά να έχετε κάποιον έλεγχο της ημέρας. Μπορείτε ακόμη να μην παραφορτώσετε το πρόγραμμά σας την ημέρα αυτή. Γίνετε δημιουργικοί και κακομάθετε τον εαυτό σας, ετοιμάζοντάς σας κάτι ξεχωριστό, που θα σας αλλάξει τη διάθεση.

Δώστε βάση στις σκέψεις και τα συναισθήματά σας

Όταν ξεκινάτε τη Δευτέρα σας, είναι σημαντικό να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στις σκέψεις και τα συναισθήματα που σας δημιουργούνται. Οι αρνητικές σκέψεις συχνά δεν έχουν να κάνουν με την πραγματικότητα, οπότε εάν αποδεχτείτε το γεγονός αυτό, μπορείτε να τις κάνετε να εξαφανιστούν σταδιακά.

Προσπαθήστε να σιγάσετε αρνητικά συναισθήματα όπως «αυτό δεν πρόκειται να λειτουργήσει» ή «αυτό θα με κάνει να φανώ ανόητος/η». Αντ’ αυτών, σκεφτείτε θετικά πράγματα όπως «μπορώ να τα καταφέρω», «αυτό θα λειτουργήσει» και «δεν είμαι ανόητος/η». Έτσι, ανακτάτε τον έλεγχο πάνω στις σκέψεις σας, αντί να τις αφήσετε να σας κυριεύσουν.

Αφιερώστε συγκεκριμένο χρόνο στα social media

Προσπαθήστε να περιορίσετε το χρόνο που αφιερώνετε στα social media την Κυριακή το βράδυ και τη Δευτέρα το πρωί. Οι διαρκείς δημοσιεύσεις άλλων χρηστών, όπου περιγράφουν πόσο άσχημα νιώθουν για τη Δευτέρα που έρχεται μπορούν να σας επηρεάσουν ψυχολογικά. Αυτή η αρνητικότητα, ακόμη και όταν παρουσιάζεται με χιουμοριστικό τρόπο, μπορεί να είναι μεταδοτική.

Η λύση είναι να δημιουργήσετε όρια ανάμεσα σε εσάς και την τεχνολογία με τρόπους που σας βοηθούν. Εάν πάλι νιώθετε ότι πνίγεστε από τους τόνους email που λαμβάνετε τη Δευτέρα, μπορείτε να ορίσετε συγκεκριμένες ώρες όπου θα ελέγχετε τα εισερχόμενά σας.

Βρείτε το χρόνο να επικεντρωθείτε στην ψυχική σας υγεία

Κάντε τις Δευτέρες όσο πιο ευχάριστες γίνεται, εφαρμόζοντας τις αγαπημένες σας τεχνικές αυτοφροντίδας, όπως το μπάνιο με άλατα, ο διαλογισμός ή το γράψιμο σε ένα ημερολόγιο.

Τα παραπάνω μπορούν να αλλάξουν σημαντικά την ψυχολογία σας καθώς μειώνουν το στρες και δίνουν μια νότα πολυτέλειας στην καθημερινότητά σας. Μπορείτε λοιπόν να «ξεγελάσετε» τον εγκέφαλό σας με μικρές αλλά αγαπημένες συνήθειες, απομακρύνοντας από τη σκέψη σας τον πόνο, τη θλίψη και το άγχος. Σκεφτείτε: «Τι μου αρέσει»; «Τι με κάνει να νιώθω χαρά»; «Πού νιώθω ασφάλεια»; Επικεντρωθείτε σε αυτά τα πράγματα και όχι σε όλα όσα σας προκαλούν ανησυχία.

Διαβάστε ακόμη: 10 συνήθειες που υιοθετούν οι ευγνώμονες άνθρωποι

Δείτε τη «μεγαλύτερη εικόνα» της εβδομάδας

Μην σχεδιάζετε δυσάρεστες υποχρεώσεις για τη Δευτέρα, αλλά προτιμήστε να κάνετε μία κατανομή τους μέσα στην εβδομάδα. Ακόμη, μην κάνετε φανταστικά σχέδια για την Κυριακή, γιατί αυτό θα κάνει τη Δευτέρα σας ακόμη πιο στενάχωρη.

Γενικά, επικεντρωθείτε στη γενική εικόνα. Μπορεί να έχετε σχέδια για δείπνο την Τετάρτη ή ένα σημαντικό ραντεβού την Παρασκευή. Μπορεί να έχετε προγραμματίσει μία όμορφη εκδρομή το Σάββατο. Εξισορροπήστε μέσα σας τα καλά και τα άσχημα της εβδομάδας και μην επικεντρώνεστε μόνο στο αναγκαίο «κακό» που λέγεται Δευτέρα!

Αποδεχτείτε ότι οι Δευτέρες μπορεί απλά να είναι χάλια

Για να είμαστε πιο ρεαλιστές, οι Δευτέρες μπορεί απλά να είναι χάλια. Όμως μπορεί να είναι και σημάδι ενός καλού Σαββατοκύριακου. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι το άγχος είναι κομμάτι της ζωής όμως όλοι διαθέτουμε τους μηχανισμούς για να το διαχειριστούμε. Ακόμη, αναλογιστείτε πως είχατε και άλλες ακόμη πιο άσχημες ημέρες στο παρελθόν. Και όχι μόνο τα καταφέρατε, αλλά τα πήγατε περίφημα!

Με πληροφορίες από: www.huffpost.com

 

Newsletter εγγραφή

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας