Πώς να βρείτε το κέντρο σας σε τρία απλά βήματα

0
Πώς να βρείτε το κέντρο σας σε τρία απλά βήματα

2.299 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Προθεσμίες, λίστες εργασιών, σχέδια και ευθύνες: όλα βοηθούν ώστε να γίνει η ζωή σας πιο έντονη, ανοικονόμητη, ακόμα και ανεξέλεγκτη. Μια από τις πιο σημαντικές ικανότητες που μπορείτε να αποκτήσετε είναι να μάθετε να ακούτε την εσωτερική σας πυξίδα και να βρίσκετε το κέντρο σας σε στρεσογόνες καταστάσεις.

Όλοι συναντούμε στρεσογόνους ανθρώπους, καταστάσεις και περιόδους στη ζωή μας. Αυτό που μας κάνει διαφορετικούς είναι οι επιλογές που κάνουμε ανά πάσα στιγμή.

Όταν χάνουμε την ισορροπία μας στιγμιαία, μπορούμε να επανεκκινήσουμε την εσωτερική μας ευθυγράμμιση. Αυτό μας βοηθάει να επανεστιάσουμε την οπτική μέσα από την οποία αντιλαμβανόμαστε τις εμπειρίες μας. Δείτε με ποιους τρόπους.

Οι τρεις πυλώνες της συγκέντρωσης

Οι τρεις πυλώνες της συγκέντρωσης είναι η επίγνωση, η προσοχή και η πρόθεση. Όταν αντιληφθείτε πως η ζωή σας γίνεται χαοτική κι εσείς νιώθετε πως χάνετε το έδαφος κάτω από τα πόδια σας, μπορείτε εύκολα και γρήγορα να βρείτε το κέντρο σας ξανά με λίγα απλά βήματα.

Επίγνωση

Το πρώτο βήμα είναι να αποκτήσετε επίγνωση πως είστε εκτός ισορροπίας. Η επίγνωση είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία δημιουργίας αλλαγών. Μόλις αποκτήσετε επίγνωση πως χάσατε το κέντρο σας, έχετε την ευκαιρία να κάνετε μια συνειδητή επιλογή ώστε να αλλάξετε την εσωτερική σας κατάσταση.

Κάποιος που παίρνει συνειδητές αποφάσεις, κάνει επιλογές σχεδιασμένες να ξεδιπλώσουν ανώτερα επίπεδα δυναμικού (αντί να διαιωνίζουν το δράμα). Πρώτα πρέπει να έχετε επίγνωση της ανάγκης σας να ανακατευθύνετε την ενέργεια ή τη συγκέντρωσή σας.

Για να αρχίσετε να καλλιεργείτε την εσωτερική σας επίγνωση, ξεκινήστε την κάθε μέρα σας ή το κάθε νέο σας σχέδιο κλείνοντας τα μάτια, παίρνοντας μερικές βαθιές αναπνοές και οραματιζόμενοι πως όλα όσα προσεγγίζετε, έρχονται από ένα μέρος συγκεντρωμένης ισορροπίας. Δείτε, ακούστε και νιώστε τον εαυτό σας να κινείται αβίαστα μέσα από κάθε εμπειρία με διαύγεια, συγκέντρωση και επίγνωση. Αφήστε αυτό το όραμα ή την αίσθηση να γίνει μια άγκυρα για το πώς θα θέλετε να κινείστε συνειδητά μέσα στην ημέρα σας. Παρατηρήστε πώς αρχίζετε να νιώθετε γαλήνη καθώς το κάνετε, ανοίξτε τα μάτια και συνεχίστε τη μέρα σας.

Προσοχή στη Δράση

Το πού εστιάζετε την προσοχή σας είναι σημαντικό. Το δεύτερο βήμα είναι να παρατηρείτε πού βρίσκεται η προσοχή σας κάθε στιγμή. Προσοχή σημαίνει να έχετε επίγνωση όλων όσων στροβιλίζονται γύρω σας.

Όταν βρίσκεστε στην επίγνωση του τώρα, η προσοχή σας βασίζεται στο εδώ και στο τώρα. Τότε είναι που πρέπει να αρχίσετε να παρατηρείτε τον εαυτό σας και το περιβάλλον σας.

Εστιάστε την προσοχή σας πρώτα στην αναπνοή σας. Η αναπνοή σας είναι το καλύτερο εργαλείο που έχετε για να «βγείτε» από το κεφάλι σας – και το χάος της στιγμής – και να εισέλθετε στην καρδιά σας. Παίρνοντας σκόπιμες αναπνοές, βοηθάτε τα πράγματα να επιβραδύνουν αρκετά ώστε να ελέγξετε το πού βρίσκεστε.

Έπειτα, αρχίστε να παρατηρείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας. Μπορείτε να αλλάξετε τον τρόπο που νιώθετε, απλά εστιάζοντας την προσοχή σας όπου αισθάνεστε ένταση; Μπορείτε να αλλάξετε οπτική και να δείτε τις επιλογές οι οποίες δεν ήταν προηγουμένως στην επίγνωσή σας; Όλες οι αλλαγές δημιουργούνται στο τώρα: από εκείνο το μέρος μπορείτε να καλλιεργήσετε το γόνιμο έδαφος για το τελικό βήμα.

Πρόθεση

Το τρίτο βήμα είναι να εστιάσετε την προσοχή σας στο πώς θα μπορέσετε να ανταποκριθείτε στις δυσκολίες της ζωής. Η πρόθεση βασίζεται στο μέλλον και φυτεύεται σαν σπόρος εστιάζοντας την προσοχή σας σε αυτήν στο τώρα.

Η πρόθεσή σας μπορεί να είναι να σταματήσετε ή να επιβραδύνετε αρκετά ώστε να πάρετε μια ξεκάθαρη απόφαση. Μπορεί να είναι να παραμείνετε σε ένα μέρος αποδοχής. Μπορεί να έχετε συνειδητοποιήσει πως πρέπει να σταματήσετε κάποιες δραστηριότητες και δεσμεύσεις ή ότι θέλετε να βρείτε χρόνο στο πρόγραμμά σας για χαλάρωση και στοχασμό.

Ξεκαθαρίστε το αποτέλεσμα που θέλετε ρωτώντας τον εαυτό σας τι θέλετε να βιώσετε. Ποιες επιλογές θέλετε να κάνετε στο τώρα και ποιες δυνατότητες είναι διαθέσιμες;

Αν είστε οπτικοί τύποι, δείτε τον εαυτό σας να είναι ήρεμος, χαλαρός και συγκεντρωμένος και απλά παρατηρείστε την κατάσταση στην οποία βρίσκεστε πριν συνεχίσετε.

Αν είστε περισσότερο κιναισθητικοί τύποι, φανταστείτε πως ίπτασθε πάνω από την κατάσταση και νιώστε γαλήνιοι και ανεπηρέαστοι από το περιβάλλον. Σταματήστε και στοχαστείτε πάνω στο πώς θέλετε να νιώθετε στην κατάσταση αυτή. Αυτό θα σας βοηθήσει να συγκεντρωθείτε σε μια πιο αρμονική κατάσταση, Από αυτό το σημείο διαύγειας, γαλήνης και ισορροπίας, μπορείτε να προχωρήσετε προς την επιτυχία.

Όποτε παρατηρήσετε πως η εσωτερική σας γαλήνη κινδυνεύει, αφιερώστε μερικά λεπτά στο να κλείσετε τα μάτια σας και να φέρετε την επίγνωσή σας στο πώς νιώθετε. Τότε – με την προσοχή σας στο εδώ και στο τώρα – επιλέξτε να επιστρέψετε στην προηγούμενη πρόθεσή σας κι ελάτε σε εκείνο το μέρος νιώθοντας χαλαροί, παρόντες και συγκεντρωμένοι. Με εξάσκηση, αυτό θα σας γίνει δεύτερη φύση, επιτρέποντάς σας εύκολα και αβίαστα να επιστρέψετε άμεσα στο κέντρο σας.

Συγγραφέας: Tris Thorp (chopra.com)
Μετάφραση: Νίκος Πνευματικός για την Εστία της Θεραπείας, healinghome.gr
Photo credit: graphicstock

Πηγή: healinghome.gr

Έλενα Έρα

Έλενα Έρα

Η σταγόνα που μοιράζω μέσα από τα βιβλία μου, βοηθούν τον άνθρωπο να κατανοήσει το ταξίδι της ψυχής του και να αλλάξει τον τρόπο που βλέπει τη ζωή αλλά και τον κόσμο. Ένα απεριόριστο Σύμπαν δυνατοτήτων είναι διαθέσιμο μέσα μας… αρκεί να ξέρουμε πού να κοιτάξουμε και πώς να κοιτάξουμε.
Δείτε τα πλήρη στοιχεία του ElenaEra.gr
Έλενα Έρα

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.