Αν είστε έγκυος, τότε ίσως ψάχνετε τρόπους για να χαλαρώσετε. Μπορεί να θέλετε να ανακουφίσετε τη μέση σας και να ρυθμίσετε την πίεσή σας. Ίσως να σας ενδιαφέρει να διατηρήσετε μια καλή φυσική κατάσταση και να ελέγξετε το βάρος σας. Κάνοντας γιόγκα θα τα έχετε όλα αυτά. Συγχρόνως όμως θα έχετε την ευκαιρία να προετοιμάσετε το σώμα σας για τον τοκετό και σίγουρα θα προσφέρετε ένα σημαντικό δώρο στο μωρό σας. Τα οφέλη της prenatal yoga είναι σημαντικά τόσο για την μαμά όσο και για το μωρό.

 

Λένε πως όταν ένα μωρό έρχεται στον κόσμο και οι γονείς του κάνουν γιόγκα, αυτό έχει μια ιδιαίτερη σημασία: το μωρό αυτό σε μια προηγούμενη ζωή, ήταν ένας γιόγκι που δεν κατάφερε να φτάσει στην φώτιση και τώρα έχει μια δεύτερη ευκαιρία! Δεν ξέρουμε τι ισχύει σε σχέση με την μετενσάρκωση γενικότερα, πόσο μάλλον με την μετενσάρκωση ενός γιόγκι. Όμως το να αφιερώσεις κάποιες ώρες της ζωής σου κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης στην γιόγκα, ξέρουμε καλά πως είναι μία από τις καλύτερες επιλογές που μπορείς να κάνεις.

Γιατί να κάνεις prenatal yoga;

Μπορεί να μην είσαι αθλητικός τύπος, όμως στην εγκυμοσύνη να νιώθεις την ανάγκη να προσφέρεις κίνηση στο σώμα σου. Μπορεί να είσαι πολύ αθλητική και τώρα που διάβασες την Β’ Χοριακή, να ήρθε η ώρα να ρίξεις λίγο τους ρυθμούς σου.

Η γιόγκα μπορεί να σου προσφέρει πολλά σ’ όλη την διάρκεια των εννέα μηνών. Ξεκινώντας με προσοχή από το πρώτο τρίμηνο και με τη σωστή καθοδήγηση, θα σε πάει ήπια και με ασφάλεια μέχρι τον ένατο μήνα. Σε όλη αυτή την πορεία που εσύ θα φροντίζεις ουσιαστικά τον εαυτό σου, αλλά και το βρέφος που κουβαλάς, η γιόγκα θα σας φροντίζει και τους δύο.

Ας δούμε πως η prenatal yoga προωθεί την υγεία της εγκύου:
  • Κρατάει το σώμα δυνατό και ευλύγιστο. Μια σειρά από ισορροπημένες και επιλεκτικές θέσεις (asanas) θα διατηρήσουν την φυσική κατάσταση που πρέπει να έχετε σ’ αυτή τη φάση.
  • Τονώνει το μυϊκό σύστημα. Θα κρατήσετε την σφριγηλότατα και τον μυϊκό τόνο στο σώμα σας. Μπορεί να είστε έγκυος, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν ασκήσεις για σας.
  • Κρατάει δυνατά τα χέρια που συνήθως ατονούν στην εγκυμοσύνη, γιατί αποφεύγουμε να σηκώνουμε βάρη. Θα σας φανεί χρήσιμο, όταν έρθει η ώρα.
  • Ξεκουράζει τη μέση και απαλύνει την πίεση ή τον πόνο που μπορεί να υπάρχει εκεί, λόγω του βάρους της κοιλιάς.
  • Ρυθμίζει το κυκλοφορικό σύστημα. Αυτό σημαίνει λιγότερο πρήξιμο και λιγότερες τοξίνες γενικότερα. Συμφέρει εσάς αλλά και το μωρό.
  • Ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και το διαβήτη. Στην εγκυμοσύνη οι ορμόνες χορεύουν. Η γιόγκα μας βοηθάει να κρατήσουμε ασφαλή όρια στις τιμές μας.
  • Βελτιώνει τα επίπεδα του ύπνου. Είναι πιθανό να σας παίρνει ο ύπνος στο τέλος κάθε μαθήματος. Θα σας βοηθήσει και στην βραδινή σας ξεκούραση.
  • Δημιουργεί πνευματική και σωματική χαλάρωση, μειώνει το στρες. Είναι πολύ χρήσιμο και για την περίοδο της εγκυμοσύνης, αλλά αποτελεί μια εκπαίδευση και για αργότερα που οι ευθύνες σας θα μεγαλώσουν.
  • Προετοιμάζει το σώμα για τον φυσικό τοκετό. Θα μάθετε να εστιάζετε σε διαφορετικά σημεία του σώματός σας και στους μυς που θα χρησιμοποιήσετε στην γέννα.
  • Θα μάθετε τις αναπνοές που είναι απαραίτητες για τον τοκετό. Ο έλεγχος της  αναπνοής είναι βασικό στοιχείο στην γιόγκα και όταν τον κατακτήσετε είναι δεδομένο ότι θα μπορέσετε να τον αξιοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο θα μειώσετε και τα επίπεδα του πόνου.
  • Μπορείτε να μειώσετε τα επίπεδα της ναυτίας ή των πονοκεφάλων. Υπάρχουν γιόγκικες πρακτικές, όπως αναπνοές και μούντρας που βοηθούν.
  • Θα πάρετε το έναυσμα για υγιεινή διατροφή, σύμφωνα με τον γιόγκικο τρόπο ζωής. Αν ζητήσετε από τον εκπαιδευτή σας θα σας εξηγήσει ποιές είναι η τροφές που η γιόγκα προτείνει και γιατί αυτές είναι γεμάτες από prana (ζωτική ενέργεια).

Χαίρεται και το μωρό

Είπαμε ότι η γιόγκα είναι μια κίνηση φροντίδας για σένα και το σώμα σου. Επίσης, είπαμε ότι προσφέρει πολλά οφέλη και στο μωρό, που μέρα με τη μέρα μεγαλώνει και αναπτύσσεται μέσα στο ασφαλές περιβάλλον της μήτρας.

Το σώμα της εγκύου είναι άμεσα συνδεδεμένο με το σώμα του βρέφους. Ψυχική ισορροπία και χαμηλά επίπεδα στρες είναι ένα υγιές πλαίσιο για σωστή ανάπτυξη. Το ίδιο ισχύει και για την καλή κυκλοφορία του αίματος, όπως επίσης και η εξισορρόπηση του νευρο-ενδοκρινικό συστήματος.

Το περιβάλλον στο οποίο μια έγκυος κάνει γιόγκα, η χαλάρωση που αυτό προσφέρει, τα άνετα μαξιλάρια, η μουσική, τα χαμηλά φώτα είναι μία όαση στην καθημερινότητα.

Γεμάτη από υποχρεώσεις και καθήκοντα η υπόλοιπη μέρα, η ώρα της γιόγκα είναι ένα θετικό ερέθισμα για το μωρό. Όταν εσείς χαίρεστε ή χαλαρώνετε, το μωρό σας νιώθει καλά.

Φυσικά δεν γνωρίζουμε αν θα γίνει γιόγκι από κούνια, όμως έχει τις προϋποθέσεις να είναι ήρεμο και χαμογελαστό!

Δεν τελειώνει εδώ…

Υπάρχει κάτι ακόμη που είναι πολύ σημαντικό!

Σε ένα μάθημα prenatal γιόγκα θα συναντήσετε άλλες εγκύους. Για την ακρίβεια θα είστε όλες έγκυες. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε καινούργιες φίλες. Ακόμη και αν δεν έχετε χώρο και χρόνο για επιπλέον φιλίες, είναι σίγουρο ότι θα έχετε πολλά να μοιραστείτε πριν και μετά το μάθημα…

Θα ανταλλάξετε πληροφορίες, εμπειρίες ακόμη και τηλέφωνα. Αν όχι τα δικά σας ίσως κάποιου γιατρού ή ενός εξεταστικού κέντρου. Πράγματα που θα σας είναι πρωτόγνωρα, ειδικά αν αυτό είναι το πρώτο σας παιδί, θα δείτε ότι …συμβαίνουν και σε άλλες! Μπορεί κάποια να είναι ένα μήνα μπροστά. Επομένως θα έχει ήδη περάσει από ένα στάδιο και θα μπορεί να σας καθησυχάσει για πράγματα που σας απασχολούν.

Η κοινωνική πλευρά είναι σημαντική.

Σε τι διαφέρει ένα μάθημα prenatal yoga;

Αν νομίζετε πως ως έγκυες έχετε διαφορετική μεταχείριση στην γιόγκα, τότε απλώς … έχετε δίκιο!

Αν είστε παλιά μαθήτρια να θυμάστε ότι δεν μπορείτε να κάνετε όσα κάνατε πριν ή όσα θα κάνετε μετά την εγκυμοσύνη. Οφείλετε να είστε προσεκτικές και να τηρείτε τα όρια και τις οδηγίες που θα σας δοθούν. Επομένως:

  • Δεν θα κάνετε έντονη πρακτική. H prenatal είναι χαλαρή προσέγγιση.
  • Σίγουρα δεν είναι η εποχή για να δεθείτε κόμπος. Θα προτιμήσετε τις πιο ανοιχτές θέσεις, αυτές που προβάλλουν τον θώρακα και την καρδιά.
  • Επειδή είστε έγκυος δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τεντωθείτε αλλά με μέτρο. Σεβόμαστε τα όριά μας.
  • Στην γιόγκα κάνουμε κρατήματα της αναπνοής, στην prenatal τα αποφεύγουμε. Όπως επίσης και τις γρήγορες αναπνοές.
  • Είναι σίγουρο πως δεν θα κάνετε sirsasana, δηλαδή να σταθείτε με το κεφάλι κάτω και τα πόδια ψηλά και τίποτε άλλο που να μοιάζει με αυτό… Οι ανάστροφες θέσεις απαγορεύονται.
  • Επίσης δεν θα κάνετε κοιλιακούς. Δεν πιάνουν σε αυτή την φάση…

Πάνω από όλα η ασφάλεια

Σ’ αυτή την φάση της ζωής σας δεν χρειάζεται να πιέσετε το σώμα σας προκειμένου να πετύχετε κάτι. Όταν δεν νιώθετε άνετα, απλώς σταματάτε και αναπνέετε. Σέβεστε τα όριά σας που μήνα με τον μήνα αλλάζουν. Μία δεύτερη καρδιά χτυπάει μέσα στο σώμα σας.  Οι σφυγμοί σας είναι πιο υψηλοί. Θα μάθετε να τηρείτε ένα μέτρο σε όλα και να παρατηρείτε την κίνησή σας. Το κέντρο βάρους σας μετακινείται, η ισορροπία είναι μια καινούργια πρόκληση σε κάθε θέση. Την διερευνάτε χωρίς να ρισκάρετε. Φυσικά δεν ξαπλώνετε στην κοιλιά σας, οι περισσότερες θέσεις είναι ύπτιες. Όταν κάνετε πρόσθιες κάμψεις θα μάθετε να σκύβετε από τα ισχία σας και όχι από την μέση. Μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό, γιατί η ενυδάτωση σ’ αυτή τη φάση είναι πολύ σημαντική.

Πριν κανονίσετε το πρώτο σας μάθημα συζητήστε το με τον γιατρό που σας παρακολουθεί και ξέρει την κατάσταση της υγείας σας. Ζητήστε την σύμφωνη γνώμη του.

Αν κρίνει πως όλα είναι καλά, είναι σίγουρο πως θα σας ενθαρρύνει σε αυτή την όμορφη και βαθιά πρακτική.

Πηγές:

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο [email protected]
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας