Πρόσφατα κάποιος με ρώτησε για τις αντιδράσεις που προκαλεί ο θυμός. Για τις καταστάσεις που μας απογοητεύουν, μας οργίζουν με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ξέσπασμα.

 

“Ολη μου τη ζωή παλεύω με τον θυμό. Είχα ένα περιστατικό σήμερα που θα μπορούσα να αντιμετωπίσω με περισσότερη ηρεμία και λογική, αλλά τελικά κυριάρχησαν η απογοήτευση και ο θυμός. Σκέφτομαι τί συνήθειες μπορώ να αναπτύξω προκειμένου να μην πιάνομαι στις ‘’δαγκάνες’’ της οργής».

Όλοι μας ελπίζουμε οι καταστάσεις γύρω μας να είναι ήρεμες, ταχτοποιημένες, απλές, σταθερές και ελεγχόμενες. Ο κόσμος όμως δεν συμμερίζεται την ελπίδα μας. Είναι χαοτικός, χωρίς τάξη, σε συνεχείς αλλαγές, ασταθής. Κι αυτό ακριβώς είναι που μας απογοητεύει, μας θυμώνει με τους γύρω μας, επιτείνει το άγχος μας και μας οδηγεί σε ξεσπάσματα με αρνητικές συνέπειες τόσο για εμάς όσο και για τους άλλους.

Και το ερώτημα είναι, τί μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε έγκαιρα την απογοήτευση πριν μετατραπεί σε θυμό; Τί συνήθειες ηρεμίας μπορούμε να αναπτύξουμε, ώστε να μην κατακλυζόμαστε και κατευθυνόμαστε από τον θυμό;

Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιλαμβανόμαστε νωρίς αυτή τη συνήθη διαδρομή από την απογοήτευση στον θυμό, ώστε να… φρενάρουμε εγκαίρως.

Όταν δηλαδή νιώθουμε ότι οι καταστάσεις μας ξεπερνούν και τα συναισθήματα μας πνίγουν, καλό θα είναι να σταματάμε για λίγο, να κατανοούμε την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, ώστε να αποφύγουμε ένα ξέσπασμα οργής.

Το δεύτερο που πρέπει να κάνουμε είναι να παρατηρήσουμε τις αντιδράσεις στο σώμα μας και να του δώσουμε την ευκαιρία να κατεβάσει… ταχύτητα.

Όταν όλα γύρω μας νιώθουμε ότι είναι εναντίον μας, είναι καλό να δούμε τι ακριβώς προκαλείται στο σώμα μας. Πόσο μεγάλες επιπτώσεις έχουν οι καταστάσεις, όχι μόνο μέσα μας, αλλά και πάνω μας. Όταν κατανοήσουμε τι μας συμβαίνει, θα είναι πιο εύκολο για όλους μας να χαλαρώσουμε παρά την ένταση. Να πάρουμε μερικές βαθιές αναπνοές που θα μας χαλαρώσουν αντί ξεσπάσουμε κατά πάντων χωρίς ανάσα…

Το τρίτο που πρέπει να συμβεί είναι να συνδεθείτε με τους ανθρώπους γύρω σας.

Σαφώς όταν νιώθετε ότι εκείνοι είναι η πηγή του κακού, είναι δύσκολο να δείτε τα πράγματα από τη δική τους σκοπιά. Ωστόσο και τις δικές τους αντιδράσεις προκαλούν συναισθήματα ανάλογα με αυτά που έχουν κατακλύσει και εσάς τους ίδιους. Μπορεί δηλαδή να αισθάνονται ανασφαλείς, αγχωμένοι, ανήσυχοι για το μέλλον τους. Μπορεί να πονούν μέσα τους και να ξεσπούν με μεγάλο θυμό λόγω βαθιάς απογοήτευσης. Αν κατανοήσετε τη συμπεριφορά του απέναντι, θα δείτε ξεκάθαρα το λάθος της δικιάς σας στάσης και θα μπορέσετε να την διαφοροποιήσετε για το καλό και των δυο σας.

Το τελευταίο κομμάτι του παζλ που θα βοηθήσει στην επικράτηση της ηρεμίας είναι να επιλέξετε την αγάπη και τη συμπόνια.

Καταφέρατε να νιώσετε τι αισθάνεται ο απέναντι. Τώρα ήρθε η ώρα να δράσετε ανάλογα. Στο ερώτημα για το ποια δράση πρέπει να αναλάβετε, δεν υπάρχει εύκολη απάντηση. Ωστόσο ανταποκρινόμενος σε ότι σας συμβαίνει με διάθεση αγάπης και συμπόνιας, εγγυάται την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων για το σύνολο.

Ποια όμως αυτή η κατάλληλη ανταπόκριση αγάπης και συμπόνιας; Στην πραγματικότητα εξαρτάται από την κάθε κατάσταση ξεχωριστά. Μερικά παραδείγματα έχουν ως εξής:

  • Το άλλο άτομο είναι αναστατωμένο και περνάει δύσκολα. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να ακούσετε τις σκέψεις του, να του δείξετε συμπόνια και να προσπαθήσετε να βρείτε μια λύση στο πρόβλημα μαζί.
  • Το άλλο άτομο αντιδρά άσχημα και πιθανότατα δεν γνωρίζει πόσο αρνητικά σας επηρεάζει η στάση του. Το καλύτερο είναι να το προσεγγίσετε, να του εξηγήσετε τι σας συμβαίνει εξαιτίας της συμπεριφοράς του και να δώσετε στην ηρεμία μια ευκαιρία να πάρει τον έλεγχο της κατάστασης.
  • Το άλλο άτομο αρνείται να συζητήσει. Είναι αποφασισμένο να παραδοθεί στο θυμό του και να τον περιφέρει δεξιά και αριστερά μέχρι να τον εξαντλήσει. Σε αυτή την περίπτωση η επιλογή σας είναι μια και συγκεκριμένη. Επιστρατεύστε τη βοήθεια ενός τρίτου ατόμου να μεσολαβήσει μεταξύ σας.
  • Το άλλο άτομο αντιδρά άσχημα. Σας βρίζει, σας κακοποιεί. Απομακρυνθείτε άμεσα για να προστατέψετε τον εαυτό σας. Σκοπός μας είναι να βοηθάμε τους άλλους, διατηρώντας ωστόσο τα όρια που μας κρατούν ασφαλείς.

Γιατί η βία γεννά βία, ακριβώς όπως σπέρνοντας θυμό θερίζουμε οργή…

Συγγραφέας: Leo Babauta

Πηγή: zenhabits.net

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο georgia@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Το δικό οσυ Βίωμα

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας