Με τα χρόνια έχουμε ακούσει τόσα για το πώς να αποφεύγουμε το γνωστό «στρες» και αυτό το είδος του άγχους που σφίγγει το στομάχι και το στήθος. Φυσικά, αυτό είναι κάτι το κοινό, είτε στην εργασία είτε στην καθημερινότητα, μεταξύ ανθρώπων όλων τον ειδικοτήτων και κοινωνικών στρωμάτων. Δεδομένου ότι παρόλες τις συμβουλές, τις μελέτες και τα σεμινάρια, ακόμα ο κόσμος προτιμά να είναι συνεχώς αγχωμένος, ε… κάτι θα ξέρει.

Προφανώς, υπάρχουν καλοί ΛΟΓΟΙ για τους οποίους προτιμάτε να είστε αγχωμένοι.

Τα παρακάτω είναι παραδείγματα λόγων για τους οποίους μπαίνετε στον πειρασμό –όπως και πολλοί άνθρωποι- να είστε αγχωμένοι:
  • Το στρες σάς κάνει να δείχνετε σημαντικοί

Οποιοσδήποτε είναι τόσο στρεσαρισμένος, θα πρέπει λογικά να δουλεύει πολύ σκληρά και πιθανότατα κάνει κάτι πάρα πολύ σοβαρό και σημαντικό.

  • Σας βοηθά να διατηρείτε την απόστασή σας και να αποφεύγετε την οικειότητα

Για κάποιον τόσο απασχολημένο όπως εσείς, δεν μπορεί να περιμένουμε να δημιουργήσει συναισθηματικούς δεσμούς με οποιονδήποτε. Ας το πάρουμε απόφαση, δεν είστε και τόσο ευχάριστος για παρέα, ούτως ή άλλως.

  • Σας βοηθά να αποφεύγετε τις ευθύνες

Προφανώς, είστε τόσο αγχωμένος που είναι αδύνατον να σας δώσουν παραπάνω δουλειά. Αυτό σας απαλλάσσει από άλλες  «τετριμμένες» ασχολίες. Ας αφήσετε κάποιον άλλον να ασχοληθεί με αυτές.

  • Σας δίνει τη «χημική τζούρα» που ζητάτε

Το στρες μπορεί να θεωρηθεί φθηνή συγκίνηση και μπορεί να σας δώσει τη «δόση» σας όποια στιγμή θέλετε. Μα να είστε προσεκτικοί διότι μπορεί να εθιστείτε στην ίδια σας την αδρεναλίνη και ανεπιθύμητες παρενέργειες, όπως για παράδειγμα λίπος γύρω από τη μέση ή/και στεφανιαίες νόσοι μπορεί να έρθουν με τον καιρό.

  • Σας βοηθά να αποφεύγετε την επιτυχία

Γιατί να ρισκάρετε να είστε «επιτυχημένοι» όταν παραμένοντας αγχωμένοι μπορείτε να το αποφεύγετε τελείως; Το στρες, μπορεί να κρατήσει την πραγματική σας απόδοση τόσο χαμηλά ώστε η επιτυχία δεν θα σας απειλήσει με τίποτα.

  • Σας επιτρέπει να κρατάτε απολυταρχική θέση στην διαχείριση καταστάσεων

Το αυταρχικό στυλ του «Απλά κάνε ότι σου λέω!» είναι γενικά επιτρεπτό σε καταστάσεις κρίσης. Αν συντηρήσετε μια μόνιμη πιεσμένη και αγχωμένη ατμόσφαιρα, μπορείτε να δικαιολογήσετε το απολυταρχικό ύφος συνεχώς.

Μπορείτε να δείτε τα προτερήματα του να είστε αγχωμένοι; Ωραία. Τώρα ανησυχείτε για το πώς να μείνετε αγχωμένοι; Δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα, με την προϋπόθεση να ακολουθήσετε τις κλινικά αποδεδειγμένες μεθόδους που θα βρείτε στην άλλη πλευρά:

Πώς θα τα καταφέρετε:

  • Μην αθλείστε καθόλου

Η άθληση είναι πέταμα χρόνου στον οποίο θα μπορούσατε να ανησυχείτε. Ακόμα, σας καίει την αδρεναλίνη του στρες και καθαρίζει το μυαλό σας.

  • Φάτε ότι να ’ναι

Ε, αφού ο καπνός του τσιγάρου δεν καθαρίζει το σύστημά σας, ούτε μια ισορροπημένη δίαιτα δεν πρόκειται να τα καταφέρει, έτσι;

  • Πάρετε βάρος

15 κιλά παραπάνω από το κανονικό σας είναι σκληρή δουλειά. Κάνει θαύματα αφαιρώντας την ενέργειά σας.

  • Λαμβάνετε τακτικά περισσότερα διεγερτικά

Τα κλασικά standards, η καφεΐνη, η νικοτίνη, η ζάχαρη, θα συνεχίσουν να κάνουν την δουλειά θαυμάσια. Απλά διπλασιάστε τη δόση!

  • Ξεφορτωθείτε τα συστήματα υποστήριξής σας

Φροντίστε οι λιγοστοί άνθρωποι που σας ανέχονται να ξέρουν ότι ασχολείστε με τη φιλία μόνον όταν έχετε χρόνο, και δεν έχετε ποτέ χρόνο. Αν πάρα ταύτα κάποιοι επίμονοι προσπαθούν να είναι φίλοι σας, αποφύγετέ τους.

  • Πάρτε προσωπικά κάθε κριτική…

…για τη δουλειά, για την οικογένεια, τον σκύλο σας, το σπίτι σας, το αμάξι σας, είναι μια επίθεση προς εσάς. Μη δίνετε χρόνο σε ανόητο διάλογο – Προσβληθείτε και αντεπιτεθείτε!

  • Διώξτε κάθε αίσθηση του χιούμορ

Το να παραμένεις πιεσμένος δεν είναι αστείο και δεν θα πρέπει να το αντιμετωπίζετε ως τέτοιο

  • Προς άντρες και γυναίκες: «παίξτε» το σκληροί

Ποτέ μα ΠΟΤΕ μη ζητάτε βοήθεια. Αν θέλετε κάτι να γίνει σωστά, μόνο εσείς μπορείτε να το κάνετε.

  • Γίνετε εργασιομανείς

Βάλτε την δουλειά πριν από όλα. Φροντίστε να παίρνετε δουλειά στο σπίτι τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα. Να θυμίζετε στον εαυτό σας ότι οι διακοπές είναι για «χλεχλέδες».

  • Μη χρησιμοποιείτε δεξιότητες διαχείρισης χρόνου

Βάλτε περισσότερες δουλειές μέσα στην ημέρα από όσες είναι δυνατόν να γίνουν ώστε μετά να μπορείτε να ανησυχείτε σε κάθε ευκαιρία.

  • Αναβάλλετε συνεχώς

Αφήνοντας τα πάντα μέχρι την τελευταία στιγμή παράγετε ένα θαυμάσιο όγκο στρες.

  • Ανησυχήστε για θέματα που δε μπορείτε να κάνετε κάτι

Ανησυχήστε για το χρηματιστήριο, τους σεισμούς, την επερχόμενη άνοδο της θερμοκρασίας στους πόλους… – ξέρετε, τα μεγάλα θέματα.

  • Γίνετε, όχι μόνο τελειομανείς, αλλά ακόμα θέστε αδύνατα πρότυπα και στόχους

…και ή κατηγορήστε τον εαυτό σας, ή αισθανθείτε ενοχές, κατάθλιψη, αποθάρρυνση ή/και ανεπάρκεια.

Αν πάλι, θέλετε να ανήκετε στους λίγους «περίεργους» που προτιμούν να έχουν έλεγχο της ζωής και του άγχους τους, τότε φοβάμαι πως τα παραπάνω δεν θα σας βοηθήσουν.

 

Άγγελος Ιωακειμίδης

 

Newsletter εγγραφή

 

Κύμα Ζωής
Πρόσφατα άρθρα του συντάκτη Κύμα Ζωής (όλα τα άρθρα)

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας