Η ζωή είναι δύσκολη ακόμα και κάτω από τις καλύτερες συνθήκες. Χωρίς σωματική και ψυχική υγεία, είναι δύσκολο να απολαύσετε τη ζωή και να ευδοκιμήσετε σε αυτήν. Είναι λογικό και απαραίτητο να φροντίζουμε τον εαυτό μας και αυτό περιλαμβάνει τη λήψη βοήθειας όταν υποφέρουμε σωματικά ή ψυχολογικά. Όταν νιώθουμε άρρωστοι, πάμε στο γιατρό. Και, όταν αισθανόμαστε τόσο άσχημα που σκεφτόμαστε να βλάψουμε τους εαυτούς μας ή τους άλλους, ή όταν δεν μπορούμε να εμπλακούμε θετικά στην εργασία ή στις σχέσεις, ή δεν μπορούμε να επιτύχουμε αυτό που θέλουμε, θα πρέπει να αναζητήσουμε την ανάλογη βοήθεια για να αισθανθούμε καλύτερα. Είναι αυτό που όλοι μας αξίζουμε! 

Η ψυχική υγεία δεν πρέπει να είναι αρνητικά φορτισμένη λέξη. Ο στιγματισμός που επικρατεί οδηγεί σε άγνοια. Κρίνοντας τους άλλους ή τους εαυτούς μας για τον πόνο μας είναι απλά σκληρό, για να μην το αναφέρουμε ως αντιπαραγωγικό. Πότε ήταν η τελευταία φορά που είπατε σε ένα καταθλιπτικό άτομο να “το ξεπεράσει” λειτούργησε; Ποτέ! Και χρησιμοποιώντας την ντροπή ως τακτική για να “ενθαρρύνετε” κάποιον να είναι αυτό που νομίζετε ότι θα πρέπει να είναι μόνο επιβαρύνει την ταλαιπωρία που νιώθει αυτό το άτομο.

Τα προβλήματα ψυχικής υγείας δεν πρέπει να θεωρούνται διαφορετικά από τα προβλήματα σωματικής υγείας. Στην πραγματικότητα, είναι απολύτως σχετικά: τα προβλήματα ψυχικής υγείας επηρεάζουν τη σωματική υγεία και τα προβλήματα σωματικής υγείας επηρεάζουν την ψυχική υγεία. Χρειαζόμαστε έναν κόσμο όπου κανείς δεν αισθάνεται αμηχανία ή ντροπή για τον πόνο του. Χρειαζόμαστε έναν κόσμο όπου ο πόνος προκαλεί μόνο καλοσύνη, συμπόνια και επιθυμία να βοηθήσουμε. 

Εδώ είναι 5 τρόποι που θα ήταν καλό να σκεφτούμαστε την ψυχική υγεία: 

1. Όλοι υποφέρουν!

Δεν έχω γνωρίσει ποτέ κανέναν που να είναι ευτυχισμένος και ήρεμος όλη την ώρα. Δεν είναι δυνατόν, όσο καλή και αν φαίνεται η ζωή κάποιου. Οι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν σε κάποιο σημείο της ζωής τους από άγχοςκατάθλιψη, επιθετικότητα, μετατραυματικό στρες, εθισμούς, και άλλα συμπτώματα. Και, αν ένα άτομο είναι αρκετά τυχερό και δεν έχει υποφέρει ποτέ ψυχολογικά, σίγουρα αγαπά ή έχει αγαπήσει κάποιον που έχει υποφέρει με αυτούς τους τρόπους. Αντί να ζουμε ζωές της ήσυχης απελπισίας, για να παραφράσω τον συγγραφέα Henry David Thoreau, ας ενθαρρύνουμε την ειλικρινή συζήτηση. Αν κάποιος νιώθει άβολα, μπορούμε να μιλήσουμε και γι’ αυτό. 

2. Οι εξετάσεις ψυχικής υγείας είναι ένα σημαντικό μέρος της ευεξίας.

Ντρέπεστε όταν πηγαίνετε για τσεκ-απ στον παθολόγο σας; Όχι, στην πραγματικότητα ίσως αισθάνεστε αρκετά καλά που φροντίζετε την υγεία σας. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι ντρέπονται να καλέσουν έναν ψυχοθεραπευτή για μια διαβούλευση. Αυτό δεν βγάζει νόημα. Ένας έλεγχος ψυχικής υγείας είναι μια εξαιρετική ιδέα ειδικά αν υποφέρετε και δεν είστε σε θέση να λειτουργήσετε με τον τρόπο που θέλετε. 

3. Γυμναστήριο για τον εγκέφαλο!

Αυτό είναι ακριβώς το πώς περιγράφω τη θεραπεία για τους ασθενείς μου που νιώθουν δυσαρέσκεια για το ότι “πρέπει να έρθουν σε θεραπεία.” Στην κοινωνία μας, επαινούμε τους ανθρώπους για την συνήθεια τους να πηγαίνουν στο γυμναστήριο. Θεωρούμε ότι διατηρούν την υγεία τους και φροντίζουν τον εαυτό τους. Αυτό δεν διαφέρει για κάποιον που θέλει να ενισχύσει την ψυχολογική του ευεξία. Η θεραπεία μεγαλώνει νέα δίκτυα κυττάρων του εγκεφάλου, ηρεμεί το μυαλό και το σώμα, καθιστά ευκολότερο να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ζωής, και μας βοηθά να ευδοκιμήσουμε καθώς γινόμαστε οι καλύτερες δυνατές εκδόσεις του εαυτού μας. 

4. Η εκπαίδευση στα συναισθήματα αλλάζει το παιχνίδι!

Ζούμε σε μια απαιτητική κοινωνία, που δεν είναι πολύ “φροντιστική”. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα ποσοστά του άγχους, της κατάθλιψης και του εθισμού έχουν εκτιναχθεί στα ύψη και, σύμφωνα με μια νέα ανησυχητική έκθεση, τα ποσοστά αυτοκτονίας αυξάνονται σταθερά. Τουλάχιστον, η κοινωνία μας θα μπορούσε να προσφέρει μια προσιτή και κατανοητή εκπαίδευση για τα συναισθήματα. Αυτό θα μας βοηθήσει όλους να κατανοήσουμε πώς οι εμπειρίες της παιδικής ηλικίας επηρεάζουν άμεσα την ψυχική υγεία των ενηλίκων μας (προς το καλύτερο και προς το χειρότερο).

Ακόμα καλύτερα, τα σχολεία μας θα μπορούσαν να μας διδάξουν εργαλεία όπως το Τρίγωνο της Αλλαγής, και δεξιότητες για τη διαχείριση των σχέσεων και των διαπροσωπικών συγκρούσεων, ώστε ο εκφοβισμός, για παράδειγμα, να γινόταν ένα πράγμα του παρελθόντος. Τα στίγματα και οι κρίσεις προκαλούνται από την άγνοια. Η εκπαίδευση σχετικά με τα συναισθήματα και την ψυχική υγεία μπορεί να κάνει πολλά για την εξάλειψη των στιγμάτων και ακόμη και να αντιστρέψει την τρέχουσα επιδημία στην κατάθλιψη, το άγχος και τους εθισμούς. 

5. Στερεότυπα, κρίσεις και φόβους γύρω από την ψυχική υγεία και την ψυχική ασθένεια.

Πολλοί από εμάς φοβόμαστε τη διαφορά. Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται, ενεργούν ή φαίνονται διαφορετικά από εμάς, έχουμε την τάση να τους κρίνουμε. Η κρίση, ενώ είναι μια μορφή συναισθηματικής προστασίας που επιτυγχάνει την αποστασιοποίηση τους εαυτούς μας από εκείνους που φοβόμαστε ή δεν καταλαβαίνουμε, είναι επίσης καταστροφική για όλους μας. Η κρίση είναι η βάση του στίγματος και δικαιολογεί τον φρικτό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους που υποφέρουν από ψυχικές ασθένειες και εθισμούς. Η κρίση ντροπιάζει αυτούς που υποφέρουν και αυτό είναι όλοι μας. Δεν είναι τυχαίο που οι καταθλίψεις με βάση το αίσθημα της ντροπής είναι ανεξέλεγκτες στην κοινωνία μας.

Αντί να κρίνουμε τους άλλους για τα συναισθήματά τους, μπορούμε αντ ‘αυτού να είμαστε περίεργοι για τις υποθέσεις/σκέψεις που κάνουμε και το ερώτημα πώς μάθαμε να κρίνουμε ή να φοβόμαστε τους ανθρώπους που αγωνίζονται ψυχολογικά; 

Οι περισσότεροι που υποφέρουν μπορεί να διευκολυνθούν με την υποστήριξη από την καλλιέργεια άλλων, την κατάλληλη θεραπεία και μια ποικιλία πόρων. Ας είμαστε περήφανοι που καλλιεργούμε την ψυχική μας υγεία. Τι διαφορά κάνει να πουμε ολόψυχα σε κάποιον που αναζητούν βοήθεια: Καλό για εσένα! Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω λίγο γυμναστήριο και για το δικό μου μυαλό! 

Άριστα + για την προσπάθεια! 

Της Hilary Jacobs Hendel, LCSW
Πηγή: psychcentral.com

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας